Klopt. Bethlehem bestond daarentegen wel, maar was toendertijd onbewoond.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 dec 2022 11:35Maar ook Nazereth waar Jezus zou zijn opgegroeid bestond toen niet.ChaimNimsky schreef: ↑30 dec 2022 11:16 Nee, het christelijke Testament zegt dat Jezus werd geboren in Bethlehem in Judea en dat plaatsje was onbewoond ten tijde van Jezus volgens de Israel Antiquities Authority (klik), in tegenstelling tot een geheel ander Bethlehem dat in Galilea lag maar weer niets van doen heeft met de grote koning David waar het christelijke Testament kunstmatig naar wilde verwijzen. Het is inderdaad een onmogelijk verhaal: een hoogzwangere vrouw die op het punt stond te bevallen, reisde zo'n 100 kilometer op een ezel naar een onbewoond plaatsje voor een volkstelling die nooit werd uitgevoerd. Men heeft zeer veel geloof nodig om zo'n relaas voor waar aan te nemen.
Er was daar een stadje, maar dat was door de Assyriërs met de grond gelijk gemaakt.
Pas is de eerste eeuw begon men met het te herbouwen.
Intrigerende vragen - Wie weet het antwoord?
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Intrigerende vragen - Wie weet het antwoord?
Zionist
Dan geloof je dus gewoon niet dat een maagd zwanger kan worden. De issue is dus dat men botweg weigert te geloven. Zou een God die oorspronkelijk een hele mens gemaakt heeft niet in staat zijn een bevruchtte eicel te creeëren en daarin gaan wonen totdat het uitgegroeid is tot een levende mens. Punt is dat je niet gelooft dat het kan. Maar bij God kan het wel. Wanneer hij is wie hij zegt te zijn dan kan het, want Jezus zegt dat voor God niets onmogelijk is, Het hangt dus af van je uitgangspunt. En jouw uitgangspunt bepaald niet wat waar is.HierEnNu schreef: ↑29 dec 2022 15:14Om als maagd zwanger te worden hoeft ze niet gelovig te zijn hoor en al helemaal niet Heilig. Eerder dan Heilig zal die maagd die zwanger werd Geilig zijn lijkt me. Wellicht is zij om moverende redenen heel zuinig op haar maagdenvliesje, zulks schijnt zelfs in de beste families voor te komen. Indien de Geilige Maagd echter toch wil genieten van seksuele lusten en orgasmen hoeft zij ook niet over te gaan tot daadwerkelijke penetrerende seksuele gemeenschap met een man, zij kan ook masturberen en/of zich laten vingeren of beffen.
Waar het dan nog op aan komt is dat op enig moment de betreffende tong en/of vingers die met de vagina van de Geilige Maagd in aanraking komen voldoende levensvatbare zaadcellen dienen te bevatten die sterk genoeg moeten zijn om door te dringen tot het eitje van de maagd, dat eitje bevruchten waarna het zich kan nestelen. Zulks zal niet snel gebeuren, maar ik vind deze optie in het geval van een zwangere maagd toch wel aannemelijk, sowieso aannemelijker dan dat zij bezwangerd zou raken doordat een of andere onstoffelijke Geilige Geest haar zou bevruchten. Volhouden dat de Heilige Maagd Maria zelfs na de geboorte nog steeds maagd was, ja, wat kun je daar anders mee dan de schouders ophalen?
Ik wil maar zeggen, dat een maagd zwanger kan worden hoeft niet wetenschappelijk bewezen te worden, dat is namelijk geen principiële onmogelijkheid.
Als je gelooft kan ALLES. Tenminste ...... In je hoofd! NIET in werkelijkheid. Werkelijkheid trekt zich niets van geloof aan!
Ik geloof met hoofd, hart en ziel dat er een onzichtbare draak in mijn garage woont Barnabas. En ik woon in t huus dat ooit van Carl Sagan was..... hoeveel meer bewijs wil je?
Ik geloof met hoofd, hart en ziel dat er een onzichtbare draak in mijn garage woont Barnabas. En ik woon in t huus dat ooit van Carl Sagan was..... hoeveel meer bewijs wil je?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Jouw uitgangspunt is dat Jezus zegt dat voor God niets onmogelijk is,Barnabas schreef: ↑31 dec 2022 20:01
Dan geloof je dus gewoon niet dat een maagd zwanger kan worden. De issue is dus dat men botweg weigert te geloven. Zou een God die oorspronkelijk een hele mens gemaakt heeft niet in staat zijn een bevruchtte eicel te creeëren en daarin gaan wonen totdat het uitgegroeid is tot een levende mens. Punt is dat je niet gelooft dat het kan. Maar bij God kan het wel. Wanneer hij is wie hij zegt te zijn dan kan het, want Jezus zegt dat voor God niets onmogelijk is, Het hangt dus af van je uitgangspunt. En jouw uitgangspunt bepaald niet wat waar is.
derhalve geloof jij dat voor God niets onmogelijk is.
Als voor de God waar jij in gelooft daadwerkelijk niets onmogelijk is,
dan zal die God als Hij dat wil er voor zorgen dat ik in Hem geloof,
maar zoals jij al constateerde geloof ik niet in jouw God.
Waarom wil jouw God niet dat ik in Hem geloof?
Ik bedoel, Gods wil geschiede, zowel in de Hemel als hier en nu op Aarde, toch?
Waarom ga jij dan toch in tegen de wil van jouw God?
Weet jij het beter dan jouw Almachtige God?
Staat zulks niet gelijk aan blasfemie?
Denk nog eens na voor je verder gaat met evangeliseren,
contempleer met name nog eens diep over:
Jij behoort toe aan jouw God, geef jezelf aan jouw God en laat het daar bij!Bijbel schreef:
Geef wat van de keizer is aan de keizer, en geef aan God wat God toebehoort
(Matteüs 22:21; Marcus 12:17 en Lucas 20:25).
Als voor de God waar jij in gelooft daadwerkelijk niets onmogelijk is,
dan zal die God als Hij dat wil er voor zorgen dat ik in Hem geloof,
maar zoals jij al constateerde geloof ik niet in jouw God.
Als jouw Almachtige God daadwerkelijk bestaat,
dan is het Zijn wil dat ik niet in Hem geloof:
ga niet in tegen je eigen geloof: eerbiedig de wil van jouw God!
Amen!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Geloof[!]
Zeker weten. Zie mn onderschrift
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat is geen geloof.
De praktijk wijst dat uit.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Kern van alle betogen maar vooral in relatie tot Barnabas. Hij heeft uiteraard gelijk als hij het heeft over zijn eigen waarheid. ALS je hiervan in je hoofd overtuigd bent, dan is dat voor jou de werkelijkheid. Of het de objectieve werkelijkheid is, boeit niet in de ogen van B. Het is ZIJN eigen persoonlijke werkelijkheid. En daar valt niet aan te tornen omdat het inmiddels zijn hele identiteit is geworden.
Als ik er naast zit dan verneem ik dat wel van B zelf denk ik.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
De praktijk wijst uit dat de werkelijkheid zich juist veel aantrekt van geloof. Dat wat men gelooft is zelfs pervasief. Los daarvan, zelfs Einstein benoemt 'onze notie van de materiële werkelijkheid' als geloof:
Albert Einstein in Wikipedia schreef:
Het (niet) bestaan van de werkelijkheid
Het geloof in een externe wereld, onafhankelijk van het waarnemend subject, is de basis van alle natuurwetenschap. Omdat, evenwel, zintuiglijke waarneming slechts indirect informatie geeft over deze externe wereld, kunnen we deze laatste alleen vatten met speculatieve middelen. Dientengevolge kan onze notie van de materiële werkelijkheid nooit definitief zijn.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik denk dat Einstein met geloof iets heel anders bedoelde als jij denkt.HierEnNu schreef: ↑01 jan 2023 13:05De praktijk wijst uit dat de werkelijkheid zich juist veel aantrekt van geloof. Dat wat men gelooft is zelfs pervasief. Los daarvan, zelfs Einstein benoemt 'onze notie van de materiële werkelijkheid' als geloof:
Albert Einstein in Wikipedia schreef:
Het (niet) bestaan van de werkelijkheid
Het geloof in een externe wereld, onafhankelijk van het waarnemend subject, is de basis van alle natuurwetenschap. Omdat, evenwel, zintuiglijke waarneming slechts indirect informatie geeft over deze externe wereld, kunnen we deze laatste alleen vatten met speculatieve middelen. Dientengevolge kan onze notie van de materiële werkelijkheid nooit definitief zijn.
Dat verschil is iets wat door Gelovigen vaak (soms min of meer opzettelijk) door elkaar wordt gehaald.
Ik denk dat Einstein daar precies dat gene schreef wat hij bedoelde.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jan 2023 13:19 Ik denk dat Einstein met geloof iets heel anders bedoelde als jij denkt.
Maar vertel, wat geloof jij dan dat Einstein er mee bedoelde en
ik ben tevens heel benieuwd hoe je aan gaat tonen dat zulks ook waar is?
Of verlang je dat je 'gewoon' gelooft wordt?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Met dat laatste ben ik er dan wel van af.HierEnNu schreef: ↑01 jan 2023 13:29Ik denk dat Einstein daar precies dat gene schreef wat hij bedoelde.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jan 2023 13:19 Ik denk dat Einstein met geloof iets heel anders bedoelde als jij denkt.
Of verlang je dat je 'gewoon' gelooft wordt?
Einstein was geen gelovige (alhoewel veel gelovigen hem wel een geloof willen aansmeren).
Als Einstein het woord geloof gebruikt doet hij dat niet in de zijn van geloven in een hogere macht.
Hij gebruikt het in de zijn van: overtuiging , het meest waarschijnlijke met de kennis van nu , .............................
Als iemand zegt: ''Ik geloof dat deze leerling van me het nog ver zal brengen.''
Dan heeft dat niets met het geloven in hogere machten van doen.
PS.
Natuurlijk schreef hij op wat hij bedoelde.
Dat maakt nog niet dat jij begrijpt wat hij bedoelde.
Waar heb ik het gehad over "geloven in een hogere macht"? Nergens dus!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jan 2023 13:58Met dat laatste ben ik er dan wel van af.HierEnNu schreef: ↑01 jan 2023 13:29Ik denk dat Einstein daar precies dat gene schreef wat hij bedoelde.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jan 2023 13:19 Ik denk dat Einstein met geloof iets heel anders bedoelde als jij denkt.
Of verlang je dat je 'gewoon' gelooft wordt?![]()
Einstein was geen gelovige (alhoewel veel gelovigen hem wel een geloof willen aansmeren).
Als Einstein het woord geloof gebruikt doet hij dat niet in de zijn van geloven in een hogere macht.
Hij gebruikt het in de zijn van: overtuiging , het meest waarschijnlijke met de kennis van nu , .............................
Als iemand zegt: ''Ik geloof dat deze leerling van me het nog ver zal brengen.''
Dan heeft dat niets met het geloven in hogere machten van doen.
PS.
Natuurlijk schreef hij op wat hij bedoelde.
Dat maakt nog niet dat jij begrijpt wat hij bedoelde.
Jij bent degene met een preoccupatie voor religie, niet ik!
Waarmee opnieuw de praktijk uitwijst dat ook jouw werkelijkheid zich juist veel aantrekt van geloof. Dat wat ji gelooft is zelfs zo pervasief dat je niet reageert op wat ik daadwerkelijk schrijf, maar op wat jij gelooft dat ik bedoel met wat ik schrijf. Jij gelooft zelfs beter te weten wat ik begrijp dan dat ik dat zelf doe.
Maar vertel, wat geloof jij dat ik begreep uit wat Einstein daar schreef?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik heb je daar al antwoord op gegeven.
Je probeert nu een cirkel redenatie op te zetten.
De lieve God dobbelt niet was een uitspraak van de ongelovige Einstein.
Zelfde verwarring gaf Hawking aan het einde van zijn boek. Hij heeft dat nog zelf kunnen corrigeren, Einstein was reeds overleden.
Zelfde verwarring gaf Hawking aan het einde van zijn boek. Hij heeft dat nog zelf kunnen corrigeren, Einstein was reeds overleden.
Einstein/Mick
Einstein/Mick