MaartenV schreef: ↑12 okt 2022 10:11
Ik vind dat als je vrijdenker bent, je je dan ook consequent strict aan de
wetenschappelijke conclusies moet houden. Ookal gaat het in tegen je eigen aannames van de werkelijkheid.
Ik moet mij als vrijdenker niet houden aan de eenzijdige interpretatie die jij aan de wetenschappelijke resultaten geeft.
MaartenV schreef: ↑12 okt 2022 10:11 Ik citeer de interpretaties en conclusies in de paper van de wetenschappers die in 2012 dit eerste onderzoek deden naar de effecten van psilocybine op de hersenen
Algemene wetenschappelijk besluiten worden niet getrokken uit één paper.
Zolang jij specifiek op zoek gaat naar artikelen die je visie ondersteunen, en daardoor hier een zeer eenzijdige visie naar voor schuift, is er geen reden om daar veel rekening mee te houden.
Je gedraagt je hier als iemand die de zwaartekracht ontkent en een artikel over een luchtballon heeft gevonden en dan hier komt met de vraag hoe die ballon kan stijgen als de zwaartekracht hem naar beneden trekt.
Die krijgt daar dan een uitleg voor en twee maanden later sta die daar terug met een artikel over een luchtballon, de uitleg die hij kreeg volledig vergeten.
Zo gedraag jij je hier met je artikels over bepaalde situaties met een negatieve correlatie tussen hersenactiviteit en ervaring.
Het is oude kost die je hier steeds opnieuw probeert op te dienen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman