Misleidend is om te suggereren dat het wel kan bestaan. Uiteindelijk is het materie. Waarom denk je dat het materialisme heet, haha. "Nee dat is misleidend! Immateriele zaken kunnen gewoon bestaan binnen het materialisme!".axxyanus schreef: ↑08 jan 2023 21:20Afhankelijk van het specifiek materialisme is dat misleidend of niet waar.VseslavBotkin schreef: ↑08 jan 2023 20:52Dat is vrij simpel toch? Immateriële zaken kunnen niet bestaan binnen het materialisme.axxyanus schreef: ↑08 jan 2023 20:25 Waarom zou ik ook maar iets van jou nog serieus nemen? Je komt met de bewering dat de materialistische visie problematisch want ze leid tot een leugenaarsparadox, maar het blijkt dat de materialistische visie die je bekritiseerd een hoop stromannen bij elkaar is en hoe nu specifiek die leugenaarsparadox zou ontstaan heb je niet degelijke uitgelegd.
Ah kut, daar heb je me. Dacht Skinner dat niet ook? Lang geleden.Bovenstaande is een non sequitur.VseslavBotkin schreef: ↑08 jan 2023 20:52Taal/woorden is/zijn immateriëel, ergo nominalisme, ergo leugenaarsparadox.
Jij hebt niet aangetoond dat taal/woorden bestaan in tegenstelling tot bv. dat taal/woorden een vorm van gedrag zijn.
Epiphenomenalisme, maar dan is het dus niet immateriëel. Het lijkt immateriëel, maar dat is een illusie, want het is te reduceren tot de materiële processen die eraan ten grondslag liggen. Anders is het per definitie geen materialisme meer!Bepaalde materialisten hebben er trouwens geen probleem mee dat immateriële dingen bestaan. Zij beweren enkel dat immateriële zaken een materieel substraat nodig hebben voor hun bestaan.
Ja, de meeste echte materialisten, waaronder jij een paar maanden terug (zoals ik al eerder zei), maken al die fouten die problematisch zijn! Dat ik het abstract concept niet kan neerhalen, en iedere niche variant die zich in de metafysica heeft voorgedaan, boeit me dan niet zoveel.Dus als je wil aantonen dat materialisme problematisch is, hak dan geen stroman om die al horden andere anti-materialisten hebben omgehakt.
Het is niet alleen onsamenhangend overigens, maar daarnaast ook gewoon lelijk. Heel lelijk om jezelf en je vrienden en je familie af te doen als mechaniekjes en vleesmachines en computers. Dat zegt iets over je mentale gezondheid lijkt mij!