Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 28 okt 2023 15:20
Gerard R. schreef: 28 okt 2023 15:08 Wat ook niet vreemd is met vrij veel Israëlische doden door Hamas-raketten. Vind ik.
Én gijzelaars ook nog.
Maar ik heb het gevoel dat wat we zien meer is.. dan basale wraak.
je bedoelt de aanzet tot totale verovering van de Gazastrook?
Wie weet? Ze pakken het wel heel uiterst voortvarend aan, nietwaar? Nogal extremistisch lijkt mij.
Die Amerikanen hebben ze ook wel erg veel springstof en middelen gestuurd door de decennia heen..
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 28 okt 2023 15:57
Gerard R. schreef: 28 okt 2023 10:44
HierEnNu schreef: 28 okt 2023 01:32

Remember het Marshallplan?
Ja, maar nog jaren is het puin daar.
Daar wel maar elders niet. De Arabieren hebben zoveel grond, zij zouden hun Palestijnse broeders en zusters toch makkelijk een stukje grond kunnen schenken, twee maal zo groot als Gaza en de Westbank samen. Of waarom eigenlijk schenken? Israël en de internationale gemeenschap zijn heus wel bereid om voor zo een stukje land
in ruil voor vrede diep in de buidel te tasten.
Waar doet me dat toch aan denken..? :?

:shock:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 28 okt 2023 16:21
dikkemick schreef: 28 okt 2023 15:20
Gerard R. schreef: 28 okt 2023 15:08 Wat ook niet vreemd is met vrij veel Israëlische doden door Hamas-raketten. Vind ik.
Én gijzelaars ook nog.
Maar ik heb het gevoel dat wat we zien meer is.. dan basale wraak.
je bedoelt de aanzet tot totale verovering van de Gazastrook?
Wie weet? Ze pakken het wel heel uiterst voortvarend aan, nietwaar? Nogal extremistisch lijkt mij.
Die Amerikanen hebben ze ook wel erg veel springstof en middelen gestuurd door de decennia heen..
Jaja, het grote Israël is onoverwinnelijk! De blauwe vlaggen kunnen uit in Gaza
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 okt 2023 10:24
ChaimNimsky schreef: 28 okt 2023 10:19
dikkemick schreef: 28 okt 2023 10:14 Heb je m'n bijdrage weleens gelezen?
Er werd overigens dit keer niet gefeest in de straten van Gaza na 7 oktober.
Gezeur. We hebben allemaal de beelden gezien van feestvierende dolbije dansende en "allahoe akbar"-zingende Palestijnen. Hier één van de vele voorbeelden (klik ff op "View").
Ik klik helemaal nergens meer op.
:scissors:
Waarschijnlijk een verstandige beslissing als je zulks ook daadwerkelijk niet meer zou doen. Helaas is het weer niets meer dan onzinnig gebrabbel waar je niets van meent want ik heb daarna al weer veel berichtjes van jouw hand langs zien komen: je kan dat klikken niet laten!

Goed bedoeld advies: klick vooral die ene keer juist wel:

Gevoel Bang Angst Oorlog.jpg
Gevoel Bang Angst Oorlog.jpg (61.28 KiB) 497 keer bekeken
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 28 okt 2023 16:24
Daar wel maar elders niet. De Arabieren hebben zoveel grond, zij zouden hun Palestijnse broeders en zusters toch makkelijk een stukje grond kunnen schenken, twee maal zo groot als Gaza en de Westbank samen. Of waarom eigenlijk schenken? Israël en de internationale gemeenschap zijn heus wel bereid om voor zo een stukje land

Aan het Marshallplan?
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Misschien de deportatie van de indianen naar reservaten?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 28 okt 2023 16:21
En waarom zouden de Palestijnen ermee akkoord moeten gaan dat ze in feite gedeporteerd worden?
Ze moeten niets! Ze mogen zulks tijdens de vredesonderhandelingen na de oorlog eventueel in overweging nemen als hun zulks wordt aangeboden. In het verleden hebben de Palestijnen om moverende redenen ook telkens vrede afgewezen en gekozen voor oorlog in plaats, omdat ze alles wilden en anders niets. Natuurlijk mogen ze ook nu weer vrede afwijzen en
er weer voor kiezen om met lege handen te blijven!!

axxyanus schreef:Dan lijkt het mij logischer dat we de Israëli een deeltje van Duitsland aanbieden.
Die logica ontgaat me volledig: Israël wijst zulks toch af want men woont toch al voortreffelijk en van alle gemakken voorzien, en dan? De Gazanen zouden echter geld voor hun eieren kunnen kiezen aangezien ze nauwelijks nog iets te verliezen hebben.

axxyanus schreef:Het was uiteindelijk Duitsland dat zich aan de holocaust schuldig heeft gemaakt, dus is het logisch dat Duitsland daar de last van draagt door een stuk land af te staan.
Die logica ontgaat me volledig!
Beweer je nu dat Duitsland verantwoordelijk is
voor 'Operatie al-Aqsa Storm' en alle gevolgen van dien?
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 28 okt 2023 10:48
ChaimNimsky schreef: 28 okt 2023 10:38 Bovendien horen burgerdoden gewoon tot het oorlogsrecht, net zoals de bevolking van Japan, Nazi-Duitsland, het Italië van Mussolini, Cambodja van de Rode Khmer, etc., massaal stierven en enorm leden onder de oorlog tegen hun regimes.
dus de dode Joodse burgers in wo2 was gewoon oorlogsrecht?
Zo als het verlopen is niet, maar als NaziDuitsland de oorlog gewonnen had,
dan zou zulks waarschijnlijk de geschiedenis in zijn gegaan als Collateral Damage.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 okt 2023 16:46

Misschien de deportatie van de indianen naar reservaten?
Dát is het... :idea:
Dan is het probleem wel opgelost. Maar erg humaan lijkt me zulks niet..
Dus doen ze bommen en granaten. Heel veel. Met wellicht het zelfde resultaat.

:( #-o
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 28 okt 2023 17:15 Zo als het verlopen is niet, maar als NaziDuitsland de oorlog gewonnen had,
dan zou zulks waarschijnlijk de geschiedenis in zijn gegaan als Collateral Damage.
Zo werkt het niet sjapo. We zijn inmiddels doorontwikkeld. En we noemen nu nodeloos bombarderen van burgers gewoon een oorlogsmisdaad. Vooral omdat we nu ook weten dat je de burgerbevolking hun wil niet breekt door te bombarderen. Dat is Hitler niet gelukt met Coventry en Londen, dat is Amerika niet gelukt met Dresden. Er gaan ook stemmen op die Bomber Harris als oorlogsmisdadiger willen zien.

En in het geval van Israel vs de Gazastrook is het ook nog zo dat het afgesloten gebied is. Niemand kan meer weg. Men sluit alles af zodat niemand meer communicatie heeft. Als dat geen oorlogsmisdaad meer is dan kunnen we Rusland ook niet meer als oorlogsmisdadiger noemen.
En men zegt "ga naar het Zuiden" en dan gooit men daar bommen. Bijna cynisch.

Maar goed, dat idee heb ik al een tijdje van de leiding van Israel (dus zeg niet meer dat ik israelhater ben) dat ze cynisch zijn en dat ze zichzelf de ubermenschen voelen ten opzichte van de Palestijnen, die immers maar moslims zijn.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

VseslavBotkin schreef: 28 okt 2023 10:13 Israël zet honderd straaljagers in zodat er nog meer levensgevaarlijke kinderen en vrouwen dood kunnen worden gebombardeerd 🙏🏻🙏 Viva la IDF!
Als ik Peter goed begrepen heb is zulks een denkfout:
namelijk denken dat de gevolgen van iemands handelen de reden er voor zijn!
Peter had daar ook een heel poëtisch klinkende term voor: 'non-sequitor'

Jouw proza inspireerde mij tot offtopic poëzie:
zie eventueel in topic 'Geschiedenis van de Gazastrook': Haiku Bombardement
en Hand in hand
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Rereformed schreef: 23 okt 2023 19:30 Ik herken jou ook niet Berjan. Ik heb jou nooit zo eenzijdig gezien. Je hakt op Israel in alsof je zelf een Palestijn bent. Jij bent een en al emoties. Een pleitbezorger voor de Palestijnen. Een ophitser van Israelhaat. Een fanaat.
Geef dan eens een citaat waaruit blijkt dat ik een ophitser van Israelhaat ben? En wat is precies Israelhaat?

Kritiek geven op wat een leiding van een land doet ljkt me geen ophitser van Israelhaat. Of ben je van mening dat elke kritiek not done is? Zoals bepaalde mensen te snel de antisemitismekaart trekken?
Als Israel op een normale manier had gereageerd op de aanval van Hamas dan had ik vooral op Hamas gehaat. Maar dat deden ze niet, met alle gevolgen van dien. Je ziet nu de steun aan Israel ook snel afvlakken.
Je mag mij hautain noemen, maar dat is precies hetzelfde als wanneer men mij pedant noemt: als dat zo is dan is, welaan dan is dat zo, maar is dat nog steeds geen argument voor mijn ongelijk.

Ik werd zo aangesproken door jou: "Je antwoord slaat nergens op!"
Mij zo aanspreken is heel objektief niet normaal, want iedereen weet dat ik geen betogen houd die nergens op slaan.
Ik heb deze quotes even bij elkaar genomen. En ik hoop dat je nu beseft dat dit voor iemand die niet "jij" is toch wel erg hautain oogt.

Ieder mens kan betogen houden die nergens op slaan.

Ik heb die gevoelens niet. Mijn gedachten houden zich niet bezig met voor en tegen. Ik sta eenvoudig aan de zijlijn en kijk met verbazing naar het fanatisme van ChaimNimsky en van de Israelhaters.
Tuurlijk, jij bent degene met het haviksoog.. Deze quote had ook gepast bij bovenstaande..
En daarom herken ik jou niet. Of je hebt altijd al zo gepost, maar dat is mij dan ontgaan. Kom van die troon.

Ik woon aan de rand van de wereld en kijk toe. Mijn gedachten houden zich bezig met wat er gaat gebeuren in de hele wereld. Iedereen kan voorzien dat om Hamas te vernietigen Israel grote schade zal aanrichten voor de bevolking van Gaza, dat is bijna een automatisch gegeven, op een andere manier kun je Hamas niet vernietigen. En ik ben bang dat dit Hezbollah en allerlei moslimfanatiekelingen overal op de wereld zal ophitsen tot heilige oorlog en moslimterreur. Tegen Israel en ook tegen alle westerse landen. Zoals ChaimNimsky al op een heel vroeg moment zei is het het niet onmogelijk dat we zelfs ook op een oorlog met Iran getracteerd zullen worden. Nog waarschijnlijker is dat een nieuwe golf van moslimterreuraanslagen in de westerse landen die een grote moslimbevolking hebben opgenomen zal ontbranden. En als het westen in een oorlog in het midden-oosten betrokken raakt is het heel goed mogelijk dat China zijn kans ziet om Taiwan aan te vallen.
Tezelfdertijd zie ik dat Rusland enorme verliezen lijdt en op een gegeven moment wanneer hun defensieve linies doorbroken worden of hun militaire bewapening helemaal uitgeput raakt, en het westen in moslim-en-Israel-chaos gewikkeld is, eenvoudig Kiev van de kaart veegt via een nucleaire aanval en daarmee de Oekraiense oorlog beëindigt.
You see, ik heb andere gedachten dan voor of tegen Israeliërs of Palestijnen te zijn.
Prima, maar ik hou het graag bij dit conflict..

Je kan Hamas niet vernietigen door de personen die dit op dit moment belichamen uit te schakelen. Wat denk je van al die kindjes die nu hun ouders en broertjes en zusjes moeten missen? Die opgroeien met trauma en met haat naar alles waar Israel voor staat? Over vijf jaar of misschien tien heb je een tweede Hamas. Misschien eentje die meer en betere wapens heeft. Meer haat heeft dan de huidige Hamas leden/terroristen..

Daarom dat het mij zo aangrijpt en ik niet "van de andere kant van de wereld aan de zijlijn sta te kijken". Die kinderen die totaal niet schuldig zijn. Die nu verminkt worden, hun ouders dood zien gaan, hun broerjtes en zusjes. Mensen die daar niet geroerd door zijn zijn onmenselijk. En totaal niet kosmopolitisch.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Enkele honderden jaren geleden:
Beste indianen, jullie mogen in dit gebiedje ter grootte van Ibiza wonen en waag het niet om moverende redenen hier niet mee accoord te gaan. Anders bouwen we een muur om jullie heen en pikken we steeds meer heilig grondgebied in.

Arme zogenaamd zielige indianen... Schieten verdorie met pijlen op ons! Nucleair wegvagen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 28 okt 2023 18:12
HierEnNu schreef: 28 okt 2023 17:15 Zo als het verlopen is niet, maar als NaziDuitsland de oorlog gewonnen had,
Zo werkt het niet sjapo.
:roll:
Klinkt voor mij alsof je me uitscheldt en gelijkertijd chapeau zegt ...

Berjan schreef:We zijn inmiddels doorontwikkeld.
We? Jij en ik bedoel je? Of wie bedoel je met jouw 'we'?

Berjan schreef:En we noemen nu nodeloos bombarderen van burgers gewoon een oorlogsmisdaad.
Kennelijk zijn we het eens dat het een [oorlogs]misdaad is
dat Hamas de eigen burgers als menselijk schild gebruikt? Schande!

Berjan schreef:Vooral omdat we nu ook weten dat je de burgerbevolking hun wil niet breekt door te bombarderen. Dat is Hitler niet gelukt met Coventry en Londen, dat is Amerika niet gelukt met Dresden. Er gaan ook stemmen op die Bomber Harris als oorlogsmisdadiger willen zien.
Ik weet dat niet, dan is mijn herinnering vast fout, dat na het bombardement op Rotterdam door de Moffen Nederland vrijwel meteen overging tot capitulatie, maar jij gaat hetgeen je daar schrijft vast wel goed onderbouwen? Dat de wil van de burgerbevolking niet breekt door te bombarderen? Of niet natuurlijk: omdat zulks niet waar is! Ik ben benieuwd!
Niet onderbouwen is helder genoeg hoor: dan beschouw ik zulks [terecht?] als niet waar.

Israël is overigens niet bezig met de wil van de burgerbevolking te breken hoor!
Israël is bezig om door met precisie bombardementen Hamas zoveel als mogelijk 'vleugellam' te maken ter ondersteuning van 'Operatie Sweep and Claen' die momenteel gaande is, ter voorbereiding op het grondoffensief dat als doel heeft Hamas te vernietigen.
Berjan schreef:En in het geval van Israel vs de Gazastrook is het ook nog zo dat het afgesloten gebied is. Niemand kan meer weg. Men sluit alles af zodat niemand meer communicatie heeft. Als dat geen oorlogsmisdaad meer is dan kunnen we Rusland ook niet meer als oorlogsmisdadiger noemen.
Mijns inziens is dat aperte onzin. De beoordeling of Israël al dan niet oorlogsmisdaden begaat is aan een onafhankelijk Rechter en/of Tribunaal en staat geheel los van de oorlogsmisdaden die Rusland inmiddels daadwerkelijk gepleegd heeft.

Berjan schreef:En men zegt "ga naar het Zuiden" en dan gooit men daar bommen. Bijna cynisch.
Die visie wordt mede veroorzaakt door jouw vooroordelen jegens Israël.

Berjan schreef:Maar goed, dat idee heb ik al een tijdje van de leiding van Israel (dus zeg niet meer dat ik israelhater ben)
Waar had ik geschreven dat jij een Israëlhater bent? Maar waarom ook niet?
Ook nu in deze post weer druipt je haat jegens de leiding van Israel er af!
In ogenschouwen nemend hoe jij tegen de zaak aankijkt
vind ik die haat ook heel begrijpelijk.

Berjan schreef:dat ze cynisch zijn en dat ze zichzelf de ubermenschen voelen ten opzichte van de Palestijnen, die immers maar moslims zijn.
Als je het bovenstaande echt zo denkt,
dan zijn jouw intense gevoelens van haat heel begrijpelijk.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 okt 2023 18:52 Enkele honderden jaren geleden:
Beste indianen, jullie mogen in dit gebiedje ter grootte van Ibiza wonen en waag het niet om moverende redenen hier niet mee accoord te gaan. Anders bouwen we een muur om jullie heen en pikken we steeds meer heilig grondgebied in.

Arme zogenaamd zielige indianen... Schieten verdorie met pijlen op ons! Nucleair wegvagen!
Je bent echt total helemaal in de WAR verdwaald hoor! Of wacht ...
... jij denkt dat je ontopic bent vanwege al die Indianen die op de Gazastrook wonen?

Je wilt dus niet terug tot de 'Big Bang', maar waar begin je dadelijk over?
Over hoe de Joden de Neanderthalers hebben uitgeroeid? :twisted:
.
Gesloten