Als je t over aandacht hebt snap ik t wel weer. Dragqueen, drama queen.... scheelt maar paar letters.Peter van Velzen schreef: ↑04 sep 2023 01:59Het móét niet, maar het mag wél.dikkemick schreef: ↑04 sep 2023 00:36
Nogmaals: Waarom als dragqueen voorlezen? Wat hebben kinderen hier mee van doen of te maken. Moet dat al op deze jonge leeftijd?
Wat is het volgende: Een transgender die in transitie is? 2 zoenende homo's? Een uitgemergelde doodzieke kankerpatiënt zodat de jeugd vast kennis kan maken met de dood?
Misschien wil de kankerpatiënt nog graag eens een kind zien! Bij een doodzieke kakenkerpatiënt stel ik me mijn eigen Oma voor. Die was niet uitgemergeld, maar zo rood als een kreeft. Om aan de dood te laten gewennen, is een eigen kortlevend huisdier geschikter dan een onbekende zieke. De meeste Oma's gaan namelijk pas dood als de kleinkinderen groot zijn. Een ontijdige dood went nooit en dat moet ook niet, en "mag" zelfs niet! Ik wil het uiteraard niet verbieden, maar als we daar aan gewend raken komt dat doordat er velen om ons heen ontijdig sterven, en dat wil ik wel voorkomen.
De dood ontmoet uiteindelijk iedereen.
Trangenders in transitie zijn daarentegen zeldzaam, en zouden het - denk ik - ook niet willen.
De rest is peanuts. Iedereen kent persoonlijk waarschijnlijk vijf of meer homo's, dus dat is eigenlijk iets normaals. Ik kreeg mijn collega aan het lachen, toen ik zei dat hij slechts een "standaard-afwijking" had.
Misschien moet een queen het zelf eens uitleggen waarom er voor kinderen voorgelezen moet worden. Doet ze het voor de kinderen of toch vooral voor zichzelf?