Regel A5 ::
"De vrijwilligers die deze site beheren hebben het recht om berichten en onderwerpen te bewerken, verplaatsen, verwijderen of sluiten. Als gebruiker geeft u toestemming om uw profiel blijvend in onze database op te slaan."
Vanwege deze regel moet ik me wel distantiëren van de verantwoordelijkheid voor al het geschrevene onder mijn naam, tenzij concreet aangetoond wordt dat zulks niet bewerkt is!
Bovendien constateer ik bij voorbaat dat mogelijkerwijs bepaalde context verloren is gegaan door verplaatsen en/of verwijderen van onderwerpen en ook dan moet ik me wel distantiëren van de betreffende verantwoordelijkheid voor het geschrevene onder mijn naam waar van dergelijke gevallen sprake is.
Regel A5
Moderator: Moderators
Regel A5
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Re: Regel A5
Maak je niet ongerust. In de bijna 20 jaar dat forum draait en ik het gevolgd heb betekent "een bericht bewerken" slechts het sporadische geval dat iemand een extreem scheldwoord gebruikt of hate speech zo grof dat die echt niet kan blijven staan. Of dat iemand per ongeluk de echte naam van een forumgebruiker schrijft, in plaats van de forumgebruikersnaam of het privéleven van een forummer die hij/zij kent aankaart en die forummer daarover klaagt. Zulke zaken komen heel zeldzaam voor.HierEnNu schreef: ↑29 okt 2022 11:46 Regel A5 ::
"De vrijwilligers die deze site beheren hebben het recht om berichten en onderwerpen te bewerken, verplaatsen, verwijderen of sluiten. Als gebruiker geeft u toestemming om uw profiel blijvend in onze database op te slaan."
Vanwege deze regel moet ik me wel distantiëren van de verantwoordelijkheid voor al het geschrevene onder mijn naam, tenzij concreet aangetoond wordt dat zulks niet bewerkt is!
Bovendien constateer ik bij voorbaat dat mogelijkerwijs bepaalde context verloren is gegaan door verplaatsen en/of verwijderen van onderwerpen en ook dan moet ik me wel distantiëren van de betreffende verantwoordelijkheid voor het geschrevene onder mijn naam waar van dergelijke gevallen sprake is.
Aangezien je een gebruikersnaam hebt die niemand kan verbinden aan je echte naam hoef je het zowiezo niet zo zwaar op te nemen. Niet jouw bijdragen worden eventueel verplaatst of verwijderd maar die van HierEnNu.
Pas wanneer iemand onder zijn echte naam forumt is het zeer belangrijk wat je opmerkt. En toevallig hebben we zo iemand in het moderatorteam, zodat je er van op aan kan dat we deze dingen heel serieus nemen en er niet zomaar gerommeld wordt. Moderators noteren ook alles wat ze doen in een logboek dat door alle moderators gelezen wordt. Er is dus ook controle op wat wordt uitgevoerd.
Je hebt vandaag bovendien opgemerkt dat het moderatorteam bepaald niet laat zien zeer aktief boven op alles te willen zitten en naar de hand te willen zetten. Vooral de laatste jaren zijn we op dit forum gewend aan keurige forummers en is er weinig aanleiding tot moderatie.
Born OK the first time
Dankjewel voor je geruststellende woorden.
Bij nader inzien ben ik tevens gaan beseffen dat ik door zulk soort regels NOG een keer extra nadenk alvorens een tekst te plaatsen, ook elders, zodat moderatie in principe niet nodig zal zijn. Wellicht een aantasting van mijn Vrije Meningsuiting vanwege de 'zelfcensuur', maar zeker ook een zinvolle exercitie in 'zindelijk' communiceren opdat plekken als het Freethinker forum enigszins hygiënisch schoon blijven en vooral verschoond blijven van 'verbale uitwerpselen'.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Inderdaad. Wanneer je beseft dat een veel groter gevaar dan dat je tekst wordt bewerkt of weggehaald juist het omgekeerde is: dat alles wat je zegt de rest van je leven op het internet blijft staan en je dus genadeloos zo lang je leeft laat zien wie je bentHierEnNu schreef: ↑30 okt 2022 06:11Dankjewel voor je geruststellende woorden.
Bij nader inzien ben ik tevens gaan beseffen dat ik door zulk soort regels NOG een keer extra nadenk alvorens een tekst te plaatsen, ook elders, zodat moderatie in principe niet nodig zal zijn. Wellicht een aantasting van mijn Vrije Meningsuiting vanwege de 'zelfcensuur', maar zeker ook een zinvolle exercitie in 'zindelijk' communiceren opdat plekken als het Freethinker forum enigszins hygiënisch schoon blijven en vooral verschoond blijven van 'verbale uitwerpselen'.
Born OK the first time