Antisemitisme: risico bij Atheisme/'Vrijdenken'?
Moderator: Moderators
Re: Antisemitisme: risico bij Atheisme/'Vrijdenken'?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Nee, Bonjour, een VN-macht gaat zeker niet werken.
Die werken nergens.
Huwelijken tussen Israeliërs in het buitenland, zoals op Cyprus, worden in Israël als wettig erkend. Een achterdeurtje voor mensen die echt perse niet door een Rabbijn getrouwd willen worden. Echtscheiding is dan ook makkelijker.
Israël laveert op dit soort manieren tussen de echt gelovige Joden en de meer 'seculier' ingestelden. Daarom is 'theocratie' geen goede omschrijving voor het land.
Die werken nergens.
Huwelijken tussen Israeliërs in het buitenland, zoals op Cyprus, worden in Israël als wettig erkend. Een achterdeurtje voor mensen die echt perse niet door een Rabbijn getrouwd willen worden. Echtscheiding is dan ook makkelijker.
Israël laveert op dit soort manieren tussen de echt gelovige Joden en de meer 'seculier' ingestelden. Daarom is 'theocratie' geen goede omschrijving voor het land.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Verwar Joods niet met Israelisch! Gebeurt vaker! Een Israelische staat is niet eng, kan ik je uit ervaring vertellen! Waarom pik je de extreemste eruit? Waar er gemoord wordt om gelijk te krijgen en invloed te houden? En een orthodox gereformeerde staat? Daar maakt niemand zich zorgen over! Misschien in Thailand maar in Nederland totaal niet!Peter van Velzen schreef: ↑11 okt 2023 02:36Vond jij De Islamitische Staat (IS) niet eng dan?lost and not found yet! schreef: ↑10 okt 2023 23:27Voor wie? Waarschijnlijk alleen in jouw belevingswereld! Onderbouwing?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Peter van Velzen
- Site Admin
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je bent net een Politicus!lost and not found yet! schreef: ↑11 okt 2023 22:21Verwar Joods niet met Israelisch! Gebeurt vaker! Een Israelische staat is niet eng, kan ik je uit ervaring vertellen! Waarom pik je de extreemste eruit? Waar er gemoord wordt om gelijk te krijgen en invloed te houden? En een orthodox gereformeerde staat? Daar maakt niemand zich zorgen over! Misschien in Thailand maar in Nederland totaal niet!Peter van Velzen schreef: ↑11 okt 2023 02:36Vond jij De Islamitische Staat (IS) niet eng dan?lost and not found yet! schreef: ↑10 okt 2023 23:27
Voor wie? Waarschijnlijk alleen in jouw belevingswereld! Onderbouwing?![]()
Ik wens u alle goeds
De Israëlische staat is niet eng? Nee, niet voor de gemiddelde blanke bewoner (Joods of niet Joods). Maar zullen de Palestijnse bewoners in die gebieden die al geannexeerd zijn of dit nog worden zeggen: Die Israëlische staat is TOP!lost and not found yet! schreef: ↑11 okt 2023 22:21
Verwar Joods niet met Israelisch! Gebeurt vaker! Een Israelische staat is niet eng, kan ik je uit ervaring vertellen! Waarom pik je de extreemste eruit? Waar er gemoord wordt om gelijk te krijgen en invloed te houden? En een orthodox gereformeerde staat? Daar maakt niemand zich zorgen over! Misschien in Thailand maar in Nederland totaal niet!![]()
Wat er nu zit is extreem rechts en ze wil bovendien de rechterlijke macht inperken. Niet eng??
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Iedere moslim is religieus, iedere orthodox gereformeerde is religieus, maar de meeste Joden zijn atheïst, net als tegenwoordig de meeste Nederlanders. De Joodse staat is zoiets als de Nederlandse staat.
Zionist
Neen, de Joods staat is niet zoals de Nederlandse staat. Het gaat er niet om of de meeste Joden atheïst zijn. Het gaat erom om de Joodse staat een sekuliere staat is. Het feit dat je geen sekulier huwelijk kan verkrijgen in Israël [tenzij dat dat ondertussen veranderd is]. is al een klein punt dat dat tegenspreekt.ChaimNimsky schreef: ↑12 okt 2023 07:23Iedere moslim is religieus, iedere orthodox gereformeerde is religieus, maar de meeste Joden zijn atheïst, net als tegenwoordig de meeste Nederlanders. De Joodse staat is zoiets als de Nederlandse staat.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Ben blij dat Rutte mijn straat nog niet geannexeerd heeft! En ik ben blij dat mijn buurman dezelfde rechten en plichten heeft dan ik. Dat we gelijk zijn in deze rechtsstaat en dat Rutte niet probeert ze op te heffen.ChaimNimsky schreef: ↑12 okt 2023 07:23Iedere moslim is religieus, iedere orthodox gereformeerde is religieus, maar de meeste Joden zijn atheïst, net als tegenwoordig de meeste Nederlanders. De Joodse staat is zoiets als de Nederlandse staat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Je buurman is dan ook geen vuile terrorist die generaties lang jou en jouw familie dood wil hebben.
Zionist
Nee, omdat mijn anders gelovigen gekleurde buurman exact dezelfde rechten heeft als ik. Omdat we beiden met rust worden gelaten.ChaimNimsky schreef: ↑12 okt 2023 09:32Je buurman is dan ook geen vuile terrorist die generaties lang jou en jouw familie dood wil hebben.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Dan heb je meer geluk dan Israel waar we op zitten gescheept met een groep terroristen die ons al vanaf het prille begin dood wilden en die ondanks de legio gelegenheden en vredesvoorstellen die hen zijn aangereikt om economische voorspoed eenvoudig te kunnen bewerkstelligen, meteen na de ondertekening van de Oslo-akkoorden ervoor kozen weer terroristische aanslagen te plegen, meteen na de Camp David-akkoorden de Tweede Intifada uitriepen en zelfs tijdens de uitvoering van de Roadmap voor vrede al terroristische aanslagen pleegden. Je kunt dat soort monsters niet vergelijken met jouw aardige buurman. Vanaf het prille begin riep de grootmoefti van Jeruzalem openlijk op tot uitroeiing van alle Joden en de Hamas en de Jihad hebben bewezen dat er niet mee te praten valt.
Zionist
Ga nog iets verder terug in de geschiedenis aub. Er IS een reden voor alle onvrede daar. Waarom valt Hamas ons niet lastig denk je?ChaimNimsky schreef: ↑12 okt 2023 11:17Dan heb je meer geluk dan Israel waar we op zitten gescheept met een groep terroristen die ons al vanaf het prille begin dood wilden en die ondanks de legio gelegenheden en vredesvoorstellen die hen zijn aangereikt om economische voorspoed eenvoudig te kunnen bewerkstelligen, meteen na de ondertekening van de Oslo-akkoorden ervoor kozen weer terroristische aanslagen te plegen, meteen na de Camp David-akkoorden de Tweede Intifada uitriepen en zelfs tijdens de uitvoering van de Roadmap voor vrede al terroristische aanslagen pleegden. Je kunt dat soort monsters niet vergelijken met jouw aardige buurman. Vanaf het prille begin riep de grootmoefti van Jeruzalem openlijk op tot uitroeiing van alle Joden en de Hamas en de Jihad hebben bewezen dat er niet mee te praten valt.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Hier en elders heb ik de geschiedenis reeds gegeven.dikkemick schreef: ↑12 okt 2023 11:40Ga nog iets verder terug in de geschiedenis aub. Er IS een reden voor alle onvrede daar. Waarom valt Hamas ons niet lastig denk je?ChaimNimsky schreef: ↑12 okt 2023 11:17 Dan heb je meer geluk dan Israel waar we op zitten gescheept met een groep terroristen die ons al vanaf het prille begin dood wilden en die ondanks de legio gelegenheden en vredesvoorstellen die hen zijn aangereikt om economische voorspoed eenvoudig te kunnen bewerkstelligen, meteen na de ondertekening van de Oslo-akkoorden ervoor kozen weer terroristische aanslagen te plegen, meteen na de Camp David-akkoorden de Tweede Intifada uitriepen en zelfs tijdens de uitvoering van de Roadmap voor vrede al terroristische aanslagen pleegden. Je kunt dat soort monsters niet vergelijken met jouw aardige buurman. Vanaf het prille begin riep de grootmoefti van Jeruzalem openlijk op tot uitroeiing van alle Joden en de Hamas en de Jihad hebben bewezen dat er niet mee te praten valt.
Zionist
Het WAS Palestijns grondgebied. Nu zijn ze de paria van 't midden oostenHet is ingewikkelde kost, het Israëlisch-Palestijns conflict. Maar heel in het kort ontstond de kwestie zo: een Joods-Oostenrijkse activist zag een eigen Joodse staat als oplossing voor de moeilijke positie van Joden in Europa. Die staat moest verrijzen in Palestina. Het idee sloeg aan. Na de Eerste Wereldoorlog kregen de Britten het gezag over Palestina. Onder de vleugels van de Britten vestigden steeds meer Joden zich in Palestina. Dat leidde tot verzet onder de Palestijnen, en uiteindelijk tot een opstand.
In 1947 kwamen de Verenigde Naties tot een plan voor de verdeling van Palestina. De Joden accepteerden dit plan, de Palestijnen niet. Omringende Arabische landen vielen Palestina binnen, maar na deze strijd kreeg Israël een groter gebied onder controle dan hen in het VN-verdelingsplan was toebedeeld. De Palestijnen komen hiertegen in verzet en enkele oorlogen volgden. Het conflict tussen Israël en de Palestijnen laait in oktober 2023 in alle hevigheid op.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Nee. Er hebben altijd al Joden en Palestijnen gewoond. Daarna heeft de VN het land toegewezen aan beide volken, maar vanaf het eerste begin hebben ze de Joden willen vernietigen.
Zionist