HierEnNu schreef: ↑10 mar 2023 17:09
doctorwho schreef: ↑08 mar 2023 19:50
bonifacius schreef: ↑08 mar 2023 19:35
Oh jeetje, die vrijdenkers toch. Je identificeert je met rol van vrijdenker of niet.
Yep en juist daarom vraag ik je om onderbouwing. Vrijdenken is niet hetzelfde als alles voor zoete koek aannemen
Welke
miraculeuze medicinale werking van Kambo bedoel je?
Er werd niets '
bovennatuurlijks' veronderstelt voor zover ik begreep, waar lees jij zulks?
Jij doet de moeite nog met z'on oude rot van een vooringenomen vrijdenker als doctorwho die hier al lid is sinds mei 2005.
Had je deze gezien van zo'n andere vrijdenker-piraat met een houten been, een lap voor zijn oog en sinds 2005 lid?
heeck schreef: ↑08 mar 2023 19:33
Kambo op zijn best kan worden gezien als niet al te gevaarlijk middel voor spirituele pretsessies.
Kambo als iets bovennatuurlijks voor spirituele pretsessies. Jaja...
Als we er nog een dikkemickje opdoen is het helemaal klaar..
dikkemick schreef: ↑07 mar 2023 21:37
Kwestie van tijd voordat de academische ziekenhuizen een kambo-poli hebben.
Komt naast het homeopathische quantum reiki pendel-centrum.
@HierEnNu: ik ken deze vrijdenkers al sinds mei 2014. Ik ga niet beweren dat ze niet kunnen veranderen, want leven is verandering, maar ik bezie ze wel als stokoude vastgeroeste piraten. Eer dat zij terug tot leven zouden komen moet er heel wat water door de zee stromen.
HierEnNu schreef: ↑10 mar 2023 17:09
[*]Behandeling van depressie en angst:
- Er is weinig onderzoek gedaan naar de effecten van Kambo op depressie en angst bij mensen. Een pilot-studie uitgevoerd op een kleine groep van 10 personen wees uit dat Kambo mogelijk een positief effect heeft op de symptomen van depressie en angst
- Bron:
F. K. F. S. de Oliveira et al., "Safety and Effectiveness of Kambo Treatment for Depression, Anxiety, and Stress,"
Evidence-based Complementary and Alternative Medicine, vol. 2018, 2018.
Ja, dat heb ik dus verteld. Ik heb het in real life kunnen vaststellen bij iemand met ernstige angstoornis die men behandel-resistent zou kunnen noemen. Haar psychiater had haar verteld dat ze samen op zoeken zouden kunnen gaan naar wat ze niet verwerkt (losgelaten) had in haar leven maar daar was ze niet voor te vinden en keerde na drie bezoeken niet meer terug naar de psychiater.
"
Ik ga niet in mijn verleden graven" vertelde ze me. Dan heb ik enkele jaren geen contact meer met haar gehad tot in zomer 2019. In die zomer was ze dus als bij groot wonder kambo op het spoor gekomen zoals ik schreef.
Zeer interessant vond ik deze ontdekking...
Andrew Solomon volgt in zijn boek The Noonday Demon: An Atlas of Depression de verbanden tussen verslaving en depressie die vaak optreden en beschrijft de nauwe relatie tussen depressie en angsten. Hij citeert een expert op het gebied van angsten die zegt dat we die twee moeten beschouwen als een twee-eiige tweeling: ‘Depressie is een reactie op geleden verlies en angst is een reactie op toekomstig verlies.’ Beide zijn een gevolg van eindeloos gepieker, het ene over het verleden, het andere over de toekomst. Wat de twee stoornissen van elkaar onderscheidt is de tijd.
Een handjevol onderzoekers op het gebied van de geestelijke gezondheid lijken naar één grootse gemeenschappelijke theorie over psychische aandoeningen toe te werken, al zijn ze niet zo arrogant om dat zo te formuleren. David Kessler, arts en voormalig hoofd van de FDA, heeft onlangs een boek gepubliceerd waarin zo’n benadering wordt gepropageerd: Capture: Unraveling the Mystery of Mental Suffering.
‘Capture’ is zijn term voor het algemene mechanisme dat ten grondslag ligt aan verslaving, depressie, angst, manie en obsessie: hij is van mening dat bij al die aandoeningen bepaalde aangeleerde negatieve denkpatronen een rol spelen, evenals gedrag dat onze aandacht in beslag neemt en ons in kringetjes van zelfreflectie laat ronddraaien. ‘Wat begon als iets prettigs wordt een verslaving; wat ooit een slechte bui was, wordt onophoudelijk zelfbeklag, wat begon als irritatie, eindigt als een kwelling.’ Dat alles vindt plaats door een proces dat hij ‘omgekeerd leren’ noemt. ‘Telkens als we reageren [op een prikkel] versterken we het neurale netwerk dat ons ertoe aanzet’ dezelfde destructieve gedachten en gedragingen te herhalen.
Uittreksel van: Michael Pollan. 'Verruim je geest'.
Het is onderzocht en vastgesteld dat kambo geen psychedelische stoffen bevat, maar dat het effect van een kambo sessie wel in die richting kan gaan is geweten en ik heb het zelf gezien tot mijn grote verbazing.
Persoon in kwestie vertelde me dat die kikker haar een nieuw leven had gegeven. Ja, dat men van klassieke anti-depressive niet zeggen.
Knap artikel daar >
https://realitysandwich.com/kambo-and-p ... epression/
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!