In plaats van OVER kinderen te praten vanuit jouw vooroordelen, MET hoeveel kinderen heb jij een serieus gesprek gevoerd over soortgelijke onderwerpen?dikkemick schreef: ↑08 sep 2023 21:03 Georgië en anderen.
De joint is onderdeel van de maatschappij zoals de drag blijkbaar onderdeel is van onze maatschappij. Ik zie zelfs meer joints dan drags....
Vandaar mijn suggestie om tijdens t voorlezen een dikke joint in je hoofd te steken. Drag of geen drag.
De tendens hoef is nl dat kinderen moeten kennis maken met volwassen fenomenen zoals drag queens. En dus vind ik dat ze kennis moeten maken met jount rokende voorlees ouders.
Nogmaals; laat kinderen, kinderen zijn!
'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen
Moderator: Moderators
Re: 'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
En toen bleek dat het een Drag Queen betrof!
Ik zie het zo voor me:

Het enige wat je uitlegt zijn je vooroordelen!
Precies! Wat is het antwoord van tegenstanders op deze kernachtige vraag:ChaimNimsky schreef: ↑08 sep 2023 20:05Yours schreef: ↑04 sep 2023 06:21Jij begrijpt als een van de weinigen wat de ware intenties zijn.dikkemick schreef: ↑03 sep 2023 17:52 Het zal de leeftijd zijn, maar ik vraag me werkelijk af waarmee we bezig zijn! Kinderen zal t worst zijn wie of wat er voorleest, maar wat is de beweegreden voor een drag queen?
Waarom eerst verkleden om je seksuele geaardheid te bevredigen en dan pas voorlezen?
Ik begrijp t werkelijk niet meer.
Waarom scheer je niet alle spirituele leraren,
maar wel de Drag Queens over dezelfde kam?
- Wat motiveert jullie om alle Drag Queens over dezelfde kam te scheren?

ik had t over t plaatje op t shirt
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Even persoonlijk vraagje. Ben jij toevallig dragqueen?
Als de linker en rechter persoon dezelfde zijn, waarom dan niet gewoon als linker persoon voorlezen? Anders LIJKT eea toch heel suggestief voor wat betreft die dubbele agenda?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik scheer niet alle Drag Queens over de zelfde kam.HierEnNu schreef: ↑09 sep 2023 10:57Precies! Wat is het antwoord van tegenstanders op deze kernachtige vraag:ChaimNimsky schreef: ↑08 sep 2023 20:05
Trouwens kan men niet evengoed van de voorstanders zeggen dat ze alle Drag Queens over de zelfde kam scheren? Wat is er zo specifiek aan Drag Queens dat zij uitgenodigd worden om voor te lezen en andere groepen niet. Scheer je daarmee niet alle Drag Queens over de zelfde kam?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Drags kunnen in die zin inderdaad niet over één kam geschoren worden. Maar hoe is het onderscheid te maken?HierEnNu schreef: ↑09 sep 2023 10:57Precies! Wat is het antwoord van tegenstanders op deze kernachtige vraag:ChaimNimsky schreef: ↑08 sep 2023 20:05
Zolang dat onmogelijk is heb ik een gezond(!) wantrouwen. Want bescherming van (jonge) kinderen staat voor mij op
Plaats Nummer 1.
Wedervraag: Weet jij/Wie weet wat zich achter de schermen in de dragwereld afspeelt?
Laat mij verder duidelijk zijn: als jullie er voor kiezen om jullie kinderen er aan bloot te stellen: be my guest. Maar nogmaals: in een openbare bibliotheek hoort dit niet thuis. Dan nodig je maar een drag uit voor het verjaardagsfeestje van je jarige jonge kind. Graag wel even de ouders van de uitgenodigde kinderen op de hoogte brengen a.u.b.: dan kunnen die hun eigen afwegingen èn keuze maken.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Dat valt wel mee.
We kunnen nu als autonome vrijdenkers verder met je oorspronkelijke vraag:
“De vraag is: moet dit allemaal over de rug van kinderen - van beide kanten. Willen demonstreren waar kleine kinderen bij zijn - ?
Aan de andere kant, waarom worden dit soort voorlees-sessies zo nadrukkelijk georganiseerd? Ben je bezig met een leuke activiteit voor kinderen, of vind je het belangrijker om een bepaalde agenda over de ruggen van kinderen heen te pushen- laat kinderen gewoon kind zijn, identiteitsvorming komt wel na de pubertijd.
Ook inconsequente gelegenheidsargumenten: Ja maar ze vinden het gewoon hartstikke leuk' (Zwarte Piet ook, in mijn ervaring, maar dat kan dan weer niet (meer) natuurlijk…)". Zonder ons te hoeven verschuilen achter andermans denkbeelden.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
Het verschil met (zwarte) Piet is dat hier geen dubbele agenda achter zit.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Inderdaad toegankelijk zonder betaalmuur.B.S. schreef: ↑09 sep 2023 01:56 Sociologe Jolande Withuis, niet rechts-conservatief, stelt ook weleens vragen:
Waarom is blackface een misdaad en drag kunst
https://www.trouw.nl/opinie/waarom-is-b ... ~be95b60a/
Hopelijk toegankelijk zonder betaalmuur.
Ik heb het gelezen.
Mij valt op dat mevrouw Withuis één aspect van de hele zaak buiten beschouwing laat: de intenties, de motieven achter black face en drag. Het is precies hetzelfde waarom black face een racistische uiting is en Zwarte Piet een onschuldige vrolijke kindertraditie.
Blanken die als blackface optraden deden dat om het racistische vooroordeel dat de zwarte medemens een minderwaardig "ras" was te bevestigen en te voeden.
Ik weet niet of mevrouw Withuis dit aspect expres of onbedoeld buiten beschouwing laat. In het eerste geval maakt zij zich schuldig aan hetzelfde wat zij Tinkebell verwijt, in het tweede geval is zij behoorlijk kortzichtig en bevooroordeeld bezig.
Niet zo best voor een wetenschapper.
Drag is een spiegel die de gynofobe en misogyne man voorgehouden wordt over zijn "ideale" vrouwbeeld: Overtrokken, karikaturaal.
(en Zwarte Piet de vriend en rechterhand van een hulpbehoevende oude man. Een soort van mantelzerger. Gul met het uitdelen van snoepgoed en kadootjes. Vrolijk en humoristisch. Maar dat is een andere discussie)
Black face is iets heel anders dan Zwarte Piet!
De link tussen die twee is kunstmatig vanuit de Amerikaanse burgerrechten strijd ingevoerd door doorgedraaide Afro-Nederlandse activisten en hun blanke epigonen en weg-met-ons flagellanten.
Heeft verder niks met dit gesprek over drag queens te maken.
Tenzij Juf Roos een Drag Queen is!Georgie schreef: ↑09 sep 2023 13:05Black face is iets heel anders dan Zwarte Piet!
De link tussen die twee is kunstmatig vanuit de Amerikaanse burgerrechten strijd ingevoerd door doorgedraaide Afro-Nederlandse activisten en hun blanke epigonen en weg-met-ons flagellanten.
Heeft verder niks met dit gesprek over drag queens te maken.
Hop paardje Hop, Stokpaardje in galop!
Om moverende redenen [vooroordelen!] wil jij Drag Queens discrimineren ten opzichte van hen die niet Drag Queen zijn, maar hoe beoordeel jij die niet Drag Queens op datgene waarvan jij de Drag Queens kennelijk bij voorbaat verdacht maakt?Yours schreef: ↑09 sep 2023 11:57Drags kunnen in die zin inderdaad niet over één kam geschoren worden. Maar hoe is het onderscheid te maken?HierEnNu schreef: ↑09 sep 2023 10:57Precies! Wat is het antwoord van tegenstanders op deze kernachtige vraag:ChaimNimsky schreef: ↑08 sep 2023 20:05
Vooroordelen als gezond beschouwen beschouw ik als een ongezond teken!Yours schreef:Zolang dat onmogelijk is heb ik een gezond(!) wantrouwen.
Waarom bescherm je (jonge) kinderen dan nietYours schreef:Want bescherming van (jonge) kinderen staat voor mij op
Plaats Nummer 1.
tegen de invloed van tegenstanders van voorlezende Drag Queens?
Ben je bang dat hetgeen jij veronderstelt dat hetgeen zich achter de schermen in de dragwereld afspeelt zich tijdens het voorleesuurtje zal afspelen? En als daar een hetero moeder voorleest, ben je dan bang dat hetgeen zich achter de schermen in de hetero moederwereld afspeelt zich tijdens het voorleesuurtje zal afspelen?Yours schreef:Wedervraag: Weet jij/Wie weet wat zich achter de schermen in de dragwereld afspeelt?
Daar ga jij [gelukkig!] niet over, maar vertel, waar baseer jij die stelling op?Yours schreef:Laat mij verder duidelijk zijn: als jullie er voor kiezen om jullie kinderen er aan bloot te stellen: be my guest. Maar nogmaals: in een openbare bibliotheek hoort dit niet thuis.
Nodig jij dan maar zo een gezellige clown uitYours schreef:Dan nodig je maar een drag uit voor het verjaardagsfeestje van je jarige jonge kind. Graag wel even de ouders van de uitgenodigde kinderen op de hoogte brengen a.u.b.: dan kunnen die hun eigen afwegingen èn keuze maken.
voor het verjaardagsfeestje van je jarige jonge kind: