ChaimNimsky schreef: ↑05 mei 2023 13:16
Hij had eveneens de overeenkomst met Iran opgezegd en het Parijs-akkoord voor nietig verklaard,
ik blijf twijfelen of een amerikaanse president nt dat kan zonder steun van pakweg de senaat
soit,
In oekraine is er blijkbaar stilte voor de storm (hoop ik).
de russen graven zich in, prigozhin zet druk op moskou
geen idee wat ervan waar is maar als er een drone boven moskou kan vliegen is eht een geweldige blamage voor de russen
...
ChaimNimsky schreef: ↑05 mei 2023 13:27
De Wagner groep verlaat Oekraïne; dat heeft de clown Jevgeni Prigozjin na veel drama aangekondigd (Bron: NOS). Of hij het deze keer meent, is uiteraard de vraag, maar hoe-dan-ook, er zijn er nog maar weinig over: de groep is bijna helemaal uitgemoord door Oekraïne en vrijwilligers zijn er voor hen nauwelijks nog te krijgen. Prima.
Die Prigozjin is niet zo'n clown.
Hij geeft het juiste voorbeeld; naar huis!!
Realisme. Toppie.
Sinds wanneer geloven we Prigozjin? Als het nieuws in het voordeel is van Oekraïene. De laatste die je in deze oorlog moet geloven is deze man. Die komt er wel op terug, of tovert een konijn uit zijn hoed.
ChaimNimsky schreef: ↑05 mei 2023 13:27
De Wagner groep verlaat Oekraïne; dat heeft de clown Jevgeni Prigozjin na veel drama aangekondigd (Bron: NOS). Of hij het deze keer meent, is uiteraard de vraag, maar hoe-dan-ook, er zijn er nog maar weinig over: de groep is bijna helemaal uitgemoord door Oekraïne en vrijwilligers zijn er voor hen nauwelijks nog te krijgen. Prima.
Die Prigozjin is niet zo'n clown.
Hij geeft het juiste voorbeeld; naar huis!!
Realisme. Toppie.
Sinds wanneer geloven we Prigozjin? Als het nieuws in het voordeel is van Oekraïene. De laatste die je in deze oorlog moet geloven is deze man. Die komt er wel op terug, of tovert een konijn uit zijn hoed.
Ik denk eerder dat Putin boos wordt en er iets aan zal proberen te doen.
Als Prigoshin daar gevoelig voor blijkt, dan zit daar de ongeloofwaardigheid.
Het mooist is als ze écht ruzie krijgen. Nog mooier als ze elkaar de hersens inslaan. Tuig...
lanier schreef: ↑07 mei 2023 16:11
Wie zegt dat we dat monster geloven? Er is notabene letterlijk gezegd: "Of hij het deze keer meent, is uiteraard de vraag" (kik). Hij had reeds eerder loos gedreigd, waarna hij later simpel verkondigde dat het een grap was. Sergej Shoigoe en Valerie Gerasimov zullen Prigozjin heus wel meer wapens beloven zodat hun geliefde Wagneriaanse vleesmolen door kan draaien. Alleen bij Bachmoet zijn al 100.000 Russen uitgescchakeld en ze hebben het strategisch weinig relevante plaatsje nog niet eens in handen. Ze lopen zich er gewoon al negen maanden lang op te pletter. Dat is wat het Russische en Oekraïnse gezag gemeenhebben: het is prima dat er legio Russische soldaten sterven.
Ja, daar herinner ik me vorig jaar een video van: een Russische krijgsgevange probeerde via een mobieltje ot zijn moeder door te dringen die totaal geen begrip leek te tonen.
Peter van Velzen schreef: ↑08 mei 2023 01:31
Russische soldaten hebben ook moeders!
Ik bewonder de Barbaren die de Romeinen in de pan hakten evenzeer als dat ik de christenen verafschuw die hen de andere wang toekeerden en hun overheid als goddelijk instituut beschouwden zoals Romeinen 13 opdraagt, ook al bestond het meerendeel van de Romeinen uit aardige jongens met moeders; ik heb diep respect voor de geallieerden die de Duitsers versloegen, ook al bestond het meerendeel van de Duitsers uit jonge onschuldige jongens met moeders. Het is nu voor Oekraïne de tijd om de wrede bezetter te doden -- er is nou eenmaal geen manier de tanks en legervoertuigen te sparen waar de aardige jongens in zitten. Dat er maar veel Russische moeders hun zoons nooit meer levend terug mogen zien.
Ik geef er de voorkeur aan dat ze gewoon naar huis kunnen, en ook zelf niemand meer doden.
Op het moment dat je iemand liever dood wil, in plaats van dat, ben je zelf minstens zo immoreel als de gemiddelde Russische soldaat.
Ze zijn niet volledig immoreel, maar beseffen vaak niet wat de gevolgen zijn. Als Russische soldaten blijven sneuvelen zullen er ook Oekraïense burgers blijven omkomen. Dat wil men vast niet, maar dat is wel wat er zou gebeuren.
Peter van Velzen schreef: ↑08 mei 2023 06:53
Ik geef er de voorkeur aan dat ze gewoon naar huis kunnen, en ook zelf niemand meer doden.
Op het moment dat je iemand liever dood wil, in plaats van dat, ben je zelf minstens zo immoreel als de gemiddelde Russische soldaat.
Ik geef er de voorkeur aan dat ze allemaal vreedzaam flamenco gaan dansen bij een knus kampvuur en elkaar daarna knuffelen in een zonovergoten veelkleurig bloemenveld vol vrolijke witte konijntjes, wollige zeehondjes en fladderende duifjes met klassieke muziek op de achtergrond -- hoe mooi zou dat zijn! Dream on! Doet me denken aan de passage uit Jeremia 6:14: 'Ze zeggen "Vrede! Vrede!" Maar er ís geen vrede'. De Russen zijn Oekraïne binnengevallen, hebben kinderen verkracht en bejaarden doodgefolterd, vermoorden tienduizenden onschuldige burgers en schieten dagelijks de civiele infrastructuur aan flarden -- dat is de realiteit. Dromen van vrede doen we allemaal, maar keiharde strijd is het enige waarmee je die monsters daadwerkelijk verjaagt.
Rereformed schreef: ↑22 nov 2022 12:25@HierEnNu
Het lijkt me verstandiger dat jij even stopt met herhalen dat het een coup is, en je argumentatie daarvoor verzamelt. Het is nu niet slechts verstandig maar een vereiste om verder te kunnen gaan met de discussie.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy: . . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?" .
Rereformed schreef: ↑22 nov 2022 12:25@HierEnNu
Het lijkt me verstandiger dat jij even stopt met herhalen dat het een coup is, en je argumentatie daarvoor verzamelt. Het is nu niet slechts verstandig maar een vereiste om verder te kunnen gaan met de discussie.
Zelfs zeer goed, want je legt het kort en bondig en helder uit in drie zinnen!
Het verwondert me wel dat je voor deze argumentatie die je "helemaal niet zo ingewikkeld" noemt een half jaar nodig had, maar aan de andere kant, iemand die laat zien dat van uitstel geen afstel komt heeft een pluim verdiend.
Hier nog eens het 'liberal' Amerikaanse duidingskanaal Sarcasmitron met 'How Ukraines fake culture war became a real geopolitical conflict' https://youtu.be/exJ024Zdzdk met zowaar nog een klein beetje krediet voor ex-president Viktor Janoekovitsj.
Een 'coup'? Toch niet wat daar echt onder verstaan wordt.
Volgens de regels was het ook niet, maar als de zittende regering door een groot deel van de bevolking niet meer wordt vertrouwd is er wel een probleem.
Zeggen dat de Navo/het Westen de oorlog in Oekraïne heeft uitgelokt, 'bewust' zelfs, lijkt mij geen houdbare stelling.