Hier En Nu schreef:AHA! Dus als iets buiten het menselijk lichaam wat niet tastbaar is immaterieel genoemd wordt kan dat eventueel, maar zodra het binnen het Bewustzijn plaatsvindt niet?
Je probeert weer woordbetekenisgrenzen op te zoeken terwijl ik je eerder al verduidelijkte:
Vandaar het belang om de door MaartenV gesuggereerde betekenissen heel duidelijk apart te houden.
Heb je zonder een boekje na te slaan wel een idee over formaat en aanhechtingsplek?
Laat staan dat iets waarvan je de plek niet weet op de tast tastbaar zou kunnen maken.
Vandaar mijn eerdere adviezen om zaken helder te blijven scheiden; vooral als een enkel woord naar gelang van context van betekenis verandert.
Hier En Nu schreef:Maar waarom dan geen weerstand bij Immaterieel cultureel erfgoed?
Immaterieel cultureel erfgoed beïnvloed toch hele kuddes mensenlichamen tegelijk?
A)
Omdat ik een redelijk veelomvattend begrip heb over wat er met immaterieel cultureel erfgoed wordt bedoeld.
B)
Dat hele kuddes mensen, inclusief lichamen dus, kennis nemen van hun omgeving en dan wijzigend gedrag kunnen gaan vertonen tekent het nut van je zintuigen hun effecten op het functioneren van je hersenen.
Inclusief eventueel een bewustwording. Vaak, onwaarschijnlijk vaak zelfs, ook een volkomen niet tot bewustzijn komen van sommige indrukken. Iets wat ook bij het functioneren van je hersenen hoort.
En A) en B) kan je beter niet door elkaar haspelen.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.