Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 30 okt 2023 21:51 Nog meer geweldig nieuws: Israel is Gaza stad reeds binnen, al zijn ze het grondoffensief alleen nog maar voor een piepklein gedeelte begonnen! Ben zeer benieuwd wat allemaal volgt, maar indien het zo doorgaat zal Hamas al binnen en half jaar gedecimeerd zijn.
En NIET alleen Hamas maar vele, VELE, ZEER VELE zogenaamd zielige Palestijnen ook.

En laten we niet uit t oog verliezen dat ik (en anderen) geen joden haten maar de Israëlische rechts nationalistische politiek.
Antisemitisme wordt gevoed, ook door berichtgeving. Alle Israëlische gijzelaars of doden zijn bij naam bekend, de Palestijnen slechts bij aantallen.

O ja, op de westelijke Jordaan oever is de Palestijnse symbolische Jeninpoort verwoest. Zo maar.....wraak....
Gek dat antisemitisme oplaait.....zelfs als t losstaat van die "militaire" acties. Dit is weer gewoon onderdeel van Palestijntje pesten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Echoes uit het verleden
  • In VN veiligheidsraad dragen de vertegenwoordigers van Israël de Joden ster
  • Een Israëlische moeder van een soldaat zei gisteren in het journaal "Als de gijzelaars bevrijd zijn bombarderen we de ziekenhuizen, ze moeten allemaal dood"
Alsof de tijd heeft stilgestaan.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 31 okt 2023 06:30 En NIET alleen Hamas maar vele, VELE, ZEER VELE zogenaamd zielige Palestijnen ook.
Ik verwacht dat er meer dan 100.000 Palestijnse slachtoffers zullen vallen; vooral omdat de terroristen zich tussen hun eigen burgers verschuilen. De Geneefse Conventie staat burgerslachtoffers toe, indien de verwachte militaire voordelen opwegen tegen de verwachte schade aan burgers. Dan is er nog het Recht op zelfverdediging, waarbij in gevallen van terrorisme en andere bedreigingen voor de veiligheid, staten zich kunnen beroepen op zichzelf te mogen verdedigen tegen terroristische doelwitten als er sprake is van een dreiging voor de nationale veiligheid, ook als bij deze acties burgerdoden vallen. Japan, Nazi-Italië, Nazi-Duitsland, Cambodja, Irak verloren ook honderduizenden burgers in de oorlog tegen het Nazisme en terrorisme. Burgerslachtoffers vallen simpel onder het oorlogsrecht.
Alle Israëlische gijzelaars of doden zijn bij naam bekend, de Palestijnen slechts bij aantallen.
zoals gezegd, is er simpelweg geen morele equivalentie tussen het vernietigen van Nazi's en terroristen enerzijds en de strijd ertegen anderzijds. Nazi's en terroristen dienen te worden verslagen.

Echter, nog nergens hebben jij en appelfflap aan kunnen tonen dat de aanslagen voortkwamen uit de Israelische nederzettingenpolitiek. Jullie zijn slechts offtopic aan het roeptoeteren. Het gaat zeer voorspoedig met de militaire operaties van Israel; ze hebben Gaza Stad reeds bereikt en spoedig kunnen de kleine grondacties in de grote grondoorlog overgaan, waarna we Hamas gaan decimeren.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Ik geniet er altijd van wanneer Cenk uit zijn dak gaat, ongeacht wat hij zegt, maar ditmaal zegt hij precies wat ik zou willen zeggen en helpt hij mij iets van diepgevoelde opgekropte frustratie af te reageren:
https://youtu.be/UKfkkwZD0Q4?t=58

Ik merk op bij mezelf dat hij genadevoller is dan ik, want hij heeft nog een goed woordje over voor religieuze boekgelovigen die niet fundamentalistisch zijn. In mijn bozere momenten zoals nu zie ik alle boekgelovigen als medeplichtig omdat ze de goddelijke status van primitieve boeken uit de ijzertijd helpen te vereeuwigen en bijgevolg het religieuze fundamentalisme een voedingsbodem geven. Op genadevollere momenten beschouw ik ze enkel als dom niet in te zien dat het religieuze fundamentalisme op dit moment het failliet van hun hele godsdienst aantoont.

Voor de rest voel ik enkel maar frustratie. Wij zijn allemaal - of we nu religieus zijn of atheïst - zonder dat we het willen slachtoffer van het religieuze fundamentalisme. Terwijl onze gevoelens erdoor opgezweept worden tot extreme uitersten die wij helemaal niet willen zien, zozeer dat het moeilijk wordt onszelf nog te herkennen, gaat dat religieuze fundamentalisme ongestoord zijn gang, en sleept het ons mee in partij te kiezen voor de éne partij of voor de andere, slaat het een wig tussen ons. We worden zo onderdeel van dit religieuze fundamentalisme, onderdeel ter vereeuwiging van de macht van bijbel of koran. En wanneer we ons eraan willen onttrekken met de gedachte "er is geen oplossing voor hen, laten ze het maar eeuwig uitvechten", dan maakt het me ongevoelig, onverschillig voor al het leed, dan tast het op die manier mijn humaniteit tot op het bot aan. En wanneer ik dit besef maakt het me nog woedender, en zinkt de persoon die ik wil zijn nog dieper in het moeras weg. Het is niet mogelijk ongeschonden, eervol, door het leven te gaan. Maar als een cynicus wil ik ook niet eindigen. Hoezeer de opmerking die hier eerder voorbijkwam "Overigens: ook zonder religie zouden volkeren elkaar hebben afgeslacht" waar moge zijn, ze klinkt mij als een te gemakkelijk excuus voor de religie in de oren.

9/11 opende ooit mijn ogen voor het failliet van de boekgodsdiensten. Ik hoop dat dit moment de ogen opent van vele Joden, Christenen en Moslims.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 08:28 Echter, nog nergens hebben jij en appelfflap aan kunnen tonen dat de aanslagen voortkwamen uit de Israelische nederzettingenpolitiek.
nederzettingen, annexatie, 700 Palestijnen verdrijven en opsluiten, apartheid, ...
het is de hele context maar voor u bestaat dit allemaal niet en is er nooit iets gebeurt.
een negationist, ik gebruik dit woord nu opzettelijk, is niet voor rede vatbaar

JE zult dat filmpje wel gezien hebben hoe een israleische tank een personenwagen executeert. Dit is geen oorlog, dit is moord.

zoals gezegd
draai de klok 12 maanden terug en ge had dit soort gesprekken met poetinfans, ook surrealistische waanzin over hoe in Mariupol en Bachmoet Rusland zich echt wel aan de Vn en eht oorlogsrecht hield volgens die mannen. Hoe Rusland uit zelfverdediging tegne oekraiense nazi's moest vechten omdat anders Rusland zou vergaan.
Zij bombardeerden toen ook ziekenhuizen met het stopwoordje "terrorist", alsof het dan ok is
Laatst gewijzigd door appelfflap op 31 okt 2023 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

appelfflap schreef: 31 okt 2023 09:03
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 08:28 Echter, nog nergens hebben jij en appelfflap aan kunnen tonen dat de aanslagen voortkwamen uit de Israelische nederzettingenpolitiek.
nederzettingen, annexatie, 700 Palestijnen verdrijven en opsluiten, apartheid, ...
het is de hele context
Toon dan maar aan dat de aanslagen voortkwamen uit de Israelische nederzettingenpolitiek die er steeds bij wordt gesleept, in plaats van te blijven roeptoeteren.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Rereformed schreef: 31 okt 2023 08:30Hoezeer de opmerking die hier eerder voorbijkwam "Overigens: ook zonder religie zouden volkeren elkaar hebben afgeslacht" waar moge zijn, ze klinkt mij als een te gemakkelijk excuus voor de religie in de oren.

9/11 opende ooit mijn ogen voor het failliet van de boekgodsdiensten. Ik hoop dat dit moment de ogen opent van vele Joden, Christenen en Moslims.
Hamas zijn fanatieke Allahoe Akbar-roepers, maar Netanjahoe is een seculiere Jood, net als ik. En ook ikzelf zou - vermoed ik - naar hetzelfde T'NaCH-citaat hebben verwezen, aangezien het tegenwoordig niet letterlijk wordt opgevat (al niet meer sinds Rabbi Akiva), maar als een metafoor om alle hindernissen, zowel innerlijk als extern, uit de weg te ruimen. In dit geval zal de terroristische Hamas uit de weg moeten worden geruimd. Daar sta ik helemaal achter -- ook als het vele burgerdoden kost. Hetzelfde lot hebben de Japaners, de Duitse Nazi's en Italiaanse Nazi's moeten ondergaan. Nu is het de tijd voor de Hamas in Gaza. De Hamas is de oorlog begonnen en Israel zal deze afmaken
Zionist
appelfflap
Banned

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 09:12 Toon dan maar aan dat de aanslagen voortkwamen uit de Israelische nederzettingenpolitiek die er steeds bij wordt gesleept, in plaats van te blijven roeptoeteren.
er werd altijd verwezen naar de hele context.
als het vele burgerdoden kost. Hetzelfde lot hebben de Japaners, de Duitse Nazi's en Italiaanse Nazi's moeten ondergaan.
in Japan was de atoombom zo selectief ...

Ik vind jou erger dat de poetingekken vorig jaar die ook dweepten met nazi's, hoe rusland moest vechten om te blijven bestaan en hoe Rusland nooit humanitair recht geschonden heeft.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 31 okt 2023 08:30 9/11 opende ooit mijn ogen voor het failliet van de boekgodsdiensten. Ik hoop dat dit moment de ogen opent van vele Joden, Christenen en Moslims.
Helaas....dit blijft bij dromen
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 09:24 ... Nu is het de tijd voor de Hamas in Gaza. De Hamas is de oorlog begonnen en Israel zal deze afmaken
Zo is dat! De atoombom erop en schijt aan alle conventies. Oorlogs verheerlijking is dit
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

appelfflap schreef: 31 okt 2023 09:03 JE zult dat filmpje wel gezien hebben hoe een israleische tank een personenwagen executeert. Dit is geen oorlog, dit is moord.
Net als ik het Israelische bombardement op personenauto's die naar het zuiden vluchtten heb gezien, dat later een benzinebom van de Hamas bleek te zijn en geen vliegtuigbom; net zoals ik het Israelische bombardement op het ziekenhuis heb gezien, dat later een raket vanuit Gaza bleek te zijn en geen Israelische vliegtuigbom. De Hamas hebben geen MRAPs, vervoeren hun mensen in personenen auto's en het is wel erg toevallig dat er een Palestijnse auto met camera's opnamen aan het maken was en wegreed onder luid geroep dat er een familie in zat. Ik zie geen reden daar maar vanuit te gaan.
zoals gezegd
draai de klok 12 maanden terug en ge had dit soort gesprekken met poetinfans, ook surrealistische waanzin over hoe in Mariupol en Bachmoet Rusland zich echt wel aan de Vn en eht oorlogsrecht hield volgens die mannen. Hoe Rusland uit zelfverdediging tegne oekraiense nazi's moest vechten omdat anders Rusland zou vergaan.
Zij bombardeerden toen ook ziekenhuizen met het stopwoordje "terrorist", alsof het dan ok is
Zoals gezegd, is er simpelweg geen morele equivalentie tussen het vernietigen van terroristen enerzijds en de strijd ertegen anderzijds. Israel is aangevallen, terwijl de Hamas Israel aanviel en Poetin heel Oekraine wilde overnemen. Dat is mislukt en nu worden zowel de Russen als de Hamas afgeslacht.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 31 okt 2023 09:44
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 09:24 ... Nu is het de tijd voor de Hamas in Gaza. De Hamas is de oorlog begonnen en Israel zal deze afmaken
Zo is dat! De atoombom erop en schijt aan alle conventies. Oorlogs verheerlijking is dit
Niemand heeft het over de atoombom, maar over burgerslachtoffers. Nogmaals, de Geneefse Conventie staat burgerslachtoffers toe, indien de verwachte militaire voordelen opwegen tegen de verwachte schade aan burgers. Dan is er nog het Recht op zelfverdediging, waarbij in gevallen van terrorisme en andere bedreigingen voor de veiligheid, staten zich kunnen beroepen op zichzelf te mogen verdedigen tegen terroristische doelwitten als er sprake is van een dreiging voor de nationale veiligheid, ook als bij deze acties burgerdoden vallen. Japan, Nazi-Italië, Nazi-Duitsland, Cambodja, Irak verloren ook honderduizenden burgers in de oorlog tegen het Nazisme en terrorisme.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 31 okt 2023 09:44:scissors:
Dat jij propageert om de atoombom er op te gooien
is inderdaad oorlogsverheerlijking,
maar jouw oproep om schijt aan alle conventies te hebben
is geen oorlogsverheerlijking:
  • zulks is eerder pathetisch gebrabbel!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 31 okt 2023 09:37
Rereformed schreef: 31 okt 2023 08:30 9/11 opende ooit mijn ogen voor het failliet van de boekgodsdiensten. Ik hoop dat dit moment de ogen opent van vele Joden, Christenen en Moslims.
Helaas....dit blijft bij dromen
Gelukkig ... zelfs nachtmerries gaan voorbij!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
appelfflap
Banned

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 09:50 Zoals gezegd, is er simpelweg geen morele equivalentie
klopt
Ik denk dat Israel nu op het absolute morele dieptepunt zit,
Gesloten