Bedoel je schreeuwen in overdrachtelijke zin of als vocabulaire uiting? Denk dat de pride meer bestaansrecht heeft dan de "gezellige" voetbalspreekkoren. Om over het lawaai van verachtelijk formule 1 geweld aan zee nog maar te zwijgen.
Filosoferen over de Gay Pride
Moderator: Moderators
Re: Filosoferen over de Gay Pride
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Is dat een strikvraagdikkemick schreef: ↑16 aug 2023 10:27 Wat mij betreft krijgt de jeugd voorgeschoteld dat:
Je absoluut niet verlegen mag zijn
Je altijd volwassenen moet pareren met een weerwoord
Je vooral niet gewoon hetero kunt zijn
Je een tussenjaar moet nemen en vooral niet gaat werken voor een hongerloontje
Je in bitcoins moet gaan
Je jezelf moet zijn en schijt moet hebben aan alles en iedereen
Je vooral niet 36 uur moet gaan werken
Je een depressieve stoornis moet hebben
Je je begeeft op zoveel mogelijk sociale media
Of chargeer ik hier?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Maar ik vraag je naar de mate van invloed dit heeft op de kinderen. Jij hbt het over mogelijke invloed, terwijl we keihard weten van homodiscriminatie uit religieuze hoek. Wat is dan logisch om het eerste aan te pakken?Yours schreef: ↑16 aug 2023 14:26Ik heb het over het exhibitioneren wat zowel een aantal homo’s als hetero’s in de openbare ruimte en op sociale media niet schuwen. En de mogelijke invloed die dat op de ontwikkeling van opgroeiende kinderen heeft.Bonjour schreef: ↑16 aug 2023 11:06Je hebt toch niet het idee dat een homo zien, homo maakt?Yours schreef: ↑16 aug 2023 10:45 Ik spreek hier over de geestelijke gezondheid en de ontwikkeling van normen en waarden in dezen van elk kind bij het zien van het hetero- en homo-exhibitionisme, waar niemand, noch gelovigen noch ongelovigen, in de openbare ruimte en de sociale media nog om heen kan.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ik denk dat het allebei aandacht nodig heeft.Bonjour schreef: ↑16 aug 2023 15:52Maar ik vraag je naar de mate van invloed dit heeft op de kinderen. Jij hbt het over mogelijke invloed, terwijl we keihard weten van homodiscriminatie uit religieuze hoek. Wat is dan logisch om het eerste aan te pakken?
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
- Socratoteles
- Diehard
Lieve dikkemick,
Ik denk soms ook met weemoed terug aan de tijd dat ik nog gewoon hetero kon zijn. Gewoon platonische vriendschappen kon onderhouden met andere mannen. Maar het is niet meer van deze tijd, daar kan ik niet omheen. Het roept maatschappelijke weerstand op. Voor mij kwam het omslagpunt begin dit jaar, toen een collega in elkaar werd geslagen omdat hij hetero was. Socratoteles, dacht ik bij mezelf, als je nu niet ingrijpt dan ben jij de volgende. Mijn huisgenote zei nog dat ze zich voortaan wel als man wilde presenteren, de schat, maar dat zijn halfbakken oplossingen. Je moet zoiets niet halfslachtig aanpakken.
Op het verjaardagsfeestje van een kennis zag ik mijn eerste kans schoon. De sfeer was uitgelaten, er werd gedanst, en ik dreef door de muziek in de prettige roes van een paar glazen goede wijn richting de rand van de woonkamer. Plofte op de bank naast een jongeman die daar net een gepassioneerd betoog lag te houden tegen Heidegger's plaats in de filosofische canon. Kijk, dan weet je al dat je niet met een rechtse rakker van doen hebt en dat is een goed voorteken. Is een canon inherent al niet marginaliserend?, opperde ik. Ja, nu had ik zijn aandacht. Afijn, waar we allemaal over hebben gekletst weet ik al niet meer. Maar gaandeweg kwamen we steeds dichter tegen elkaar te liggen, en ik moet bekennen, het liet me niet koud. Zijn mooie ogen, zijn schalkse lach, zijn warme lijf, zijn zachte lippen..
Ja, okee, toegegeven, ik verleid nog wel eens per ongeluk een leuke vrouw, uit gewoonte. Kan gebeuren. Het is een leerproces, dat zeg ik er eerlijk bij. Maar ik kan het je van harte aanraden. Omarm de nieuwe realiteit. Je hebt gewoon geen idee hoeveel hechter de vriendschappen met je seksegenoten zullen voelen wanneer er ruimte is voor liefde en voor intimiteit.
Knuffel,
je Socratoteles
- VseslavBotkin
- Diehard
Als er geen relnichten zouden bestaan, zou Gerard Reve nooit het grappigste woord ooit, "verkrachtersdolk", hebben bedacht.
"Any proposition passing the lips of a priest is necessarily totally false, excepting only insidiouses whose message is momentarily misunderstood. It is impossible to deny him without discovering some buried fragment or reality." (Nick Land)
https://fanged-nominals.blogspot.com/
https://fanged-nominals.blogspot.com/
Dus alles dat mogelijk is, moet maar kunnen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Beiden vind ik verwerpelijk.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Tja maar wat is hun doel dan? Kijk als je echt wil dat seksuele orientatie genormaliseerd wordt, dan moet dat iets banaals worden, zoiets als de kleur van je haar. Als je op een of andere manier de boodschap uitzend dat je speciaal bent want homo, queer of weet ik wat, hoe wil je dan bekomen dat mensen dat als normaal gaan ervaren.Leon schreef: ↑15 aug 2023 21:09Omdat mensen als jij niet houden van aandachtschreeuwerij wordt het juist gedaan. Lekker provoceren. De naam “relnicht” ingedachtig.dikkemick schreef: ↑15 aug 2023 20:55Nogmaals, wees jezelf (als t anderen niet schaadt) maar loop er niet zo opzichtig mee te koop. Het wekt (wat mij betreft) ergernis op. Niet omdat dit mensen l-h-b-t-q-i-etc zijn maar omdat t mij compleet worst is wat iemand in z'n vrije tijd doet.VseslavBotkin schreef: ↑15 aug 2023 19:46
Zizek zei een keer, "Ik ben helemaal voor een samenleving waarin alles kan, zolang je maar niet teveel jezelf bent", lol.
Ik houd niet zo van die aandacht schreeuwerij: IK BEN LEKKER HOMO, QUEER EN BI-ANAAL TEGELIJK!! En daarom kleed ik me in een paarse string met roze boa en 5kleuren permanent.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Ik ben niet inclusief. Inclusieviteit is IMO een lege slogan geworden. Niemand kan volledig inclusief zijn want dan zou je moeten toelaten dat op je evenement de racisten hun slogans uitbazuinen waardoor je evenement dadelijk heel wat minder inclusief is voor mensen met een gekleurde huid. Je kan niet tegelijk inclusief zijn voor de racisten en voor de mensen met een gekleurde huid en zo zijn er talloze tegenstellingen.
Zo is er een jaar geleden een rel geweest omdat een neurodivergente persoon de toegang tot de opera was ontzegt omdat die persoon op zijn manier van de opera wilde genieten maar daarmee wel het plezier van talloze andere toeschouwers vergalde.
Overlaatst nog in de krant, klachten over storend gedrag nemen toe. Moeten we inclusief zijn voor mensen die luidruchtige versnapering willen nuttigen, of mogen we verwachten dat men in stilte van een film kan genieten?
-
appelfflap
- Banned
anders geformuleerd
moet je tolerant zijn voor het intolerante?
en ja de gaypride gaat er met momenten misschien over, tot spijt van sommigen, maar het is wel allemaal op voorhand besproken en geregeld
hier is het beter als in sommige andere steden waar het soms in geweld ontaardt. dat is in de benelux ondenkbaar
moet je tolerant zijn voor het intolerante?
en ja de gaypride gaat er met momenten misschien over, tot spijt van sommigen, maar het is wel allemaal op voorhand besproken en geregeld
hier is het beter als in sommige andere steden waar het soms in geweld ontaardt. dat is in de benelux ondenkbaar
Kijk ik heb het niet verzonnen, waarom wil iemand opvallen? Misschien omdat ze gewoonlijk weg kijken.axxyanus schreef: ↑16 aug 2023 17:39Tja maar wat is hun doel dan? Kijk als je echt wil dat seksuele orientatie genormaliseerd wordt, dan moet dat iets banaals worden, zoiets als de kleur van je haar. Als je op een of andere manier de boodschap uitzend dat je speciaal bent want homo, queer of weet ik wat, hoe wil je dan bekomen dat mensen dat als normaal gaan ervaren.Leon schreef: ↑15 aug 2023 21:09Omdat mensen als jij niet houden van aandachtschreeuwerij wordt het juist gedaan. Lekker provoceren. De naam “relnicht” ingedachtig.dikkemick schreef: ↑15 aug 2023 20:55
Nogmaals, wees jezelf (als t anderen niet schaadt) maar loop er niet zo opzichtig mee te koop. Het wekt (wat mij betreft) ergernis op. Niet omdat dit mensen l-h-b-t-q-i-etc zijn maar omdat t mij compleet worst is wat iemand in z'n vrije tijd doet.
Ik houd niet zo van die aandacht schreeuwerij: IK BEN LEKKER HOMO, QUEER EN BI-ANAAL TEGELIJK!! En daarom kleed ik me in een paarse string met roze boa en 5kleuren permanent.
Misschien…
als je dat dan maar weet van jezelf, en je eigenwaan aanpast aan de waarheid.axxyanus schreef: ↑16 aug 2023 17:55Ik ben niet inclusief. Inclusieviteit is IMO een lege slogan geworden. Niemand kan volledig inclusief zijn want dan zou je moeten toelaten dat op je evenement de racisten hun slogans uitbazuinen waardoor je evenement dadelijk heel wat minder inclusief is voor mensen met een gekleurde huid. Je kan niet tegelijk inclusief zijn voor de racisten en voor de mensen met een gekleurde huid en zo zijn er talloze tegenstellingen.
Zo is er een jaar geleden een rel geweest omdat een neurodivergente persoon de toegang tot de opera was ontzegt omdat die persoon op zijn manier van de opera wilde genieten maar daarmee wel het plezier van talloze andere toeschouwers vergalde.
Overlaatst nog in de krant, klachten over storend gedrag nemen toe. Moeten we inclusief zijn voor mensen die luidruchtige versnapering willen nuttigen, of mogen we verwachten dat men in stilte van een film kan genieten?
tolerant voor intolerantie is misschien wel principieel, maar niet erg praktisch.
Misschien…
Geen enkel principe is praktisch. Als je het praktisch wil houden zal je moeten nadenken over tot waar je met je principes wil gaan.
Op zich is dat dan weer een principe. een samen-leving heeft wel regels nodig. Dus als het op een gegeven moment nodig is om gay prides en/of zomercarnaval vanwege obsceniteit of geweld te verbieden, en dat wordt democratisch besloten, het zij zo. De dictatuur van de meerderheid.
Verder blijft het flauw dat mensen de ander niet hun verzetje gunnen. Kinderen worden ook bedorven door schijnheilige politici en stereotypering in films en reclame.
Misschien…