Ongewenste intimiderende mail op mijn prive eMail

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Ongewenste intimiderende mail op mijn prive eMail

Bericht door HierEnNu »

Ik ontving zojuist ongewenste intimiderende mail op mijn prive eMail van een mede forummer waarvan ik de naam hier niet zal vermelden, maar het betreft dus wel een mede forummer die ik om moverende redenen recent duidelijk te kennen heb gegeven
voorlopig niet meer mee te willen communiceren.

Zulks schijnt een faciliteit te zijn die het forum biedt?
Hoe kan ik deze faciliteit uitschakelen zodat ik van deze forumstalker verlost ben?

In het eMailbericht staat ook:
  • "Mocht dit bericht ongewenste of beledigende inhoud
    hebben, neem dan contact op met de beheerder van het forum"
Wie is de beheerder van het forum en hoe kan ik daar contact mee opnemen?

Voor alle duidelijkheid, de inhoud van de ongewenste intimiderende mail:

• Onderstaand bericht is naar je verstuurd:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Tijd om je avatar te veranderen HierEnNu

Of nog geen nieuws gezien?"

Ik vind dit veel te ver gaand gestoord gedrag waar ik verder geen last van wil hebben!
Bij voorbaat dank!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Socratoteles
Diehard

Re: Ongewenste intimiderende mail op mijn prive eMail

Bericht door Socratoteles »

Als je bent ingelogd, klik op je gebruikersnaam rechts bovenin het beeldscherm, en ga naar "User Control Panel". Onder de derde tab "Board preferences" en "Edit global settings" kun je "Users can contact me by email" op "no" zetten om te voorkomen dat je van andere gebruikers emails ontvangt. Onder "Board preferences" -> "Edit notification options" kun je instellen of je via de email een notificatie krijgt over privé berichten die je op het forum ontvangt ("Someone sends you a private message").
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Socratoteles schreef: 17 okt 2023 23:34 Als je bent ingelogd, klik op je gebruikersnaam rechts bovenin het beeldscherm, en ga naar "User Control Panel". Onder de derde tab "Board preferences" en "Edit global settings" kun je "Users can contact me by email" op "no" zetten om te voorkomen dat je van andere gebruikers emails ontvangt. Onder "Board preferences" -> "Edit notification options" kun je instellen of je via de email een notificatie krijgt over privé berichten die je op het forum ontvangt ("Someone sends you a private message").
Hartelijk dank voor dit verjaardagscadeautje: opgelost!
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 17 okt 2023 23:08 Ik ontving zojuist ongewenste intimiderende mail op mijn prive eMail van een mede forummer waarvan ik de naam hier niet zal vermelden, maar het betreft dus wel een mede forummer die ik om moverende redenen recent duidelijk te kennen heb gegeven
voorlopig niet meer mee te willen communiceren.

Zulks schijnt een faciliteit te zijn die het forum biedt?
Hoe kan ik deze faciliteit uitschakelen zodat ik van deze forumstalker verlost ben?

In het eMailbericht staat ook:
  • "Mocht dit bericht ongewenste of beledigende inhoud
    hebben, neem dan contact op met de beheerder van het forum"
Wie is de beheerder van het forum en hoe kan ik daar contact mee opnemen?

Voor alle duidelijkheid, de inhoud van de ongewenste intimiderende mail:

• Onderstaand bericht is naar je verstuurd:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Tijd om je avatar te veranderen HierEnNu

Ik vind dit veel te ver gaand gestoord gedrag waar ik verder geen last van wil hebben!
Bij voorbaat dank!
Ik ben momenteel degenen met wie je contact kunt opnemen. Ik vind door jou gequote tekst, niet beledigend noch intimiderend, noch gestoord. Ze is uiteraard niet gewenst, in elk geval niet door jou. Je had duidelijk aangegeven waarom je je avatar had veranderd en het nieuws van gisteren (ongetwijfeld wordt gerefereerd naar de inslag op het ziekenhuis) is nog te onzeker met betrekking tot de oorzaak om daar verandering in te moeten aanbrengen. (Israel geeft de Islamititische Jihad de schuld, dat kan de een als onzin beschouwen en de ander als een feit). Wel zijn inimiddels meer mensen in de Gaza-strook omgekomen dan in Israel, zoals vrijwel iedereen verwachtte, maar wanneer het tijd wordt om je avatar te veranderen, bepaal je uiteraard zelf.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 18 okt 2023 01:09 Hartelijk dank voor dit verjaardagscadeautje: opgelost!
Van harte gefeliciteerd HierEnNu
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 18 okt 2023 05:12:scissers:
Ik ben momenteel degenen met wie je contact kunt opnemen.
Dankjewel voor de info.
Dan kan ik er sowieso op vertrouwen dat het in goede handen is!
Peter van Velzen schreef:Ik vind door jou gequote tekst, niet beledigend noch intimiderend, noch gestoord.
Inhoudelijk betreft het feitelijk een dwingend commando om die vlag te strijken,
besef je niet wat zulks symbolisch betekent?
  • Als tijdens [aanstaande] oorlog de vijand het commando uit doet gaan om de nationale vlag te strijken impliceert zulks dat men van die vijand een laatste kans krijgt tot overgave alvorens door die vijand tot een definitieve aanval wordt overgegaan.
Het betreft overigens dezelfde vlag die Nederland uitdrukkelijk gehesen heeft ter ondersteuning van een land welk door een vijand is overvallen en in oorlog is met die vijand.
  • Nederland staat achter Israël, maar ik krijg opdracht om die vlag te strijken?
    • Niet intimiderend?
Het gaat niet eens om het inhoudelijke:
als de inhoud al niet intimiderend bedoeld was, wat was dan wel de bedoeling? Waarom dan kiezen voor deze laffe en achterbakse manier van doen? Waarom die inhoud dan niet gewoon op het forum in betreffend topic plaatsen? Onverwacht geconfronteerd worden met zoiets terwijl ik op advies van moderating probeer af te koelen en juist daartoe juist zulk soort betreffende schrijfsel van die persoon probeer te ontlopen, krijg ik op mijn privé mail die boodschap voor mijn neus:
  • Tijd om je avatar te veranderen!
Niet intimiderend? Geen vorm van ongewenst forumstalken?
Peter van Velzen schreef:Ze is uiteraard niet gewenst, in elk geval niet door jou. Je had duidelijk aangegeven waarom je je avatar had veranderd en het nieuws van gisteren (ongetwijfeld wordt gerefereerd naar de inslag op het ziekenhuis) is nog te onzeker met betrekking tot de oorzaak om daar verandering in te moeten aanbrengen.
Impliceert jouw laatsate zin
dat ik daar verandering in zou moeten aanbrengen
als onverhoopt blijkt dat Israël [of een vertegenwoordiger van Israël]
dat ziekenhuis om moverende redenen heeft gebombardeerd?
Peter van Velzen schreef:(Israel geeft de Islamititische Jihad de schuld, dat kan de een als onzin beschouwen en de ander als een feit). Wel zijn inimiddels meer mensen in de Gaza-strook omgekomen dan in Israel, zoals vrijwel iedereen verwachtte, maar wanneer het tijd wordt om je avatar te veranderen, bepaal je uiteraard zelf.[/modinfo]
OK, dat is fijn om te lezen.
Die vlag betekent niet dat ik achter eventuele oorlogsmisdaden van Israël sta, die vlag betekent dat ik achter Israël sta vanwege de gevolgen van Operatie al-Aqsa Storm en één van die gevolgen is momenteel die oorlog die gericht is
op het met wortel en tak uitroeien van Hamas!
  • Ik sta pontificaal achter dat doel:
    • het met wortel en tak uitroeien van Hamas!
Ik heb er geen enkel probleem mee als ik 'gewoon' OP het forum wordt aangesproken op mijn Avatar want ik kan heus wel tegen een stootje zolang ik hard terug mag slaan, maar de discussie dient wel DAAR gevoerd te worden en mij niet op slinkse wijze
onverwacht mijn huiskamer binnen te dringen.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 okt 2023 14:17
HierEnNu schreef: 18 okt 2023 01:09 Hartelijk dank voor dit verjaardagscadeautje: opgelost!
Van harte gefeliciteerd HierEnNu
Ook dit vind ik gestoord gedrag gezien het topic waarin en door wie dit geplaatst is.
Zou de betreffende forummer wiens naam ik niet noemde
zulks naar mijn privé mail hebben gestuurd,
dan was dat een aangename en verzoenende verrassing geweest.

Vriendelijk doch dringend verzoek om mij met rust te laten dikkemick,
anders krijg ik dadelijk een ban aan mijn broek en dat wil ik niet.
Please back off, we spreken mekaar [misschioen] weer na de oorlog!
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bij deze dan mijn welgemeende oprechte excuses, maar ik dacht, gezien je opmerking over het verjaardagscadeautje, dat je felicitaties wel kon waarderen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 okt 2023 15:10 Bij deze dan mijn welgemeende oprechte excuses, maar ik dacht, gezien je opmerking over het verjaardagscadeautje, dat je felicitaties wel kon waarderen.
Zou de betreffende forummer wiens naam ik niet noemde
zulks naar mijn privé mail hebben gestuurd,
dan was dat een aangename en verzoenende verrassing geweest.

Please back off, we spreken mekaar [misschioen] weer na de oorlog!
.
Peter van Velzen
Site Admin

HierEnNu schreef: 18 okt 2023 14:50
Je interpreteert de zin als een bevel, terwijl het mogelijk alleen bedoeld was als de mening van de betreffende forumdeelnemer. Met die mening mag jij het uiteraard oneens zijn, maar intimidatie zou inhouden, dat de schrijver jou direct of indirect bedreigt. Ik zou niet weten wat hij of zij jou zou kunnen aandoen.
Het impliceert slechts dat je dat zou kunnen overwegen.
Of je dat doet, bepaal je uiteraard zelf.

Die vlag betekent niet dat ik achter eventuele oorlogsmisdaden van Israël sta, die vlag betekent dat ik achter Israël sta vanwege de gevolgen van Operatie al-Aqsa Storm en één van die gevolgen is momenteel die oorlog die gericht is
Dat heb je al eerder duidelijk gemaakt, en we hebben dat allemaal kunnen lezen. Maar dat is uit de Avatar zelf niet direct duidelijk. Die roept eerder de notie op van onbeperkte steun aan Israel, ongeacht wat. Blijkbaar heeft de afzender of een slecht geheugen of is van mening dat afbeelding op zich ondanks dat, sterk suggereert dat je eventuele oorlogsmisdaden van Israel op die manier niet voldoende afkeurt.

Je zoekt - denk ik - te veel achter de mail, net zoals de afzender te veel zoekt achter het gebruik van de vlag. Maar of ik een van beiden daarvan kan overtuigen betwijfel ik.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 19 okt 2023 04:14
HierEnNu schreef: 18 okt 2023 14:50
Je interpreteert de zin als een bevel, terwijl het mogelijk alleen bedoeld was als de mening van de betreffende forumdeelnemer. Met die mening mag jij het uiteraard oneens zijn, maar intimidatie zou inhouden, dat de schrijver jou direct of indirect bedreigt. Ik zou niet weten wat hij of zij jou zou kunnen aandoen.
Je hebt gelijk:
  • ik raakte met name opgefokt omdat het via mijn privé mail bij mij binnenkwam, terwijl normaal gesproken zulks op het forum geuit wordt of via een privé bericht. Ik had niet eens in de gaten dat ook een dergelijk bericht aan mijn privé mail eerst via het forum loopt en derhalve mijn privé eMail geheel onbekend blijft bij de betreffende afzender. Vooral het idee dat mijn privé eMail 'zomaar' bekend was bij de afzender deed me denken aan hacken en vond ik derhalve zeer intimiderend.

Bedankt voor je geduld en heldere uitleg
    ondanks mijn opgefoktheid, waarvoor mijn excuses!
Peter van Velzen schreef:
Het impliceert slechts dat je dat zou kunnen overwegen.
Of je dat doet, bepaal je uiteraard zelf.

Dat heb je al eerder duidelijk gemaakt, en we hebben dat allemaal kunnen lezen. Maar dat is uit de Avatar zelf niet direct duidelijk. Die roept eerder de notie op van onbeperkte steun aan Israel, ongeacht wat. Blijkbaar heeft de afzender of een slecht geheugen of is van mening dat afbeelding op zich ondanks dat, sterk suggereert dat je eventuele oorlogsmisdaden van Israel op die manier niet voldoende afkeurt.
Gezien het feit dat hij zelf als Avatar de Palestijnse vlag 'voert' impliceert zulks dat hijzelf eventuele oorlogsmisdaden van Hamas niet afkeurt. Ik houd het er dan maar op dat zijn hersencel een slecht geheugen veroorzaakt al vraag ik me dan even goed af wat hij zou kunnen bedoelen met het voeren van de vlag van een volk wiens regering een terroristische organisatie is. Maar ook dat is voor hier en nu van geen belang en laat ik graag daar waar het hoort:
in diens eigen hersencel!
Peter van Velzen schreef:Je zoekt - denk ik - te veel achter de mail, net zoals de afzender te veel zoekt achter het gebruik van de vlag. Maar of ik een van beiden daarvan kan overtuigen betwijfel ik.
Je hebt me overtuigd en ik heb voldoende uitgelegd dat vooral en met name het [onterechte] idee dat hij mijn privé mail adres kende mij opfokte. Gezien het feit dat de afzender zelf de Palestijnse vlag voert blijven diens motivaties dubieus.

Ik ken nu de faciliteit om het toegestuurd krijgen van berichten via mijn privé eMailadres te blokkeren dus wat dat betref ben ik goed geholpen. Bedankt voor je wijze woorden, ze komen binnen EN ik doe daar wat mee!

Is het ook mogelijk om het krijgen van forumberichten en/of berichten via privé eMailadres selectief te blokkeren? Ik vind het namelijk jammer als wat dat betreft ook forummers geblokkerd zouden worden waar ik wel graag 'onder water' mee communiceer.
.
Peter van Velzen
Site Admin

HierEnNu schreef: 19 okt 2023 09:29 Je hebt me overtuigd en ik heb voldoende uitgelegd dat vooral en met name het [onterechte] idee dat hij mijn privé mail adres kende mij opfokte. Gezien het feit dat de afzender zelf de Palestijnse vlag voert blijven diens motivaties dubieus.

Ik ken nu de faciliteit om het toegestuurd krijgen van berichten via mijn privé eMailadres te blokkeren dus wat dat betref ben ik goed geholpen. Bedankt voor je wijze woorden, ze komen binnen EN ik doe daar wat mee!

Is het ook mogelijk om het krijgen van forumberichten en/of berichten via privé eMailadres selectief te blokkeren? Ik vind het namelijk jammer als wat dat betreft ook forummers geblokkerd zouden worden waar ik wel graag 'onder water' mee communiceer.
Je kunt nooit zeker zijn van iemand motivaties, maar wellicht is het domweg een reactie op jouw Israelische vlag.
Ik zie geen mogelijkheden om selectief berichten naar je privé adres te blokkeren, maar andere kunnen je nog altijd een PB sturen. Overigens mag je geacht daarop ook slechts privé reageren, en er niet op het forum uit te citeren. (privé is privé).
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter, het was domweg een reactie op die Israëlische vlag. Waar 2 vechten.....
En: hij die zonder zonde is.....

Je schrijft het in een andere post, het is soms lastig om een genuanceerd objectief beeld te vormen in deze hele langslepende kwestie.
En om dan pal onvoorwaardelijk achter Israël of Hamas of Gaza te staan is imo ongehoord of een kwestie van niet juist (of eenzijdig) geïnformeerd zijn.
En omdat ook Israël alles behalve een schone lei heeft had ik moeite met die vlag (zuiden bombarderen, stroom en water afsluiten). Maar het valt onder vrijheid van meningsuiting dus ik wil het hier maar bij laten. Voer de vlag die je goeddunkt.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 20 okt 2023 07:22 Peter, het was domweg een reactie op die Israëlische vlag. Waar 2 vechten.....
En: hij die zonder zonde is.....
Je associeert je handeling dus met vechten en stenen gooien! Q.E.D.!!!
Het was dus kennelijk toch wel degelijk een [virtuele] steen die jij mijn huiskamer binnenwierp en ook Peter zou nou zeker moeten zijn van jouw motivaties: intimideren!

Bovendien lieg je mijns inziens [alweer!] dat je barst en maak je misbruik van Peters sussende woorden die je op Demagogische wijze in jouw voordeel doet omsmoezen!
Het was namelijk beslist NIET "domweg een reactie op die Israëlische vlag"!

Die vlag was al een hele tijd mijn Avatar en we hebben daar zelfs rustig over gewisseld want jouw hersencel begreep niet eens wat het woordje 'En' tussen 'Hier' en 'Nu' in die vlag betekende en zulks heb ik je netjes uitgelegd. Pas NADAT de terroristen bij dat ziekenhuis een ontploffing hadden veroorzaakt en jouw hersencel dat om moverende redenen aangreep om zonder verder bewijs Israël te beschuldigen, pas DAARNA viel jij mij lastig door met jouw [virtuele] steen mijn huiskamer in te gooien,
zoals Intifadadeelnemers plegen te doen: gooien met stenen.
Wat je letterlijk schreef maakt zulks ook duidelijk:
dikemick schreef:
  • "Tijd om je avatar te veranderen HierEnNu

Nota bene op mijn privé eMail OMDAT je wist dat ik met jou voorlopig niet meer in discussie wil gaan op het forum en om op die wijze laf en achterbaks als een sluipschutter uit beeld te blijven op het forum zelf, ik bedoel, anders had je dat gewoon op het forum geplempt zoals je dat gewoon bent te doen met ongenuanceerde uitkraamsels.
dikkemick schreef:Je schrijft het in een andere post, het is soms lastig om een genuanceerd objectief beeld te vormen in deze hele langslepende kwestie.
En om dan pal onvoorwaardelijk achter Israël of Hamas of Gaza te staan is imo ongehoord of een kwestie van niet juist (of eenzijdig) geïnformeerd zijn.
Gezwatel eerste klas, want nergens heb ik geschreven dat ik pal onvoorwaardelijk achter Israël sta, maar goed, je maakt hiermee wel duidelijk dat jij kennelijk zelf wel degelijk pal en onvoorwaardelijk achter terroristen staat die Israël willen vernietigen zoals ook uit tal van jouw schrijfsels letterlijk blijkt dat ook jij om moverende redenen Israël op wilt heffen!

dikkemick schreef:En omdat ook Israël alles behalve een schone lei heeft had ik moeite met die vlag (zuiden bombarderen, stroom en water afsluiten).
Je liegt mijns inziens alweer dat je barst:
eerst beweer je dat het een domme impulsieve reactie was:
  • "het was domweg een reactie op die Israëlische vlag."
en nu beweer je dat het een weloverwogen en doordachte reactie was vanwege:
  • "omdat ook Israël alles behalve een schone lei heeft"
dus zogenaamd[?] vanwege:
  • "zuiden bombarderen, stroom en water afsluiten
het was dus inderdaad beslist NIET
  • "domweg een reactie op die Israëlische vlag",
maar mijns inziens vanuit een diepe haat jegens
de intrinsiek expressieve vertegenwoordiger van Israël:
  • de vlag van Israël.
Onder Joden haters is het heel gebruikelijk
om de Joodse vlag te haten, neer te halen, te vertrappellen en te verbranden.

dikkemick schreef:Maar het valt onder vrijheid van meningsuiting
dus ik wil het hier maar bij laten. Voer de vlag die je goeddunkt.
Jij bent zelf degene die stelt dat als iemands Avatar de vlag van een staat voorstelt diegene dus pal en onvoorwaardelijk achter het land staat waar die vlag bij hoort:
  • zulks betekent mijns inziens expliciet dat jij achter Hamas staat!
Hoezo? Duhhh: vanwege het feit dat jij er voor koos om als Avatar de vlag te kiezen die de regering van Gaza, HAMAS[!], vertegenwoordigd te gebruiken.
  • "Een man een man, zijn woord zijn woord!"
zulks kan ik ten alle tijden waarderen, zelfs als het een vijand betreft die diametraal anders denkt dan ik, maar nu blijkt dat je ten koste van de waarheid blijft draaien als een verwarde paling in een emmer zelf veroorzaakte snot en daarmee een wit voetje probeert te halen bij Moderating, precies zoals je deed voordat je de Israëlische vlag probeerde neer te halen.

Ik denk daarbij aan het moment dat je mij persoonlijk probeerde neer te halen door mij intens hatelijk als Netanyahu aan te schrijven en daarvoor een terechte waarschuwing kreeg. Je bood vervolgens niet mij jouw excuses aan, maar probeerde ook toen een wit voetje te halen bij Moderating door de Moderater die jouw die waarschuwing gaf jouw excuses aan te bieden!

Please back off, we spreken mekaar [misschien] weer na de oorlog!

Peter gaf mij een hint:
  • Ik zie geen mogelijkheden om selectief berichten naar je privé adres te blokkeren, maar andere kunnen je nog altijd een PB sturen. Overigens mag je geacht daarop ook slechts privé reageren, en er niet op het forum uit te citeren. (privé is privé).
Naar aanleiding daarvan voel ik me genoodzaakt jouw in mijn vijandenlijstje te zetten tot na de oorlog of zo, in de hoop jouw gezanik, zoals de post waar ik nu op reageer, niet meer onder ogen te hoeven komen.

Mocht het jou toch lukken om mij jouw woorden door mijn strot te duwen, via PB of anderzijds, dan beschouw ik dat als intimiderend forumstalken en zal daar vervolgens onverkort[!] aangifte van doen bij de Moderatie, onverkort EN openlijk met naam en toenaam in dit topic!

Mocht je er op uit zijn mij een ban aan de broek te smeren,
dan zou je kunnen overwegen om die hint van Peter ter harte te nemen,
al zou ook dat weer opnieuw misbruik zijn van goed bedoelde info!

Ik herhaal, hopelijk voor de laatste keer:
  • Vriendelijk doch dringend verzoek om mij met rust te laten dikkemick,
    Please back off, we spreken mekaar [misschien] weer na de oorlog!
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 20 okt 2023 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

[-o<

Zullen we deze strijdbijl maar begraven en dit "topic" sluiten?
Einstein/Mick
Gesloten