Dat kan wel eens onverstandig zijn.
Want als hij dat ook doet dan komen jullie in een oneindige lope.
Moderator: Moderators
Dat kan wel eens onverstandig zijn.
Pas op met wat je wenst? Want gedachten/wensen manifesteren zich in de werkelijkheid?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑14 nov 2022 09:57Dat kan wel eens onverstandig zijn.
Want als hij dat ook doet dan komen jullie in een oneindige lope.![]()
Nou ja, ken een paar types die van jongs af aan wisten wat voor beroep ze wilden gaan uitoefenen.
Indien 'jouw' types op hun lauweren zijn gaan rusten, wellicht biddend en/of mediterend, nadat ze al jong wisten wat voor beroep ze wilden gaan uitoefenen en vervolgens toch succes hadden in die richting, ja, dat zou significant kunnen zijn.MZP schreef: ↑15 nov 2022 09:25Nou ja, ken een paar types die van jongs af aan wisten wat voor beroep ze wilden gaan uitoefenen.
En verdomd als t niet waar is.
Maar r zijn vast ook diegenen die óf van mening veranderden, voortijds stierven, óf waarbij t niet lukte.
Dus gewoon ook mazzel hebben ?
Drive & mazzel.
Hoewel alles is zoals het is en zulks onoverkomelijk voort is gevloeid uit hoe alles was en verlopen is, betekent dat mijns inziens niet dat ALLes is voorbestemd, waarbij ik de kanttekening wil maken dat het woord voorbestemd iets religieuzigs heeft, dat ALLes onafwendbaar lijkt omdat het door een of andere 'Hogere Macht' zo bedoeld is.MZP schreef:En ook: wat is voorbestemd en wat niet.
Is alles voorbestemd ? Of niet ?
Doctor Who acteert ook op dit forum, die is zelfs moderator meen ik, en Doctor Who heeft de beschikking over 'de Tardis': dat is een tijdmachine waarmee Doctor Who daadwerkelijk door tijd en ruimte reist, wellicht kun je haar ff aan haar jasje trekken?
Dat schept een probleem.
Nee sorry, in de kring van mijn bekenden is r geen enkele die aan gebed deed en of mediteerde, en verder nix deed. (Gek niet ?)
En ook, net als bij kip/ei, welke was r eerder !?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑15 nov 2022 11:55 Dat schept een probleem.
Hij/zij heeft namelijk een dochter.
Is Dr. Who nu de vader of de moeder???
Ik heb we van de allereerste afleveringen gezien.MZP schreef: ↑15 nov 2022 12:08En ook, net als bij kip/ei, welke was r eerder !?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑15 nov 2022 11:55 Dat schept een probleem.
Hij/zij heeft namelijk een dochter.
Is Dr. Who nu de vader of de moeder???
T is waarschijnlijk voortgekomen uit iets dat geen tijdruimte was,HierEnNu schreef: ↑15 nov 2022 10:54 [Hoewel alles is zoals het is en zulks onoverkomelijk voort is gevloeid uit hoe alles was en verlopen is, betekent dat mijns inziens niet dat ALLes is voorbestemd, waarbij ik de kanttekening wil maken dat het woord voorbestemd iets religieuzigs heeft, dat ALLes onafwendbaar lijkt omdat het door een of andere 'Hogere Macht' zo bedoeld is.
Vanuit causaliteit [wet van oorzaak en gevolg] zou men tot de conclusie kunnen komen dat alles is 'voorbestemd' omdat gebeurtenissen plaatsvinden als gevolg van bepaalde, eerdere gebeurtenissen en dus een waargenomen gebeurtenis altijd het gevolg is van een oorzaak die eraan voorafgaat.
Zolang echter tijdens het weerbericht over het algemeen alleen het weer van de afgelopen week juist wordt voorspelden dat van de volgende dag zelden of nooit, vind ik het dogmatisch om causaliteit tot 'DE Waarheid' te promoveren.
Jaaa inderdaad, herinr t me ook.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑15 nov 2022 12:17 Daar is geen twijfel over dat dit de eerste vorm van de Doktor was, hij startte daar als (een vrij oude) man.
Helaas in dit ruimte-tijd continuüm wordt de onwaarschijnlijkheids-accelerator in de machinekamer van de TARDIS geplaagd door storingen. Iets met Daleks denk ik zo
Daleks vind ik een mooi voorbeeld van verder blijven leven in een illusionaire wereld vanuit een soort van massa-psychose, maar dan gecreëerd door een 'gekke wetenschapper' met slechts één verlangen: het hele Universum overwinnen en overheersen.
Is zij trans dan?