Henry Kissinger is 100 jaar

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Hartstikke proficiat Henry!

Nou is hij dus een eeuweling!
Een hele eeuw leven klinkt als een eeuwig leven, maar dat wat een begin en einde heeft is niet eeuwig al zou het eeuwen duren, want zelfs de oudste boom leeft niet eeuwig. Methuselah, een Bristlecone-den [Pinus longaeva] die groeit in de White Mountains in Californië, Verenigde Staten, leeft al ongeveer 4.845 jaar en Prometheus, ook een Bristlecone-den, leefde meer dan 4.900 jaar voordat hij werd gekapt in 1964,
en toch leeft geen enkele boom eeuwig.

De oudste bomen die ik persoonlijk heb mogen knuffelen waren Tāne-Mahuta [ouder dan 2500 jaar en meer dan 50 meter hoog] en Te-Matua-Ngahere [een hele dikkerd], twee Kauritree's in Nieuw Zeeland die me deden duizelen door de energiestoot die zij mij bezorgden!

Maar Henry Kissinger zal vast wel vereeuwigd worden in de geschiedenis boeken, want wat ik in dat korte artikel zoal lees wat aan hem wordt toegeschreven doet me vol verbazing realiseren dat ik eigenlijk maar heel weinig afweet van deze man. Wie weet, wat niet is kan nog komen!

NOS Nieuws vandaag, 06:31 schreef:Gewetenloze manipulator of briljant diplomaat?

:scissors:

Vorig jaar waarschuwde hij in Davos bijvoorbeeld nog om Rusland niet geheel in de hoek te drijven. Ook zei hij dat hij het terecht zou vinden als er vredesbesprekingen zouden komen waarbij delen van Oekraïne bij Rusland blijven horen. Het is in het Westen en vooral in Oekraïne allesbehalve een populaire boodschap, maar als toekomstscenario nog steeds niet uit te sluiten.

:scissors:

Ook was hij onlangs nog te gast bij een nieuwsshow van de Amerikaanse zender CBS. Desgevraagd antwoordde hij dat de Chinese president Xi Jinping waarschijnlijk persoonlijk aan de telefoon zou komen als een medewerker van Kissinger Peking zou bellen. "En Poetin?", vroeg de presentator. "Waarschijnlijk wel."

Bekijk hier het fragment:

Zoals blijkt uit de video is die krasse senior nog altijd bereid om op het vliegtuig te stappen naar Moskou om aldaar als adviseur een gesprekje te voeren met Putin.
Wat kan ik daar op zeggen? Vol bewondering zeg ik dan:
Ter zijde:
  • Het bovenstaande artikel bevat uiteraard veel meer info dan de door mij geplaatste alinea's, maar die betreffende alinea's bevatten wel informatie die direct betrekking heeft op het actuele tijdsgewricht waarin we ons met zijn allen momenteel bevinden.
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
ChaimNimsky
Superposter

Re: Henry Kissinger is 100 jaar

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 27 mei 2023 09:31 Hartstikke proficiat Henry!
Wat mij betreft had hij allang dood moeten zijn. Had liever gehad dat Tina Turner 100 was geworden.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 27 mei 2023 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 27 mei 2023 12:04
Wat mij betreft had hij allang dood moeten zijn.
Waarom dat dan? Ben je bang dat hij vrede zou kunnen bewerkstelligen of zo?
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
ChaimNimsky
Superposter

HierEnNu schreef: 27 mei 2023 12:22
Waarom dat dan?
Vond het een vreselijk mens. Vele malen gewiekster dan Poetin en zeer ervaren aangezien hij nooit is gestopt zich op het politieke vlak als adviseur en boegbeeld van de Republikeinse partij bezig te houden.
Ben je bang dat hij vrede zou kunnen bewerkstelligen of zo?
Vrede in Oekraine zou verschrikkelijk zijn nu strijd het enige wapen is om de Russen daar weg te krijgen, maar daar is hij gelukkig te oud voor. Nog even en de manipulator is eindelijk de pijp uit.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Hij is wel een man met veel bloed aan zijn handen.
Hij was mede creator van de Vietnam oorlog, die vele de dood heeft in ingejaagd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Dat zou dan de eerste keer zijn dat hij zoiets voor elkaar kreeg.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Misschien dat hij gaat zingen?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

Dit is het citaat waar ik me bij aansluit over Henry Kissinger:
Hoe je ook over Kissinger denkt, de conclusie van Luke Nichter van Texas A&M University valt niet te weerspreken: „Held of boef, hij blijft een meer dan levensgrote figuur, want hij deed er toe.”
En dat kun je van het merendeel van de mensen niet zeggen!
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 27 mei 2023 23:20 Dit is het citaat waar ik me bij aansluit over Henry Kissinger:
Hoe je ook over Kissinger denkt, de conclusie van Luke Nichter van Texas A&M University valt niet te weerspreken: „Held of boef, hij blijft een meer dan levensgrote figuur, want hij deed er toe.”
Inderdaad!
De vraag uit het NOS artikel suggereerd een valse biffurcatie.
Het is zonder meer mogelijk dat men zowel een gewetenloos manipulator is als een brilliant diplomaat. Die twee zaken gaan - naar ik vermoed - juist vaker wél dan niet samen.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

lost and not found yet! schreef: 27 mei 2023 23:20 Dit is het citaat waar ik me bij aansluit over Henry Kissinger:
Dat is iets dat hij gemeen heeft met lieden als Stalin, Hitler, Poetin, Mao Tsedong, Pol Pot, Idi Amin, Ivan de Verschrikkelijke, Saddam Hoesein, Osama bin Laden, Kim Il Sung, Ajatollah Khomeini, Nero en Genghis Khan. We zouden wellicht beter af zijn geweest als ze doodgeboren waren, maar ze deden er wél toe en dat kun je van het merendeel van de mensen niet zeggen.
Zionist
lost and not found yet!
Superposter

ChaimNimsky schreef: 28 mei 2023 14:19
Dat is iets dat hij gemeen heeft met lieden als Stalin, Hitler, Poetin, Mao Tsedong, Pol Pot, Idi Amin, Ivan de Verschrikkelijke, Saddam Hoesein, Osama bin Laden, Kim Il Sung, Ajatollah Khomeini, Nero en Genghis Khan. We zouden wellicht beter af zijn geweest als ze doodgeboren waren, maar ze deden er wél toe en dat kun je van het merendeel van de mensen niet zeggen.
Beste Chaim Nimsky, Gewoon voor het idee voor mij! Vanuit welk standpunt schaar je Kissinger onder de personen die je hier noemt?
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

lost and not found yet! schreef: 28 mei 2023 23:46
ChaimNimsky schreef: 28 mei 2023 14:19

Beste Chaim Nimsky, Gewoon voor het idee voor mij! Vanuit welk standpunt schaar je Kissinger onder de personen die je hier noemt?
Schuldig aan miljoenen burger doden in Indo China.
lost and not found yet!
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 31 mei 2023 10:22
ChaimNimsky schreef: 28 mei 2023 14:19 Dat is iets dat hij gemeen heeft met lieden als Stalin, Hitler, Poetin, Mao Tsedong, Pol Pot, Idi Amin, Ivan de Verschrikkelijke, Saddam Hoesein, Osama bin Laden, Kim Il Sung, Ajatollah Khomeini, Nero en Genghis Khan. We zouden wellicht beter af zijn geweest als ze doodgeboren waren, maar ze deden er wél toe en dat kun je van het merendeel van de mensen niet zeggen.
Ik kom hier een uitermate interessant artikel tegen waarin de naam Kissinger een keer genoemd wordt:

https://historiek.net/vietnamoorlog-oor ... gen/76855/

Is Kissinger volgens jou verantwoordelijk voor miljoenen doden op dezelfde manier zoals de hiervoor aangehaalde personen?
We are dancing again!
🔱
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

lost and not found yet! schreef: 31 mei 2023 15:08
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 31 mei 2023 10:22

Ik kom hier een uitermate interessant artikel tegen waarin de naam Kissinger een keer genoemd wordt:

https://historiek.net/vietnamoorlog-oor ... gen/76855/

Is Kissinger volgens jou verantwoordelijk voor miljoenen doden op dezelfde manier zoals de hiervoor aangehaalde personen?
Er zijn bijna nooit echt twee de zelfde gevallen.

PS.
Het artikel is niet zo goed die zogenaamde aanval (Tonkin) heeft nooit plaatsgevonden, maar was door de VS in Scene gezet.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De 'Indo-Chinese oorlogen' begonnen eind 1945 en eindigde n in 1975 (een coda is nog de Vietnamese inval in 'Democratisch Kampuchea' o.b.a. Cambodja in 1978-79.)
Het is echt niet allemaal door Henry Kissinger gebeurt.

Hoofdschuldige aan het verlengen van de Amerikaanse fase van de oorlog is meer Richard Nixon. President Lyndon B. Johnson leek in het najaar van 1968 grote vorderingen te boeken met een regeling, maar het campagneteam van Nixon schakelde een tussenpersoon in (een dame met wortels in 'Nationalistisch China') die het Zuid-Vietnamese bewind voorhield niet verder mee te werken, een president Nixon zou er betere voorwaarden voor ze weten uit te slepen. Johnson wist van dit feitelijke hoogverraad, maar deed er niets mee.
Plaats reactie