appelfflap schreef: ↑28 jan 2023 11:41
HierEnNu schreef: ↑28 jan 2023 10:45
Ik ben verantwoordelijk voor het vermoorden van die inbreker!
wil je jurist spelen?
Nee! Ik wil de verantwoordelijkheid bij de dader leggen! Dat de daad uit zelfverdediging werd gepleegd is uiteraard een verzachtende omstandigheid waardoor ik zelfs onschuldig kan worden verklaard, maar ik blijf verantwoordelijk voor mijn daad!
appelfflap schreef:Dit is aan een rechter om te beoordelen. maar goed, de advocaat van de inbreker zal inderdaad een pleidooi houden waar je de inbraak moet vergeten of afdoen als een irrelevant detail dat er volstrekt niet toe doet.
Zover was ik nog niet: de inbreker was dood, maar ik moest de politie nog bellen. Ik twijfelde, want ik had bedacht dat ik wellicht beter eerst een advocaat kon bellen.
appelfflap schreef:soit
de levering van tanks is zoals alle andere wapenleveringen, oekraine helpen zich tegen de russische agressor te verdedigen.
De levering van patriot luchtafweergeschut was ook al escalatie volgens sommige.
Voor alle duidelijkheid en alvorens je mij weer van alles toe gaat schrijven:
zo als het conflict zich ontwikkeld heeft, ben ik inmiddels niet alleen voorstander van die levering van die tanks en dergelijke, maar mag zulks zich van mij verdubbelen en niet slechts veel meer Patriots, nee, ook voldoende F16 daar naar toe!
Sterker nog, niet alleen Oekraïne, bij monde van president Zelensky, maar zo ongeveer de gehele coalitie is voorstander om koste wat kost en liefst zo snel mogelijk Rusland en alle Russen te verdrijven uit geheel Oekraïne, dus inclusief Oost-Oekraïne en de Krim alvorens over te gaan tot eventuele vredesbesprekingen.
Helder! Als het dan toch zo moet gaan, dan ook ff doorpakken! Turkije verder negeren, voor mijn part [
tijdelijk?] een NAVO-like organisatie oprichten inclusief Zweden en Finland, desnoods zonder Turkije, dan kan de originele NAVO verder zonder Zweden en Finland, en vervolgens VOL er op en gezamenlijk Rusland de wacht aanzeggen: OF jullie trekken terug tot achter de grenzen van vóór de bezetting van de Krim, OF wij trekken samen met Oekraïne op naar die grenzen, want dan zullen wij Oekraïne gaan bevrijden!
ZO: my peace [SIC] of cake! Selamat Makan!
appelfflap schreef:jij wil geen oorlog/kapotte steden/... maar de gevolgen, wat het zou betekenen om Poetin zijn zin te geven, zijn je blijkbaar niet geheel duidelijk.
wat het zou betekenen om in te gaan op Poetins dreigementen, bv de atoomwapens, heeft verregaande implicaties en zou dramatisch zijn.
Ik heb geen idee waarom je mij die onzin toeschrijft en ik ga daar verder ook niet op in, tenzij je een quote hebt met link, zodat ik tenminste kan lezen waar je dat uit hebt afgeleid.
appelfflap schreef:in 2014 gaf men poetin zinj zin en accepteerde men de annexatie van de Krim.
Wie gaf Putin zijn zin? Zelfs Erdogan niet, wat schrijf ik: zelfs China niet! De hybride oorlog tegen Rusland werd door het Westen na de annexatie van de Krim flink geïntensiveerd
appelfflap schreef:Heeft het geholpen tegen de verdere imperialistische expansiedrang van Poetin? Waarom zou dat dan na Oekraine stoppen moesten we hem zijn zin geven en Oekraine laten vallen?
Volgens mj leef ik in een ander Universum dan jij, maar los daarvan, al zou het zo zijn als jij schrijft: waarom stel je mij die vraag? Ik ga niet iets verdedigen omdat jij denkt dat ik iets anders bedoelde dan wat ik daadwerkelijk geschreven heb:
- thanks, but no thanks!
- En ik liet die [inmiddels bekende!] gifbeker aan mij voorbijgaan!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.