MaartenV schreef: ↑08 jan 2023 13:22
heeck schreef: ↑08 jan 2023 13:03
MaartenV,
Ik blijf bij wat ik zei want:
In a study aimed at understanding the effect of therapeutic drugs on the brains of people living with Huntington’s disease, researchers used electroencephalography (EEG) to measure immediate changes in the animals’ brain waves once ketamine - an anaesthetic and pain relief drug - was administered.
1) De studie ging niet over BDE, maar over effecten op Huntington's disease.
2) De studie werd niet verricht op mensen maar op herkauwende schapen
Het bij-effect was dat bij mensen voorkomende BDE's, waar schapen niet van kunnen getuigen zodat daarover geen enkele getuigenis bestond, waarschijnlijk verklaard kunnen worden door het in de war zijn van de hersenen. Net als bij ketamine-recreanten.
Roeland
Simpele logische deductie, hé Heeck:
premisse 1 (wetenschappelijke observatie): schapen hebben een volledige switch off van de cortex bij inname ketamine bij zeer hoge dosis.
premisse 2: (wetenschappelijke observatie): schapen hebben deze switch off van de cortex tgv ketamine-inname op het moment dat ketamine-
recreanten een k-hole ervaren.
premisse 3: k-hole ervaring is een ervaring van een out of body experience met mystieke ervaring zoals de tunnel en het Licht.
Ik kan uit jouw premissen alleen maar opmaken, dat jij denkt dat schapen dan een BDE ervaring hebben, zoals bijv. de tunnel van het licht.
Jouw 2e premisse, waar jij vanuit gaat, maar wat ik niet in het artikel zo wordt omschreven zie.
Premisse 3 komt ook helemaal alleen op jouw denken.
K-hole ervaring is mogelijk één van de ervaringen bij een BDE, maar zeker niet per definitie en je kunt het niet omdraaien.
Lang niet elke
dissociatie tgv. Ketamine is een BDE.
Dit onderzoek is uitsluitend fysisch.
Om een BDE en andere speciale ervaringen iets mee te maken is zelfbewustzijn nodig en dat hebben schapen niet of nauwelijks.
Laat staan dat je dat mystieke ervaringen kunt noemen.
Conclusie: op het moment dat ketamine-recreanten een k-hole ervaring hebben tgv ketamine is het zeer waarschijnlijk dat de volledige cortex is switched off. Uit voorgaande kan dan ook geconcludeerd worden dat tijdens deze volledige switch off een out of body experience wordt ervaren met mystieke elementen zoals de tunnel en het Licht.
Jij ziet dat met als basis je vooringenomenheid/wens tot wetenschappelijke bewijzen en jouw waarschijnlijkheidsdenken om tot conclusies te komen.
Ik zie dat niet.
Simpele logische deductie vanuit ware premissen.
Op 2 manieren dus een niet juiste conclusie.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.