Hoe kun je nu weten of het de God van de bijbel was (Jezus Christus) of Lucifer?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑10 mar 2023 13:29Het werd warm:Barnabas schreef: ↑10 mar 2023 13:19Ik ken een verhaal van een moslim die wel in god geloofde (Allah) en van het christendom gehoord had en niet meer wist welke god de echte God was. Daarna voerde hij een truuk uit. Hij legde zijn ene hand op de bijbel en de andere hand op de koran. Toen vroeg hij of de ware God zich zou bekend maken. Daarna werd zijn hand die op de bijbel lag warm en de andere niet. Daarna is hij christen geworden.dikkemick schreef: ↑10 mar 2023 11:37 Eigenlijk is t zo eenvoudig. Goden (God/Allah etc) bestaan wel of bestaan/bestaat niet.
En dan bedoel ik met bestaan niet, dat ze in hoofden van mensen bestaan, maar dat ze bestaan zoals mijn auto bestaat.
De crux is en blijft hoe te gaan bepalen welke van de 2 opties de juiste is. Geloof alleen (of voelen in het hart) lijkt mij niet voldoende om dit te beslechten, maar daar denkt Barnabas misschien anders over? Hoe wordt bepaald welke god bestaat, waar die god bestaat en hoe dat zich manifesteert zodat ook ongelovigen een kijkje in dit bestaan kunnen krijgen.
Dat is het kenmerk van Lucifer.![]()
Jezus Christus zegt van zichzelf in de bijbel dat Hij de waarheid is. Zie Johannes 14;6: "Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven."
Ook kunnen we uit Johannes 1 opmaken dat Jezus God is (zie het hele hoofdstuk) en er staat dat de God van de bijbel niet kan liegen: Titus 1;2: "in de hoop op het eeuwige leven, dat God, Die niet liegen kan, etc "
Dus de God van de bijbel is de waarheid en kan niet liegen.
Lucifer liegt wel. En zijn medearbeiders ook. Lucifer moet zich voordoen als een engel van het licht, maar het is een schijnlicht. Wanneer je bijvoorbeeld zegt dat David een grove moordenaar was oid dan doe je alsof je het weet en probeer je een vals licht op de zaak te werpen. Neem nou de link waar @Heeck naar verwijst:
Het artikel is bedrieglijk omdat er staat: "Waarom David zoveel credit verdient is niet duidelijk". Dan volgt een selectie met teksten (al dan niet vermeende wandaden). Zij vermijden de tekst waarin David zegt leeuw en baar met zijn blote handen verslagen te hebben. Ook staat er niet bij hoe David Goliath verslaat, een favoriet verhaal onder jongens. Ga zo maar door. Een doelbewuste selectie geeft een verkeerd beeld.
Ook wordt er niet ingegaan op de vergelijking tussen David en de Oekraïeners die licht werpt op de verantwoording van het verdedigen van je volk. Want een aantal teksten die in de lijst genoemd worden hebben daar betrekking op.
Daarom staat er:
2 Kor 11;13-14: "Want zulke lieden zijn valse apostelen, bedrieglijke arbeiders, die zich voordoen als apostelen van Christus. En geen wonder, want de satan zelf doet zich voor als een engel van het licht."
Dergelijke "arbeiders" misleiden.
En er staat ook (1 Johannes 3;10): "Hieraan zijn de kinderen van God en de kinderen van de duivel te herkennen. Ieder die de rechtvaardigheid niet doet, is niet uit God, evenmin als hij die zijn broeder niet liefheeft."
Onderscheiden wie liegt en bedriegt en wie de waarheid doen is dus een belangrijk hulpmiddel.