Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 30 okt 2023 15:24
ChaimNimsky schreef: 30 okt 2023 15:09 schade die aan burgers wordt toegebracht als gevolg van militaire operaties wordt beschouwd als onbedoelde schade. Simpel oorlogsrecht.

ik noteer dat volgens jouw interpretatie vh oorlogsrecht alle 2,2 miljoen Palestijnen mogen sterven onder Israelisch geweld.
:scissors:
#-o
Framing, framing! :idea:

Aangezien we op een vrijdenkersforum zijn vraag ik nu
om een onderbouwing en bewijsvoering van deze stelling.
De woordjes blijven herhalen maken ze niet waar:
  • waar schrijft ChaimNimsky volgens jou concreet,
    graag een quote met link die verwijst naar de context, dat
    • "alle 2,2 miljoen Palestijnen mogen sterven onder Israelisch geweld."?
:?: :?: :?:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nou, wellicht hebben de Israëlische troepen via dat oorlogsrecht nog 1000 onschuldige doden tegoed. Couveuses bombarderen hoor daar dan uiteraard bij.

Het wordt nu de hoogste tijd om eens in oplossingen (NA EEN STAAKT HET VUREN) te gaan denken.
Is er inmiddels niet voldoende bloed vergoten?
Of heeft Israël recht op nog meer wraak? Hamas is immers met bommen alleen niet uit te roeien. Couveuse baby's wel!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 30 okt 2023 08:51
HierEnNu schreef: 29 okt 2023 22:32
axxyanus schreef: 29 okt 2023 20:03

Ik zie weinig framends aan die vragen.
Daarom schreef ik ook:
  • "als je begrijpt wat ik bedoel?"
Van iemand zie zo snel is als jij om anderen ervan te beschuldigen dat zij hem/haar iets toewijzen, verwacht ik duidelijkheid, en niet iets dat zich beperkt tot een suggestie die enkel de goede verstaander doorheeft.
Die duidelijkheid kan gevonden worden indien je de moeite neemt om ff naar de context te klikken dan kun je daar constateren dat er daar aan duidelijkheid niets te wensen over blijft. Wil jij meer duidelijkheid, dan zul je daar toch die context bij moeten betrekken!

Ik vind mezelf over het algemeen niet te snel [hoe snel bedoel jij eigenlijk?] om anderen ervan te beschuldigen dat zij mij iets toeschrijven en vind tevens dat deze beschuldiging jouwerzijds aan mijn adres bovendien meer iets voor het topic Metadiscussie is, vind jezelf ook niet? Ik stel derhalve voor dat jij in dat topic met concrete voorbeelden komt waar ik volgens jou te snel anderen ervan beschuldig dat zij mij iets toewijzen en waarom jij dat vindt. Daar zal ik het dan met alle genoegen met je bespreken. Ik beperk me in dit topic zo veel als mogelijk tot 'Operatie al-Aqsa Storm'. Snap?

axxyanus schreef:
HierEnNu schreef: 29 okt 2023 22:32 Ik zie trouwens niet eens vragen staan in hetgeen jij quote, kun je nagaan!
En wat is het probleem daarmee? Ik antwoord op een bijdrage waar jij bepaalde vragen als framend bestempeld. Die had jij toen ook niet geciteerd. Ik mag er toch van uitgaan dat jij ondanks dat je ze toen niet citeerde weet welke vragen jij als dusdanig bestempelde? En anders zoek je dat even terug op.
Jij mag veronderstellen wat jij wilt en mij ook toeschrijven wat jij wilt. Als jij je niet de moeite wilt getroosten om hetgeen je met mij wilt bespreken te concretiseren terwijl ik daar heel duidelijk om verzoek, dan laat ik het daarbij.

axxyanus schreef:
axxyanus schreef:die je krijgt als anderen de indruk hebben dat je antwoorden enige coherentie missen.
Welke coherentie miste jij in de antwoorden waar jij het over hebt en
welke antwoorden zijn dat??
Werkelijk? Heb je zo veel problemen met geheugen/aandacht dat je dat niet kan achterhalen met de elementen die ik naar voor schoof?
Werkelijk? Welke hoeveelheid problemen met geheugen/aandacht schrijf je me toe?
Je verWARt je eigen gebrek om de nodige moeite te willen doen met mijn veronderstelde gebrekkige geheugen! Alles staat keurig zwart op wit op het forum te lezen, dus wat zou een gebrekkig geheugen uitmaken, of is het zo dat jij vanuit jou 'perfecte' geheugen discussiëert, net als anderen die mij iets toeschrijven/framen vanuit hun 'perfecte' geheugen?

Je weet donders goed dat ik reageer op wat concreet geschreven staat en niet op wat ik mogelijk zou kunnen vermoeden wat in jouw hoofd [misschien!] bedoeld wordt.

axxyanus schreef:
axxyanus schreef:En het lijkt me inderdaad weinig coherent als je langs de ene kant er problemen mee hebt dat anderen Israël van oorlogsmisdaden betichten
Ik heb er volstrekt geen moeite mee
"dat anderen Israël van oorlogsmisdaden betichten
omdat Israël nog niet veroordeeld is",

waarom denk je dat?
Uit jou antwoorden natuurlijk.
Die antwoorden die je weigert te concretiseren door ze ff te quoten
met link die verwijst naar de context? Bedoel je die antwoorden?
OK: welke antwoorden bedoel je concreet?

axxyanus schreef:
axxyanus schreef:maar langs de andere kant hier volop de schuld van Hamas uitroept ook al is Hamas ook nog niet veroordeeld.
Gaan we het nu over de schuld van Hamas hebben? OK!
  • Waar heb ik volop de schuld van Hamas uitgeroepen?
Je weet dat ik op zulke beweringen niet reageer
tenzij je een deugdelijke quote geeft waar ik zulks schrijf?
Ach kom nu. Is dat jou modus operandi? Talloze bijdrage leveren die op een of andere manier de schuld van Hamas impliceren maar als iemand jou daar mee confronteert, vragen waar je dat dan juist gedaan hebt?
Mijn modus operandi? Mijn Nederlandse woordenschat is ondanks dat jij mij een gebrekkig geheugen toeschrijft gewoonlijk nog redelijk groot, maar modus operandi?
  • Wat betekent en/of bedoel jij met mijn 'modus operandi'?
    Is dat net zoiets als 'non-sequitur'?
    Daar begrijp ik volgens appelfflap ook nog steeds niks van namelijk!
Dat talloze bijdragen op een of andere manier en tot op zekere hoogte schuld van Hamas impliceren verbaast mij niets en neem ik ook zonder verder probleem aan, so what? Werd ik volgens jou daarmee geconfronteerd? Dan begrijp ik jouw verWARring, fijn dat je zulks ff vermeldt dan zal ik het voor je ophelderen:
  • mijns inziens
    • werd mij letterlijk toegeschreven dat ik Hamas van ALLes de schuld geef.
      Dan vraag ik om een quote met link die verwijst
      naar de context waar ik zulks schrijf.
    Helder?

axxyanus schreef:Als je zelf niet meer weet hoe tekeer je hier tegen Hamas bent gegaan,
Je schrijf me nu eerst iets toe en
gaat van daaruit verder redenerend conclusie trekken:
  • ik vind zulks geen zindelijke manier van discussiëren!
Je creëert een 'alsdannetje', zij het geen Religieuze!
axxyanus schreef:waaruit men enkel kan besluiten dat jij van oordeel bent
dat een schuldige Hamas zijn gerechtigde straf krijgt.
Erg kortzichtige besluiten! Aan de hand van wat ik zoal daadwerkelijk schrijf kan best wel IETSJE meer geconcludeerd worden, maar zulks ligt kennelijk niet aan wat ik daadwerkelijk schrijf, maar heeft kennelijk ook te maken met de hersencel van de betreffende lezer.
axxyanus schreef:En je daar blijkbaar via citaten aan herinnerd moet worden.
Nee hoor, maar wat is er mis mee dat ik verantwoordelijkheid neem voor wat ik daadwerkelijk schrijf? Zouden mijns inziens meer mensen moeten doen, want zulks komt de discussie ten goede in plaats van telkens maar te blijven discuzeuren over wat verondersteld wordt dat bedoeld wordt. Ik weet wat ik bedoel en dat schrijf ik zo veel als mogelijk concreet op.
  • Mooi toch?
axxyanus schreef:Dan denk ik niet dat het nog nuttig is
om met jou verder van gedachten te wisselen.
Dat staat jou wat mij betreft helemaal vrij!

axxyanus schreef:Want eventuele antwoorden, ben je dan na korte tijd toch weer vergeten,

Ojeetje, kun jij zulks in mijn herinneringen zien? Gedachtenlezen? Wuouw!
Ik zal niet vragen om concretisering door middel van een link,
want zover is internet nog niet ... wie weet in de nabije toekomst?
Maar los daarvan, zou je echt mijn herinneringen kunnen lezen,
dan zou je waarschijnlijk nog meer verWARd raken ...
... dus houd het maar bij wat ik daadwerkelijk schrijf, doe ik ook!

axxyanus schreef:waardoor anderen weer voor jou moeten opzoeken waar je juist wat hebt geschreven enz. wat een vruchtbare gedachtenwisseling onmogelijk maakt.
Onzin! Men hoeft enkel daar waar ik daadwerkelijk iets schrijf waar men op wil reageren, op dat knopje quote te klikken en dan wordt de link met verwijzing naar de context automatisch verzorgd door het systeem. Als men die superkleine moeite niet eens wil getroosten, dan ga ik om moverende redenen niet zoeken in welke context ik dat wat verondersteld wordt daadwerkelijk geschreven zou hebben. Als jij mij toe wilt schrijven dat zulks aan mijn gebrekkige hersencel en/of gebrekkige geheugen en/of andere gebreken mijnerzijds ligt,
  • dan heb ik daar verder vrede mee.
Wel jammer, ik wissel graag met jou van mening ondanks dat jij zulks op jouw gehele eigen[wijze] wijze doet. Of juist daardoor? Kweetnie! Niemand verplicht jou op wat ik daadwerkelijk schrijf te reageren en ik blijf gewoon reageren op wat jij daadwerkelijk schrijft, maar als jij daar dan om moverende redenen niet op wil terugreageren, dan hoop ik dat mijn gebrekkige hersencel en gebrekkige geheugen zich herinneren
dat jij zulks om moverende redenen niet meer doet.

Shalom!
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hoe constructief!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 30 okt 2023 17:05 Hoe constructief!
Bedankt voor dat mooie compliment!
Ik ook van jou hoor!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 30 okt 2023 16:46 Nou, wellicht hebben de Israëlische troepen via dat oorlogsrecht nog 1000 onschuldige doden tegoed. Couveuses bombarderen hoor daar dan uiteraard bij.

Het wordt nu de hoogste tijd om eens in oplossingen (NA EEN STAAKT HET VUREN) te gaan denken.
Is er inmiddels niet voldoende bloed vergoten?
Of heeft Israël recht op nog meer wraak? Hamas is immers met bommen alleen niet uit te roeien. Couveuse baby's wel!
  • Zodra Hamas alle gegijzelden heeft vrijgelaten EN
    nadat Hamas eenzijdig stopt met verdere oorlogshandelingen jegens Israël,
lijkt me een voorstel van Hamas om tot een tijdelijke wapenstilstand te komen zinvol, want de oorlog zelf zal mijns inziens niet eerder beëndigd zijn dan na de onvoorwaardelijke en onmiddellijke overgave van Hamas OF pas na de totale vernietiging van Hamas.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 30 okt 2023 10:16:scissors:
Nimsky en hierennu doen mij aan poetinboys vorig jaar denken
:scissors:
appelfflap Doet mij aan loverboys denken,
die proberen ook om moverende redenen
met behulp van framing iemand in verWARring te brengen!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 okt 2023 09:26
dikkemick schreef: 30 okt 2023 09:04
ChaimNimsky schreef: 30 okt 2023 07:13 Er is geen morele equivalentie tussen de Joden enerzijds en de Nazi's en Hamas anderzijds, tussen het vernietigen van de meest wrede terroristen enerzijds en genocide en terrorisme op de Joden anderzijds.

De oorlog tegen de terroristen gaat momenteel zeer voorspoedig en burgerslachtoffers horen gewoon bij het oorlogsrecht. Ben benieuwd wanneer de volgende fase ingaat.
Dit riekt naar slachtoffer/genocide verheerlijking. Vind dit heel eng worden.
Het is ook niet waar wat hij beweert:
Het opzettelijk maken van veel burgerslachtoffers behoort niet tot dat recht.
ChaimNimsky schrijft niet dat het opzettelijk maken
van veel burgerslachtoffers tot dat recht behoort!
Wat ChaimNimsky daadwerkelijk schrijft is waar!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 30 okt 2023 09:15
ChaimNimsky schreef: 30 okt 2023 07:13
Peter van Velzen schreef: 30 okt 2023 01:25 De discussie over het al dan niet schuldig zijn van Hamas of Israël is uiteraard niet zinvol.
Er is geen morele equivalentie tussen de Joden enerzijds en de Nazi's en Hamas anderzijds, tussen het vernietigen van de meest wrede terroristen enerzijds en genocide en terrorisme op de Joden anderzijds.
Toch raar. Voor zover ik op de hoogte ben is het aantal Palestijnse slachtoffers een grote orde groter dan de het aantal Joodse slachtoffers. Maar toch zouden de Joden het slachtoffer zijn van een genocide?
Ja de Joden zijn slachtoffer van genocide:
  • nooit van de Holocaust gehoord!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 30 okt 2023 09:04
ChaimNimsky schreef: 30 okt 2023 07:13
Peter van Velzen schreef: 30 okt 2023 01:25 De discussie over het al dan niet schuldig zijn van Hamas of Israël is uiteraard niet zinvol.
Er is geen morele equivalentie tussen de Joden enerzijds en de Nazi's en Hamas anderzijds, tussen het vernietigen van de meest wrede terroristen enerzijds en genocide en terrorisme op de Joden anderzijds.

De oorlog tegen de terroristen gaat momenteel zeer voorspoedig en burgerslachtoffers horen gewoon bij het oorlogsrecht. Ben benieuwd wanneer de volgende fase ingaat.
Dit riekt naar slachtoffer/genocide verheerlijking. Vind dit heel eng worden.
Gewoon ff je neus snuiten, dat verwijdert die inwendige ongerechtigheid vast wel:
en vervolgens gewoon ff lezen wat daar daadwerkelijk geschreven staat!
Dat het steeds enger zal gaan worden ben ik met je eens ...
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 30 okt 2023 16:46 Het wordt nu de hoogste tijd om eens in oplossingen (NA EEN STAAKT HET VUREN) te gaan denken.
Tja

https://www.timesofisrael.com/liveblog_ ... un-speech/

Israel jaagt nu alle palestijnen naar Rafah om noordgaza op te kuisen (hamas, tunnels etc). Straks moeten ze dit ook in eht zuiden doen. Denk je dat Israel zal toelaten dat de Palestijnen terug naar het noorden mogen?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 30 okt 2023 17:49
dikkemick schreef: 30 okt 2023 16:46 Het wordt nu de hoogste tijd om eens in oplossingen (NA EEN STAAKT HET VUREN) te gaan denken.
Tja

Israel jaagt nu alle palestijnen naar Rafah om noordgaza op te kuisen (hamas, tunnels etc). Straks moeten ze dit ook in eht zuiden doen. Denk je dat Israel zal toelaten dat de Palestijnen terug naar het noorden mogen?
In het zuidelijk deel zijn er waarschijnlijk meer tunnels
Het doel is vast om het Noordelijk deel schoon te vegen (etnisch te zuiveren).
Daarna zal er waarschijnlijk met de een of andere smoes het zuiden worden aangevallen.
Met de hoop dat Egypte de laatste overlevenden binnen laat.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Tja

Come on appelfflap! De Palestijnen op de Westbank, in Israël zelf en in Jordanië
worden beslist niet naar Rafah gejaagd! Wist je niet dat in het zuiden niet het hoofdkwartier van Hamas is gevestigd, maar wel in het noorden? In het zuiden hoeft er dus ook geen hoofdkwartier van Hamas opgeruimd te worden.

Waarom zou Israël niet toelaten dat de Gazanen terug naar het noorden mogen?
Wat insinueer je daarmee?
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 okt 2023 18:00
Tja

In het zuidelijk deel zijn er waarschijnlijk meer tunnels
Het doel is vast om het Noordelijk deel schoon te vegen (etnisch te zuiveren).
Jouw hersencel is weer in de WAR:
  • het doel is Hamas vernietigen en zulks is geen etnisch zuiveren!

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Daarna zal er waarschijnlijk met de een of andere smoes het zuiden worden aangevallen.
Met de hoop dat Egypte de laatste overlevenden binnen laat.
Jouw 'Glazen Bol' is waarschijnlijk beslagen door jouw oververhitte vooroordelen!
Ik schrijf hier en nu daadwerkelijk:
  • de toekomst zal jouw voorspelling logenstraffen en
    na de oorlog zal ik wat je daar daadwerkelijkt schrijf voorschotelen,
tenzij mijn [door axxyanus] verondersteld gebrekkige geheugencel zulks vergeet ...
.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 30 okt 2023 16:58
axxyanus schreef:waardoor anderen weer voor jou moeten opzoeken waar je juist wat hebt geschreven enz. wat een vruchtbare gedachtenwisseling onmogelijk maakt.
Onzin! Men hoeft enkel daar waar ik daadwerkelijk iets schrijf waar men op wil reageren, op dat knopje quote te klikken en dan wordt de link met verwijzing naar de context automatisch verzorgd door het systeem.
Niets onzin. Dat werkt enkel als jij inderdaad steeds expliciet schrijft wat je bedoelt. Maar natuurlijk als jij dan zo iets schrijft als "Als je begrijpt wat ik bedoel" dan willen mensen niet reageren op die lettelijke zin maar op wat ze begrijpen wat je bedoelt.

Het is enkel zo eenvoudig als jij steeds letterlijk schrijft wat je bedoelt, en niet met van die suggestieve wendingen afkomt zoals: "Als je begrijpt wat ik bedoel". Want dan moeten die mensen beginnen zoeken naar de verdere context, wat je in dit geval ook expliciet van mij verwachtte.
HierEnNu schreef: 30 okt 2023 16:58 Als men die superkleine moeite niet eens wil getroosten, dan ga ik om moverende redenen niet zoeken in welke context ik dat wat verondersteld wordt daadwerkelijk geschreven zou hebben.
Juist ja jij moet niet zoeken in de context, dat moeten anderen doen. Jij verweet mij bovenaan in je antwoord dat ik de moeite niet deed om naar de context te kijken maar blijkbaar is zelf naar de context kijken voor jouw te veel gevraagd.

Vooral omdat je mij verweet dat ik de framende vragen niet geciteerd had, terwijl toen je zelf met de frase "framende vragen" kwam je geen vragen had geciteerd. Hoe zou ik in dat geval door gewoon op de citaatknop te klikken die specifieke vragen in mijn antwoord gekregen hebben?

Langs de ene kant beweer je dat alles wat de anderen moeten doen, is op de "quote" knop duwen, maar wanneer dat is wat ik deed, verwijt je mij dat ik niet meer context aanbracht.

Dat is het gebrek aan coherentie waar ik het over heb. In de ene paragraaf beweren dat het zo eenvoudig is als klikken op de quote knop en wat verder met verwijten komen omdat je meer verwachtte dan eenvoudig klikken op de quote knop.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Gesloten