Politieagenten definitief geen hoofddoekjes/kruisjes/keppeltjes meer!

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HierEnNu
Superposter

Politieagenten definitief geen hoofddoekjes/kruisjes/keppeltjes meer!

Bericht door HierEnNu »

Zulks zouden meer landen moeten doen!
Het gezag, met name handhavers zoals agenten in uniform, dienen geen uitingen van geloofs- en/of levensovertuigingen te dragen, want zij dienen neutraliteit uit te stralen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Re: Politieagenten definitief geen hoofddoekjes/kruisjes/keppeltjes meer!

Bericht door dikkemick »

Goed nieuws. Juist in dit soort functies hoef je niet te laten zien: Ik ben Jood, christen, moslim, fascist of aanhanger van Poetin.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik ben het er zeer mee eens.
Item van jaren, nu eindelijk klaar en duidelijk.
¥¥
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Goede zaak.

Of deze groepen er zich bij neer gaan leggen betwijfel ik echter.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

Wat ik in dit hele debat over de kledingvoorschriften van de politie nog nergens tegengekomen ben is de stigmatiserende werking van het dragen van levensbeschouwelijke symbolen.
Ik bedoel dit: een moslima die een hoofddoekje draagt profileert zich binnen het politiekorps als ‘De Ander” en geeft met dat hoofddoekje ook aan zich niet te willen aanpassen aan de geldende mores, niet alleen binnen het politiekorps, maar ook tijdens straatdienst naar het publiek toe.
Dit helpt niet echt om hun discriminerende collega’s op andere gedachten te brengen.
Lijkt mij
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het beste is de hele 'discussie' maar helemaal niet te begrijpen.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Georgie schreef: 30 jun 2023 23:33 Wat ik in dit hele debat over de kledingvoorschriften van de politie nog nergens tegengekomen ben is de stigmatiserende werking van het dragen van levensbeschouwelijke symbolen.
Ik bedoel dit: een moslima die een hoofddoekje draagt profileert zich binnen het politiekorps als ‘De Ander” en geeft met dat hoofddoekje ook aan zich niet te willen aanpassen aan de geldende mores, niet alleen binnen het politiekorps, maar ook tijdens straatdienst naar het publiek toe.
Dit helpt niet echt om hun discriminerende collega’s op andere gedachten te brengen.
Lijkt mij
Maar dat zegt op zich niets over welke richting we uit willen. Soms is het goed dat mensen zich niet willen aanpassen aan de normen en willen we dat de normen aangepast worden. Het is bv nog niet zolang geleden dat er geen vrouwen bij de politie waren. Elke vrouw bij de politie profileerde zich toen als de ander en gaf de boodschap zich niet aan te willen passen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het gaat niet zozeer over een hoofddoekje om neutraliteit uit te stralen. Ook met een tattoo kun je je neutraliteit om zeep helpen.
En je moet een grens stellen anders wordt je wellicht aangehouden door een agente in burka.
Hoofddoekjes liggen in dit land overigens gevoeliger dan een tattoo met FvD in t zicht.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

HierEnNu schreef: 28 jun 2023 11:19 Zulks zouden meer landen moeten doen!
Het gezag, met name handhavers zoals agenten in uniform, dienen geen uitingen van geloofs- en/of levensovertuigingen te dragen, want zij dienen neutraliteit uit te stralen.
Precies! Religie bedrijf je achter je gesloten voordeur of in de daarvoor ingerichte publieke ruimtes en niet tijdens het uitvoeren van een publieke functie!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Elke officiële representant de Wet zou alleen herkenbaar moeten zijn aan het naamplaatje en het symbool van de dienst waaronder deze werkt. Een politieagent is precies dat, een uitvoerder van de Wet, niet een Moslim-, Christen- of Hindoe-agent. Maar DE WET. Niet meer en niet minder. Als er politieagenten zijn die tijdens de uitvoering van hun functie menen uiting te moeten geven van hun persoonlijk visie, dan houdt het voor mij meteen op. Dan is hij niet meer symbool van de Wet, maar een gelovige. Dan moeten ze zich schikken. Juist het principe van de scheiding van Kerk en Staat zou moeten impliceren dat deze niet samen mogen vallen.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Plaats reactie