MaartenV schreef: ↑13 mar 2023 15:29
Er 'moet' toch niks, Dikkemick. Laat jezelf en anderen in hun vrijheid gewoon.
Het schiften in wel- en niet betrouwbare informatie is in tegenspraak met anderen gewoon in hun vrijheid laten, want daarbij vervalt het maken van onderscheid.
Na een toets op betrouwbaarheid volgt vanzelf nog het checken op gereedschappelijk geschikt zijn voor een of ander doel.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
HierEnNu schreef: ↑13 mar 2023 07:13
@dikkemick
...
Hoe is zulks te rijmen met dat kruisvaardersgedrag jegens Kambo en/of Psychedelica of zelfs Cannabis?
"kruisvaardersgedrag"... typerend voor zij die zich vrijdenker noemen.
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
HierEnNu schreef: ↑13 mar 2023 07:13
@dikkemick
...
Hoe is zulks te rijmen met dat kruisvaardersgedrag jegens Kambo en/of Psychedelica of zelfs Cannabis?
"kruisvaardersgedrag"... typerend voor zij die zich vrijdenker noemen.
Kun je aangeven waar ik mezelf vrijdenker genoemd heb? Ik probeer logisch te denken maar trap ook nog wel in valkuilen. Ik ben wel argwanend als een middel (drug) aangeprezen wordt als geestverruimend.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑13 mar 2023 16:17
Kun je aangeven waar ik mezelf vrijdenker genoemd heb?
Je hebt op zijn minst toch wel een SKEPP lidmaatschap - een investering in gezonde en betrouwbare informatie, zeker?
Ik hoop dat ik me aan dat laatste schuldig kan maken. Investeren in gezonde en vooral betrouwbare informatie. Dat houdt o.a in, GEEN kikkergif in open wonden laten smeren om het "hogere" te kunnen ontwaren.
Daar bedank ik simpelweg voor!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
bonifacius schreef: ↑13 mar 2023 16:20
Je hebt op zijn minst toch wel een SKEPP lidmaatschap - een investering in gezonde en betrouwbare informatie, zeker?
Ik hoop dat ik me aan dat laatste schuldig kan maken.
Je hoopt op een SKEPP lidmaatschap? Je kan / wil het niet betalen bedoel je?
dikkemick schreef: ↑13 mar 2023 16:26
Oh, wacht, je hoopt dat je je "schuldig" kan maken aan een investering in gezonde en betrouwbare informatie.
Dat zal je misschien bedoelen.
Ik snap de betekenis van je zin nog niet helemaal, het lijkt me dat je het financieel niet breed hebt en je graag '"schuldig" zou maken aan...' enerzijds aan lidmaatschap van Skepp en / of anderzijds investeren in wat voor jou gezonde en betrouwbare informatie betekend. Zoiets.
Je hebt op dit forum 15.478 post sinds 2006, ruim 5.000 meer dan forumlid heeck - waarvan ik vermoed dat hij in de raad van bestuur bij stichting skepp zetelt - jouw passie is bulliën van gelovigen en alles wat naar 'kwakzalverij' ruikt pogen te ontmaskeren, maar jij noemt je zelf geen vrijdenker.
@heeck / Roeland, noem jij jezelf ook geen vrijdenker?
bonifacius schreef: ↑13 mar 2023 16:20
Dat ik investeer in gezonde en betrouwbare informatie en me niet laat leiden door drug- of gokpromoties
Einstein/Mick
Je hebt op dit forum 15.478 post sinds 2006, ruim 5.000 meer dan forumlid heeck - waarvan ik vermoed dat hij in de raad van bestuur bij stichting skepp zetelt - jouw passie is bulliën van gelovigen en alles wat naar 'kwakzalverij' ruikt pogen te ontmaskeren, maar jij noemt je zelf geen vrijdenker.
@heeck / Roeland, noem jij jezelf ook geen vrijdenker?
Kijk, hoewel het weer totaal off topic gaat verdient je verontrustende vraag een antwoord.
Waarom bullie ik gelovigen of andersdenkenden? Wat versta jij onder bullien? Ik heb een mening en soms een overtuiging EN de tijd om die te ventileren. Aan kwakzalverij heb ik inderdaad een broertje dood.
Misschien moet je er een topic over starten. Wat mensen hier drijft.
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑13 mar 2023 16:26
Dat ik investeer in gezonde en betrouwbare informatie...
Je hoopt dat je je schuldig kan maken aan investeren in gezonde en betrouwbare informatie dus.
Is me nog niet precies duidelijk wat dit inhoudt hoor.
Je kan het niet financieel en / of fysiek bedoel je? Ben je gekluisterd aan een rolstoel, kan je niet buitenkomen, lijd je aan een ongeneeslijke ziekte?
Is voor de computer zitten je enige uitlaatklep?
dikkemick schreef: ↑13 mar 2023 17:30
Misschien moet je er een topic over starten. Wat mensen hier drijft.
Ja, dat ga ik misschien wel is doen, ik wil wel is weten of hier nog long-term users zijn die zich geen vrijdenker noemen.
Neem forumlid Peter van Velzen - Site Admin met 17937 posts bijvoorbeeld.
Zou die zich geen vrijdenker noemen?
heeck schreef: ↑13 mar 2023 17:27
En je gaat niet in op het maken van onderscheid dat ik aanwijs.
Geen idee waar je het over hebt.
heeck schreef: ↑13 mar 2023 15:55
Na een toets op betrouwbaarheid volgt vanzelf nog het checken op gereedschappelijk geschikt zijn voor een of ander doel.
Bedoel je dit?
Zo ja, waar moet ik op ingaan?