bonifacius schreef: ↑08 mar 2023 19:05
bonifacius schreef: ↑07 mar 2023 22:06
Byron Katie is één van mijn grote inspirators geweest. Een bekende van haar is:
Wie zou je zijn zonder je verhaal?
Ik zie hier nog geen vrijdenker-piranha op afkomen. Ik heb mijn aas niet goed aangeboden denk ik.
Nog is wat beter in de verf gezet dan:
BYRON KATIE.
Niemand? dikkemick, jij ook niet?
Hallo, vrijdenker-Piranha-visjes, geen eetlust?
Ik geef je een voorbeeld, al van zeven jaar geleden, deze keer is niet van een vrijdenker maar van een advaitist op een forum waar ze bezig waren met "Waarheidvinding"...
Vandaag heb ik m'n tijd besteed aan research.
Ik heb een aantal vrienden en oud collega's gevraagd of zij me van achtergrond informatie konden voorzien mbt de persoon Byron Katie en haar franchise organisatie.
In de loop van de avond en nu verder de nacht in komen de reacties uit met name de VS een voor een binnen.
Byron Katie......geen katje om zonder handschoenen aan te pakken!
Op dit moment en voor zover we het kunnen overzien lopen er ten minste 16 law suits tegen de franchise organisatie en tenminste drie tegen Katie persoonlijk. De aanklachten betreffen oa fraude, misleiding, bedreiging en oplichting. Mijn informanten hebben een samenvatting gemaakt van de aanklachten en die komen er voor het grootste deel op neer dat Katie een business model hanteert dat slechts een criteria bevat en dat is:
kan een kandidaat franchise-nemer de entry fee betalen!!
De entry fee voor de franchise bedraagt op dit moment in de VS $ 50.000...!!
Katie besteedt een flink deel van haar inkomen uit het patenteren en beschermen van 'haar intellectual property' 
Avonturiers die het op eigen houtje proberen en zich op enigerlei wijze bedienen van het Katie-idioom worden met harde hand aangepakt door een leger advokaten en het haar ondersteunende reclame-marketingbureau.
Onbevestigde berichten maken zelfs melding van zgn. action teams (knokploegen) die worden ingezet om vrije verkondigers van het Katie evangelie te intimideren en te bedreigen.
Deze verzilverde zaadcontainer leeft met een legertje body guards om zich heen omdat de dreigementen niet van de lucht zijn, met name uit de hoek van licentienemers die failliet zijn gegaan na het afdragen van de $ 50.000 fee waarna de beloofde resultaten uitbleven.
Echt een gezellig vrouwtje dus, waar je zeker je toevlucht bij moet nemen als het om indringende levensvragen gaat.......
—————
Er worden me ook allerlei quotes aangereikt waarvan ik de bron en de authenticiteit niet kan bevestigen.
Ze geven echter wel een aardig beeld, dat hetgeen mijn vrienden hebben gevonden onderschrijft:
Its truly unbelievable how Byron Katie International is franchising out all of this stuff to anyone with a pulse.
Its interesting how many so-called Life Coaches will just grab onto whatever is popular.
One has to wonder how the business end of it works, do they just pay Byron Katie upfront for all that "training" or do they have to pay a franchise fee too?
When Byron Katie says..."the Work is freely given"...that is really amusing. Or when one of those who promote her say, everything you need to know about The Work is free...its truly absurd.
It is literally like saying the worms at the end of the fish-hook are free for the fishes. The 4 Questions part of the work, is really just the worm on the end of the hook, its the bait.
Then once that kicks in, people move into more "coaching" and the 9-Day LGAT School, 100 Day Training, then they get all these techniques used on them, and then they start handing over $50,000.
But this idea of online or over the phone "Life Coaching" with a stranger is beyond silly. The joke about Life Coaching when it started, it is that the only business expense is a phone. So you have thousands of people running those things out of their basement, to try to make some money on the side.
And there are also more sophisticated Life Coaches, who are advanced at subtle sales methods, and are able to hook people into all sorts of things, some even have complex trick contracts.
Bottom line, online and over the phone Life Coaches, including Byron Katie Coaches, are a waste of money at best, and can even be quite harmful.
Met name de laatste alinea is de moeite waard, waarin het zgn on-line of telefonisch onderricht aan de kaak wordt gesteld.
Wonderbaarlijk en hilarisch dat mensen daarvoor vallen.
Alsjeblieft beste forumgenoten, laat je niets voorliegen!
Gehaaide leugenaars die een mierzoete belofte verkopen onder vals voorwendselen, dat is waar we hier mee te maken hebben.
Professionele oplichters!
Goddelijk onderzoek naar de Waarheid

- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!