Leon schreef:. . .Blijkbaar weegt de mogelijkheid tot regulering van stress op tegen de gezondheidsrisico’s van tabak (met toegevoegde stoffen).
Dat de wereld ondertussen een grote stress veroorzakende omgeving is, daar kan de roker zelf niet zoveel aan doen. mensen die die stress niet ondervinden zou je ook gevoelloos kunnen noemen.
Hoe jij het woord "blijkbaar" inzet is mij een raadsel, want dat toekomstige gevolgen altijd lichter worden gewaardeerd dan de huidige kosten is een standaard manco van het menselijk redeneren.
Jij bent geen mens?
Dat gaat mooi samen met de calimero-optie van de schuld-elders-werpende richting "gevoellozen".
Ik werp geen schuld elders. Er heeft niemand schuld. Het onbegrip over waarom mensen roken heeft wel, denk ik, te maken met een stukje invoelingsvermogen missen.
Jammer dat Nederland niet overstapt op de 'Nieuw Zeeland methode', maar dit is wel weer een stap in de goede richting. Fijn om te lezen dat de maatregelen kunnen bijdragen aan het doel van het Nationaal Preventieakkoord dat kinderen in 2040 helemaal niet meer roken en dat maximaal 5 procent van de Nederlanders boven de 18 nog rookt. Ik ben dan bijna 85, misschien ga ik weer roken vanaf mijn 85e, want ik hoor graag bij de minderheid.
De maakbare samenleving...
Roken schijnt een revivaltje onder de puberjeugd door te maken. Ook bij studentenvereniging Minerva is het bonton, zoals ik bijna dagelijks kan constateren in de Leidse binnenstad.
B.S. schreef: ↑14 apr 2023 13:20
De maakbare samenleving...
Roken schijnt een revivaltje onder de puberjeugd door te maken. Ook bij studentenvereniging Minerva is het bonton, zoals ik bijna dagelijks kan constateren in de Leidse binnenstad.
Het is toch wel goed om enige verachting van het mensenleven te cultiveren toch?
Toch heeft roken ook zo haar voordelen
rokers hebben hogere zorgkosten (3,5 miljard) en gebruiken meer mantelzorg, tenminste, op jaarbasis. Over de hele levensloop gezien gebruiken de niet-rokers meer zorg, vooral ouderenzorg (8,6 miljard euro) en mantelzorg (1,4 miljard euro). Dat komt omdat ze langer leven.
bron: https://www.ntvg.nl/artikelen/de-rekeni ... gkosten%20(3,komt%20omdat%20ze%20langer%20leven.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing