Wangedrag

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Barnabas
Forum fan

Wangedrag

Bericht door Barnabas »

Helaas constateer ik dat er nogal eens meesmuilend gesproken wordt over het christelijk geloof en dat daarbij de ook persoon zelf niet ontzien wordt. Dergelijk gedrag is intimiderend en maakt stemming tegen de persoon. Een goede discussie kan zich beperken tot het technische onderwerp en het neerhalen van de persoon is discussie onwaardig. Zou daar iets aan gedaan kunnen worden?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Wangedrag

Bericht door Rereformed »

Zeker. Daar kan heel goed wat aan gedaan worden. Ik van mijn kant beloof niet meer op jouw bijdragen te reageren. Ik ben inmiddels wel met je uitgepraat. Dat is voor jou dan een hele verlichting!

Jij van jouw kant belooft dan je bijdragen die het christelijk geloof betreffen te plaatsen in het topic dat speciaal voor jou is ingericht, zodat er niet meer over jouw wangedrag gesproken hoeft te worden. :D

Als we dat afspreken denk ik dat de problemen grotendeels opgelost zijn. :)

Voor de rest is "meesmuilend spreken over het christelijk geloof" op dit forum helemaal geen probleem. Dat moet je maar verdragen.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Beste Barnabas. Volgens mij word jij met alle egards behandeld maar zijn t je teksten (uit de bijbel) waarop geschoten wordt. Je pikt er alleen die passages uit die in je straatje passen, vandaar dat ik vervolgens op zoek ga naar dood, verderf, onzinnigheden en haat in diezelfde bijbel.
Het is misschien te vergelijken met hoe sommige christenen over homo's denken: We hebben niets tegen homo's, maar wel als ze (de zonden!) in praktijk brengen.
Lees: We hebben niets tegen vogels, maar wel als ze vliegen.

En zo zijn t je teksten/bijdragen die veel stof doen opwaaien. De bijbel is geen foutloos, ethisch verantwoord goddelijk boek. Het is een bijeenraapsel van vertalingen, weglatingen, toevoegingen, gruwelijkheden, mooie passages en absurditeiten. Voor ieder wat wils. Jij beperkt je heel erg tot die fraaie bijdragen die je eruit kunt filteren.
En die bijdragen worden aangevallen beste Barnabas.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Beste Barnabas, naar mijn bescheiden mening wordt het christelijk geloof hier inhoudelijk benaderd en dat leidt in soms tot meesmuilende reacties. Daarnaast, en misschien heb je het niet in de gaten, is de manier waarop jij formuleert nogal eens arrogant en pedant te noemen. Het moge duidelijk zijn dat je weinig kennis heb van willekeurig wetenschappelijk onderwerp hoewel je je beperkte inzichten brengt met een gezag alsof je Richard Feynman zelf bent. Ook is duidelijk dat je de bijbelse kennis beperkt is en geen idee hebt in welke context sommige boeken geschreven zijn.

Daarnaast heb jij een heel ander idee over wat een persoonlijke aanval is dan ... de rest van de wereld. Ooit heb ik over een onderwerp op je gereageerd hoe dat tussen mijn vrouw en mij behandeld werd waarop je de discussie staakte omdat ik daarmee jouw privé domein betrad ?!?

Ik vind het dapper dat je hier op FT begonnen bent maar als je er niet mee om kunt gaan misschien moet je het dan achter je laten.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Barnabas schreef: 26 feb 2023 16:25 Helaas constateer ik dat er nogal eens meesmuilend gesproken wordt over het christelijk geloof en dat daarbij de ook persoon zelf niet ontzien wordt. Dergelijk gedrag is intimiderend en maakt stemming tegen de persoon. Een goede discussie kan zich beperken tot het technische onderwerp en het neerhalen van de persoon is discussie onwaardig. Zou daar iets aan gedaan kunnen worden?
Jij bent degene, die komt met jouw uitleg en geloof in de Bijbelse teksten en daarop voortborduurt.
Je schrijft alsof je de waarheid in pacht hebt, maar feitelijk is het jouw persoonlijk geloof.
En dat is prima, maar zo hebben anderen ook het recht hun mening te ventileren. En hoe dat zal uitpakken is voorspelbaar op een vrijdenkers forum.
Dus waarom geprotesteerd en vinden dat je persoonlijk aangevallen wordt?
Er wordt op je eigen woorden gereageerd.
Het is opvallend, dat je ook elders, steeds zo reageert als anderen het niet met je eens zijn en je weerwoord krijgt en dan op deze manier reageert in plaats van te antwoorden op vragen, die automatisch komen op wat jij schrijft.
Mullog schreef: 26 feb 2023 18:16 Ik vind het dapper dat je hier op FT begonnen bent maar als je er niet mee om kunt gaan misschien moet je het dan achter je laten.
Dito.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

Maria schreef: 27 feb 2023 12:56
Barnabas schreef: 26 feb 2023 16:25 Helaas constateer ik dat er nogal eens meesmuilend gesproken wordt over het christelijk geloof en dat daarbij de ook persoon zelf niet ontzien wordt. Dergelijk gedrag is intimiderend en maakt stemming tegen de persoon. Een goede discussie kan zich beperken tot het technische onderwerp en het neerhalen van de persoon is discussie onwaardig. Zou daar iets aan gedaan kunnen worden?
Wanneer mijn woorden meesmuilend zouden zijn en ik personen met naam en toenaam te gronde probeerde te richten zou ik je regels serieus kunnen nemen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Misschien moeten we eens proberen mee te gaan in Barnabas ' stelling:
De conclusie bij logisch redeneren hangt af van je uitgangspunt. Wanneer het uitgangspunt is dat God de hemel en de aarde gemaakt is is het logisch dat hij daarin kan ingrijpen zoals hij dat wil. De vraag....
Want inderdaad, vanuit ZIJN gezichtspunt is eea logisch.
Ergo, misschien kunnen we beter zijn logica bediscussiëren.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

Maria schreef: 27 feb 2023 12:56
Jij bent degene, die komt met jouw uitleg en geloof in de Bijbelse teksten en daarop voortborduurt.
Je schrijft alsof je de waarheid in pacht hebt, maar feitelijk is het jouw persoonlijk geloof.
En dat is prima, maar zo hebben anderen ook het recht hun mening te ventileren. En hoe dat zal uitpakken is voorspelbaar op een vrijdenkers forum.
Dus waarom geprotesteerd en vinden dat je persoonlijk aangevallen wordt?
Het is opvallend, dat je ook elders, steeds zo reageert als anderen het niet met je eens zijn en je weerwoord krijgt en dan op deze manier reageert in plaats van te antwoorden op vragen, die automatisch komen op wat jij schrijft.
Mullog schreef: 26 feb 2023 18:16 Ik vind het dapper dat je hier op FT begonnen bent maar als je er niet mee om kunt gaan misschien moet je het dan achter je laten.
Dito.
Een doelstelling van de site is aandacht te vragen voor de (vermeende) onjuistheid van de bijbel. Het is een openbare site met de bedoeling deze kennis te verspreiden. Een groot deel van de werledbevolking is christelijk waarbij men gelooft in de centrale persoon van de bijbel, Jezus Christus. Met het bestrijden van de christelijke prncies wordt men geïnspireerd om te reageren. Begrip voor de vrijdenker is één ding maar inachtneming van het aanstootgevend karakter voor christenen zou tot de conclusie moetn leiden dat reacties door christenen door de site zelf geïnitieerd worden.
De schuld voor het aanwakkeren van ongepaste reacties kan ik niet aanvaarden.
Een vicieuze cirkel van belediging tot belediging die traditiegetrouw van kwaad tot erger gaat kan doorbroken worden door handhaving van de regels.
Het christelijke standpunt is om te vergeven en te verdragen en de vrede te bewaren voor zover het aan jezelf ligt. Dat is mijn standpunt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het christelijk standpunt is.....
Misschien mag ik enkele andere christelijke bijbelse standpunten voor je gaan opzoeken?
Wie A zegt moet nl consequent ook B zeggen. Dus NIET alleen positieve standpunten uit die bijbel filteren. Standpunten over homoseksualiteit bv....
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

De persoon kan IMO ook niet ontzien worden omdat de persoon de reactie plaatst of het topic start! Dus
persoonlijk is het eigenlijk niet, het is een reactie op een persoon die een bericht plaatst of een stellige uitspraak doet! En daarbij, zoals in de Bijbel beschreven in Amos 4 : 12, ieder mens heeft zijn eigen god! Voor de niet bijbelkenners: Daarom zal ik u alzo doen, o Israel; omdat Ik u dan dit doen zal, zo schik Ik u, o Israel, om uw God te ontmoeten.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dat pleit dan wel weer voor de bijbel. Voor iedere mooie spreuk is er een afzichtelijk lelijke spreuk tegenover te zetten.
Einstein/Mick
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

lost and not found yet! schreef: 27 feb 2023 22:46
De persoon kan IMO ook niet ontzien worden omdat de persoon de reactie plaatst of het topic start! Dus
persoonlijk is het eigenlijk niet, het is een reactie op een persoon die een bericht plaatst of een stellige uitspraak doet! En daarbij, zoals in de Bijbel beschreven in Amos 4 : 12, ieder mens heeft zijn eigen god! Voor de niet bijbelkenners: Daarom zal ik u alzo doen, o Israel; omdat Ik u dan dit doen zal, zo schik Ik u, o Israel, om uw God te ontmoeten.
Zoals de tekst zegt. Bereid je voor om je God te ontmoeten. Wie zich netjes gedraagt mag verwachten dat hij geen problemen met God krijgt. Maar wie wil winnen kan niet redelijk discussiëren omdat hij niet op de waarheid uit is maar op zijn eigen gelijk. Daar heeft God een hekel aan. Maar wanneer men op God vertrouwt dan zal Hij genadig zijn en een oplossing zoeken.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Barnabas schreef: 08 mar 2023 22:35
Zoals de tekst zegt. Bereid je voor om je God te ontmoeten. Wie zich netjes gedraagt mag verwachten dat hij geen problemen met God krijgt. Maar wie wil winnen kan niet redelijk discussiëren omdat hij niet op de waarheid uit is maar op zijn eigen gelijk. Daar heeft God een hekel aan. Maar wanneer men op God vertrouwt dan zal Hij genadig zijn en een oplossing zoeken.
Beste Barnabas! Vind je het heel erg dat ik me niet voorbereid om jouw god te ontmoeten? Ik denk namelijk dat dat heel slecht voor mijn gezondheid is, voor zover jouw god natuurlijk echt bestaat! Eigenlijk wel leuk dat ik vroeger op dezelfde manier in god geloofde als jij nu doet! Maar ik denk er tegenwoordig zo over, heel mooi verwoord:

https://youtu.be/cOsvOoHOZRk
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Barnabas schreef: 08 mar 2023 22:35
God straft mensen wier Betovergrootvader wat zou hebben misdaan.
De meesten van ons zouden dus geen kans op zijn Genade maken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Barnabas schreef: 08 mar 2023 22:35 Zoals de tekst zegt. Bereid je voor om je God te ontmoeten. Wie zich netjes gedraagt mag verwachten dat hij geen problemen met God krijgt. Maar wie wil winnen kan niet redelijk discussiëren omdat hij niet op de waarheid uit is maar op zijn eigen gelijk. Daar heeft God een hekel aan. Maar wanneer men op God vertrouwt dan zal Hij genadig zijn en een oplossing zoeken.
Ik verwacht niet dat ik ooit een god zal ontmoeten, en zeker niet "mijn" God, want ik heb geen god. Ik geef de voorkeur aan het ontdekken van waarheid, waar het maar mogelijk is. Als iemand dat niet doet, en een discussie wil "winnen" dan krijg hij niet noodzakelijkerwijs problemen met god, maar is wel vrijwel niet is staat om een waarheid te vinden. Maar ook jij lijkt me niet zozeer uit op de waarheid, doch op het gelijk van de bijbel, of althans het gelijk van jouw interpretatie daarvan. Dat is evenmin een zinvolle manier om te discussiëren, met name op een vrijdenkersforum, waar de meeste aanwezigen niet erg onder de indruk zijn van jouw vertrouwen op jouw God en/of de Bijbel.
Ik wens u alle goeds
Gesloten