Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 23 okt 2023 20:01:scissors:
zonder energie, medicatie, water, voedsel zullen gruwelijke baterieën en ziektes nu Gaza overspoelen en die burgers hebben geen kans.
dit is een zuiver israelische keuze om onschuldige dit aan te doen
[-X

Nee, zulks is beslist niet zuiver Israëls keuze om onschuldigen dit aan te doen:
  • zulks wordt op de eerste plaats veroorzaakt
    door het zich verschuilen van Hamas achter burgers en
    burgers gebruiken als menselijk schild!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 23 okt 2023 18:20
HierEnNu schreef: 23 okt 2023 17:52
axxyanus schreef: 23 okt 2023 16:59
Jij veroozaakt je eigen verwarring door ten onrechte mij toe te schrijven dat ik je iets toeschrijf.
Welles nietes spelletjes pas ik voor.
Begin er dan niet mee!
Houd er dan mee op!

axxyanus schreef:Misverstanden gebeuren. Het beste dat je kan doen is om ze te proberen op te lossen. Als je begint met de schuld vraag door de schuld in de schoenen van de ander te schuiven dan krijg je welles niets spelletjes. Dus als je geen welles nietes spelletje wil, concentreer je dan gewoon op het verhelderen van je standpunt i.p.v. de ander de schuld toe te schuiven.,
Come on axxyanus! Do it your way, I do it my way!
axxyanus schreef: :scissors:
.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 23 okt 2023 20:27
zonder energie, medicatie, water, voedsel zullen gruwelijke baterieën en ziektes nu Gaza overspoelen en die burgers hebben geen kans.
[-X

Nee, zulks is beslist niet zuiver Israëls keuze om onschuldigen dit aan te doen:
Jawel dat is zuiver Israëls keuze. De Hamas terroristen hebben hun keuze gemaakt en hoe Israël daarop reageert is haar keuze. Je kan van oordeel zijn dat het de beste keuze is die Israël kan maken in deze omstandigheden dat alternative keuzes nog slechtere uitkomsten zullen hebben maar het is uiteindelijk de keuze van Israël en van Israël alleen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 23 okt 2023 20:34
HierEnNu schreef: 23 okt 2023 17:52

Welles nietes spelletjes pas ik voor.
Begin er dan niet mee!
Houd er dan mee op!

axxyanus schreef:Misverstanden gebeuren. Het beste dat je kan doen is om ze te proberen op te lossen. Als je begint met de schuld vraag door de schuld in de schoenen van de ander te schuiven dan krijg je welles niets spelletjes. Dus als je geen welles nietes spelletje wil, concentreer je dan gewoon op het verhelderen van je standpunt i.p.v. de ander de schuld toe te schuiven.,
Maar jij bent het die in eerste instantie klaagt over hoe anderen het doen. De andere deelnemers proberen gewoon zo goed en zo kwaad mogelijk hun argumenten te geven. Jij bent de enige waarvan een beduidend deel van zijn antwoorden gaat over hoe de manier waarop anderen het doen niet deugd omdat ze je dingen toeschrijven of omdat ze een troll zouden zijn en meer dergelijks.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 23 okt 2023 20:21 Een door mij zeer gewaardeerde organisatie, Amnesty International, beweert:
Door mij ook en ik waag het erop het woord "beschrijft" te gebuiken ipv. "beweert".
Meestal doen zij dat vanuit de haard van een conflict, waar hun hulp het hardste nodig is.

Ik vraag me eigenlijk waarom er geen berichten zijn over petities van deze getroffen en bedreigde mensen aan Hamas, waarin ze vragen/smeken om de gijzelaars vrij te laten, daar ieder zijn punt ondertussenn luid en duidelijk heeft gemaakt.
Want dat is toch de voorwaarde om de voornaamste levensbedreigende Israelische blokkades op te heffen.
Ik weet, dat moslims het leven in het beloofde hiernamaals belangrijk vinden en de doden zien als martelaars.
Maar deze mensen zijn toch in de eerste plaats ook vader, moeder, broer en zuster en vriend en andere naasten van hen die zij nu zo zien lijden.
Ik kan het me niet voorstellen dat dit niet gebeurd, maar ik heb het nog nergens gelezen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het was Israëls keuze om de enorme muur om Gaza te bouwen en het was Israëls keuze de Palestijnen in de getto's eveneens slecht te behandelen.
Allemaal keuzes
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Niet opzienbarend, maar wel actueel:
EenVandaag AvroTros Opiniepanel 19-10-2023 03:00 schreef:
Meerderheid is bang dat oorlog tussen Israël en Hamas
gevolgen heeft voor veiligheid en sfeer in Nederland

Een meerderheid is ongerust over de gevolgen van de oorlog tussen Israël en Hamas voor de Nederlandse samenleving. 7 op de 10 zijn bezorgd over wat het doet met de spanningen in ons land en 57 procent vreest voor de openbare veiligheid.

Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder bijna 30.000 leden van het Opiniepanel na de uitbraak van het geweld tussen Israël en Hamas. De oorlog is een ramp voor de stabiliteit in de wereld, en ook de Nederlandse samenleving zal de gevolgen voelen, verwachten grote groepen.

:scissors:
.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 23 okt 2023 20:43 Het was Israëls keuze om de enorme muur om Gaza te bouwen en het was Israëls keuze de Palestijnen in de getto's eveneens slecht te behandelen.
Allemaal keuzes
Laten we die discussie even laten rusten, want dat is al helemaal uitgekauwd en de meningen zijn bekend.
Kennis en begrip is prima, maar daarmee kom je ook niet verder.

Er is nu een soort status quo[*] van waaruit men verder moet om weer uit deze toestand te komen.
Met achterom kijken is in dit stadium niemand mee gediend.

[*]Status quo (Latijn, bestaande toestand) is een bereikte toestand of situatie die al dan niet in stand dient te worden gehouden. De conservatieve politiek wordt gekenmerkt door het streven naar het handhaven van de status quo.[/i]
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 23 okt 2023 20:42
HierEnNu schreef: 23 okt 2023 20:21 Een door mij zeer gewaardeerde organisatie, Amnesty International, beweert:
Door mij ook en ik waag het erop het woord "beschrijft" te gebuiken ipv. "beweert".
Meestal doen zij dat vanuit de haard van een conflict, waar hun hulp het hardste nodig is.

Ik vraag me eigenlijk waarom er geen berichten zijn over petities van deze getroffen en bedreigde mensen aan Hamas, waarin ze vragen/smeken om de gijzelaars vrij te laten, daar ieder zijn punt ondertussenn luid en duidelijk heeft gemaakt.
Want dat is toch de voorwaarde om de voornaamste levensbedreigende Israelische blokkades op te heffen.
Ik weet, dat moslims het leven in het beloofde hiernamaals belangrijk vinden en de doden zien als martelaars.
Maar deze mensen zijn toch in de eerste plaats ook vader, moeder, broer en zuster en vriend en andere naasten van hen die zij nu zo zien lijden.
Ik kan het me niet voorstellen dat dit niet gebeurd, maar ik heb het nog nergens gelezen.
Het is nog veel erger Maria!
Vreedzame Gazanen durven dergelijke berichten en/of petities niet aan:
  • veel Gazanen zijn al voor minder geëxecuteerd door Hamas!
Ik heb Gazanen, kennelijk burgers, op TV gezien, die tussen de lijken en platgebombardeerde wijken luidkeels stonden te propageren dat dit de prijs was die zij bereid waren te betalen omdat ze zich verheugden vanwege de overwinning op Israël, daarmee doelend op ''Operatie al-Aqsa Storm' en als dit Allah's wil was dan moest zulks zo geschieden, InsjAllah roepen ze dan ...
... ze riepen luidkeels op om door te gaan tot alle Joden verdwenen waren uit hun Palestina en dat Allah zou helpen zulks te verwezenlijken ...
... en dan roepen ze weer InsjAllah ...
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Maria schreef: 23 okt 2023 20:42 Ik vraag me eigenlijk waarom er geen berichten zijn over petities van deze getroffen en bedreigde mensen aan Hamas, waarin ze vragen/smeken om de gijzelaars vrij te laten, daar ieder zijn punt ondertussenn luid en duidelijk heeft gemaakt.
Je weet niet wat er leeft in de gazastrook en wat de gevolgen zijn als je opkomt tegen de dictator

Anderzijds
Israel heeft beslist om Hamas uit te roeien, Of Hamas kan overleven al ze alle gijzelaars terug zouden vrij laten?
Ik denk dat we dat punt voorbij zijn en Israel zijn keuze gemaakt heeft.

soit, Je lokt verwoestende epidemieën uit en daardoor zullen er wel heel wat hamasleden sterven.
een veelvoud aan burgers ook natuurlijk.
Stappen we nu terug in het discours dat de Palestijnen voor Hamas gekozen hebben (2 decennia geleden) en nu dansend over straat liepen?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 23 okt 2023 20:59
dikkemick schreef: 23 okt 2023 20:43 Het was Israëls keuze om de enorme muur om Gaza te bouwen en het was Israëls keuze de Palestijnen in de getto's eveneens slecht te behandelen.
Allemaal keuzes
Laten we die discussie even laten rusten, want dat is al helemaal uitgekauwd en de meningen zijn bekend.
Kennis en begrip is prima, maar daarmee kom je ook niet verder.

Er is nu een soort status quo[*] van waaruit men verder moet om weer uit deze toestand te komen.
Met achterom kijken is in dit stadium niemand mee gediend.

[*]Status quo (Latijn, bestaande toestand) is een bereikte toestand of situatie die al dan niet in stand dient te worden gehouden. De conservatieve politiek wordt gekenmerkt door het streven naar het handhaven van de status quo.[/i]
Uitstekend, maar kun je hier een algemene oproep van maken want direct hieronder (hierboven dus) gaat HierEnNu al weer los met oude koeien.
De enige oplossing IS de 2 staten oplossing en dat betekent medewerking van Palestijnen EN Israël (op meerdere vlakken)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 23 okt 2023 20:41
HierEnNu schreef: 23 okt 2023 20:34
Begin er dan niet mee!
Houd er dan mee op!

Maar jij bent het die in eerste instantie klaagt over hoe anderen het doen. De andere deelnemers proberen gewoon zo goed en zo kwaad mogelijk hun argumenten te geven. Jij bent de enige waarvan een beduidend deel van zijn antwoorden gaat over hoe de manier waarop anderen het doen niet deugd omdat ze je dingen toeschrijven of omdat ze een troll zouden zijn en meer dergelijks.
Ik heb jouw reactie gelezen en voor kennisgeving aangenomen.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 23 okt 2023 20:37
HierEnNu schreef: 23 okt 2023 20:27
[-X

Jawel dat is zuiver Israëls keuze. De Hamas terroristen hebben hun keuze gemaakt en hoe Israël daarop reageert is haar keuze. Je kan van oordeel zijn dat het de beste keuze is die Israël kan maken in deze omstandigheden dat alternative keuzes nog slechtere uitkomsten zullen hebben maar het is uiteindelijk de keuze van Israël en van Israël alleen.
Zulks impliceert juist dat het niet de ZUIVER Israëls keuze is,
maar dat Isaraëls 'keuze' volgt uit
  • het zich verschuilen van Hamas achter burgers en
Dat Israël's keuze om Hamas te vernietigen tevens betekent dat Israël daarbij eventuele 'Collateral Damage' [zoals de eventuele dood van de gijzelaars daardoor!]
accepteert is me duidelijk.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De plaat blijft weer hangen
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 23 okt 2023 21:26 Dat Israël's keuze om Hamas te vernietigen tevens betekent dat Israël daarbij eventuele 'Collateral Damage' [zoals de eventuele dood van de gijzelaars daardoor!]
collateral damage is in principe onbedoelde en onvermijdelijke nevenschade
2 miljoen mensen zonder eten, medicatie en water zetten en verwoestende epidemieën bij hen uitlokken terwijl ze verhongeren om 10 à 20 000 terroristen te pakken?

Ik hoop dat je jezelf geen vrijdenker noemt
Gesloten