Gerard R. schreef: ↑29 okt 2023 12:29
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑29 okt 2023 10:30
Bonjour schreef: ↑29 okt 2023 07:35
Eigenlijk heeft de VS na 9/11 hetzelfde gedaan. Hun Gaza was Afghanistan. We zijn 22 jaar verder en de Taliban is er nog steeds en er lopen nog genoeg mensen rond die 9/11 nog wel eens willen herhalen. en met het VS vliegdekschip dat Israël nu beschermt, wordt het alleen maar erger.
Een heel vliegdekschip ter bescherming van een staat die de machtigste is in de hele regio.
Het is voor mij wel duidelijk dat Biden volledig achter deze operatie staat, anders zou hij geen extra schepen sturen.
Natuurlijk zal Biden dat noot formeel bevestigen.
Tsja, logisch toch? Het is HET Westerse bruggehoofd in die regio (en die regio is vnl. Allah en opstandig en militant).
Want zo werkte het. Israël kreeg vroeger land en werd (ook behoorlijk militant) bruggehoofd. Soort Marshall-truuk.
Akelig, maar zo werkt het in geo-politiek.
Gezien de historie vanaf dat de Islamisten streven naar hun
'Al-oemma al-islamiyya' een begrijpelijke move, al had dat bruggenhoofd achteraf bekeken met de kennis van nu waarschijnlijk beter op een andere manier bewerkstelligd kunnen worden.
Gerard R. schreef:Wat anders:
Jemen werd verpoederd door Iraans-gezinde Hutu's en Saudi's die de wereld olie leveren.
Dus kreeg SA van Trump 10 miljard aan wapens over enige tijd, die weer tegen die rebellen werden gebruikt
bij het meppen door SA. Want ze bedreigen die olie-leverantie.
Syrië, speeltje van de Russen. Irak, waarvan het Westen dacht dat het dan westers-democratisch zou worden en
veel olie zou leveren. Enzovoort, echt oeverloos en dat zal wel zo blijven op deze planeet, schat ik helaas maar zo in.
Op globale schaal ontmantelen van de wapenindustrie EN wereldwijd opheffen van alle staatsgrenzen zodat begrippen als nationalisme langzaam uit sterven, en er iets van een soort van
'Wereld Regering' ontstaat, al dan niet Democratisch of Fascistisch, zal waarschijnlijk een Utopie blijven welke met name Conspiracy Theoriën blijft voeden.
Ik zelf geef de voorkeur aan hoe ik in het hier nu leef, waarbij ik de huidige situaties in Oerkraïne en Gaza als gegeven feiten accepteer. Tenzij ik die '
Wereld Leider' met onbeperkte macht mag zijn van die
'Wereld Regering'! Ik ga echter niet op dat baantje solliciteren zodra het vacant komt, want ik wil daarvoor gevraagd worden, anders hoeft het niet,
dan ga ik liever weer vissen!
Gerard R. schreef:Bij dit 'spelletje' zijn Palestijnen een groot probleem, eigenlijk voor alle partijen, hoewel ze het 'Israël wel mooi moeilijk
maken', denken Iran cc. waarbij volgens mij de Russen o.m. in Syrië samen met Iran... Soort breekijzer. En vandaar dat het mij niet zou verbazen als Israël ze 100% weg wil hebben.
Als Israël
[?wie bedoel je daar concreet mee?] de Gazanen
[of bedoel je ALLe Palestijnen?] inderdaad voor 100% weg willen hebben, is Israël nu wel erg omslachtig bezig. Waarom zich dan met preciesiebombardementen richten op Hamasdoelen? Waarom dan een dergelijk grondoffensief welk zich richt op de hoofdkwartieren in het noorden van Gaza?
Er zijn inmiddels al duizenden burgers als Collateral Damage gesneuveld,
- of die allemaal onschuldig waren of gedood zijn als Hamasstrijder
terwijl zij vochten als in burger verkleed weten we niet,
maar los daarvan,
om dat als genocide aan te merken is totaal van de pot gerukt!
Hebben wij, het Westen,
- destijds genocide gepleegd op Japan
door daar bewust en gericht in één klap 100,000 Japanse onschuldige burgers te vaporiseren zonder dat daar enig ander militair doel voor verzonnen kon worden dan de Jappen te dwingen zich onvoorwaardelijk over te geven? Hoeveel tigduizenden onschuldige Duitse burgerslachtoffers zijn bewust en gericht platgebombardeerd door ons, het Westen, zonder dat daar enig ander militair doel voor verzonnen kon worden dan de Nazi's te dwingen zich onvoorwaardelijk over te geven?
- Hebben wij, het Westen destijds genocide gepleegd op de Duitse bevolking?