Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
80% van de slachtoffers was gemarteld (klik). Ouders en kinderen zijn naast elkaar aan stoelen gebonden en met gereedschap werden er lichaamsdelen verwijderd terwijl ze leefden, zwangere vrouwen zijn opengesneden en hun ongeboren kind is een mes in het gezicht gestoken (klik). Deze onvoorstelbare wreedheid is gevierd en bezonegn door Palestijnse kinderen en vrouwen in de straten van Gaza, terwijl levenloze verkrachte vrouwenlichamen werden geparadeerd en dat zullen we ongetwijfeld in gedachten houden als we de Gazastrook binnenvallen en de Hamas en hun aanhang gaan opruimen.
Zionist
Israel heeft diverse opties om Hamas aan te pakken die tot minder escalatie leiden dan wat nu dreigt. De Mossad is bijvoorbeeld uiterst kundig in het liquideren van sleutelfiguren. Naast bombardementen zou ingezet kunnen worden op diplomatie en samenwerking met gematigde partijen, het omgooien van het nederzettingenbeleid etc.
Ik geloof er niets van dat dit gaat lukken. Hamas is in de eerste plaats een gedachtegoed. De aanhangers uitschakelen is (1) onmogelijk en (2) geen oplossing als er voortdurend nieuwe bij komen. Het vernielen van tunnels en materieel is misschien een oplossing voor een paar jaar, tot de nieuwe gebouwd zijn.
Israël is bezig met Hamas echt te ontmantelen, work in progress, en ik twijfel er niet aan dat zulks Israël kan lukken mits Israël zich niet de handen laat binden
vanwege moverende geopolitieke belangen van de VS.
Hoe tragisch de aanval ook was: het was op zichzelf geen existentieel gevaar voor Israel, net zo min als 9/11 dat voor de USA was.Er is geen sprake van kans zulks is feitelijk zo:
Israël IS in groot existentieel gevaar en heeft geen keus, mits Israël wil blijven bestaan,
en Israël WIL blijven bestaan en IS bereid tot de laatste snik te vechten
om te overleven EN zulks zullen ze ongetwijfeld doen ook!
Zolang Israel vrede heeft met Egypte en Jordanië met meerdere vredesakkoorden in de maak, tenminste. Het werkelijke existentiele gevaar voor Israel is een escalatie op vele fronten tegelijk.
Hamas wordt nooit rationeel.Laten we dus vooral hopen dat de vijanden van Israël
een rationelere koers zullen gaan varen,
in plaats van vanwege PR hun eigen ziekenhuis te laten ontploffen!
De beste verdediging voor Israel is dat Hamas dat niet verder aangroeit en geen bondgenoten heeft maar geïsoleerd raakt. Als ze zo verder gaan, gebeurt precies het omgekeerde.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Het begint een wedstrijd te lijken wie de meeste gruweldaden pleegt. Enge ontwikkeling.
Zullen we vanaf hier proberen in oplossingen te denken. Oplossingen die ook iets minder gruwelijk doch humaan zijn. Voor alle menselijke (!) partijen.
Zullen we vanaf hier proberen in oplossingen te denken. Oplossingen die ook iets minder gruwelijk doch humaan zijn. Voor alle menselijke (!) partijen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Wat een onzin. De Hamas heeft nooit willen onderhandelen en is er voornamelijk op uit om de Joden uit te roeien en voegen de daden bij het woord. Er zit vanuit een praktisch oogpunt weinig anders op dan ons van hen en hun aanhang te ontdoen.
Zionist
Ik had het over menselijke partijen. Maar als je onderhandelen onzin vindt, prima. Rest misschien de atoombom.ChaimNimsky schreef: ↑19 okt 2023 11:56Wat een onzin. De Hamas heeft nooit willen onderhandelen en is er voornamelijk op uit om de Joden uit te roeien en voegen de daden bij het woord. Er zit vanuit een praktisch oogpunt weinig anders op dan ons van hen en hun aanhang te ontdoen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Kun je lezen? Er werd geschreven dat de Hamas nooit heeft willen onderhandelen, er voornamelijk op uit is om de Joden uit te roeien en ze voegen de daden bij het woord. Er bestaat geen moreel equivalent tussen de Hamas en Israel. Er zit dus vanuit praktisch oogpunt weinig anders op dan ons van hen en hun aanhang te ontdoen.dikkemick schreef: ↑19 okt 2023 12:04Ik had het over menselijke partijen. Maar als je onderhandelen onzin vindt, prima. Rest misschien de atoombom.ChaimNimsky schreef: ↑19 okt 2023 11:56 Wat een onzin. De Hamas heeft nooit willen onderhandelen en is er voornamelijk op uit om de Joden uit te roeien en voegen de daden bij het woord. Er zit vanuit een praktisch oogpunt weinig anders op dan ons van hen en hun aanhang te ontdoen.
Zionist
Ik had het over MENSELIJKE partijen. Is Hamas menselijk?ChaimNimsky schreef: ↑19 okt 2023 12:11Kun je lezen? Er werd geschreven dat de Hamas nooit heeft willen onderhandelen, er voornamelijk op uit is om de Joden uit te roeien en ze voegen de daden bij het woord. Er bestaat geen moreel equivalent tussen de Hamas en Israel. Er zit dus vanuit praktisch oogpunt weinig anders op dan ons van hen en hun aanhang te ontdoen.dikkemick schreef: ↑19 okt 2023 12:04Ik had het over menselijke partijen. Maar als je onderhandelen onzin vindt, prima. Rest misschien de atoombom.ChaimNimsky schreef: ↑19 okt 2023 11:56 Wat een onzin. De Hamas heeft nooit willen onderhandelen en is er voornamelijk op uit om de Joden uit te roeien en voegen de daden bij het woord. Er zit vanuit een praktisch oogpunt weinig anders op dan ons van hen en hun aanhang te ontdoen.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Waar haal je vandaan dat ik onderhandelen onzin zou vinden? Het is juist Hamas die onderhandelen onzin vindt en zij hebben het voor het zeggen in de Gaza-strook.dikkemick schreef: ↑19 okt 2023 12:16Ik had het over MENSELIJKE partijen. Is Hamas menselijk?ChaimNimsky schreef: ↑19 okt 2023 12:11Kun je lezen? Er werd geschreven dat de Hamas nooit heeft willen onderhandelen, er voornamelijk op uit is om de Joden uit te roeien en ze voegen de daden bij het woord. Er bestaat geen moreel equivalent tussen de Hamas en Israel. Er zit dus vanuit praktisch oogpunt weinig anders op dan ons van hen en hun aanhang te ontdoen.
Zionist
-
ChaimNimsky
- Superposter
Het gaat de terroristen niet om het land, maar om het afslachten van de Joden (klik). Toen hen gevraagd werd waarom ze hun daden verrichtten, antwoordden ze "Om de Joden te doden" en toen hen daarna hen gevraagd werd "Waarom de Joden?", zeiden "Geen reden").
Er zijn in de bombardementen trouwens al een flink aantal Hamas kopstukken gedood. Vandaag zijn de leider en de vrouw van de Hamas-oprichter naar de andere wereld geholpen.
Er zijn in de bombardementen trouwens al een flink aantal Hamas kopstukken gedood. Vandaag zijn de leider en de vrouw van de Hamas-oprichter naar de andere wereld geholpen.
Zionist
Heeft zelfs een groepering als Hamas niet goedkeuring van een bevolking nodig? Ik denk dat ze hun troeven inmiddels wel verspeeld hebben.ChaimNimsky schreef: ↑19 okt 2023 13:32Waar haal je vandaan dat ik onderhandelen onzin zou vinden? Het is juist Hamas die onderhandelen onzin vindt en zij hebben het voor het zeggen in de Gaza-strook.dikkemick schreef: ↑19 okt 2023 12:16Ik had het over MENSELIJKE partijen. Is Hamas menselijk?ChaimNimsky schreef: ↑19 okt 2023 12:11 Kun je lezen? Er werd geschreven dat de Hamas nooit heeft willen onderhandelen, er voornamelijk op uit is om de Joden uit te roeien en ze voegen de daden bij het woord. Er bestaat geen moreel equivalent tussen de Hamas en Israel. Er zit dus vanuit praktisch oogpunt weinig anders op dan ons van hen en hun aanhang te ontdoen.
ECHTER: als Israël zo door gaat met treiteren en annexeren staat de volgende terroristische beweging weer op en zal de bevolking moeten kiezen tussen 2 kwaden.
En laat nu ook deze bevolking een eigen grondgebied willen hebben, zonder bemoeienis van een zionistische extreem rechtse staat.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Voor twee Staten is het te laat.dikkemick schreef: ↑19 okt 2023 13:55Heeft zelfs een groepering als Hamas niet goedkeuring van een bevolking nodig? Ik denk dat ze hun troeven inmiddels wel verspeeld hebben.ChaimNimsky schreef: ↑19 okt 2023 13:32Waar haal je vandaan dat ik onderhandelen onzin zou vinden? Het is juist Hamas die onderhandelen onzin vindt en zij hebben het voor het zeggen in de Gaza-strook.
ECHTER: als Israël zo door gaat met treiteren en annexeren staat de volgende terroristische beweging weer op en zal de bevolking moeten kiezen tussen 2 kwaden.
En laat nu ook deze bevolking een eigen grondgebied willen hebben, zonder bemoeienis van een zionistische extreem rechtse staat.
De zionisten hebben de West-Bank eigenlijk al geanexeeerd en de Palestijnen moeten steeds vaker gebied en water afstaan.
De enige rede dat de Zionisten de West-Bank niet formeel anexeren is dat ze dan de Palestijnen burger rechten moeten geven.
Dat willen ze in geen geval en een formele apartheid staat (wat het nu informeel wel is) is niet verkoopbaar.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Als er maar 1 optie is, is er maar 1 optie.
Op deze voet doorgaan, schaar ik niet onder de opties.
Er moet nu met de botte bijl gehakt worden door andere partijen.
Zo niet, ontploft het wereldwijde kruitvat een keer en wordt iedereen er rechtstreeks in meegesleurd.
Zo niet, ontploft het wereldwijde kruitvat een keer en wordt iedereen er rechtstreeks in meegesleurd.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Leg dat maar eens uit aan de Zionisten.dikkemick schreef: ↑19 okt 2023 15:27 Als er maar 1 optie is, is er maar 1 optie.
Die gaan er van uit dat ze er vroeg of laat in zullen slagen het hele gebied etnisch te zuiveren.
Dan vallen ze wat mij betreft onder de terroristen. Maar misschien als er democratische verkiezingen komen zonder extremisten als kandidaat is er hoop. Beetje hulp van buitenaf.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑19 okt 2023 15:53Leg dat maar eens uit aan de Zionisten.dikkemick schreef: ↑19 okt 2023 15:27 Als er maar 1 optie is, is er maar 1 optie.
Die gaan er van uit dat ze er vroeg of laat in zullen slagen het hele gebied etnisch te zuiveren.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Vergis je niet.dikkemick schreef: ↑19 okt 2023 15:59Dan vallen ze wat mij betreft onder de terroristen. Maar misschien als er democratische verkiezingen komen zonder extremisten als kandidaat is er hoop. Beetje hulp van buitenaf.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑19 okt 2023 15:53Leg dat maar eens uit aan de Zionisten.dikkemick schreef: ↑19 okt 2023 15:27 Als er maar 1 optie is, is er maar 1 optie.
Ook de gematigden Zionisten willen een Groot-Israel scheppen.
Hooguit staan ze wat humanere middelen voor.