gerard_m schreef: ↑20 okt 2023 11:35
Zeg heren, ik begrijp jullie emoties maar zouden jullie mij geen woorden in de mond willen leggen?
Eerder schreef ik hier omgekeerd dat 1.300 Israëlische doden ook geen existentieel gevaar voor Israel is (maar een verder ontaardende oorlog wel).
Dat doet niets af aan de drama's die zich afspelen.
Maar de dingen een klein beetje in proportie blijven zien, zou helpen.
"totale vernietiging", "existentieel gevaar" , dit is precies de retoriek die ons naar een steeds grotere oorlog leidt.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:De oprichting op zich was al een annexatie, immer er werden door de Zionisten gelijk Palestijnen verjaagd en gedood.
Nee hoor, verdiep je in de geschiedenis.
Zou de oorlog die direct tegen Israël werd gestart iets van invloed gehad kunnen hebben?
Dat heb ik.
Vandaar dat ik de oprichting van Israël een onrechtmatige daad ven de oude koloniale machten vindt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
That's all?
Gewoon triest?
Meer niet?
Foutje ....?
Ze zijn slachtoffer van de daden van Hamas die zich tussen de burgers verschuilt zodat ze kunnen zeggen: "Kijk wat ze ons aandoen! Wij hebben maar 1400 Joden vermoord en wij verliezen er tienmaal zoveel". Het maakt duidelijk hoe misdadig Hamas is. Dit aantal zal trouwens ongetwijfeld nog sterk oplopen tot in de tienduizenden of misschien zelfs honderdduizenden bij het komende grondoffensief. De schuld van Hamas -- burgers zijn geen militair tactisch doel voor Israel, maar vormen wel een mooi schild voor de Hamas die anders geen schijn van kans zou hebben tegen israel.
Even ter verduidelijking.
Oorlog is fout
Annexeren is fout
Oorlog en annexeren gaan hier hand in hand en hebben echt wel met elkaar te maken. Want doe nou niet alsof Israël hier de Calimero in het geheel is.
(En nee, ik haal er nu geen tekenfilms uit de jaren 70 bij).
Hamas is fout
Netanyahu is fout
Het hele Midden Oosten is imo fout
Maar ook het westen is fout.
Kortom. De mensheid is FOUT!
We kunnen niet met elkaar op deze aardkloot leven.
Maar wijs aub niet eenzijdig naar Hamas of de Palestijnen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky schreef: ↑20 okt 2023 11:46
Burgers zijn geen militair tactisch doel voor Israel, maar vormen wel een mooi schild voor de Hamas die anders geen schijn van kans zou hebben tegen israel.
Waarom wordt het zuiden dan gebombardeerd?
Maar nav wat ik.hier van de Israël adepten lees....
Heeft Israël echt niets aan zichzelf te danken/wijten in deze hele situatie?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Israel heeft eveneens beelden vrijgegeven van de door de Hamas doelbewust levend verbrande baby's. Het wordt tijd dat we afrekenen met die monsters van de Hamas die zelfs niet te beschaamd zijn zich tussen hun eigen burgers te verschansen in de komende oorlog, maar Israel zal de oorlog eindigen die door de Hamas is begonnen.
dikkemick schreef: ↑20 okt 2023 12:10
Omdat de Hamas zich ook daar tussen hun eigen burgers verschuilt, die voor Israel geen militair tactisch doelwit vormen, en hoopt dat er zoveel mogelijk burger-slachtoffers vallen zodat ze kunnen zeggen: "Zie eens wat ze ons aandoen! Wij doden 1400 Joden en wij verliezen er tienmaal zoveel", want publieke opinie is realistisch gesproken de enige kans die ze hebben tegen Israel, al zal Israel ditmaal gewoon doorgaan, aangezien het geen operatie zal zijn zoals voorheen, maar een echte oorlog.
Zou je ook achter Israël staan indien het Amsterdam tot puin zou bombarderen, wanneer de Hamas zich daar tussen de Amsterdammers zou schuilhouden? Of is het gemakkelijker voor je om Palestijnen te ontmenselijken?
gerard_m schreef: ↑20 okt 2023 11:35
Zou de oorlog die direct tegen Israël werd gestart iets van invloed gehad kunnen hebben?
invloed waarop?
op de Israelische beslissing om toen 700 000 Palestijnen te verjagen en het VN verdelingsplan naast zich neer te leggen en zich meer land toe te eigenen dan voor hen was voorzien?
Zouden ze het VN verdelingsplan uit 1948 volledig gerespecteerd hebben moesten buurlanden niet aangevallen hebben? We kunnen de klok niet terugdraaien en kijken wat er zonder zo'n aanval zou gebeuren.
Israel had toen wel de aanval gewoon kunnen afslaan, de 700 000 oorspronkelijke inwoners niet verjagen en het VN verdelingsplan uit 1948 wel kunnen respecteren
Socratoteles schreef: ↑20 okt 2023 12:32
Zou je ook achter Israël staan indien het Amsterdam tot puin zou bombarderen, wanneer de Hamas zich daar tussen de Amsterdammers zou schuilhouden? Of is het gemakkelijker voor je om Palestijnen te ontmenselijken?
Jammer dat ik.hier niet op ben gekomen
Einstein/Mick
ChaimNimsky schreef: ↑20 okt 2023 12:12
Israel heeft eveneens beelden vrijgegeven van de door de Hamas doelbewust levend verbrande baby's. Het wordt tijd dat we afrekenen met die monsters van de Hamas die zelfs niet te beschaamd zijn zich tussen hun eigen burgers te verschansen in de komende oorlog, maar Israel zal de oorlog eindigen die door de Hamas is begonnen.
dikkemick schreef: ↑20 okt 2023 12:10
Omdat de Hamas zich ook daar tussen hun eigen burgers verschuilt, die voor Israel geen militair tactisch doelwit vormen, en hoopt dat er zoveel mogelijk burger-slachtoffers vallen zodat ze kunnen zeggen: "Zie eens wat ze ons aandoen! Wij doden 1400 Joden en wij verliezen er tienmaal zoveel", want publieke opinie is realistisch gesproken de enige kans die ze hebben tegen Israel, al zal Israel ditmaal gewoon doorgaan, aangezien het geen operatie zal zijn zoals voorheen, maar een echte oorlog.
Lekker betrouwbaar! Beelden die Israël (of hamas) vrijgeeft. Manipulatie voert tegenwoordig de boventoon in conflictsituaties.
En ja, Hamas zijn monsters! Daar zijn we het echt wel over eens. Maar je kunt hiermee de wandaden van Israël niet goedpraten. Of je moet van het bijbelse motto: oog om oog zijn.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑20 okt 2023 11:41
Dat heb ik.
Vandaar dat ik de oprichting van Israël een onrechtmatige daad ven de oude koloniale machten vindt.
De oprichting van de USA op Indiaans gebied, de kolonisatie van Siberië door de Russen, de staat Australië op het gebied van de Aboriginals, de verovering van Arabië door de moslims.... De geschiedenis zit vol onrecht. Als dat een reden is om staten te vernietigen, kunnen we wel even doorgaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Dat heb ik.
De oprichting van de USA op Indiaans gebied, de kolonisatie van Siberië door de Russen, de staat Australië op het gebied van de Aboriginals, de verovering van Arabië door de moslims.... De geschiedenis zit vol onrecht. Als dat een reden is om staten te vernietigen, kunnen we wel even doorgaan.
Die hadden de tijd (en middelen) niet mee en zijn zo goed als uitgemoord (indianen/Aboriginals). Natuurlijk fout, maar anno 2023 moeten we problemen anders aanpakken. Jd kunt niet meer straffeloos blijven annexeren omdat je in militair opzicht overwicht hebt.
Einstein/Mick
op de Israelische beslissing om toen 700 000 Palestijnen te verjagen en het VN verdelingsplan naast zich neer te leggen en zich meer land toe te eigenen dan voor hen was voorzien?
Zouden ze het VN verdelingsplan uit 1948 volledig gerespecteerd hebben moesten buurlanden niet aangevallen hebben? We kunnen de klok niet terugdraaien en kijken wat er zonder zo'n aanval zou gebeuren.
Israel had toen wel de aanval gewoon kunnen afslaan, de 700 000 oorspronkelijke inwoners niet verjagen en het VN verdelingsplan uit 1948 wel kunnen respecteren
Tja, je verwacht kennelijk dat een land dat van alle kanten wordt aangevallen door staten die hen willen vernietigen, keurig netjes reageert.
Verwacht je dat van de andere partijen ook, of alleen van Israel?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Socratoteles schreef: ↑20 okt 2023 12:32
Wat een onzindelijke manier van discusiëren toch weer, net als zoiets:
Zouden de VS over zijn gegaan tot het werpen van een atoombom op Nederland wanneer er zich Japanse burgrs hadden schuilgehouden?
Israël zou in een dergelijk geval niet overgaan tot het tot puin bombarderen van Amsterdam omdat in een dergelijk geval Nederland dat zou oplossen en de Hamasleden zou uitzetten. Indien de Gazanen Hamas uitzetten stopt meteen die hele oorlog!
Hamas is degene die beschuldigd moet worden van het ontmenselijken van onschuldige burgers, ook van het ontmenselijken van onschuldige Gazanen!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. .
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Dat heb ik.
Dat is veel langer geleden.
Wat de Zionisten doen is trouwens dit onrecht verder doorzetten om zo de Palestijnen uiteindelijk te vernietigen en ze alles voor zich alleen hebben.
PS.
Het zou een stap naar vrede kunnen zijn als men toegaf dat Zionisme in zich verkeerd en kwaadaardig is.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Dat heb ik.
Dat zal vast ook wel gebeuren. Ik ken ons.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **