Hoe is zo iets mogelijk hier in Nederland?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Hoe is zo iets mogelijk hier in Nederland?

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 29 sep 2023 08:18
lost and not found yet! schreef: 28 sep 2023 22:44
dikkemick schreef: 28 sep 2023 22:31 Lanfy, in wezen zijn we allemaal nutteloos voor de maatschappij. Alle nuttelozen de nek omdraaien?
Dus in jouw ogen ben ik nutteloos voor de maatschappij? Gebaseerd op??? Ben benieuwd?
Stel, wij sluiten beiden morgen onze ogen.

Maatschappij naar de knoppen?
Nee die draait gewoon door, zoveel nut hebben wij.
Dat de maatschappij door draait als wij morgen dood zijn is een feit! Ik bedoel met nuttig te zijn voor de maatschappij dat ik de lasten voldoe die mij volgens de wet worden opgelegd, zoals bijvoorbeeld loonbelasting, vennootschapsbelasting en pensioenpremie te betalen! En daar pluk ik ook de vruchten van, dus in die zin ben ik nuttig!
Daarmee wil ik alleen aangeven dat de losers die er voor hebben gezorgd dat deze ijssalon dicht moet totaal nutteloos zijn voor de maatschappij! Of denk jij dat deze nietsnutten wel nuttig zijn? Of af schieten, niemand mist er wat aan, of terug sturen! Probleem opgelost tot ieders tevredenheid!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Het komt mij voor dat je iemand niet mag doden, tenzij je daarmee levens kunt redden.
Dat iemand geen nut heeft, wil nog niet zeggen, dat zijn of haar dood anderen het leven redt,
Dus het is geen geldig argument voor de doodstraf.
Langere gevangenistraffen zonder rehabilitatieprocesm leidt er toe dat de betreffende personen nog minder nut hebben.
Dus daar is het ook al geen argument voor.
Ik heb twee kinderen gekend en een volwassene met een spierziekte die daardoor nooit enig nut voor de maatschappij zouden hebben.
Maar ik ben slechts tevreden als wij ze met alle mogelijke liefde behandelen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 29 sep 2023 22:13
lost and not found yet! schreef: 28 sep 2023 22:44

Dus in jouw ogen ben ik nutteloos voor de maatschappij? Gebaseerd op??? Ben benieuwd?

Dat de maatschappij door draait als wij morgen dood zijn is een feit! Ik bedoel met nuttig te zijn voor de maatschappij dat ik de lasten voldoe die mij volgens de wet worden opgelegd, zoals bijvoorbeeld loonbelasting, vennootschapsbelasting en pensioenpremie te betalen! En daar pluk ik ook de vruchten van, dus in die zin ben ik nuttig!
Daarmee wil ik alleen aangeven dat de losers die er voor hebben gezorgd dat deze ijssalon dicht moet totaal nutteloos zijn voor de maatschappij! Of denk jij dat deze nietsnutten wel nuttig zijn? Of af schieten, niemand mist er wat aan, of terug sturen! Probleem opgelost tot ieders tevredenheid!
Ik ken de nietsnutten niet. Misschien zijn ze in andere opzichten wel heel nuttig en is dit een soort uitlaatklep? De maatschappij kan zowel de nietsnut als mij missen, over 30 jaar zijn we beiden volkomen vergeten.
Maar ik snap je punt. Liever een lanfy dan een dergelijke malloot
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 30 sep 2023 06:50
lost and not found yet! schreef: 29 sep 2023 22:13

Ik ken de nietsnutten niet. Misschien zijn ze in andere opzichten wel heel nuttig en is dit een soort uitlaatklep? De maatschappij kan zowel de nietsnut als mij missen, over 30 jaar zijn we beiden volkomen vergeten.
Maar ik snap je punt. Liever een lanfy dan een dergelijke malloot
Dat snap ik dan weer niet van je! Je leest toch ook het nieuws? Mag ik aannemen door je reacties hier! In welk opzicht, als je terug leest, kunnen deze nietsnutten wel nuttig zijn? In welk opzicht? En dat we beiden vergeten zijn over 30 jaar doet niets af in deze discussie! Die hebben we nu! En daarbij is er een groot verschil tussen mensen die er niets aan kunnen doen dat ze nutteloos zijn voor onze samenleving en mensen die er bewust voor kiezen, zoals mijn voorbeeld, om wel nuttelooste zijn voor onze samenleving!
Zoals in de ijssalon in Den Helder!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Die nutteloze ijssalon gast heeft zijn zoon de gelegenheid gegeven te gaan studeren en deze zoon lost het klimaatprobleem op (over 20 jaar).
Nut is zo persoonlijk, zo relatief. Heeft James Watt nut gehad? Je zou geneigd zijn te zeggen: ja!
Maar had james de elektriciteit niet ontdekt, had een ander t gedaan.
Trek t eens door naar de mensheid. Heeft deze nut?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

James Watt had niets te maken met de ontdekking van elektriciteit. Hij ontwikkelde een verbeterde versie van een stoommachine.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 03 okt 2023 16:35 James Watt had niets te maken met de ontdekking van elektriciteit. Hij ontwikkelde een verbeterde versie van een stoommachine.
Het ging om t idee. Leek me duidelijk

P.s. waar komt W(watt) dan eigenlijk vandaan? 40W lampjes
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Zo gemakkelijk gaat dat niet hè. Ideeën moeten wel met onderbouwing gebracht worden. Anders wordt het maar wat roepen...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 03 okt 2023 16:38 Zo gemakkelijk gaat dat niet hè. Ideeën moeten wel met onderbouwing gebracht worden. Anders wordt het maar wat roepen...
Ik ging er vanuit dat de watt naar James vernoemd was en t punt dat ik hiermee probeerde te maken is, dat als James de stoommachine niet had uitgevonden iemand anders het had gedaan. Dit om aan te tonen dat ook 'zinloze' hooligan-ouders kinderen kunnen voortbrengen die wellicht iets kunnen betekenen voor de mensheid. Maar ook dat is dan vanzelfsprekend relatief!
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 03 okt 2023 16:36 ...

Watt is een eenheid van energie per tijdseenheid vernoemd naar James Watt, die van de stoommachine.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 03 okt 2023 18:04
dikkemick schreef: 03 okt 2023 16:36 ...

Watt is een eenheid van energie per tijdseenheid vernoemd naar James Watt, die van de stoommachine.
Viel de appel toch niet ver van de boom.
(O nee, dat was Newton)
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nou, bijna goed hoor...poeh!😉
Plaats reactie