Floris1976 schreef: ↑22 okt 2020 21:59
Ik heb inmiddels dankzij Maria een alternatieve verklaring gevonden voor de genezing van de halfzijdig verlamde. Ik kan helaas geen alternatieve verklaring vinden voor de genezing van reuma. Zoiets geneest niet van placebo, want is niet psychosomatisch.
Nog een aanvulling.
Zoals bij reuma zijn er ook meerdere oorzaken voor verlammingen.
Er lijkt een verhaal door elkaar te lopen van een halfzijdige verlamming door een hersenbloeding of een blijvende halfzijdige verlamming om verder onbekende redenen.
Dat wordt in de sociale media vaak niet nader benoemd.
Ook zie hoor je nogal eens benamingen van diagnoses door elkaar gehaald worden door leken, waardoor de verwarring compleet wordt en ook de onzin eromheen dus.
Totaal verschillende casussen die voor kunnen komen in dit soort verhalen, die representatief zouden moeten zijn.
Ik heb het in het eerdere topic niet specifiek gehad over een hersenbloeding, maar uitsluitend een vorm van een halfzijdige verlamming, gezien na een zg. genezing.
Wel had ik het over een conversie stoornis.
https://hulpgids.nl/informatie/ziektebe ... conversie/
Igv. van een hersenbeschadiging beschadiging volgt vaak een zekere of sterke mate van herstel met meer en mindere hulp om verder functioneel weer te genezen.
Iemand kan een TIA hebben gehad.
Dat is vaak de aanduiding voor een beroerte, die snel weer herstelt.
Met snel bedoel ik dan een week tot een half jaar zonder het overblijven van noemenswaardige restverschijnselen.
Soms zijn er echter mensen, die "blijven hangen" in hun beperkingen.
Uit angst of onzekerheid weer het volle leven in te gaan of bij de echte stoornis, als plaatsvervangende ziekte, omdat iets anders in hun leven niet verdragen kan worden en bij de duidelijk lichamelijke uitingen een professionele en maatschappelijk aandacht gerechtvaardigd is.
Dat alles gaat dan wel onwillekeurig of onbewust, maar is door kennis of bepaalde trucjes door te prikken.
Dat komt niet vaak, maar voldoende keren voor om er bekend mee te raken.
Niet hetzelfde, maar ook om soortgelijke redenen kan een chronische dystrofie ontstaan na een (relatief klein) ongeval, waarbij de dystrofie meestal niet langer dan ca. een week tot een paar weken bestaat, nadat het gebruik ervan hervat wordt.
Het langdurig en blijvend niet gebruiken van het aangedane deel, veroorzaakt daardoor daarna fysiologische en anatomische weefselveranderingen en heftige pijnen bij gebruik.
Ook dat heb ik in de praktijk meegemaakt, dat na één behandeling de stagnatie in het eigen genezingsproces verder werd ingezet.
Dat er bij dit soort ziekten het vaakste invloed blijkt te zijn om tot genezing te komen, als het op de één of andere manier getriggerd wordt, mag duidelijk zijn.
Zelfs ook als de aandoeningen objectief eerder waren geconstateerd.
Dat gebedsgenezing daarin niet uniek is, mag ook duidelijk zijn.
Het is slechts één van de manieren om mensen te triggeren.
Dat daar geen genezende god of genezende Jan Zijlstra achter zit, mag ook duidelijk zijn.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.