Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
En, daarbij, hoe serieus wil je Hamas of het Palestijnse verzet maken terwijl ze in Gaza hun eigen ziekenhuis bombarderen! Per ongeluk, maar toch!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Maar misschien was dat hier al ter sprake gekomen. Ik kan ook niet alles volgen!
We will dance again!
Professor emeritus Martin van Creveld (die de vliegtuigen richting Gaza kan horen overvliegen) geeft zijn indrukken over de oorlog tot zover https://www.martin-van-creveld.com/this-is-war/
- Socratoteles
- Diehard
- Peter van Velzen
- Site Admin
zoals te verwachten was lopen de emoties weer hoog op.
Velen overdrijven in hun beweringen en zien alleen de splinter of balk in andermans oog, niet hun eigen oogkappen. Waarom toch? Als het over Israel/Palestina gaat betrekken de meesten tevoren al een stelling. Ikzelf ook. Hoezeer ik de aanval op 7 oktober ook veroordeelde, ging ik er toen al van uit dat het aantal Palestijnse burgerslachtoffers als gevolg van de Israelische reactie, dat van die dag zou overstijgen.
Wie zal er blij met een grondoffensief in Gaza? Ik vrees Hamas, omdat het dan de gelegenheid krijgt om meer Israelische soldaten te doden. Dat was in het verleden ook zo, en dat gaat denk ik niet veranderen.
Helaas! Helaas!
Velen overdrijven in hun beweringen en zien alleen de splinter of balk in andermans oog, niet hun eigen oogkappen. Waarom toch? Als het over Israel/Palestina gaat betrekken de meesten tevoren al een stelling. Ikzelf ook. Hoezeer ik de aanval op 7 oktober ook veroordeelde, ging ik er toen al van uit dat het aantal Palestijnse burgerslachtoffers als gevolg van de Israelische reactie, dat van die dag zou overstijgen.
Wie zal er blij met een grondoffensief in Gaza? Ik vrees Hamas, omdat het dan de gelegenheid krijgt om meer Israelische soldaten te doden. Dat was in het verleden ook zo, en dat gaat denk ik niet veranderen.
Helaas! Helaas!
Ik wens u alle goeds
Er zal binnen afzienbare tijd niet meer getwijfeld hoeven te worden:
- De Israëlische regering van nationale eenheid heeft groen licht gegeven voor een inval van de Gazastrook en het vernietigen van Hamas heeft de hoogste prioriteit, zelfs al zal zulks een jaar duren waarbij alles zal worden geprobeerd om gegijzelden te bevrijden en om burgerslachtoffers te voorkomen, maar de eerste en laatste prioriteit is het vernietigen van Hamas. De regering heeft dus het besluit genomen Hamas te vernietigen ...
... en dat gaat het leger. nu uitvoeren.
BRON: ABC news Oct 19, 12:38 PM EDT
Israeli military has 'green light' to move into Gaza, official says
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Waar ik t meest benieuwd naar ben is hoe je gereageerd zou hebben, mocht de raket uit Israël zijn gekomen....lost and not found yet! schreef: ↑19 okt 2023 22:56 En, daarbij, hoe serieus wil je Hamas of het Palestijnse verzet maken terwijl ze in Gaza hun eigen ziekenhuis bombarderen! Per ongeluk, maar toch!
Zomaar een gedachte.
En omringende landen waren niet blij met destijds een Joodse staat die bovendien ook nog eens onvoorwaardelijk door t westen werd en wordt gesteund.
Ik denk serieus dat een Duitse deelstaat na 45 beter had geweest. De Duitsers zijn nog als de dood voor anti semitisme.
Maar nu lees ik dat degene met het grootste leger en de meeste wapens in zijn gelijk staat zonder ook maar 1 woord over hetgeen er bijna dagelijks aan de gang is. ANNEXATIES.
Maar goed, ik begrijp groen licht. Het afslachten (naar beide kanten toe) kan beginnen. We zullen zien wat er van Gaza overblijft (en van de onschuldige burgers) en hoe het de westelijke Jordaan oever zal vergaan in de toekomst.
Ik houd mijn hart vast.
Eigenlijk was Israël al met een volledige vernietiging bezig.
"Vlucht naar t zuiden, pakken we t noorden aan" En wat doet Israël, die bombardeert doodleuk het zuiden en de enige uitvalsweg naar de grens. Houd dit aub ook in je achterhoofd tijdens t verdedigen van Israël.
De WHO maar als roepende in de woestijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Die is daar niet vandaan gekomen, maar is door de terroristen zelf tussen hun eigen burgers afgevuurd, net als die bom op dat vluchtende Palestijnse konvooi.dikkemick schreef: ↑20 okt 2023 06:46Waar ik t meest benieuwd naar ben is hoe je gereageerd zou hebben, mocht de raket uit Israël zijn gekomen....lost and not found yet! schreef: ↑19 okt 2023 22:56 En, daarbij, hoe serieus wil je Hamas of het Palestijnse verzet maken terwijl ze in Gaza hun eigen ziekenhuis bombarderen! Per ongeluk, maar toch!
Zomaar een gedachte.
Dit topic gaat over de oorlog. Wat een non-stop gezeur over annexaties. Begin gewoon een eigen annexatie-topic.Maar nu lees ik dat degene met het grootste leger en de meeste wapens in zijn gelijk staat zonder ook maar 1 woord over hetgeen er bijna dagelijks aan de gang is. ANNEXATIES.
Zionist
Vanaf de oprichting van Israël waren er direct organisaties die het wilden vernietigen.Dikkemick schreef:Maar nu lees ik dat degene met het grootste leger en de meeste wapens in zijn gelijk staat zonder ook maar 1 woord over hetgeen er bijna dagelijks aan de gang is. ANNEXATIES.
Annexaties waren er toen nog niet en kunnen daar dus onmogelijk de oorzaak van zijn.
(losse gedachte: als er geen Joden op de Westbank mogen wonen, wat moeten we dan omgekeerd met de 20% (en snel groeiende) Palestijnse bevolking in Israël?)
Wat bedoel je eigenlijk met volledige vernietiging? 3.000 Palestijnse doden is triest, maar op 2,3 mln. Gaza bewoners geen volledige vernietiging.Eigenlijk was Israël al met een volledige vernietiging bezig.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
De oprichting op zich was al een annexatie, immer er werden door de Zionisten gelijk Palestijnen verjaagd en gedood.gerard_m schreef: ↑20 okt 2023 10:51Vanaf de oprichting van Israël waren er direct organisaties die het wilden vernietigen.Dikkemick schreef:Maar nu lees ik dat degene met het grootste leger en de meeste wapens in zijn gelijk staat zonder ook maar 1 woord over hetgeen er bijna dagelijks aan de gang is. ANNEXATIES.
Annexaties waren er toen nog niet en kunnen daar dus onmogelijk de oorzaak van zijn.
(losse gedachte: als er geen Joden op de Westbank mogen wonen, wat moeten we dan omgekeerd met de 20% (en snel groeiende) Palestijnse bevolking in Israël?)
Wat bedoel je eigenlijk met volledige vernietiging? 3.000 Palestijnse doden is triest, maar op 2,3 mln. Gaza bewoners geen volledige vernietiging.Eigenlijk was Israël al met een volledige vernietiging bezig.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Dus annexatie is gezeur? 40-45 ging ook over annexaties. Wat een gezeur was dat!ChaimNimsky schreef: ↑20 okt 2023 09:35Die is daar niet vandaan gekomen, maar is door de terroristen zelf tussen hun eigen burgers afgevuurd, net als die bom op dat vluchtende Palestijnse konvooi.dikkemick schreef: ↑20 okt 2023 06:46Waar ik t meest benieuwd naar ben is hoe je gereageerd zou hebben, mocht de raket uit Israël zijn gekomen....lost and not found yet! schreef: ↑19 okt 2023 22:56 En, daarbij, hoe serieus wil je Hamas of het Palestijnse verzet maken terwijl ze in Gaza hun eigen ziekenhuis bombarderen! Per ongeluk, maar toch!
Zomaar een gedachte.
Dit topic gaat over de oorlog. Wat een non-stop gezeur over annexaties. Begin gewoon een eigen annexatie-topic.Maar nu lees ik dat degene met het grootste leger en de meeste wapens in zijn gelijk staat zonder ook maar 1 woord over hetgeen er bijna dagelijks aan de gang is. ANNEXATIES.
En wat de raket betreft. Je hebt je conclusie al getrokken? Zou t nog een ongeluk kunnen zijn? Of geldt dat alleen voor Israël?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Gerard_m
3000 Palestijnse doden is triest.......
That's all?
Gewoon triest?
Meer niet?
Foutje ....?
3000 Palestijnse doden is triest.......
That's all?
Gewoon triest?
Meer niet?
Foutje ....?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
Zeg heren, ik begrijp jullie emoties maar zouden jullie mij geen woorden in de mond willen leggen?
Eerder schreef ik hier omgekeerd dat 1.300 Israëlische doden ook geen existentieel gevaar voor Israel is (maar een verder ontaardende oorlog wel).
Dat doet niets af aan de drama's die zich afspelen.
Maar de dingen een klein beetje in proportie blijven zien, zou helpen.
"totale vernietiging", "existentieel gevaar" , dit is precies de retoriek die ons naar een steeds grotere oorlog leidt.
Zou de oorlog die direct tegen Israël werd gestart iets van invloed gehad kunnen hebben?
Eerder schreef ik hier omgekeerd dat 1.300 Israëlische doden ook geen existentieel gevaar voor Israel is (maar een verder ontaardende oorlog wel).
Dat doet niets af aan de drama's die zich afspelen.
Maar de dingen een klein beetje in proportie blijven zien, zou helpen.
"totale vernietiging", "existentieel gevaar" , dit is precies de retoriek die ons naar een steeds grotere oorlog leidt.
Nee hoor, verdiep je in de geschiedenis.TIBERIUS CLAUDIUS schreef:De oprichting op zich was al een annexatie, immer er werden door de Zionisten gelijk Palestijnen verjaagd en gedood.
Zou de oorlog die direct tegen Israël werd gestart iets van invloed gehad kunnen hebben?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
ChaimNimsky
- Superposter
Je hebt meerdere malen helder getoond dat lezen niet je sterkste punt is, wel? Gezeur over annexatie in een topic dat gaat over de terroristische aanslag en de oorlog tegen het Hamas-terrorisme, beetekent nergens dat annexatie gezeur zou zijn.
Dit topic gaat over terroristen die legio Joden bewust op de meest afzichtelijke wijze afslachtten. Ze zitten in een kooi voor een goede reden. Wil je het over annexaties hebben. Het is reeds aangetoond dat de terroristische aanslag niet vanwege grondgebied werd uitgevoerd. Het is eveneens aangetoond dat vanaf het prille begin de Palestijnen onder leiding van de Grootmoefti de Joden wilden vernietigen en eveneens dat deze banden had gehad met de Nazi's en Hitler, net zoals de vernietiging van de Joden en Israel nog steeds door de Hamas wordt gepropageerd.40-45 ging ook over annexaties.
Het was een Palestijnse raket die werd afgevuurd tussen de Palestijnse buurgers. Net zoals die bom-aanslag op vluchtende burgers niet van israelische makelij bleek. De Hamas interesseert het niet hoeveel Palestijnse burgers er omkomen. Ze verschansen zich er tussen in burgerkleding en dat betekent dat er helaas zeer veel burgers en helaas eveneens veel IDF-militairen zullen sneuvelen.En wat de raket betreft. Je hebt je conclusie al getrokken? Zou t nog een ongeluk kunnen zijn?
Zionist