Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
Gerard R.
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door Gerard R. »

Misschien denkt hij "wat zij kunnen kan ik beter?".
Maar dan militair, hoewel het Westen dat ook goed kan. Maar dan toch ietsje anders.

Overigens:
waarom had hij er gene Probleem mee toen de Baltische staten lid vd nato werden?
Nououou...? 8-[

En de Navo is er int geheel niet gerust op.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Gerard R. schreef: 12 mar 2022 22:20
Maar dat betekent niet dat zulks een vrijbrief is voor wélke staat ter wereld dan ook om een land als Ukraine fijn te malen en ook nog de ménsen in dat land. (Vond ik overigens zelfs al b.v. van de sancties toen tegen Cuba. Matig destructief, maar het zal je maar gebeuren. Iran.)
En het alles is ook geen vrijbrief om de hele wereld en de wereld-economie grote schade toe te brengen alsmede de energie-situatie dramatisch wereldwijd te knoeien. Al zal dat niet slecht zijn voor de opwarming. De hele wereld uit balans. Hoe gaat Poetin dat allemaal herstellen? Vluchtelingen...
Feit blijft dat er altijd consequenties zijn voor de dingen die in het verleden zijn gebeurd. Al die deskundigen en regeringen hadden rekening mee moeten houden met de narcistische trekken van een psychopaat. Hij heeft geen toestemming nodig om te doen wat die wilt en gaat niks herstellen.

Al die economische sancties die opgelegd zijn door het Westen hebben juist de wereld economie naar de knoppen geholpen.
Wij doen het zelf, de prijzen van olie en gas zijn gigantisch omhoog gegaan waardoor wij zeer waarschijnlijk in een recessie terecht zullen komen. En voorlopig einde verhaal van de energie transitie. Niet meer te betalen door hogere grondstof prijzen in de hele keten.
En dan is er nog sprake van de miljoenen vluchtelingen die door EU landen worden opgevangen. Dat is een behoorlijke disruptie van de normale gang van zaken. Voordeel is dat er wel voldoende arbeidskrachten zullen zijn binnen EU.

Mensen verkneukelen zich dat er zulke zware sancties aan Rusland worden opgelegd.
De Russen hebben in ieder geval wel brood te eten. Of dat geldt voor de armste deel van de wereld, weet ik niet.
Wij worden wel armer.
Als je té strategisch gaat denken en doen in onze wereld zal je een hoop mensen en spullen moeten vernielen.
Er zijn nog heel wat appeltjes te schillen.
En ik vind dat je daar als mens geen recht toe hebt. Je moet ook gewoon met je vette vingers afblijven van b.v. een autonome staat, wát voor politiek je ook uitbroedt. Ga maar politiek vechten, niet zo. En ik heb gezien, dat zelfs de
'vrienden van de Russen´ (zolang dát duurt) de Chinezen wel defelijk ook min of meer die mening huldigen in het geval Ukraine.
In de wereld van de hegemonie moet je daar wel aan denken.
De VS doet dat al sinds de 2e wereld oorlog. Na al die tijd heb je nu wel een negatieve mening over?
Omdat het Rusland is?
Ik vind het nogal hypocriet gezien het beleid van de VS+Westen in de hele tijd na WOII.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Zolang het geen jijbak wordt is er best van gedachten over te wisselen.
Dit hele Middeleeuwse verhaal is wat we nou precies niet moeten krijgen op deze mooie, wrede biotoop met heel akelige houthakkers.
Voor je t weet is dit 'de norm'. Leer mij mensen kennen....
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Chronos schreef: 13 mar 2022 11:48
Gerard R. schreef: 12 mar 2022 22:20
Maar dat betekent niet dat zulks een vrijbrief is voor wélke staat ter wereld dan ook om een land als Ukraine fijn te malen en ook nog de ménsen in dat land. (Vond ik overigens zelfs al b.v. van de sancties toen tegen Cuba. Matig destructief, maar het zal je maar gebeuren. Iran.)
En het alles is ook geen vrijbrief om de hele wereld en de wereld-economie grote schade toe te brengen alsmede de energie-situatie dramatisch wereldwijd te knoeien. Al zal dat niet slecht zijn voor de opwarming. De hele wereld uit balans. Hoe gaat Poetin dat allemaal herstellen? Vluchtelingen...
Feit blijft dat er altijd consequenties zijn voor de dingen die in het verleden zijn gebeurd. Al die deskundigen en regeringen hadden rekening mee moeten houden met de narcistische trekken van een psychopaat. Hij heeft geen toestemming nodig om te doen wat die wilt en gaat niks herstellen.
En tot hoe ver moeten we rekening houden met de narcistische trekken van een psychopaat? Hoe vermijden we dat we in het rekening houden met de narcistische psychopaat uiteindelijk allemaal naar diens pijpen dansen?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Chronos schreef: 13 mar 2022 11:48 Mensen verkneukelen zich dat er zulke zware sancties aan Rusland worden opgelegd.
hier vergis je je verschrikkelijk
niemand vindt het leuk dat het pensioentje vd Russische weduwe op een maand tijd gehalveerd is

de meeste Russen zijn tegen de oorlog, als ze wisten wat er echt gebeurt. Met 15j cel voor kritiek op de overheid, is het evident dat je je nek niet uitsteekt
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik denk dat niemand zich nog erg verkneukelt. Hier en daar een gek in een gehucht een heel klein beetje wellicht.

En de badinerende woorden van de Navo, "Nee, de Russen zullen wel dit wel doen en dat niet" en zo, gemakkelijk onderuit gezakt voor een camera, lijken mij ook niet op hun plaats. "Maakt u zich geen zorgen"... Ik zou maar uiterst wakker blijven en heel wat legerspul aanvoeren waar het ertoe doet want in het Kremlin is het 100% niet pluis in de hersens. En het Russische volk wordt meegezogen, men weet het nou eenmaal niet omdat alle media is afgekapt. Steun de Leider maar weer fanatiek.

Ik geef toe, dat het niet leuk is als je je geliefde Rusland naar de Philistijnen helpt. Maar begin dan ook niet zo'n leugenfabriek.
Dan kan je zélfs niet uitsluiten, dat je uiteindelijk toch naar de kernwapens zou kunnen gaan grijpen... Zo ziek...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Chronos schreef:
Men is er de laatste tientallen jaren bang voor geweest, het Westen is vroeger door Russen wel beschuldigd van Koude Oorlog-denken na val van de Muur en verdwijnen van communisme, maar wat kan je doen? Een psychopaat is nou eenmaal een psychopaat, wah...? Ja hoor, opbergen..

Hij zit in zijn domein en daar mag de Navo niet komen, weten wij wel. Gelukkig maar, zou ik bijna denken... Kijk eens wat je aanhaalt, b.v. zelfs al in Afghanistan. De Taliban (en wat was/is dát nou?) liep gewoon en supersnel door. Poetin knuppelt wie hij wil en daar mogen wij alleen maar bij staan kijken, want hij heeft zijn eigen politie en zijn legers met extreme middelen, die hij blijkbaar zeer gaarne tegen onschuldigen gebruikt. Dat kennen we wel van Tsjetsjenië en Syrië. Ik zal Tsjechië en Hongarije maar even niet noemen. Zolang hij maar in zijn eigen ellendegebied blijft. Maar je zal als staat maar in dat gebied zitten... En hij is heel erg van het padje... 8-[ Dus ik garandeer niets. En ik mag het niet noemen hier, maar voor je het weet blijft er geen steen op de andere op aarde, net zoals nu al in Ukraine op plaatsen..

Zet maar aan de randen van Navo-gebied, die Navo-legers en andere zware middelen. Want híj mag hiér uiteraard ook niet komen, weten wij. En zo moet het maar blijven. (En dat geldt ook voor b.v. Finland en verder en in het zuiden.)
Chinezen durft hij niet meer. Dat was vroeger.

Oja... https://www.hln.be/buitenland/militaire ... ~abe5bb70/ #-o
https://nos.nl/l/2421078 Ja, daar is ook veel legernieuws over geweest.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nog een kritische noot naar elders..

Goed hè? dat we hier gewoon nog kunnen schrijven. In Rusland is dat niet meer zo.
De web-kranten hier proberen het luikje van het nieuws ook wel steeds meer te sluiten, tenzij je je portemonnee leegt uiteraard.
Op sommige Russisch-achtige fora word je er uiteraard uitgewerkt.
Maar hier bij de Freethinker is 't mooi te doen. :wink: Dank daarvoor :)
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 13 mar 2022 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... redirect=1
Zowel de Russische als de Oekraïense delegatie laat zondag weten dat er schot zit in de vredesonderhandelingen. Daarnaast meldt Turkije dat beide partijen een ontmoeting tussen presidenten Volodymyr Zelensky en Vladimir Poetin inmiddels bespreekbaar vinden. [..]
Fingers crossed..
Maar... de Russen zijn 100% onbetrouwbaar tot nu..
Spannend verhaal in de geschiedenis.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Volgens de laatste opiniepeiling is nu 62% van de Finse bevolking voor NAVO-lidmaatschap, en enkel 16% tegen.

Op 28 februari was voor het eerst een meerderheid voor. In 2017 was enkel 19% voor. Het is nu aangegroeid tot een dikke meerderheid, één van de voorwaarden voor lidmaatschap.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Wie zit mij gvd. toch steeds uit te loggen?

https://edition.cnn.com/2022/03/14/euro ... index.html
[..] A pregnant woman who was injured when a maternity hospital in the Ukrainian city of Mariupol was bombed on Wednesday has died, along with her newborn baby, a surgeon who was treating her confirmed on Monday.

The surgeon, Timur Marin, told Ukrainian television from Mariupol: "While she was being resuscitated and the anti-shock measures were being taken, we performed a caesarean section and took a child with no signs of life. The child's resuscitation for more than half an hour did not work. Resuscitation of the mother for half an hour or more -- without any results. They both died." [..]
Ik zou bijna zeggen "gelukkig maar". We willen toch echt niet leven in zo'n cholerezooi. Of wel?
Nu hebben ze geen pijn en super-verdriet meer.
Nu zijn ze veilig voor de misdaden van de beesten in het nieuws..
Is het niet verschrikkelijk dat ik dit hier opschrijf?

https://news.sky.com/story/ukraine-inva ... n-12557148
A US senator has sparked outrage after he called on Russian people to assassinate President Vladimir Putin.

Lindsey Graham, a Republican senator for South Carolina, said the only way Russia's invasion of Ukraine ends is "for somebody in Russia to take this guy out".

"Is there a Brutus in Russia? Is there a more successful Colonel Stauffenberg in the Russian military," he said on Twitter, referencing Marcus Junius Brutus, who took a leading role in the assassination of Julius Ceaser in 44 BC and Stauffenberg, the German army officer who unsuccessfully attempted to kill Adolf Hitler.

"The only way this ends is for somebody in Russia to take this guy out. You would be doing your country - and the world - a great service."

Goh...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.upi.com/Top_News/World-News ... 647264879/
March 14 (UPI) -- Russian regulators cut off access to Instagram for about 80 million users on Monday, arguing that the social media platform was allowing posts that provoke acts of violence against Russian troops in Ukraine.
Allemaal heel logisch als je misdadige ontoelaatbaarheid pleegt en je hebt de macht om alles tot zwijgen te brengen dat je maar tegen staat.

Oh... dat is allemaal fascisme daar in dat land. "Schiet alle steden maar tot stront". "Jawel meneer 'de president' ".
"Mensen ook?" "Ja". "Ja, uwe godheid..."
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 14 mar 2022 19:51 https://www.upi.com/Top_News/World-News ... 647264879/
March 14 (UPI) -- Russian regulators cut off access to Instagram for about 80 million users on Monday, arguing that the social media platform was allowing posts that provoke acts of violence against Russian troops in Ukraine.
Allemaal heel logisch als je misdadige ontoelaatbaarheid pleegt en je hebt de macht om alles tot zwijgen te brengen dat je maar tegen staat.

Oh... dat is allemaal fascisme daar in dat land. "Schiet alle steden maar tot stront". "Jawel meneer 'de president' ".
Typisch.. de Tsjetsjenen besloten uiteindelijk dan maar Moskou op z'n kop te zetten met o.m. een massamoord in een theater. Dan ben je natuurlijk fout en terrorist, zo gaat dat, maar het viel wel op.
Ik geef toe, dat het niet geholpen heeft. Tsjetsjenie is een staat bestaande uit een hulpvolk (Untermenschen) van Rusland geworden. Bezet. Marionetten-regime. Maar ik denk, dat al die staten waaruit dat gebied 'Rusland' (vroeger Sovjet Uniet) bestaat een keer opstaan. Vroeger of later...

Het is te hopen, dit is echt helemaal niks en feitelijk ellende.
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

Gerard R. schreef: 14 mar 2022 21:21
Gerard R. schreef: 14 mar 2022 19:51 https://www.upi.com/Top_News/World-News ... 647264879/

Typisch.. de Tsjetsjenen besloten uiteindelijk dan maar Moskou op z'n kop te zetten met o.m. een massamoord in een theater. Dan ben je natuurlijk fout en terrorist, zo gaat dat, maar het viel wel op.
Ik geef toe, dat het niet geholpen heeft. Tsjetsjenie is een staat bestaande uit een hulpvolk (Untermenschen) van Rusland geworden. Bezet. Marionetten-regime. Maar ik denk, dat al die staten waaruit dat gebied 'Rusland' (vroeger Sovjet Uniet) bestaat een keer opstaan. Vroeger of later...

Waarom plaats je deze berichten eigenlijk? Om jezelf nog somberder te voelen?
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 14 mar 2022 22:53
Gerard R. schreef: 14 mar 2022 21:21

Waarom plaats je deze berichten eigenlijk? Om jezelf nog somberder te voelen?
Woede. Maar.. oh sorry hoor, ik zal het niet meer doen.
Plaats reactie