De klimaatrevolutie
Moderator: Moderators
Re: De klimaatrevolutie
Niet autorijden....vraag me af welk percentage van de Nederlander geen auto rijdt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Yippie: allemaal op mij van toepassing Peter!Peter van Velzen schreef: ↑16 jan 2023 01:29(behalve dan mensen die nooit vliegen, niet aan wintersport doen, geen rundvlees eten, geen airco hebben en niet auto-rijden etc.)
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
In 2018: 27% van de huishoudens.
Om uiteenlopende redenen trouwens.
Zelf heb ik die keuze een aantal jaar geleden ook gemaakt en ik zie nog altijd meer voordelen dan nadelen.
Het milieu & klimaat is daar één van.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Dat getal verbaast me wel. Waar je ook kijkt, welke straat je ook rijdt, ieder flatgebouw, alle parkeerplaatsen, iedere (snel)weg...altijd overal auto's. Veel auto's! Dat bijna 1/3 niet in het bezit zou zijn vind ik lastig te verteren.gerard_m schreef: ↑16 jan 2023 16:42In 2018: 27% van de huishoudens.
Zelf heb ik die keuze een aantal jaar geleden ook gemaakt en ik zie nog altijd meer voordelen dan nadelen.
Maar goed, getallen zijn getallen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
1/4 zit er dichter bij.dikkemick schreef: ↑16 jan 2023 16:48Dat getal verbaast me wel. Waar je ook kijkt, welke straat je ook rijdt, ieder flatgebouw, alle parkeerplaatsen, iedere (snel)weg...altijd overal auto's. Veel auto's! Dat bijna 1/3 niet in het bezit zou zijn vind ik lastig te verteren.gerard_m schreef: ↑16 jan 2023 16:42In 2018: 27% van de huishoudens.
Veel ouderen (die ook nog eens vaak alleenstaand zijn) hebben geen auto (meer).
Het is wel wat hoger dan ik dacht, maar niet gek veel hoger.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Omgekeerd zijn er ook huishoudens met meerdere auto's.dikkemick schreef: ↑16 jan 2023 16:48
Dat getal verbaast me wel. Waar je ook kijkt, welke straat je ook rijdt, ieder flatgebouw, alle parkeerplaatsen, iedere (snel)weg...altijd overal auto's. Veel auto's! Dat bijna 1/3 niet in het bezit zou zijn vind ik lastig te verteren.
Je komt in totaal op 8,8 miljoen auto's in Nederland die gemiddeld 23 uur per dag geparkeerd stil staan.
Waarvan overigens 12% van een bedrijf is.
Dus inderdaad: het wemelt ervan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Er zijn slechts 11 miljoen Nederlanders met een rijbewijs. dus als 2/3 van de bijna 18 miljoen auto rijdt, rijden er bijna één miljoen zonder rijbewijs en - omdat er slechts 9 miljoen geregistreerde auto's zijn, zo'n 2 miljoen zonder geldig kentekenbewijs. Ik denk dat men gemakshalve de passagiers (vaak kinderen) meerekent als autorijders.
Ik wens u alle goeds