Welles nietes probeer ik te vermijden!Mullog schreef: ↑01 dec 2022 21:07Dat zie je verkeerd.HierEnNu schreef: ↑01 dec 2022 13:31 Eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN zorgt niet voor een schone aardbol, integendeel, op die plekken waar 'eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN' ter beschikking staat, zijn juist die plekken waar de aardbol het minst schoon is.
Ambitieuze Ruimteprojecten echter kunnen er toe gaan leiden dat mensen emigreren naar elders in de ruimte, waardoor die aardbol niet meer overbevolkt is en aldus wat schoner zou kunnen worden.
Dat jij vanuit jouw visie jouw werkelijkheid ziet,
betekent niet,
dat ik de werkelijkheid die ik vanuit mijn visie zie, verkeerd zou zien!
Waar we bijvoorbeeld beide aan voorbijgingen is, dat binnen de globale werkelijkheid van 'ons' hier en nu de situatie niet zo is dat er " 'eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN' ter beschikking staat ", integendeel! Bovendien gingen we er aan voorbij dat zulks een utopische situatie is en tevens voor 8 miljard aardbewoners vrijwel onmogelijk te realiseren.Mullog schreef:Plekken waar 'eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN' ter beschikking staat, zijn juist die plekken waar de aardbol het schoonst is omdat in die welvarende landen ervoor gezorgd is dat de afvalverwerking goed geregeld is (of uitbesteed aan landen waarvan het niemand interesseert dat ze in het vuil omkomen) .
Plekken waar 'eten, drinken, onderdak en veiligheid NIET voor IEDEREEN' ter beschikking staat, zijn juist die plekken waar de het afval tegen de rivieroevers klotst, in bergen ligt te verwaaien en waar mensen die juist niet over eten, drinken, onderdak en veiligheid beschikken door dat afval lopen te wroeten om nog iets bij elkaar te scharrelen (N.B. vliegtuigmaaltijden zijn daar zeer gewild want die hebben een lange houdbaarheid).
Ik geef dan ook toe dat ik het beter anders had kunnen formuleren. Zoiets:
HierEnNu (in 'mijn' hier en nu) schreef:
Eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN gaat niet voor een schone aardbol zorgen, integendeel, op die plekken waar 'eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN' ter beschikking staat, zijn juist die plekken waar de oorzaak ligt dat de aardbol en ons klimaat het meest vervuild wordt.
Ambitieuze Ruimteprojecten echter kunnen er toe gaan leiden dat mensen emigreren naar elders in de ruimte, waardoor die aardbol niet meer overbevolkt is en aldus wat schoner zou kunnen worden.