Nou is hij dus een eeuweling!
Een hele eeuw leven klinkt als een eeuwig leven, maar dat wat een begin en einde heeft is niet eeuwig al zou het eeuwen duren, want zelfs de oudste boom leeft niet eeuwig. Methuselah, een Bristlecone-den [Pinus longaeva] die groeit in de White Mountains in Californië, Verenigde Staten, leeft al ongeveer 4.845 jaar en Prometheus, ook een Bristlecone-den, leefde meer dan 4.900 jaar voordat hij werd gekapt in 1964,
en toch leeft geen enkele boom eeuwig.
De oudste bomen die ik persoonlijk heb mogen knuffelen waren Tāne-Mahuta [ouder dan 2500 jaar en meer dan 50 meter hoog] en Te-Matua-Ngahere [een hele dikkerd], twee Kauritree's in Nieuw Zeeland die me deden duizelen door de energiestoot die zij mij bezorgden!
Maar Henry Kissinger zal vast wel vereeuwigd worden in de geschiedenis boeken, want wat ik in dat korte artikel zoal lees wat aan hem wordt toegeschreven doet me vol verbazing realiseren dat ik eigenlijk maar heel weinig afweet van deze man. Wie weet, wat niet is kan nog komen!
Zoals blijkt uit de video is die krasse senior nog altijd bereid om op het vliegtuig te stappen naar Moskou om aldaar als adviseur een gesprekje te voeren met Putin.NOS Nieuws vandaag, 06:31 schreef:Gewetenloze manipulator of briljant diplomaat?
Henry Kissinger is 100 jaar
Vorig jaar waarschuwde hij in Davos bijvoorbeeld nog om Rusland niet geheel in de hoek te drijven. Ook zei hij dat hij het terecht zou vinden als er vredesbesprekingen zouden komen waarbij delen van Oekraïne bij Rusland blijven horen. Het is in het Westen en vooral in Oekraïne allesbehalve een populaire boodschap, maar als toekomstscenario nog steeds niet uit te sluiten.
![]()
Ook was hij onlangs nog te gast bij een nieuwsshow van de Amerikaanse zender CBS. Desgevraagd antwoordde hij dat de Chinese president Xi Jinping waarschijnlijk persoonlijk aan de telefoon zou komen als een medewerker van Kissinger Peking zou bellen. "En Poetin?", vroeg de presentator. "Waarschijnlijk wel."
Bekijk hier het fragment:
Wat kan ik daar op zeggen? Vol bewondering zeg ik dan:
- Het bovenstaande artikel bevat uiteraard veel meer info dan de door mij geplaatste alinea's, maar die betreffende alinea's bevatten wel informatie die direct betrekking heeft op het actuele tijdsgewricht waarin we ons met zijn allen momenteel bevinden.