Verkiezingen Provinciale staten 2023

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
Gebruikersavatar
lanier
Superposter
Berichten: 6824
Lid geworden op: 14 sep 2004 23:20

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door lanier »

Mullog schreef: 21 mar 2023 17:27
lanier schreef: 21 mar 2023 16:14 .... Bij de BBB draait het om boeren, burgers en gezin. En dat spreekt heel veel mensen aan. Onze geschiedenis is daar ook van doordrenkt, en we zijn er trots op. Doe maar gewoon.
Volgens mij draait het bij BBB om boeren (als burgers). De burger is niet hun doelgroep in hun verkiezingsprogramma.
Slechts 33% van de boeren stemden op BBB.

https://www.google.com/amp/s/eenvandaag ... d-kabinet/

En ik denk 0% van de vegetariërs en veganisten...

Laten we vooral doorgaan met polariseren...

Overigens komt 20% van de stikstofuitstoot van de boeren voor rekening voor de akkerbouw en tuinbouw. Verreweg de meeste uitstoot komt van melkkoeien en NIET van slachtvee.
Gebruikersavatar
Mullog
Bevlogen
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2016 17:20

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door Mullog »

lanier schreef: 21 mar 2023 20:01
Mullog schreef: 21 mar 2023 17:27
lanier schreef: 21 mar 2023 16:14 .... Bij de BBB draait het om boeren, burgers en gezin. En dat spreekt heel veel mensen aan. Onze geschiedenis is daar ook van doordrenkt, en we zijn er trots op. Doe maar gewoon.
Volgens mij draait het bij BBB om boeren (als burgers). De burger is niet hun doelgroep in hun verkiezingsprogramma.
Slechts 33% van de boeren stemden op BBB.

https://www.google.com/amp/s/eenvandaag ... d-kabinet/

En ik denk 0% van de vegetariërs en veganisten...

Laten we vooral doorgaan met polariseren...

Overigens komt 20% van de stikstofuitstoot van de boeren voor rekening voor de akkerbouw en tuinbouw. Verreweg de meeste uitstoot komt van melkkoeien en NIET van slachtvee.
Dat slechts 33% van de boeren op de BBB stemde zegt niets over de doelstellingen van de BBB.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gebruikersavatar
lanier
Superposter
Berichten: 6824
Lid geworden op: 14 sep 2004 23:20

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door lanier »

Het is jammer dat een hoop mensen hier reageren alsof de BBB alleen gaat regeren en sommen van alles op om maar te kunnen polariseren. Goed bezig! Achterban is dom? Kijk eens in de spiegel en denk eens na.
Het gaat om een verkiezingsuitslag van de Eerste Kamer waarin de BBB de grootste is geworden maar veel andere partijen nodig heeft om tot een meerderheid te komen. Het initiatief ligt bij de BBB. Mark moest daarom bij Caroline op bezoek, iets wat hij niet gewend was. Het is een signaal aan Den Haag dat veel mensen het zat zijn. En daar zullen ze iets mee moeten doen.
Stikstof is slechts één van de problemen die we hebben. Veel mensen zijn er dagelijks niet mee bezig, die hebben al moeite genoeg om eten op tafel te krijgen (koopkrachtverlies), het huis warm te houden (energierekening), geld terug te krijgen van de Belastingdienst (toeslagenaffaire), te verhuizen naar een huis wat wel bewoonbaar is (aardgas Groningen), dorpen leefbaar te houden (geld gaat naar de Randstad).

De grootste uitstoot van stikstof komt door de mens in Nederland. Alleen al onze ontlasting en urine is goed voor 117 miljoen kg. Bij varkens is dat 89 miljoen kg in totaal. Bij de mens zijn we er nog niet. Want er moeten wegen worden aangelegd, we moeten kunnen reizen, gebouwen bouwen, kunnen eten, hebben kleren aan, etc. Nu denkt het kabinet dat er voor 2030 maar liefst 900.000 woningen bij moeten worden gebouwd. Dat is nodig voor de mensen die erbij komen: in 2022 groeide de Nederlandse bevolking met 224.000. In één jaar! Dat is koren op de molen van rechts Nederland. We hebben mensen genoeg in Nederland vinden zij. Niet dat ik iets tegen immigranten heb. Maar laten we wel zijn: met 10 miljoen inwoners hadden we geen stikstofprobleem. De Europese Commissie heeft gezegd dát de hoeveelheid stikstof in Nederland naar beneden moet, maar niet hoé. Natuurlijk is het mogelijk om de veeteelt te doen krimpen, en dat zal ook gebeuren. Maar het zal niet alleen de veeteelt zijn die moet meewerken, op allerlei gebieden zal de stikstofuitstoot naar beneden moeten. Hoe dat gaat gebeuren zullen we zien. En dat is niet alleen aan de BBB, dat zullen een aantal partijen samen moeten afspreken.
Gebruikersavatar
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter
Berichten: 9115
Lid geworden op: 02 mei 2017 18:24
Locatie: CAPRI

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mullog schreef: 21 mar 2023 17:27
lanier schreef: 21 mar 2023 16:14 .... Bij de BBB draait het om boeren, burgers en gezin. En dat spreekt heel veel mensen aan. Onze geschiedenis is daar ook van doordrenkt, en we zijn er trots op. Doe maar gewoon.
Volgens mij draait het bij BBB om boeren (als burgers). De burger is niet hun doelgroep in hun verkiezingsprogramma.
Het gaat ze volgens mij ook alleen maar om de belangen van de Grote Boeren.
De rest zal ze worst wezen, die waren alleen maar goed voor de stemmen.

Daar komt die rest wel achter, als de BBB echt invloed krijgt. (wat ik sterk betwijfel)
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gebruikersavatar
dikkemick
Adelaar
Berichten: 24255
Lid geworden op: 07 mar 2013 18:36

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door dikkemick »

Wat ik me afvraag: Hoeveel ontevreden mensen hebben op BBB gestemd zonder zich ook maar enigszins verdiept te hebben in t programma van de partij.
Het is wederom een partij die uit t niets verschijnt, heel veel sympathie en populariteit weet te wekken zoals ooit PVV en Forum dit deden, maar die steunt op ontevreden burgers.
En hoe ga je met onvrede een land leiden/besturen/hervormen? Waar wordt dit allemaal van betaald? En hoe verging t PVV en Forum? Wat maakt Caroline en haar achterban anders?
Politiek lijkt tegenwoordig meer show dan inhoud.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter
Berichten: 9115
Lid geworden op: 02 mei 2017 18:24
Locatie: CAPRI

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 22 mar 2023 10:59 Wat ik me afvraag: Hoeveel ontevreden mensen hebben op BBB gestemd zonder zich ook maar enigszins verdiept te hebben in t programma van de partij.
Het is wederom een partij die uit t niets verschijnt, heel veel sympathie en populariteit weet te wekken zoals ooit PVV en Forum dit deden, maar die steunt op ontevreden burgers.
En hoe ga je met onvrede een land leiden/besturen/hervormen? Waar wordt dit allemaal van betaald? En hoe verging t PVV en Forum? Wat maakt Caroline en haar achterban anders?
Politiek lijkt tegenwoordig meer show dan inhoud.
Hoeveel mensen lezen zo wie zo partij en verkiezingsprogramma's?
Ik heb geen cijfers maar het zou me verbazen als het boven de 5% komt.

Ik vrees dat zelfs de meeste op de kieslijsten ze niet lezen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gebruikersavatar
lanier
Superposter
Berichten: 6824
Lid geworden op: 14 sep 2004 23:20

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door lanier »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 22 mar 2023 10:30
Mullog schreef: 21 mar 2023 17:27
lanier schreef: 21 mar 2023 16:14 .... Bij de BBB draait het om boeren, burgers en gezin. En dat spreekt heel veel mensen aan. Onze geschiedenis is daar ook van doordrenkt, en we zijn er trots op. Doe maar gewoon.
Volgens mij draait het bij BBB om boeren (als burgers). De burger is niet hun doelgroep in hun verkiezingsprogramma.
Het gaat ze volgens mij ook alleen maar om de belangen van de Grote Boeren.
De rest zal ze worst wezen, die waren alleen maar goed voor de stemmen.

Daar komt die rest wel achter, als de BBB echt invloed krijgt. (wat ik sterk betwijfel)
Onder welke steen leef jij? Nikzeggende azijnpisserij. Kijk eens naar Nieuwsuur of Op1. Daar gaan ze wat dieper in op het effect wat de BBB zal hebben.
Gebruikersavatar
lanier
Superposter
Berichten: 6824
Lid geworden op: 14 sep 2004 23:20

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door lanier »

dikkemick schreef: 22 mar 2023 10:59 Wat ik me afvraag: Hoeveel ontevreden mensen hebben op BBB gestemd zonder zich ook maar enigszins verdiept te hebben in t programma van de partij.
Het is wederom een partij die uit t niets verschijnt, heel veel sympathie en populariteit weet te wekken zoals ooit PVV en Forum dit deden, maar die steunt op ontevreden burgers.
En hoe ga je met onvrede een land leiden/besturen/hervormen? Waar wordt dit allemaal van betaald? En hoe verging t PVV en Forum? Wat maakt Caroline en haar achterban anders?
Politiek lijkt tegenwoordig meer show dan inhoud.
Die vragen zijn al eerder hier gesteld en er is al antwoord op gegeven.
Gebruikersavatar
lanier
Superposter
Berichten: 6824
Lid geworden op: 14 sep 2004 23:20

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door lanier »

Ik vraag me werkelijk af wie in staat is om een beetje inhoudelijk te reageren, niet direct te polariseren, of met het vingertje te wijzen. Zo komen we er wel!

Simpele vraag:
Als onvrede de reden was om op BBB te stemmen, welke andere partij kan op welke manier ook die onvrede wegnemen? Als het goed is kennen de stemmers hier het verkiezingsprogramma van hun partij uit 't hoofd. Leg het maar op tafel. Kunnen we kijken hoe blind de kiezer is geweest.
Gebruikersavatar
lanier
Superposter
Berichten: 6824
Lid geworden op: 14 sep 2004 23:20

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door lanier »

Wat ik me afvraag: Hoeveel ontevreden mensen hebben op BBB gestemd zonder zich ook maar enigszins verdiept te hebben in t programma van de partij.
Wat ik mij afvraag:
Waarom zijn er zoveel mensen ontevreden.
Waarom steunt slechts 20% het kabinet.
Waarom dachten PvdA en GL dat 1+1=3? Alsof samengaan je extra zetels oplevert vanwege het samengaan ](*,)
Waarom kan links al decennia lang geen vuist maken.
Waarom kunnen gevestigde partijen met ervaren politici niet de kiezers aan hun partij binden. Ligt dat aan de kiezer of aan hun?
Waarom is het kabinet niet in staat om serieuze problemen aan te pakken en op te lossen.
Waarom lopen kiezers weg bij een partij (*).
Wat vinden kiezers belangrijke thema's.
Waarom wordt gedacht dat veel kiezers dom zijn? Ieder jaar komen er meer en meer hoger opgeleiden bij.

(*) Neem bijvoorbeeld de stad Groningen. Al jaren scoort GL er ontzettend goed. Dat komt door de studenten. Ieder jaar komen er nieuwe studenten bij, toch wordt de partij niet groter. Blijkbaar als de studenten gaan werken, veranderen ze van mening en gaan ze op een andere partij stemmen. Wat is daar de reden van?
Gebruikersavatar
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter
Berichten: 9115
Lid geworden op: 02 mei 2017 18:24
Locatie: CAPRI

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

lanier schreef: 22 mar 2023 11:23
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 22 mar 2023 10:30
Mullog schreef: 21 mar 2023 17:27
Volgens mij draait het bij BBB om boeren (als burgers). De burger is niet hun doelgroep in hun verkiezingsprogramma.
Het gaat ze volgens mij ook alleen maar om de belangen van de Grote Boeren.
De rest zal ze worst wezen, die waren alleen maar goed voor de stemmen.

Daar komt die rest wel achter, als de BBB echt invloed krijgt. (wat ik sterk betwijfel)
Onder welke steen leef jij? Nikzeggende azijnpisserij. Kijk eens naar Nieuwsuur of Op1. Daar gaan ze wat dieper in op het effect wat de BBB zal hebben.
Ik ben door (slechte ervaringen) heel wat wijzer geworden.
Kijk jij maar naar Nieuwsuur, ik vertrouw liever op mijn ervaring.

Oh ja.
Ik heb een nogal negatief beeld van de mensheid als geheel.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gebruikersavatar
dikkemick
Adelaar
Berichten: 24255
Lid geworden op: 07 mar 2013 18:36

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door dikkemick »

De gevestigde partijen hebben er gezamenlijk een zooitje van gemaakt (zonder te polariseren). Tel alle schandalen bij elkaar op en je hebt een goed verkopende trilogie.
En is dat van deze tijd?
Niet echt.


Debatten op tv lijken wel een goed georkestreerd toneelstuk. Ingestudeerde one-liners om mee te scoren. En hoe bedrijf je (democratische) politiek als je met zoveel verschillende partijen in een regering zit? Gaat BBB daar een eind aan maken?? Wordt het land dan werkelijk bestuurd? Worden er knopen gehakt die goed zijn voor het land?
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter
Berichten: 9115
Lid geworden op: 02 mei 2017 18:24
Locatie: CAPRI

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 22 mar 2023 12:05 De gevestigde partijen hebben er gezamenlijk een zooitje van gemaakt (zonder te polariseren). Tel alle schandalen bij elkaar op en je hebt een goed verkopende trilogie.
En is dat van deze tijd?
Niet echt.


Debatten op tv lijken wel een goed georkestreerd toneelstuk. Ingestudeerde one-liners om mee te scoren. En hoe bedrijf je (democratische) politiek als je met zoveel verschillende partijen in een regering zit? Gaat BBB daar een eind aan maken?? Wordt het land dan werkelijk bestuurd? Worden er knopen gehakt die goed zijn voor het land?
Goed liedje en het erge is dat er niets is verandert.
Ook na deze verkiezingen zal er weer niets veranderen.
Wat ander poppetjes in bijrollen en daar zal het wel bij blijven.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gebruikersavatar
dikkemick
Adelaar
Berichten: 24255
Lid geworden op: 07 mar 2013 18:36

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door dikkemick »

Nou kijk, wat Macron doet met de pensioenleeftijd in Frankrijk is immens impopulair maar een goed staatsman waardig! Besluiten nemen die goed voor t land zijn (met toekomstvisie dus) geleid door doordachte economische vooruitziende blikken en besluitvorming.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter
Berichten: 9115
Lid geworden op: 02 mei 2017 18:24
Locatie: CAPRI

Re: Verkiezingen Provinciale staten 2023

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 22 mar 2023 12:40 Nou kijk, wat Macron doet met de pensioenleeftijd in Frankrijk is immens impopulair maar een goed staatsman waardig! Besluiten nemen die goed voor t land zijn (met toekomstvisie dus) geleid door doordachte economische vooruitziende blikken en besluitvorming.
Hij zette het Parlement buiten spel, wat een soort mini-staatsgreep is.

Nu sta je er misschien achter, maar morgen kan het iets zijn waar je vierkant tegen bent.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie