Leef je droom ... ... maar verdroom je leven niet!

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Leef je droom ... ... maar verdroom je leven niet!

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

HierEnNu schreef: 13 nov 2022 23:25
MZP schreef: 12 nov 2022 22:21Wat gij wilt dat U niet geschiedt, is wellicht Andermans droomwens.
:lol:

Vast en zeker!
Vervolgens wens ik Andermans het driedubbele toe
van al hetgeen Andermans mij toewenst!
Dat kan wel eens onverstandig zijn.

Want als hij dat ook doet dan komen jullie in een oneindige lope. :D
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 nov 2022 09:57
HierEnNu schreef: 13 nov 2022 23:25Vervolgens wens ik Andermans het driedubbele toe
van al hetgeen Andermans mij toewenst!
Dat kan wel eens onverstandig zijn.

Want als hij dat ook doet dan komen jullie in een oneindige lope. :D
Pas op met wat je wenst? Want gedachten/wensen manifesteren zich in de werkelijkheid?

Hmmm ... dat zou kunnen verklaren waarom het af en toe lijkt alsof ik al terecht ben gekomen in een oneindige loop. :D

Spirituakiteit, religies en andere sprookjes maken veelvuldig gebruik van de suggestie dat gedachten en/of wensen zich kunnen manifesteren in de werkelijkheid. Ik heb zulks zelf nog niet meegemaakt voor zover ik weet.
Wie wel? Jij zelf TIBERIUS CLAUDIUS?

Wellicht vormt zulk soort wanen mede die illusionaire wereld om ons heen, die vanuit een soort van massa-psychose [mede]gecreëerd wordt door ons ego. De wens is tenslotte vaak de vader van de gedachte. Veel mensen verlanger daar naar, naar het door middel van wensen [bidden] naar hun hand kunnen zetten hoe één en ander zal verlopen.

Ik sta er overigens best wel voor open dat men al dan niet in stilte kenbaar maakt [aan het Universum of zo] wat men graag zou willen en dat het onderbewustzijn zulks oppikt zodat als bepaalde kansen zich voordoen men dan door het onderbewustzijn getriggerd wordt en daar vervolgens eventueel bewust op in kan spelen. Wel verwacht ik dat er dan eerder iets op het levenspad komt wat men nodig heeft om de ontwikkeling te bevorderen dan hetgeen men zich feitelijk wenstte.

Ik denk bij het bovenstaande ook aan de synchroniciteit van Carl Jung, maar serendipiteit spreekt mij toch meer aan, om juist zonder te zoeken toch datgene te vinden wat mijn ontwikkeling bevordert.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

HierEnNu schreef: 15 nov 2022 06:30 dat gedachten en/of wensen zich kunnen manifesteren in de werkelijkheid. Ik heb zulks zelf nog niet meegemaakt voor zover ik weet.
Wie wel?
Nou ja, ken een paar types die van jongs af aan wisten wat voor beroep ze wilden gaan uitoefenen.
En verdomd als t niet waar is.
Maar r zijn vast ook diegenen die óf van mening veranderden, voortijds stierven, óf waarbij t niet lukte.
Dus gewoon ook mazzel hebben ?
Drive & mazzel.
En ook: wat is voorbestemd en wat niet.
Is alles voorbestemd ? Of niet ?
Of zijn de grote lijnen voorbestemd, en voor de rest geldt r een randomizer principe ?
Ben t kwijt, maar ergens artikel gelezen over de mogelijkheid van tijdreizen, dat de geschiedenis niet in grote lijnen veranderen kan,
wat je als tijdreiziger ook uitvreet, en dat iemand daar een algoritme voor bedacht had (zou niet weten hoe je zoiets kan uitrekenen...).
* happens
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

MZP schreef: 15 nov 2022 09:25
HierEnNu schreef: 15 nov 2022 06:30 dat gedachten en/of wensen zich kunnen manifesteren in de werkelijkheid. Ik heb zulks zelf nog niet meegemaakt voor zover ik weet.
Wie wel?
Nou ja, ken een paar types die van jongs af aan wisten wat voor beroep ze wilden gaan uitoefenen.
En verdomd als t niet waar is.
Maar r zijn vast ook diegenen die óf van mening veranderden, voortijds stierven, óf waarbij t niet lukte.
Dus gewoon ook mazzel hebben ?
Drive & mazzel.
Indien 'jouw' types op hun lauweren zijn gaan rusten, wellicht biddend en/of mediterend, nadat ze al jong wisten wat voor beroep ze wilden gaan uitoefenen en vervolgens toch succes hadden in die richting, ja, dat zou significant kunnen zijn.
MZP schreef:En ook: wat is voorbestemd en wat niet.
Is alles voorbestemd ? Of niet ?
Hoewel alles is zoals het is en zulks onoverkomelijk voort is gevloeid uit hoe alles was en verlopen is, betekent dat mijns inziens niet dat ALLes is voorbestemd, waarbij ik de kanttekening wil maken dat het woord voorbestemd iets religieuzigs heeft, dat ALLes onafwendbaar lijkt omdat het door een of andere 'Hogere Macht' zo bedoeld is.

Vanuit causaliteit [wet van oorzaak en gevolg] zou men tot de conclusie kunnen komen dat alles is 'voorbestemd' omdat gebeurtenissen plaatsvinden als gevolg van bepaalde, eerdere gebeurtenissen en dus een waargenomen gebeurtenis altijd het gevolg is van een oorzaak die eraan voorafgaat.

Zolang echter tijdens het weerbericht over het algemeen alleen het weer van de afgelopen week juist wordt voorspeld :D en dat van de volgende dag zelden of nooit, vind ik het dogmatisch om causaliteit tot 'DE Waarheid' te promoveren.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

MZP schreef: 15 nov 2022 09:25 ergens artikel gelezen over de mogelijkheid van tijdreizen, dat de geschiedenis niet in grote lijnen veranderen kan,
wat je als tijdreiziger ook uitvreet, en dat iemand daar een algoritme voor bedacht had (zou niet weten hoe je zoiets kan uitrekenen...).
Doctor Who acteert ook op dit forum, die is zelfs moderator meen ik, en Doctor Who heeft de beschikking over 'de Tardis': dat is een tijdmachine waarmee Doctor Who daadwerkelijk door tijd en ruimte reist, wellicht kun je haar ff aan haar jasje trekken?
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

Nooit doorgehad dat ie trans is !
* happens
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

MZP schreef: 15 nov 2022 11:39 Nooit doorgehad dat ie trans is !
Dat schept een probleem.
Hij/zij heeft namelijk een dochter.
Is Dr. Who nu de vader of de moeder???
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

HierEnNu schreef: 15 nov 2022 10:54 Indien 'jouw' types op hun lauweren zijn gaan rusten, wellicht biddend en/of mediterend, nadat ze al jong wisten wat voor beroep ze wilden gaan uitoefenen en vervolgens toch succes hadden in die richting, ja, dat zou significant kunnen zijn.
Nee sorry, in de kring van mijn bekenden is r geen enkele die aan gebed deed en of mediteerde, en verder nix deed. (Gek niet ?)
(Hoewel eigenlijk geen enkel persoon wat doet. :D Maar we spelen t spel vrolijk verder.)
Misschien wil iemand zich opgeven voor een dergelijk experiment ?
Wellicht zat r wel 1 tussen die én toekomst-gedachtes had, én daarnaar handelde, én zich tot een Hogere Macht richtte voor vervulling.
Misschien moet r onderzoek gedaan worden naar wensdenken/handelen/bidden, versus wensdenken/handelen ?
En dan ook met in achtname of die persoon r uiteindelijk gelukkig van werd.

De enige waarvan ik vernomen heb dat deze voor dood ging liggen, nadat ie enthousiast een boek over wijsgeren had gelezen,
en zelf een wijsgeer werd, was Ramana Maharishi.
* happens
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 15 nov 2022 11:55 Dat schept een probleem.
En ook, net als bij kip/ei, welke was r eerder !?
* happens
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

MZP schreef: 15 nov 2022 12:08
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 15 nov 2022 11:55 Dat schept een probleem.
En ook, net als bij kip/ei, welke was r eerder !?
Ik heb we van de allereerste afleveringen gezien.
Wart/Wit en in slechte staat.

Daar is geen twijfel over dat dit de eerste vorm van de Doktor was, hij startte daar als (een vrij oude) man.
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

HierEnNu schreef: 15 nov 2022 10:54 [Hoewel alles is zoals het is en zulks onoverkomelijk voort is gevloeid uit hoe alles was en verlopen is, betekent dat mijns inziens niet dat ALLes is voorbestemd, waarbij ik de kanttekening wil maken dat het woord voorbestemd iets religieuzigs heeft, dat ALLes onafwendbaar lijkt omdat het door een of andere 'Hogere Macht' zo bedoeld is.

Vanuit causaliteit [wet van oorzaak en gevolg] zou men tot de conclusie kunnen komen dat alles is 'voorbestemd' omdat gebeurtenissen plaatsvinden als gevolg van bepaalde, eerdere gebeurtenissen en dus een waargenomen gebeurtenis altijd het gevolg is van een oorzaak die eraan voorafgaat.

Zolang echter tijdens het weerbericht over het algemeen alleen het weer van de afgelopen week juist wordt voorspeld :D en dat van de volgende dag zelden of nooit, vind ik het dogmatisch om causaliteit tot 'DE Waarheid' te promoveren.
T is waarschijnlijk voortgekomen uit iets dat geen tijdruimte was,
en dat met tijdruimte r een technisch onderscheid tussen oorzaak en gevolg gemaakt kan worden,
handig bij lekke band,
terwijl t universum 1 vloeiende beweging is waar gevolg oorzaak wordt en tot gevolg leidt, etc..
Als r iets dermate complex geconstrueerd kan worden, lijk t me een peuleskil om daar ook een randomizer in te bouwen.
Niet dát t zo is, maar zou kunnen.
Ja, dan zou je die randomizer in technisch opzicht een oorzaak kunnen noemen.
Als t -niet- is voortgekomen uit iets, dan is t eeuwig en is r geen oorzaak. Behalve weer in technische zin.
Laatst gewijzigd door MZP op 15 nov 2022 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
* happens
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 15 nov 2022 12:17 Daar is geen twijfel over dat dit de eerste vorm van de Doktor was, hij startte daar als (een vrij oude) man.
Jaaa inderdaad, herinr t me ook.
Later was ie jonger...
Werd ie ook niet eerst als oude pasgeborene naar een rusthuis gebracht, ging werken op een sleepboot, en moest als bejaarde baby door zn geliefde verzorgd worden ?
* happens
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

HierEnNu schreef: 15 nov 2022 11:02
MZP schreef: 15 nov 2022 09:25 ergens artikel gelezen over de mogelijkheid van tijdreizen, dat de geschiedenis niet in grote lijnen veranderen kan,
Doctor Who acteert ook op dit forum, die is zelfs moderator meen ik, en Doctor Who heeft de beschikking over 'de Tardis': dat is een tijdmachine waarmee Doctor Who daadwerkelijk door tijd en ruimte reist, wellicht kun je haar ff aan haar jasje trekken?
Helaas in dit ruimte-tijd continuüm wordt de onwaarschijnlijkheids-accelerator in de machinekamer van de TARDIS geplaagd door storingen. Iets met Daleks denk ik zo :?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

doctorwho schreef: 15 nov 2022 12:40Helaas in dit ruimte-tijd continuüm wordt de onwaarschijnlijkheids-accelerator in de machinekamer van de TARDIS geplaagd door storingen. Iets met Daleks denk ik zo :?
Daleks vind ik een mooi voorbeeld van verder blijven leven in een illusionaire wereld vanuit een soort van massa-psychose, maar dan gecreëerd door een 'gekke wetenschapper' met slechts één verlangen: het hele Universum overwinnen en overheersen.

Gelukkig voor ons, de Mensheid, werd Doctor Who op tijd 'wakker' zodat zij al die andere werkelijkheden waar kan nemen en het uitkomen van de droom van de Daleks telkens kan voorkomen, zodat er voor de Mensheid geen eeuwigdurende nachtmerrie ontstaat.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

MZP schreef: 15 nov 2022 11:39 Nooit doorgehad dat ie trans is !
Is zij trans dan?
Laatste keer dat ik haar zag acteren was Doctor Who 'gewoon' een vrouw!
Plaats reactie