axxyanus schreef: ↑22 sep 2023 12:46
Het is IMO een politieke actie omdat het in het kader van pride gebeurt, wat een politieke beweging is, waarbij men exclusief toegang geeft aan één groep om op een bepaalde manier ergens aan deerul te nemen.
Ook lijkt er geen enkele traditie te zijn om op deze manier een bepaalde groep/gemeenschap exclusief toegang te geven tot de rol van voorlezer.
Je bent dus van mening dat Pride een politieke beweging. Als mijn link naar het wikipedia-artikel
politiek hebt gevolgd, dan weet je dat de meeste wetenschappers het daar niet mee eens zijn. Je prestenteert dus je eigen mening (dat Pride een politieke beweging is) alsof ze algemeen aanvaard is. Dat is ze niet!
Je mist het punt. De specifieke waarden van de Drag-Queens zijn van weinig belang. Wat ik weet is, dat er groepen zijn wiens waarden ik niet kan smaken. Het voorleesuurtje met de Drag-Queens creeert een precedent waar deze laatste groepen op kunnen springen om te eisen dat er een voorleesuurtje komt waarbij zij de voorlezers leveren.
Is dat wat we willen, voorleesuurtjes die gekaapt worden door mensen met een specifieke ideologie om via verhaaltjes bepaalde waarden te laten doorsijpelen? Als het antwoord op die vraag neen is, dan geef je die mensen best geen argument door eerst aan de Drag-Queens zo'n voorleesuurtje aan te bieden. En zeker niet in het kader van een politieke manifestatie, zoals bv. pride.
Je doet wel heel erg je best om te maskeren, dat je argumentatie niet klopte. Je argument was gebaseerd op de veronderstelde waarden van Drag-Queens, en als ik vraag in hoeverre die waarden afwijken van de mijne of de jouwe noem je dat niet van belang.
Je mist echter het punt dat de specifieke waarden wel degelijk van belang zijn! Laten we het eens bekijken vanuit een meer kinderlijk standpunt. Stel we lezen voor uit een verhaal over een kind dat gepest wordt, omdat het bril draagt aangezien dat kind bijzonder bijziende is. En de persoon die voorleest, draagt daarbij een bril met de sterkte 0. Betekent dat dan dat je ook pestkoppen een voorleesuurtje moet aanbieden?
Mijns inziens is Pride slechts een manifestatie om aan te geven dat we ons, noch onze anders zijnde medemens door de pestenkoppen op ons kop laten zitten. De rechtse pestkoppen politiseren dat echter, en jij (en yours) geven daar aan toe. Ook DIkkemick laat zich om de tuin leiden.