Waarom ons klimaat niet naar de knoppen gaat (indien we ons hoofd koel houden)
Moderator: Moderators
Re: Waarom ons klimaat niet naar de knoppen gaat (indien we ons hoofd koel houden)
Ursula deed het beter met de Azeri's...
Maar we moeten van fosiel AF!
Maar we moeten van fosiel AF!
** Planeet ziet er echt mooi uit vanuit de ruimte... och jammer.... **
Re: Waarom ons klimaat niet naar de knoppen gaat (indien we ons hoofd koel houden)
Helemaal mee eens, politieke partijen die het publiek misleiden en regelrecht voorliegen ten nadelen van nucleaire en ten voordele van fosiel dienen ter verantwoording worden geroepen.
Landen die vroegtijdige sluiting van nucleaire afdwingen ten gunste van klimaatschadelijkke fosiele brandstoffen dienen ter verantwoording geroepen te worden.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Ik ben niet van Nederland , van Belgie, bij ons is de ´biologische/ organische´ marketing immens, is dat niet inchromis schreef: ↑12 jul 2022 14:54
Tijdens wat rond-zoeken kwam ik op dit artikel uit: een redelijke beschouwing, met voors en tegens. Maar: "waarom is maar 3.4 procent van de Nederlandse landbouw biologisch?", dat blijkt toch wel de Nederlandse "kruideniersmentaliteit" te zijn, in combinatie met gemakzucht denk ik. Dat het "niet leeft" (voor tenminste 'bedrijfsmatige redenen') combineert wel lekker met de bredere ideologie van de ideologen
Nederland .. ? (Vanwege esg lijkt me verbazend moest dat in nl anders zijn.) en erger zowat iedereen trapt er in. Grote suppermarkten hebben zelf zakken met anti-gmo reclame.
Meer algemeen vroeg ik me af , is het niet eigen aan een ´freethinker´ om in te gaan tegen pseudo-wetenschappen ?
´Anti-gmo propaganda is schadelijk zeker voor diegene die er het meeste bij te winnen hebben, de armste landen.´
- richard dawkins
Waarom vinden jullie dat pseudo-wetenschap in de landbouw minder schadelijk is als de geneeskunde ?
Dus voor de freethinkers misschien dat Richard dawkins jullie beter te weten overtuigen
Momenteel is Mexico aan de beurt, proficiat Greenpeace
https://geneticliteracyproject.org/2022 ... 58118895-2
Proficiat voor Greenpeace:
https://www.greenpeace.org/internationa ... ext-steps/
Laatst gewijzigd door holog op 19 jul 2022 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
na een check is blijkbaar op zijn minst skepp het toch met me eens , oef.
https://skepp.be/nl/gezondheid/voeding- ... -ideologie
Eveneens socio-economisch is er geen been om op te staan.
Wat skepp misschien niet vermeld ( maar heb slechts snel gescanned) is het feit dit in zijn oorsprong het multinational probleem (cfr. Monsanto) we eveens te danken hebben aan de anti-gmo activisten zelfs, ze hebben het immers verkregen dat de ontwikkeling zo goed als onbetaalbaar is.
Edit: skepp vermeld het wel, dank u skepp
https://skepp.be/nl/gezondheid/voeding- ... -ideologie
Eveneens socio-economisch is er geen been om op te staan.
Wat skepp misschien niet vermeld ( maar heb slechts snel gescanned) is het feit dit in zijn oorsprong het multinational probleem (cfr. Monsanto) we eveens te danken hebben aan de anti-gmo activisten zelfs, ze hebben het immers verkregen dat de ontwikkeling zo goed als onbetaalbaar is.
Edit: skepp vermeld het wel, dank u skepp
Korte (6 minuten) eenvoudige uitleg waarom kunstmest essentieel is
Hoe kunstmest verminderen? Via wetenschap en niet door primitieve biologische toestanden
https://www.science.org/doi/10.1126/science.abi8455
Hoe kunstmest verminderen? Via wetenschap en niet door primitieve biologische toestanden
https://www.science.org/doi/10.1126/science.abi8455
- Peter van Velzen
- Site Admin
Blijf ik met de vraag zitten. Waarom kunstmest als de boeren de poep van de koeien al niet kwijt kunnen? Daar lijkt toch iets niet op orde te zijn. Ik vermoed dat het een kwestie is van veevoer importeren, omdat dat goedkoper is dan vlees importeren. wellicht mede door landbouwsubsidies en invoertariefen. (waardoor wellicht een groter deel van de winst in Europa kan ontstaan?)
Ik wens u alle goeds
Effectief dit overschot aan biologisch mest is enkel mogelijk door de import van veevoer afkomstig van kunstmest. Er stroomt indirect veel kunstmest van de conventionele boer naar de bioboer.Peter van Velzen schreef: ↑24 jul 2022 03:20 Blijf ik met de vraag zitten. Waarom kunstmest als de boeren de poep van de koeien al niet kwijt kunnen? Daar lijkt toch iets niet op orde te zijn. Ik vermoed dat het een kwestie is van veevoer importeren, omdat dat goedkoper is dan vlees importeren. wellicht mede door landbouwsubsidies en invoertariefen. (waardoor wellicht een groter deel van de winst in Europa kan ontstaan?)
Een van de grote voordelen aan kunstmest is we hebben geen koeien/veeteelt nodig. De koe moet weg. (Of in grote maten)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Men houdt die poep extra lang vast om zo de prijs te laten oplopen.Peter van Velzen schreef: ↑24 jul 2022 03:20 Blijf ik met de vraag zitten. Waarom kunstmest als de boeren de poep van de koeien al niet kwijt kunnen? Daar lijkt toch iets niet op orde te zijn. Ik vermoed dat het een kwestie is van veevoer importeren, omdat dat goedkoper is dan vlees importeren. wellicht mede door landbouwsubsidies en invoertariefen. (waardoor wellicht een groter deel van de winst in Europa kan ontstaan?)
Daardoor wordt weer kunstmest voordeliger en ontstaat er een kunstmatige dubbel markt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maar de poep moet er wél uit een keer. En dat mag niet in te ruime hoeveelheden want dan zure regen, dus dan ook geen huizenbouw en minder auto's... oh nee, dié zijn een soort beschermd, net als vliegtuigen, haha..
** Planeet ziet er echt mooi uit vanuit de ruimte... och jammer.... **
Het toppunt van ecomodernisme ?
Waanzinnig project ´the line´ (geen flauw idee hoe reeel of haalbaar dit is - en of de plannen ook werkelijkheid zouden worden)
(Edit: dit is geen project van ecomodernisten bij mijn weten)
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Line,_Saudi_Arabia
Waanzinnig project ´the line´ (geen flauw idee hoe reeel of haalbaar dit is - en of de plannen ook werkelijkheid zouden worden)
(Edit: dit is geen project van ecomodernisten bij mijn weten)
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Line,_Saudi_Arabia
Laatst gewijzigd door holog op 15 aug 2022 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
George Monbiot (geen ecomodernist) - regenesis, iemand het boek gelezen?
" I have come to see land use as the most important of all environmental questions"
" I have come to see land use as the most important of all environmental questions"
En hoe gaan we dat doen zonder kerosine, asfalt en teer?holog schreef: ↑19 jul 2022 09:43Helemaal mee eens, politieke partijen die het publiek misleiden en regelrecht voorliegen ten nadelen van nucleaire en ten voordele van fosiel dienen ter verantwoording worden geroepen.
Landen die vroegtijdige sluiting van nucleaire afdwingen ten gunste van klimaatschadelijkke fosiele brandstoffen dienen ter verantwoording geroepen te worden.
En wat is het alternatief voor plastic?
Zolang we producten nodig hebben die gemaakt zijn of gebruik maken van bovenstaande; wat doen we dan met de bijproducten LPG, benzine en diesel?
Mijn antwoord was net iets anders dan wat jij nu suggereert, maar nu je het toch vraagt , wel via precisie fermentatie natuurlijk, hoe anders ?lanier schreef: ↑15 aug 2022 16:46En hoe gaan we dat doen zonder kerosine, asfalt en teer?holog schreef: ↑19 jul 2022 09:43Helemaal mee eens, politieke partijen die het publiek misleiden en regelrecht voorliegen ten nadelen van nucleaire en ten voordele van fosiel dienen ter verantwoording worden geroepen.
En wat is het alternatief voor plastic?
(BTW ben enkel zeker van plastiek, (voor het overige ,weet ik het niet, maar ik denk dat we als voor zwaardere vraagstukken hebben gestaan))
Plastic Bertrand Ça plane pour moi
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing