Hoe is zo iets mogelijk hier in Nederland?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
lost and not found yet!
Superposter

Hoe is zo iets mogelijk hier in Nederland?

Bericht door lost and not found yet! »

Ik wil jullie attenderen op deze ontzettend debiele en mensonterende situatie!

Is Nederland dan echt een derde wereldland geworden?
IJsverkoper Raymond (51) sluit huilend zijn zaak: ’Ik moet buigen voor terreur’

DEN HELDER - „Dit land is totaal naar de verdoemenis, ik kap ermee”, zegt de huilende ondernemer Raymond Barriel (51) uit Den Helder. Hij sluit zijn ijssalon aan het Julianaplein voorgoed: „Ik moet buigen voor terreur, bedreigingen en overlast. Dat mijn dochter Gioia doodsbang in de zaak stond en de politie het te druk had met andere dingen, was voor mij de druppel.” De gemeente en de politie erkennen de overlast; die zou vooral worden veroorzaakt door verwarde mensen.

Woedend en totaal gefrustreerd is de ondernemer over het gebrek aan handhaving: „Eigenlijk steekt de burgervader zijn grote middelvinger naar mij op. Hij geeft niets om mij. Ondertussen heeft Den Helder wel al vier opvanglocaties voor asielzoekers binnengehaald. Vier! En ik moet dicht omdat allerlei figuren mij terroriseren.” Hij wijst naar een politiewagen die aan komt scheuren. De agenten pakken even later een winkeldief bij zijn kladden. „Dit is nou de sfeer hier. Gezellig.”

In Den Helder reageren politici en inwoners op sociale media aangeslagen en boos op het vertrek van de geliefde ijssalon. Burgemeester Jan de Boer kan kritische vragen vanuit de gemeenteraad tegemoetzien. In het bijzijn van zijn dochter kan Raymond zijn tranen niet bedwingen. Een vrouw die door het winkelcentrum loopt: „Het gaat hier helemaal naar zijn moer door de drank en de drugs. Er is geen vrouw meer die hier ’s avonds nog alleen over straat durft.”

’Doodsangsten’
Raymond: „Mijn vrouw en ik hebben doodsangsten uitgestaan. We waren in juni op vakantie toen mijn dochter ons in paniek belde. Ze stond alleen in de zaak met een meisje van 15 jaar. Een idioot met een jurk aan liep te bedelen bij de klanten. Een berucht figuur met drank- en drugsproblemen. Iemand die intimideert en kan exploderen. Mijn dochter belde de politie. ’We hebben geen capaciteit mevrouw’, kreeg ze te horen. Wij luisterden mee. Mijn dochter vertelde dat ze zich niet veilig voelde. En dan komt er niemand. Ik kon vanuit Italië niets doen voor mijn kind dat in gevaar was. Toen wist ik: ik kap ermee. Wat als ’ie een mes trekt? Het was klaar. Al onze centjes weg, maar dit soort risico’s heb ik er niet voor over.”

Drie jaar geleden stak Raymond al zijn spaargeld in de ijszaak: „Dit zou een prachtige A-locatie moeten zijn, aan het parkje. De werkelijkheid is anders. Een groep Polen terroriseert de boel. Er wordt naar me gespuugd. Vorige week liep ik met mijn vrouw, die worstelt met haar gezondheid, door de stad en toen werden er boksbewegingen naar mij gemaakt. Dronken mensen hangen tegen mijn windschermen aan. Toen ik er wat van zei, ben ik bedreigd met een pistool. Er worden messen getrokken, kinderen handelen in drugs.”

Enge plek’
Dochter Gioia (21) zegt nog steeds de angst te voelen: „Die vent stond tegen me tieren. Mannen hebben mij en mijn 15-jarige collega ook aangeraakt. Dat was seksueel getint. Heel erg akelig. Sindsdien wil ik hier ’s avonds ook niet meer werken.” Haar intense verdriet en trauma’s zijn van haar gezicht af te lezen: „Ook de meiden van de AH verderop durven amper nog in het donker alleen naar huis. Dit mooie winkelcentrum is gewoon een heel enge plek geworden. Het is verschrikkelijk om mijn vader zo verdrietig te zien.”

Ook in april moest Raymond zijn ijszaak al kort sluiten: „De burgemeester is bij me geweest met heel mooie woorden. En ik snap dat er mensen tekort zijn, maar zijn beloftes hebben niets veranderd.”

Woensdag is zijn ijswinkel voor het laatst open: „Ik wil het gaan proberen met een ijskar. Dan kunnen mensen evengoed onze ijsjes kopen, want ik laat me niet helemaal kapotmaken. Wij zijn derderangs burgers in ons eigen land. We geven miljarden weg aan het buitenland, maar deze situatie durven ze niet aan te pakken. De burgemeester krijgt netjes elke maand zijn centjes en mensen die hard moeten werken voor hun geld, moeten het zelf maar uitzoeken en worden niet beschermd.”

’Antireclame’
Sjoerd Oudijk van de partij Behoorlijk Bestuur voor Den Helder en Julianadorp is meteen na het bekend worden van het nieuws naar de ijssalon gegaan: „Dit is schokkend. Dat Raymond moet zwichten voor terreur, raakt de fundamenten van onze rechtsstaat. Ik vind het verschrikkelijk, een hardwerkende ondernemer wordt naar de knoppen geholpen. Dit parkje zou een visitekaartje voor de binnenstad moeten zijn, maar het is met alle verloedering en ellende alleen maar antireclame: een totaal onaantrekkelijk gebied. Er zal echt beter moeten worden gehandhaafd. We gaan de burgemeester hierover nog heel kritisch bevragen. Dit kan zo echt niet langer.”
Zijn we echt zo vergezonken? Dan wordt het echt tijd om keihard in te grijpen! But correct me if I’m wrong!
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
Peter van Velzen
Moderator

Re: Hoe is zo iets mogelijk hier in Nederland?

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 26 sep 2023 22:29 Ik wil jullie attenderen op deze ontzettend debiele en mensonterende situatie!
<knip>
Nee, bedreigingen, noch de angst zijn een kenmerk van een derde-wereldland. Wij zijn een rijk westers land met veel kapitalisme en een gezonde mate van sociale zekerheid.

Het verhaal is vrij tendensieus. Dat neem ik de man wiens dochter werd bedreigd niet kwalijk. Ik zou wellicht net zo reageren. Maar dat wil niet zeggen dat de visie die uit de door jou gequote tekst objectief geheel juist is.

Ik heb vooralsnog geen reden om te denken dat ik weet hoe je dergelijke gebeurtenissen kunt voorkomen.
Over het algemeen is Nederland een van de veiliger landen in de wereld. Maar perfect is het niet, en wordt het ook nooit. Hopelijk wél beter, al lijkt de wereld om dit moment (de laatste 5 jaar) aan een groeiende mate van intolerantie en gebruik van geweld te lijden.
Ik wens u alle goeds
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

lost and not found yet! schreef: 26 sep 2023 22:29 Ik wil jullie attenderen op deze ontzettend debiele en mensonterende situatie!

DEN HELDER - „
Zijn we echt zo vergezonken? Dan wordt het echt tijd om keihard in te grijpen! But correct me if I’m wrong!
Altijd al geweten dat Den Helder not the place to be is.

Maar zonder gekheid, hoe met welke keiharde maatregelen zie jij dit opgelost worden?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Privacy afschaffen! Camera's in winkels en deze data gewoon mogen gebruiken! Korte metten met deze rabddebielen maken. Zo ook voetbalsupporters!
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

Of het verhaal geheel objectief is weet ik niet.
Wat ik wel weet , uit eigen ondervinding, is dat de buurt in Station Zuid (Brussel) echt niet meer "gezellig" is.
De politie/brandweer heeft er 2 keer een razzia gehouden en alles opgekuist maar dat is echt maar een zeer tijdelijke maatregel.
En de bevoegde instanties klagen allemaal dat er onvoldoende middelen zijn om het "gezellig" te houden.

Dan mag ik nog in een rijk land wonen (en dat is ook zo) maar dat maakt me nog kwader als ik de toestand daar zie.
Een rijk land dat zijn shit niet in orde krijgt !

Station Noord is niet veel beter.
Station Centraal is wel veel beter maar dat ligt dan ook midden in het toeristisch gebied van Brussel (rara, toeval ?)

Het is idd gevaarlijk om 1 geval door te trekken naar een algemene vergelijking, maar dat neemt niet weg dat dat doortrekken ook wel eens waar zou kunnen zijn.

Ik voel dat ik kwader wordt tijdens het schrijven, dus ik zal maar stoppen :-(
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maar wat is er dan mis met camera s die malloten kunnen opsporen?
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

dikkemick schreef: 27 sep 2023 11:44 Maar wat is er dan mis met camera s die malloten kunnen opsporen?
Helemaal niks.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

outremer schreef: 27 sep 2023 11:53
dikkemick schreef: 27 sep 2023 11:44 Maar wat is er dan mis met camera s die malloten kunnen opsporen?
Helemaal niks.
Fijn dat ik nog medestanders heb in mijn gevecht tegen onnuttige overbodige privacywetgeving. In voetbalstadions: alles en iedereen vanuit alle hoeken filmen en zij die het gezicht bedekken, oppakken en kaart afpakken. Lik op stuk, korte metten! Zo ook in ijssalons. Filmen maar en de beelden gebruiken!
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 27 sep 2023 12:10
outremer schreef: 27 sep 2023 11:53
Helemaal niks.
Fijn dat ik nog medestanders heb in mijn gevecht tegen onnuttige overbodige privacywetgeving. In voetbalstadions: alles en iedereen vanuit alle hoeken filmen en zij die het gezicht bedekken, oppakken en kaart afpakken. Lik op stuk, korte metten! Zo ook in ijssalons. Filmen maar en de beelden gebruiken!
Zie je wel! Zijn we het weer met elkaar eens! :D
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Peter van Velzen schreef: 27 sep 2023 03:03
<knip>
Nee, bedreigingen, noch de angst zijn een kenmerk van een derde-wereldland. Wij zijn een rijk westers land met veel kapitalisme en een gezonde mate van sociale zekerheid.

Het verhaal is vrij tendensieus. Dat neem ik de man wiens dochter werd bedreigd niet kwalijk. Ik zou wellicht net zo reageren. Maar dat wil niet zeggen dat de visie die uit de door jou gequote tekst objectief geheel juist is.

Ik heb vooralsnog geen reden om te denken dat ik weet hoe je dergelijke gebeurtenissen kunt voorkomen.
Over het algemeen is Nederland een van de veiliger landen in de wereld. Maar perfect is het niet, en wordt het ook nooit. Hopelijk wél beter, al lijkt de wereld om dit moment (de laatste 5 jaar) aan een groeiende mate van intolerantie en gebruik van geweld te lijden.
Maar waarom horen we de andere kant van het verhaal nooit? Het verhaal van de zogenaamde daders? Ik heb echt wel een idee over de oorzaak waarom de westerse samenleving steeds “rechtser” wordt!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Mullog schreef: 27 sep 2023 07:32

DEN HELDER - „

Maar zonder gekheid, hoe met welke keiharde maatregelen zie jij dit opgelost worden?
Lik op stuk beleid! Gelukszoekers uit veilige landen, die bewezen overmatige overlast veroorzaken, direct retour sturen! Maar wat dat betreft is Nederland een zielige natie! Kijk alleen al naat de Tunesie deal die Rutte gemaakt heeft! Google even hoeveel vluchtelingen vanuit Tunesie op Lampedusa zijn aangekomen!

Ps, hoeft niet, hier is tie:

https://nos.nl/artikel/2490329-italiaan ... -lampedusa
We are dancing again!
🔱
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Als Marokko en Algerije met stalen gezichten zeggen dat het niet om hun eigen onderdanen gaat, is het praktisch niet goed mogelijk personen naar deze 'veilige landen' terug te sturen.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

lost and not found yet! schreef: 27 sep 2023 22:34
Mullog schreef: 27 sep 2023 07:32

Lik op stuk beleid! Gelukszoekers uit veilige landen, die bewezen overmatige overlast veroorzaken, direct retour sturen! Maar wat dat betreft is Nederland een zielige natie! Kijk alleen al naat de Tunesie deal die Rutte gemaakt heeft! Google even hoeveel vluchtelingen vanuit Tunesie op Lampedusa zijn aangekomen!

Ps, hoeft niet, hier is tie:

https://nos.nl/artikel/2490329-italiaan ... -lampedusa
Ok, maar wat voor lik op stuk beslaat je los op iemand die in een jurk loopt te bedelen?
Een idioot met een jurk aan liep te bedelen bij de klanten. Een berucht figuur met drank- en drugsproblemen. Iemand die intimideert en kan exploderen.
Of op sexueel getinte aanraking
Mannen hebben mij en mijn 15-jarige collega ook aangeraakt. Dat was seksueel getint. Heel erg akelig.

Als je weet dat ene Borsato pas na jaren wordt vervolgd voor klaarblijkelijk structureel onzedelijk betasten van een minderjarige. Gewoon om het heel ingewikkeld is zoiets te bewijzen ( in Italië mag je een willekeurige vrouw betasten mits het maar korter dan 10 seconden is)

En nu gaat het opeens over gelukszoekers uit andere landen, volgens mij een minderheid in de immigratie populatie, nauwelijks aanwezig in Den Helder. Dat lijkt mij een ander onderwerp.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Van die lonesome cowboys die waarschijnlijk diep in de shit zat en zo denkt zijn problemen te kunnen oplossen.
Ga t weer met belangstelling volgen qua advocatuur en straf.
Plaats reactie