Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 04 jan 2023 16:17 Nu doe je t weer!

De politie heeft de macht al gekregen om (gepast).geweld toe te passen. En die slaan we nu toch ook niet lukraak op los?
klopt
en gaan ze over de schreef dan worden ze op de vingers getikt, bv een boete.
dan komt Mick en die protesteert daartegen.die wil de politie dus carte blanche geven omdat hij ze blind vertrouwt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 04 jan 2023 18:07
dikkemick schreef: 04 jan 2023 16:17 Nu doe je t weer!

De politie heeft de macht al gekregen om (gepast).geweld toe te passen. En die slaan we nu toch ook niet lukraak op los?
klopt
en gaan ze over de schreef dan worden ze op de vingers getikt, bv een boete.
dan komt Mick en die protesteert daartegen.die wil de politie dus carte blanche geven omdat hij ze blind vertrouwt.
"We" was er.
Die slaan ER nu ook niet lukraak op los. En IK vind dat in sommige gevallen jammer en noem het dan niet lukraak geweld maar gepast geweld omdat de situatie er om vraagt.
Maar hier gaan we het nooit over eens worden. Misschien als je deze malloten eens tekeer ZIET gaan tegen die mensen die jou en mij proberen te beschermen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 04 jan 2023 18:33 Maar hier gaan we het nooit over eens worden. Misschien als je deze malloten eens tekeer ZIET gaan tegen die mensen die jou en mij proberen te beschermen.
als je de rechtsstaat en democratie wil ontmantelen om te vervangen door een politiestaat dan zul je in mij echt geen bondgenoot vinden
als kritiek op jou impliceert dat ik akkoord zou gaan met vandalisme dan zit je er ook vreselijk naast

ik ben er zelfs zeker van dat jouw aangereikte oplossingen echt niets zullen verbeteren
dit is bv heel mooi zichtbaar in de VS. Veel staten hebben van hun politie een leger gemaakt. impact op de criminaliteitscijfers is 0
Antwerpen? ook in mijn stad wordt de politie verder en verder gemilitariseerd. Er zijn nog nooit zoveel granaten afgegaan als in de laatste 5 jaar
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Lees zojuist dat Denemarken, IJsland en Singapore zeer veilige landen zijn. Benieuwd hoe bv de strenge politie in Singapore optreedt. Er schijnt daar enorme controle op wapen bezit te zijn. Misschien dat de privacyregels er iets minder rigide zijn dan in Nederland.
Ik lees dat robots ingezet worden en dat politie een verkeersovertreder doodschiet.

https://www.ad.nl/buitenland/politie-si ... ~ad0ee2e8/

Niet helemaal mijn idee, maar het blijkt te werken!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 04 jan 2023 20:51 Niet helemaal mijn idee, maar het blijkt te werken!
to ze jouw vrouw en kind omver knallen omdat ze ...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 04 jan 2023 21:07
dikkemick schreef: 04 jan 2023 20:51 Niet helemaal mijn idee, maar het blijkt te werken!
to ze jouw vrouw en kind omver knallen omdat ze ...
Nee, het lijkt te werken. Camera's (minder privacy), meer politie op straat die tevens mag ingrijpen. Daar was het mij om te doen. Het werkt!
En dan stel ik een middenweg voor. Hier staat de politie erbij en kijkt ernaar,.in Singapore schieten ze iets te gemakkelijk. Een mooie tussenweg is dus die rubber kogel of de tik op de knieschijf.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 04 jan 2023 21:15 Nee, het lijkt te werken.

je geeft een link die zegt dat burgers afgemaakt werden omdat ze te dicht bij een conferentie van politici kwamen.
kun je eens concreet zeggen en aangeven wat hier juist werkt?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 04 jan 2023 21:40
dikkemick schreef: 04 jan 2023 21:15 Nee, het lijkt te werken.

je geeft een link die zegt dat burgers afgemaakt werden omdat ze te dicht bij een conferentie van politici kwamen.
kun je eens concreet zeggen en aangeven wat hier juist werkt?
Singapore is 1 van de veiligste landen, samen met IJsland en Denemarken. Hoewel ze in Singapore iets doorschieten is er toch iets dat werkt! Iets dat ervoor zorgt dat hooligans geen fietsen op agenten gooien.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 04 jan 2023 21:49 Singapore is 1 van de veiligste landen, samen met IJsland en Denemarken.
en toch hanteren ze geen enkele van jouw voorstellen
agenten hebben geen 2 pistolen mee
agenten slaan jongeren niet kreupel
daar worden burgers neit neergeschoten omdat ze te dicht bij een vergadering komen
de politie is in denemarken neit hopeloos gemilitariseerd
...

maw
wat verklaart dit verschil?
https://jetsettimes.com/countries/denma ... the-world/
30 seconden google
One of the main reasons that Copenhagen scored such a high standing is due to low crime rate by focusing on early intervention using precautionary initiatives.
wat zei ik een paar pagina's geleden?
je moet neit wachten tot ze op hun 17e met fietsen gooien en er dan met veel tv-aandacht met de knuppel op los gaan (of ze executeren). je meot ze (en hun ouders) al aanpakken als ze, bij wijze van spreken, op hun 5e dat 1e snoepje stelen.
is natuurlijk veel minder spectaculair

btw
ook in die landen is er ngo steeds criminaliteit en zijn er hooligans
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hoe gaan we in godsnaam al de culturen in Nederland aanpakken en ervoor zorgen dat kindlief geen koekje steelt?
Daar is dit land te complex voor geworden. Eerder zei ik al, ontevreden hooligans kom je niet vanaf. Er is altijd iets om ontevreden over te zijn en het is de kansen die je krijgt om die onvrede te uiten. In Nederland heb je carte blanche
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Het is weer tijd voor een gevechtspauze.

Dikkemick overdrijft enorm door te suggereren dat in Nederland alles mag.
Dus menen anderen dat ook te moeten doen door te suggereren dat Dikkemick een politiestaat wil.

Ik zet het onderwerp dus voorlopig op slot, terwijl iedereen eens nadenkt over het verschil tussen strafrecht en orde-handhaving.
Ik wens u alle goeds
Gesloten