Tentoonstelling Harry Potter schrapt verwijzing naar Rowling

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Tentoonstelling Harry Potter schrapt verwijzing naar Rowling

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

axxyanus schreef: 08 aug 2023 11:26
B.S. schreef: 07 aug 2023 16:53 Een tentoonstelling in de Amerikaanse stad Seattle over het 'Universum van Harry Potter' heeft alle verwijzingen naar geestelijke moeder schrijfster J.K. Rowling geschrapt vanwege haar kritische houding in de transgender-kwestie...https://www.nu.nl/cultuur-overig/627550 ... g-weg.html #-o
Ja en? Dit is gewoon het zoveelste incident waar het mensen specifiek vrouwen moeilijk wordt gemaakt als ze gewoon onder elkaar vrouwen problemen willen bespreken en zeker als ze de mogelijke conflicten tussen vrouwenrechten en transrechten op tafel willen brengen.

Waarom is dit dan speciaal?
Voorlopig werd hier een vrouw de mond gesnoerd.
Volgens jou hebben dit soort vrouwen ineens geen rechten.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

In de Vs is dit thema momenteel compleet doorgeslagen
en een museum/lezing/tentoonstellign/uiteenzetting/... over een literair werk zonder het over de auteur te hebben?
da's gewoon ridicuul

ben ik nu een oude conservatieve rechtse zak die het niet snapt?
geen probleem
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 08 aug 2023 12:38 In de Vs is dit thema momenteel compleet doorgeslagen
en een museum/lezing/tentoonstellign/uiteenzetting/... over een literair werk zonder het over de auteur te hebben?
da's gewoon ridicuul

ben ik nu een oude conservatieve rechtse zak die het niet snapt?
geen probleem
Daarbij nog dat haar opmerkingen nauwelijks iets voorstelden, kortom de zaak werd ook nog eens opgeblazen.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 aug 2023 12:05
B.S. schreef: 07 aug 2023 16:53 Een tentoonstelling in de Amerikaanse stad Seattle over het 'Universum van Harry Potter' heeft alle verwijzingen naar geestelijke moeder schrijfster J.K. Rowling geschrapt vanwege haar kritische houding in de transgender-kwestie...https://www.nu.nl/cultuur-overig/627550 ... g-weg.html #-o
Ja en? Dit is gewoon het zoveelste incident waar het mensen specifiek vrouwen moeilijk wordt gemaakt als ze gewoon onder elkaar vrouwen problemen willen bespreken en zeker als ze de mogelijke conflicten tussen vrouwenrechten en transrechten op tafel willen brengen.

Dat schrijf ik niet. Wat ik schrijf is dat er al regelmatig vrouwen de mond gesnoerd worden. Maar blijkbaar wordt zo'n gegeven pas interresant als het een beroemdheid overkomt.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Zo zie je hoe 'emancipatoire' stromingen elkaar schaakmat zetten...
Maar het gaat hij mij hier vooral om het onnozele en haast kinderlijke om te denken dat je 'het enge' uit een cultureel product kunt weghalen. Verwijs niet naar de bedenker/ster omdat die iets gedaan/gezegd heeeft dat je niet aanstaat en die bestaat dan niet meer...? (en dat is pas echt eng...)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

B.S. schreef: 08 aug 2023 16:47 Zo zie je hoe 'emancipatoire' stromingen elkaar schaakmat zetten...
Maar het gaat hij mij hier vooral om het onnozele en haast kinderlijke om te denken dat je 'het enge' uit een cultureel product kunt weghalen. Verwijs niet naar de bedenker/ster omdat die iets gedaan/gezegd heeeft dat je niet aanstaat en die bestaat dan niet meer...? (en dat is pas echt eng...)
Het is denk ik verwant om de leeuw niet bij zijn echte naam te noemen maar: ""de Heer mer de Dikke Kop"" omdat hij je anders komt halen.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

axxyanus schreef: 08 aug 2023 16:35
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 aug 2023 12:05

Dat schrijf ik niet. Wat ik schrijf is dat er al regelmatig vrouwen de mond gesnoerd worden. Maar blijkbaar wordt zo'n gegeven pas interresant als het een beroemdheid overkomt.
Dan heb ik je verkeerd begrepen.

Ik denk dat oninteressante mensen het helemaal niet overkomt.
Plaats reactie