Roken
Moderator: Moderators
Re: Roken
Exact! Het nicotine gebrek maakt je onrustig. Je steekt een nicotinestok op en....voila, je wordt tijdelijk weer even ontdaan van je cold Turkey
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nou ja.. jij staat het als het even tegen zit wél in te ademen.
Waarom die dwang altijd van rokers. (Ik heb zelf tot ongeveer 2000 gerookt. Zware Van Nelle. Lekker, maar klaar.)
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Je reguleert (met de rookverslaving) je eigen kalmering. Zo werken reguliere kalmeringsmiddelen ook volgens mij, alleen word je daar suf van.
Het is misschien een drogreden, maar net na het roken ben ik behoorlijk rustig.
Net zo goed als mensen energiek en opgewekt zijn na een kop koffie, en dat feitelijk de caffeine is die de behoefte aan ‘wakkerheid’ juist creëert.
Blijkbaar weegt de mogelijkheid tot regulering van stress op tegen de gezondheidsrisico’s van tabak (met toegevoegde stoffen).
Dat de wereld ondertussen een grote stress veroorzakende omgeving is, daar kan de roker zelf niet zoveel aan doen. mensen die die stress niet ondervinden zou je ook gevoelloos kunnen noemen.
Misschien…
Hoe jij het woord "blijkbaar" inzet is mij een raadsel, want dat toekomstige gevolgen altijd lichter worden gewaardeerd dan de huidige kosten is een standaard manco van het menselijk redeneren.Leon schreef:. . .Blijkbaar weegt de mogelijkheid tot regulering van stress op tegen de gezondheidsrisico’s van tabak (met toegevoegde stoffen).
Dat de wereld ondertussen een grote stress veroorzakende omgeving is, daar kan de roker zelf niet zoveel aan doen. mensen die die stress niet ondervinden zou je ook gevoelloos kunnen noemen.
Dat gaat mooi samen met de calimero-optie van de schuld-elders-werpende richting "gevoellozen".
Roeland
PS
AKRASIA
Al eeuwenlang een verdienmodel bij de uitbaters van zwakheden.
Walburgpers schreef: Hij doet iets terwijl hij ervan overtuigd is dat het beter is het niet te doen.
Iets wat hij eigenlijk niet wil. Hoe kan dat?
De Griekse filosofen worstelden al met die vraag en noemden het 'akrasia'.
Via inzichten uit de filosofie, psychologie, neurowetenschappen en verhalen uit ruim 25 jaar onderzoek neemt Reinout Wiers ons mee naar vraagstukken over de vrije wil en wat er gebeurt als iemand verslaafd raakt.
R.Reinout Wiers is hoogleraar ontwikkelingspsychopathologie aan de UvA en cognitief gedragstherapeut. Hij is een van de meest vooraanstaande wetenschappers ter wereld in het meten en veranderen van automatische processen bij verslaving en . . . .
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
HET verschil met koffie. Ik MOET geen koffie om wakker te worden. De roker MOET roken om rustig te worden, juist omdat de cold Turkey verschijnselen als heel naar en onrustig worden ervaren.Leon schreef: ↑27 feb 2023 11:28Je reguleert (met de rookverslaving) je eigen kalmering. Zo werken reguliere kalmeringsmiddelen ook volgens mij, alleen word je daar suf van.
Net zo goed als mensen energiek en opgewekt zijn na een kop koffie, en dat feitelijk de caffeine is die de behoefte aan ‘wakkerheid’ juist creëert.
Blijkbaar weegt de mogelijkheid tot regulering van stress op tegen de gezondheidsrisico’s van tabak (met toegevoegde stoffen).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het is allebei chemie. De een wat sterker dan de ander.dikkemick schreef: ↑27 feb 2023 13:09HET verschil met koffie. Ik MOET geen koffie om wakker te worden. De roker MOET roken om rustig te worden, juist omdat de cold Turkey verschijnselen als heel naar en onrustig worden ervaren.Leon schreef: ↑27 feb 2023 11:28Je reguleert (met de rookverslaving) je eigen kalmering. Zo werken reguliere kalmeringsmiddelen ook volgens mij, alleen word je daar suf van.
Misschien…
En, de 1 veroorzaakt meer overlast dan de ander (en is duurder en bederft je smaakpapillen en geeft vieze nagels en vieze luchtjes etc
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het is maar hoe je het bekijkt. Er zijn mensen die 10.000 Euro aan een barista-machine uitgeven, en die bittere drab is niet echt goed voor je maag en eigenlijk ook giftig.
Het klopt wel dat je “vies” wordt door roken, maar dat houdt ook de boze geesten weg. Voor sommigen een realiteit.
Misschien…
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Inderdaad, zielig! En je anti-rook obsessie blijft triest! Jezelf verplaatsen in een ander die aan iets verslaafd is blijft een onmogelijkheid voor je, maar dat was reeds bekend hier!
Ps, wat probeer je met dit soort berichten te bereiken? Dat mensen stoppen met roken of leef je gewoon je obsessie uit? Benieuwd!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Dat laatste Lanfy. Ik erger me gewoon aan dit fenomeen. Het feit dat t legaal is en t feit dat er de meest vunzige plaatjes op de verpakking wordt afgedrukt (hetgeen geen zier helpt omdat je verslaafd bent), het feit dat kinderen nog steeds beginnen (en er niet meer vanaf komen) omdat het blijkbaar nog steeds een stoer imago heeft.
Maar bereik ik er iets mee?
Natuurlijk niet!
Natuurlijk niet!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Mag ik jouw ongeveer dezelfde vraag stellen wat jouw Avatar afbeelding betreft? Daarbij heb ik het dan over de demonstratief grote sigaar in 'jouw' hand:lost and not found yet! schreef: ↑27 feb 2023 23:02Inderdaad, zielig! En je anti-rook obsessie blijft triest! Jezelf verplaatsen in een ander die aan iets verslaafd is blijft een onmogelijkheid voor je, maar dat was reeds bekend hier!
Ps, wat probeer je met dit soort berichten te bereiken? Dat mensen stoppen met roken of leef je gewoon je obsessie uit? Benieuwd!
- wat probeer je met dit soort afbeelding te bereiken?
- Dat kinderen beginnen met roken?
Of leef je gewoon je obsessie uit?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
- Bevlogen
Haha! Leuke vraag die ik met alle plezier wil beantwoorden! Mijn avatar heb ik hier al sinds september 2006, de dag dat ik me hier op dit forum aanmeldde! Daarbij, ik vind Al Pacino een van de grootste acteurs aller tijden en de afbeelding met de sigaar uit Scarface blijft fantastisch! En kinderen zijn hier op dit forum niet voor handen bij mijn weten! Een beetje erg ver gezocht dus dat ik kinderen die hier op het FT forum rondhangen aan het roken wil brengen! En ik ben tot juni 2017 een actieve roker geweest maar cold turkey gestopt! Ik ben alleen niet anti anti roken geworden wat veel rokers wel worden. Als ik bezoek krijg van vrienden die nog roken, en dat zijn er niet veel meer dan mogen die bij mij thuis gewoon binnen roken. Geen enkel probleem mee! Is dit een bevredigend antwoord voor jou?HierEnNu schreef: ↑28 feb 2023 08:22Mag ik jouw ongeveer dezelfde vraag stellen wat jouw Avatar afbeelding betreft? Daarbij heb ik het dan over de demonstratief grote sigaar in 'jouw' hand:lost and not found yet! schreef: ↑27 feb 2023 23:02Inderdaad, zielig! En je anti-rook obsessie blijft triest! Jezelf verplaatsen in een ander die aan iets verslaafd is blijft een onmogelijkheid voor je, maar dat was reeds bekend hier!
- wat probeer je met dit soort afbeelding te bereiken?
Benieuwd!
Of leef je gewoon je obsessie uit?
We will dance again!
- Bevlogen
Duidelijk Dikkemick, maar als ik jou was zou ik geen negatieve energie meer steken in dit onderwerp! Soms moet je je neerleggen bij de stelling: het is zoals het is! Klaar!dikkemick schreef: ↑28 feb 2023 06:35 Dat laatste Lanfy. Ik erger me gewoon aan dit fenomeen. Het feit dat t legaal is en t feit dat er de meest vunzige plaatjes op de verpakking wordt afgedrukt (hetgeen geen zier helpt omdat je verslaafd bent), het feit dat kinderen nog steeds beginnen (en er niet meer vanaf komen) omdat het blijkbaar nog steeds een stoer imago heeft.
Natuurlijk niet!
Ps, je kunt voor elke verslaving wel een topic opzetten maar ze verlopen allemaal op dezelfde manier! We vinden elkaar wel weer in een ander topic!
Ps2, sorry voor mn sigaar!
We will dance again!
Het is inderdaad een fantastisch foto en Al Pacino is 'smoking good'. Met name in 'The Devil's Advocate', die ik 5 keer gezien heb, vind ik hem duivels goed.lost and not found yet! schreef: ↑28 feb 2023 22:23Haha! Leuke vraag die ik met alle plezier wil beantwoorden! Mijn avatar heb ik hier al sinds september 2006, de dag dat ik me hier op dit forum aanmeldde! Daarbij, ik vind Al Pacino een van de grootste acteurs aller tijden en de afbeelding met de sigaar uit Scarface blijft fantastisch!
Ja, beetje kinderachtig spiegelen om te prikkelen was het wel!lost and not found yet! schreef:En kinderen zijn hier op dit forum niet voor handen bij mijn weten! Een beetje erg ver gezocht dus dat ik kinderen die hier op het FT forum rondhangen aan het roken wil brengen!
Dat doet me deugd: beter laat dan nooit.lost and not found yet! schreef:En ik ben tot juni 2017 een actieve roker geweest maar cold turkey gestopt!
Een hele tijd nadat ik stopte met roken kreeg ik last van mijn astma en allergische aanvallen als ik in een rokerige omgeving kwam. De gezinsbijeenkomsten in het ouderlijk huis op zondag kon ik niet meer bij wonen zonder vooraf en tijdens medicatie te inhaleren en dan nog lag ik s'nacht naar adem happend te piepen. Dat is griezelig wakker worden. Maar goed, toen werd me pas echt duidelijk hoe ernstig de rookverslaving ingrijpt in het gedrag van mensen, nog afgezien van de andere nadelen. Bespreekbaar maken lukte me niet, want zulks werd altijd afgedaan met: "Niet zeuren, jij rookte zelf altijd het meeste!"lost and not found yet! schreef:Ik ben alleen niet anti anti roken geworden wat veel rokers wel worden. Als ik bezoek krijg van vrienden die nog roken, en dat zijn er niet veel meer dan mogen die bij mij thuis gewoon binnen roken. Geen enkel probleem mee!
"Gewoon binnen roken" vind ik een vreemde zegswijze, want roken is sowieso niet gewoon en binnen roken al helemaal niet, maar ik heb er geen enkele moeite mee dat zulks bij jouw thuis heel gewoon is!
Ja, uitermate helder!lost and not found yet! schreef:Is dit een bevredigend antwoord voor jou?
Lucky Luke, een andere grote acteur. heeft zijn sgretje vervangen door een strooitje. Zou dat niks zijn voor jouw Avatar nou je zelf niet meer rookt?
- Anti-rook Haiku
Een rookwolk verdween
dankzij Lucky Lukes strooitje
nu Pacino nog

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
.
.