Walen kunnen dat niet.
Dat was destijds een rede om er een fors aantal over de kling te jagen.
Moderator: Moderators
Walen kunnen dat niet.
Pas maar op dat kan nog komen voor ons.lost and not found yet! schreef: ↑11 aug 2023 22:43 Ik heb alleen maar familie, vrienden en kennissen waarvan ik de naam correct kan uitspreken gelukkig! Voor mij geen boetes!![]()
Stel dat onverhoopt door omstandigheden zulks zo ver doorgedreven zou worden dat er wetsvoorstellen voor ingediend zouden worden, dan zou ik me hiertegen als activist gaan verweren en zo veel als mogelijk en op allerlei manieren reuring gaan veroorzaken.appelfflap schreef: ↑12 aug 2023 09:25 dus de vraag om respect te hebben voor iedereen en je goede wil te tonen ontaardt in een potje slachtofferrol spelen en een berg excuses.
als ik de naam van mijn Letse buur niet accentvrij in het Lets kan uitspreken ga ik straks dus honderden euro's boete krijgen.
hoe zielig
axxyanus schreef: ↑11 aug 2023 09:41Het gaat hier niet om jou.HierEnNu schreef: ↑10 aug 2023 06:54 Zelf probeer ik over het algemeen iemand zo aan te spreken zoals die persoon dat zelf wenst en vraag daar bij twijfel meestal ook expliciet naar en tevens gebruik ik bij de wat intiemere relaties liefst een wat persoonlijker, vaak zelfverzonnen, 'koos'naampje welk ik vermijd te gebruiken in gezelschap van anderen. Ook een dergelijk 'koos'naampje gebruik ik alleen met toestemming van de ander.
axxyanus schreef:Er is een verschil tussen zelf volgens bepaalde waarden/normen leven en die waarden/normen bij wet verplichten. Er is ook een verschil tussen een intentie zoals in "proberen namen correct uit te spreken" en een resultaat zoals "verplichten namen correct uit te spreken".
Precies! Mede vandaar ook mijn mening ten opzichte van het gestelde.axxyanus schreef:Waarbij we het niet eens hebben dat namen die op dezelfde manier geschreven worden niet altijd op de zelfde manier uitgesproken worden en mensen vaak een naam geschreven zien voor ze hem gehoord hebben. Of dat sommige namen fonemen bevatten die niet in de moedertaal voorkomen.
Dat betekent nog niet dat die mening over jou moet gaan, over hoe jij je voelt of over hoe jij je gedraagt.HierEnNu schreef: ↑12 aug 2023 11:01axxyanus schreef: ↑11 aug 2023 09:41Het gaat hier niet om jou.HierEnNu schreef: ↑10 aug 2023 06:54 Zelf probeer ik over het algemeen iemand zo aan te spreken zoals die persoon dat zelf wenst en vraag daar bij twijfel meestal ook expliciet naar en tevens gebruik ik bij de wat intiemere relaties liefst een wat persoonlijker, vaak zelfverzonnen, 'koos'naampje welk ik vermijd te gebruiken in gezelschap van anderen. Ook een dergelijk 'koos'naampje gebruik ik alleen met toestemming van de ander.![]()
Natuurlijk gaat mijn mening ter discussie stellen om mij vs het gestelde!
zonder het voorgaande bericht van Doctor Who te hebben gelezen[!] en verwonderde me erover dat jij kennelijk van mening bent dat
Interessante stelling!
appelfflap schreef: ↑12 aug 2023 11:48maar in de feiten ben je nu al tegen iets aan het stoken dat er niet is en niet zal komen.
Mensen bang maken tegen vreemden heet dat. ze tegenkomen en verkeerd aanspreken zla je straks geld kosten
Over het onderwerp van het topic. Dus over de vraag of men mensen zou moeten verplichten moeilijke namen correct uit te spreken.HierEnNu schreef: ↑12 aug 2023 11:22Interessante stelling!
Als ik jou goed begrijpdient mijn mening volgens jou ergens anders over te gaan dan
- [correct me if I am wrong?]
over mij en/of over hoe ik me voel en gedraag ten opzichte van het gestelde.
Voor mijn duidelijkheid:
- waarover dient mijn mening dan wel te gaan volgens jouw mening?
Over fantasme gesproken,appelfflap schreef: ↑12 aug 2023 14:17mensen vergeten snel wat ze schrijven
nu goed, de topictitel getuigt van een volstrekt wereldvreemd fantasme.