Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 03 jan 2023 14:29 De informatie die door camera's wordt vastgelegd staan in rechtstreeks verbinding met de bevoegde ambtenaren. Maakt iemand er misbruik van.........KEIhard afstraffen.
een paar pagina's geleden was je wel verotnwaajdigd toen de politie bestraft werd wegens misbruik van camera's
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 03 jan 2023 15:15
dikkemick schreef: 03 jan 2023 14:29 De informatie die door camera's wordt vastgelegd staan in rechtstreeks verbinding met de bevoegde ambtenaren. Maakt iemand er misbruik van.........KEIhard afstraffen.
een paar pagina's geleden was je wel verotnwaajdigd toen de politie bestraft werd wegens misbruik van camera's
Ik heb het vermoedde, dat dikkemick vindt dat er voor de politie geen regels moeten zijn.
Het misbruik slaat dan ook op derden en niet op de politie.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik lees hier, de schoonmaakster. En wat mij betreft komen fietsgooiende hooligans op TV, zoals beelden soms bij 'opsporing verzocht ' gebruikt worden. Hele goeie zaak imo.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 jan 2023 15:17
Ik heb het vermoedde, dat dikkemick vindt dat er voor de politie geen regels moeten zijn.
Het misbruik slaat dan ook op derden en niet op de politie.
Hoe vaak heeft Dikke gezegd dat er eerst ruimschoots gewaarschuwd moet worden alvorens Dikke de politie meer handelingsbekwaamheid toekent om GEPAST geweld te mogen gebruiken?
Als hooligans de regels ZWAAR overtreden mag de politie gebruik maken van de middelen die zijn toegestaan. En dat is de stok en pistool.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 03 jan 2023 15:50 Als hooligans de regels ZWAAR overtreden mag de politie gebruik maken van de middelen die zijn toegestaan. En dat is de stok en pistool.
letterlijk schrijf je inderdaad nergens dat de politie mensen zou mogen neerschieten.
als ik dat nu zou suggereren leg ik je uiteraard heel manipulatief woorden in de mond.
wat je hier concreet met pistool bedoelt weet dus geen mens
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 03 jan 2023 16:47
dikkemick schreef: 03 jan 2023 15:50 Als hooligans de regels ZWAAR overtreden mag de politie gebruik maken van de middelen die zijn toegestaan. En dat is de stok en pistool.
letterlijk schrijf je inderdaad nergens dat de politie mensen zou mogen neerschieten.
als ik dat nu zou suggereren leg ik je uiteraard heel manipulatief woorden in de mond.
ALS politie zich bedreigd voelt, mag ze het vuurwapen hanteren.
ALS een randdebiel een fiets OP het hoofd van een agent gooit, zou ik me als agent bedreigd voelen en mag ik als agent dus mijn wapen gebruiken. En dat impliceert niet direct een nekschot. Een hand, voet of onderbeen volstaat.
O ja, mijn agent heeft de keuze tussen rubberen kogels en echte.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 03 jan 2023 17:36 ALS politie zich bedreigd voelt, mag ze het vuurwapen hanteren.
tja
het begon bij blikschade in een voetbalstadion en nu?
in de vs doet men het soms ook zo. kopen steden legermateriaal voor hunpolitie?of dat de veiligheid verhoogt
O ja, mijn agent heeft de keuze tussen rubberen kogels en echte.
wow, zo humaan?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 03 jan 2023 17:36
appelfflap schreef: 03 jan 2023 16:47
ALS politie zich bedreigd voelt, mag ze het vuurwapen hanteren.
ALS een randdebiel een fiets OP het hoofd van een agent gooit, zou ik me als agent bedreigd voelen en mag ik als agent dus mijn wapen gebruiken. En dat impliceert niet direct een nekschot. Een hand, voet of onderbeen volstaat.
Dat impliceert wel een "nekschot". Een wapen mogen gebruiken impliceert dodelijk geweld mogen gebruiken. Het is onrealistisch om te verwachten dat agenten in dergelijke gevallen op ledematen mikken.
dikkemick schreef: 03 jan 2023 17:36O ja, mijn agent heeft de keuze tussen rubberen kogels en echte.
Neen, die keuze heeft uw agent niet. Agenten lopen niet rond met lege wapens die ze op het moment van nood dan kunnen laden met rubberen of echte kogels. Agenten lopen rond met geladen wapens en hebben geen keus dan de kogels af te schieten waarmee het wapen geladen is.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mijn agenten hebben 2 wapens op zak EN een rubberen knuppel.
Zo kunnen ze of met scherp of met rubber schieten.
En als dat al niet helpt, wat dan wel? Wat schrikt voldoende af? Ik wil niet dat mijn agenten uitgelachen worden. Want zo is t nu. Ze staan erbij en kijken ernaar
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 03 jan 2023 07:06 Lik op stuk lijkt mij een duidelijk signaal. Direct diegene de mond (en de rest) snoeren die zich zo enorm misdragen. En dan kom ik toch weer uit op de knuppel of rubber kogel.
Je blijft straf en maatregel met elkaar verwarren. Een maatregel moet proportioneel zijn ten opzichte van de schade die men daarnee voorkomt. Dit kan betekenen dat ze minder impact kan hebben dan de straf, maar soms ook méér. Zaken als toerekeningsvanbaarheid, voorbedachte rade, recidive en maatschappelijke afkeuring spelen dan namelijk niet of nauwelijks mee. Die kun je op dat moment immers niet goed inschatten.

Het doet er met andere woorden niet minder toe of de daders op dat moment gestraft worden (wel of dat - liefst kort - daarna kan nog kan), het doet er vooral toe welke schade je er meer veroorzaakt en welke schade je er mee voorkomt.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat zou een maatregel zijn welke ervoor zorgt dat mensen vuurwerk niet als explosieven inzetten?
Welke maatregel zorgt ervoor dat de hooligan niet meer die fiets op t hoofd van de agent gooit?

Elders las ik nl dat zwaardere sancties opleggen maar weinig effect heeft, dus de angst op een straf speelt blijkbaar niet mee.
Enige dat ik weet, is dat als je zo'n vuurwerkgooier/fietswerper een flinke tik op z'n hand geeft, hij die actie daarna in ieder geval niet meer kan uitvoeren (is preventie)!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 04 jan 2023 07:31 Enige dat ik weet, is dat als je zo'n vuurwerkgooier/fietswerper een flinke tik op z'n hand geeft, hij die actie daarna in ieder geval niet meer kan uitvoeren (is preventie)!
een flinke tik? waarmee?
Willen je nu agenten met 2 wapens op straat sturen.

het spijt me Mick maar momenteel ben je het ff kwijt
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 04 jan 2023 07:31 Enige dat ik weet, is dat als je zo'n vuurwerkgooier/fietswerper een flinke tik op z'n hand geeft, hij die actie daarna in ieder geval niet meer kan uitvoeren (is preventie)!
Het komt er op neer dat je vindt dat de politie op eigen initiatief en goedunken 'dus zonder tussenkomst van de rechter' lijfstraffen mag uitdelen.
Dat past meer bij staten al SA en Iran lijkt mij.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 04 jan 2023 11:25
een flinke tik? waarmee?
Willen je nu agenten met 2 wapens op straat sturen.

het spijt me Mick maar momenteel ben je het ff kwijt
Alles in proportie.
Ik lees net in de krant dat topmensen (CEO's)van de grotere bedrijven in 2 dagen meer verdienen dan een postbezorger in 1 jaar! Lijkt me buiten alle proporties.
En zo heb je in de maatschappij meerdere tweedelingen. En zoals deze salarissen dichter bij elkaar zouden moeten staan (als je tenminste een beetje sociaal bloed in je donder hebt) moeten strafmaatregelen ook naar proportie toegepast worden. Gedraag jij je doorgaans netjes en bega je een keer een fout, mag er coulance verwacht worden. Maar ben je notoire overtreder, dan op gegeven moment moet t klaar zijn!
Zo ook ondeugendheid en criminaliteit. Ik zie een schaal van vergrijpen met als toppunt/hoogtepunt de moordpartijen (drugsafrekeningen) en hooliganisme in dit land. Dit moet je in proportie aanpakken.
Alleen blijft dan de vraag: Wat is proportioneel? Een waarschuwing als je een fiets op oom agent gooit of een tik op de vingers? Geef een dergelijke looser een bekeuring en misschien lacht hij erom, geef gevangenis straf en hij neemt een dure advocaat in de arm. Niets doen is GEEN optie!
Wat is maw proportioneel?? Ik persoonlijk vind een ferme tik wel passen, zoals ik nivellering van CEO salarissen wel vind passen. De CEO zal me vervloeken en zeggen dat dat niets helpt.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 04 jan 2023 11:46
Het komt er op neer dat je vindt dat de politie op eigen initiatief en goedunken 'dus zonder tussenkomst van de rechter' lijfstraffen mag uitdelen.
Dat past meer bij staten al SA en Iran lijkt mij.
Politie is hier goed opgeleid en houdt zich doorgaans aan de regels. Enige waar ik voor pleit is versoepeling van die regels in excessieve situaties.
(Daarom is het goed dat ik geen agent ben geworden. Ik zou dit soort randdebielen kreupel meppen)
Einstein/Mick
Gesloten