Barnabas

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Barnabas
Forum fan

Barnabas

Bericht door Barnabas »

Hallo, mijn naam is Barnabas. Ik ben christen en niet christelijk opgevoed. De insteek van dit forum spreekt me geweldig aan, namelijk dat het gaat om ontmaskeren van onwaarheden in het geloof. Zelf ben ik tot geloof gekomen en heb ontdekt dat er heel veel onwaarheden rondgaan over het geloof in God, Jezus Christus. Zo heb ik wel eens meegemaakt dat er over Adam en Eva gezegd werd dat zij geen kinderen hadden en daarom geen voorouders konden zijn terwijl de weerlegging heel simpel was. Wie wil meedoen om bedrog aan te pakken en werkelijk rationeel te redeneren zodat we de waarheid ontdekken. Jullie proberen heel hard om aan te tonen dat Christus niet leeft maar dat ik hier ben overtuigd jullie.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Rereformed »

Barnabas schreef: 18 okt 2022 14:15Wie wil meedoen om bedrog aan te pakken en werkelijk rationeel te redeneren zodat we de waarheid ontdekken.
Hallo Barnabas. Welkom op dit forum.
Ik wil graag meedoen aan deze aktie om bedrog aan te pakken. Zal er meteen mee beginnen.

Jullie proberen heel hard om aan te tonen dat Christus niet leeft ...
Hoezo wij proberen heel hard aan te tonen? Het wordt namelijk door hemzelf en de christelijke bijbelschrijvers aangetoond:

”Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen. Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.” (Jezus, Mt. 16:27,28)

”Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dit alles ziet, dat het einde nabij is. Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.” (Jezus, Mt. 24:33,34; Mc. 13:29,30)

”Wat hier nu gebeurt, is aangekondigd door de profeet Joël: ’Aan het einde der tijden, zegt God, zal ik over alle mensen mijn geest uitstorten.” (Toespraak van Petrus op de eerste pinksterdag, 2000 jaar geleden, Hand. 2:16,17)

”Houdt moed, want de Heer zal spoedig komen.” (Jakobus 5:6)

”Nog een heel korte tijd, dan komt hij die komen zal, hij blijft niet lang meer weg.” (Hebr. 10:37)

”Openbaring van Jezus Christus, die hij van God ontving om aan de dienaren van God te laten zien wat er binnenkort gebeuren moet…Want de tijd is nabij.” (Openbaring van Johannes 1:1-3)

”Kinderen, het laatste uur is aangebroken…Dit wilde ik u schrijven over hen die u proberen te misleiden. (1 Johannes 2:18, 26)

Het einde van alles is nabij. Kom daarom tot bezinning en wees helder van geest.” (1 Petrus 4: 7)

Kortom, achtmaal een voorzegging over de komst van Jezus die niet uitkwam. Niet alleen worden christenen hier dus achtmaal bedrogen, maar ze krijgen na 2000 jaar tevens het bewijs dat Jezus dood is en deze bijbelschrijvers verstrikt waren in een waan.

maar dat ik hier ben overtuigt jullie.
Inderdaad. Mits je aantoont Jezus te zijn. :o
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

welkom Barnabas
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Welkom Barnabas dat je hier een aantal genoeglijke discussies mag beleven.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

Rereformed schreef: 18 okt 2022 16:08
Barnabas schreef: 18 okt 2022 14:15Wie wil meedoen om bedrog aan te pakken en werkelijk rationeel te redeneren zodat we de waarheid ontdekken.
Hallo Barnabas. Welkom op dit forum.
Ik wil graag meedoen aan deze aktie om bedrog aan te pakken. Zal er meteen mee beginnen.

Jullie proberen heel hard om aan te tonen dat Christus niet leeft ...
Hoezo wij proberen heel hard aan te tonen? Het wordt namelijk door hemzelf en de christelijke bijbelschrijvers aangetoond:

”Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen. Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.” (Jezus, Mt. 16:27,28)

”Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dit alles ziet, dat het einde nabij is. Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.” (Jezus, Mt. 24:33,34; Mc. 13:29,30)

”Wat hier nu gebeurt, is aangekondigd door de profeet Joël: ’Aan het einde der tijden, zegt God, zal ik over alle mensen mijn geest uitstorten.” (Toespraak van Petrus op de eerste pinksterdag, 2000 jaar geleden, Hand. 2:16,17)

”Houdt moed, want de Heer zal spoedig komen.” (Jakobus 5:6)

”Nog een heel korte tijd, dan komt hij die komen zal, hij blijft niet lang meer weg.” (Hebr. 10:37)

”Openbaring van Jezus Christus, die hij van God ontving om aan de dienaren van God te laten zien wat er binnenkort gebeuren moet…Want de tijd is nabij.” (Openbaring van Johannes 1:1-3)

”Kinderen, het laatste uur is aangebroken…Dit wilde ik u schrijven over hen die u proberen te misleiden. (1 Johannes 2:18, 26)

Het einde van alles is nabij. Kom daarom tot bezinning en wees helder van geest.” (1 Petrus 4: 7)

Kortom, achtmaal een voorzegging die niet uitkwam. Niet alleen worden christenen hier dus achtmaal bedrogen, maar ze krijgen tevens het bewijs dat Jezus dood is en deze bijbelschrijvers verstrikt waren in een waan.

maar dat ik hier ben overtuigt jullie.
Inderdaad. Mits je aantoont Jezus te zijn. :o
Wanner jij zegt dat de bijbel zelf aantoont dat Jezus niet leeft dan is het toch waar wat ik zeg?
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

doctorwho schreef: 18 okt 2022 17:01 welkom Barnabas
Dank je wel
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

Wat houdt jouw bezig?
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

Mullog schreef: 18 okt 2022 17:41 Welkom Barnabas dat je hier een aantal genoeglijke discussies mag beleven.
Als we maar de waarheid blijven spreken.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Barnabas, Welkom op mijn thuishonk.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

doctorwho schreef: 18 okt 2022 18:42
Barnabas schreef: 18 okt 2022 18:18
Wat houdt jouw bezig?
Naast onderhoud aan de Tardis doende met energiebesparende maatregelen aan mijn woonstee en overige aardse beslommeringen
Likt me heel verstandig in deze tijd. Bezig zijn met energiebesparing. Moet je doen.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Barnabas schreef: 18 okt 2022 14:15 Hallo, mijn naam is Barnabas. Ik ben christen en niet christelijk opgevoed. De insteek van dit forum spreekt me geweldig aan, namelijk dat het gaat om ontmaskeren van onwaarheden in het geloof. Zelf ben ik tot geloof gekomen en heb ontdekt dat er heel veel onwaarheden rondgaan over het geloof in God, Jezus Christus. Zo heb ik wel eens meegemaakt dat er over Adam en Eva gezegd werd dat zij geen kinderen hadden en daarom geen voorouders konden zijn terwijl de weerlegging heel simpel was. Wie wil meedoen om bedrog aan te pakken en werkelijk rationeel te redeneren zodat we de waarheid ontdekken. Jullie proberen heel hard om aan te tonen dat Christus niet leeft maar dat ik hier ben overtuigd jullie.
Hallo Barnabas. Voel je welkom op dit gemêleerde forum; ook om de discussie aan te gaan, indien je dat zou willen. We zijn hier gewend met overtuigde christenen in discussie te gaan en er huist hier vanalles rond -- van afgestudeerde fysici, informatici, andere wetenschappers tot kunstenaars, een afgestudeerde theoloog en vanalles daartussen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 18 okt 2022 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

ChaimNimsky schreef: 18 okt 2022 22:48
Barnabas schreef: 18 okt 2022 14:15 Hallo, mijn naam is Barnabas. Ik ben christen en niet christelijk opgevoed. De insteek van dit forum spreekt me geweldig aan, namelijk dat het gaat om ontmaskeren van onwaarheden in het geloof. Zelf ben ik tot geloof gekomen en heb ontdekt dat er heel veel onwaarheden rondgaan over het geloof in God, Jezus Christus. Zo heb ik wel eens meegemaakt dat er over Adam en Eva gezegd werd dat zij geen kinderen hadden en daarom geen voorouders konden zijn terwijl de weerlegging heel simpel was. Wie wil meedoen om bedrog aan te pakken en werkelijk rationeel te redeneren zodat we de waarheid ontdekken. Jullie proberen heel hard om aan te tonen dat Christus niet leeft maar dat ik hier ben overtuigd jullie.
Hallo Barnabas. Voel je welkom op gemêleerde forum; ook om de discussie aan te gaan, indien je dat zou willen. We zijn hier gewend met overtuigde christenen in discussie te gaan en er huist hier vanalles rond -- van afgestudeerde fysici, informatici, andere wetenschappers tot kunstenaars, een afgestudeerde theoloog en vanalles daartussen.
Dat is fijn. Maar ik geloof niet dat ik met iedereen het gesprek wil aangaan. Daarbij zijn de regels hier streng.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Welkom Barnabas.
We kennen elkaar al een beetje van GG en Credible.
Je maakte al duidelijk, dat je de forumregels van FT kent.

Ik bewonder je moed om confrontaties aan te gaan.
Want dat er discussie materiaal zal zijn hier zal jou ook duidelijk zijn.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Barnabas schreef: 18 okt 2022 18:15
Rereformed schreef: 18 okt 2022 16:08 Hoezo wij proberen heel hard aan te tonen? Het wordt namelijk door hemzelf en de christelijke bijbelschrijvers aangetoond.
Wanneer jij zegt dat de bijbel zelf aantoont dat Jezus niet leeft dan is het toch waar wat ik zeg?
Ik zal nog even kijken wat je zei:
Barnabas schreef:Ik heb ontdekt dat er heel veel onwaarheden rondgaan over het geloof in God, Jezus Christus.
Ah, nu begrijp ik het. Wat ik opmerkte was één van die zaken die je al zelf had opgemerkt. Indien je niet christelijk bent opgevoed is dat knap :thumbright: , want om die bijbelpassages te vinden moet je het hele nieuwe testament doorlezen. Ga vooral zo door met het ontmaskeren van je geloof.
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Wat een discussie aan het worden is afgesplitst naar Voorzegging wederkomst Jezus
Hier verder met persoonlijke voorstelling en korte introductie.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie