Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door ChaimNimsky »

Een vraagje. Wat als een mogendheid Oekraïne in het geheim kernwapens levert? Dat zal het verloop van het Russische verhaaltje zondermeer veranderen, terwijl de NAVO erbuiten blijft. Slechts een atoomtest zoals Noord Korea deed, zal reeds een enorm afschrikkingseffect hebben.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

appelfflap schreef: 26 feb 2022 20:20
Gerard R. schreef: 26 feb 2022 19:21 Duitsland gaat waarschijnlijk toch akkoord met invoering van de Swift-blokkade voor de Russen.
Nu ben ik beetje ongerust want vanaf wanneer zal Rusland de Europese hulp + blokkade als inmenging in de oorlog beschouwen?
zo ongeveer elke land levert ondertussen wapens en materiaal
het zou me ook sterk verbazen als het Oekraiense leger geen informatie krijgt vd Amerikaanse of Britse inlichtingendiensten en/of hun satellieten
Niet ongerust! Maar eindelijk hoop!
Ik word vandaag begroet met de tegenovergestelde boodschap van gisteren. Gistermorgen leek het erop dat de Russen met een overmacht op alle fronten de oorlog laten uitbarsten en alles onder tanks en bommen verpulverd zal worden.
Maar vandaag een lawine aan positief nieuws!
De Russen bereiken nergens een doel. Het lijkt er nu op dat miljoenen Oekraieners daadwerkelijk bereid zijn om allemaal mee te doen aan het tegenhouden van de Russen. Het westen heft zo ongeveer alle tegenzin om wat aan de situatie te doen op. Wat "echt niet gaat gebeuren" is in één dag al gebeurd: tot uitsluiting van Rusland uit Swift is al besloten. De gaskraan gaat al dicht vanwege oorlogshandelingen die de Russen zelf volgens plan of per ongeluk uitvoeren. Het wordt een totale boycot van Rusland. Overal in de westerse wereld staan mensen achter Oekraïne en wenst men steun voor ze en daadwerkelijke aktie tegen Rusland. Wapens worden geleverd. Zelfs door Duitsland! De houding van Duitsland is op alle fronten omgedraaid, iets wat misschien van beslissende betekenis zal zijn. In Rusland zelf groeien de protesten tegen de oorlog.
Het lijkt op een keer in de gang van zaken. De zaak is niet verloren. Dit kan het einde van Poetin worden. Geen Rus wil dat Oekraïne platgebombardeerd wordt. Een beetje slimme Rus zal ook weten dat een einde maken aan het bewind van Poetin de redding van Rusland is. Ik hoop zo op een Russische binnenlandse opstand.
Born OK the first time
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

lanier schreef: 26 feb 2022 22:57 De Russen hebben hun eigen SWIFT systeem genaamd SPFS. Weliswaar niet zo professioneel maar wel bruikbaar voor buitenlandse bedrijven. Met veel investeringen kan het zeer professioneel worden. Dat is wel het laatste wat Amerika wil want zij monitoren SWIFT. Met een tweede systeem zijn zij het overzicht kwijt. Veel landen zullen geïnteresseerd zijn in SPFS zodat ze niet meer met Amerika hebben te maken. Zo eenvoudig is het allemaal niet.
Het aantal aangesloten financiële instellingen op SPFS is circa 400. Bij SWIFT zijn circa 11.000 financiële instellingen aangesloten. SPFS heeft nog een lange weg te gaan en is in handen van een mogendheid die niet bepaald te vertrouwen is, zeker niet meer dan de VS waar je nog enigszins de mogelijkheid hebt om te procederen in vergelijking met Rusland.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

lanier schreef: 26 feb 2022 22:57 De Russen hebben hun eigen SWIFT systeem genaamd SPFS.
Iedere firma die zich bij deze Russische maffia wil aansluiten en zaken doen boycotten en sancties opleggen.
Born OK the first time
holog
Diehard

Bericht door holog »

Mullog schreef: 27 feb 2022 07:24 Het aantal aangesloten financiële instellingen op SPFS is circa 400. Bij SWIFT zijn circa 11.000 financiële instellingen aangesloten. SPFS heeft nog een lange weg te gaan en is in handen van een mogendheid die niet bepaald te vertrouwen is, zeker niet meer dan de VS waar je nog enigszins de mogelijkheid hebt om te procederen in vergelijking met Rusland.
wil je nu zeggen dat SWIFT in handen van de VS is ? Vreemd - ik dacht dat het in mijn achtertuin lag ? wel ja een paar kilometers verder op dan.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Het datacenter ligt vlakbij Brussel, maar SWIFT is in handen van de Amerikanen. Ook de Chinezen hebben hun eigen systeem genaamd CIPS. Er is al een koppeling gerealiseerd tussen CIPS en SPFS. Er moet nog veel worden ontwikkeld maar het is wel een eerste stap. Rusland en China willen onder de druk uitkomen die Amerika eventueel kan opleggen. Je kunt dit wel willen boycotten maar dat heeft totaal geen zin; waarom zou Amerika het alleenrecht mogen hebben op monitoren van betalingsverkeer? Het zal alleen maar leiden tot meer landen die zich aansluiten bij dit systeem, met name Aziatische landen. Door SWIFT plat te leggen in Rusland stelt Amerika zich kwetsbaar op. Het is al een keer eerder toegepast in Iran. Maar Iran is geen Rusland en China. Laten we niet vergeten dat het uitsluiten van Rusland van SWIFT alleen wordt gesteund door EU, Engeland, Canada, Australië en mogelijk Amerika. De rest van de wereld heeft nog niet van zich laten horen. Sowieso onthouden grote landen als India zich van commentaar.

Meer over SPFS:
https://businessam.be/vergeet-swift-rus ... alsysteem/
Rereformed
Moderator
Contacteer:

lanier schreef:Dat de Russen daar al wekenlang met 100.000 militairen heeft een reden: solidariteit kweken. Vecht je niet voor Poetin, dan wel voor je strijdmakkers en moedertje Rusland. Die militairen zijn nu tot op het bot gemotiveerd.
Geen idee waar je deze laatste bewering op baseerde, maar het Russische leger staat vanouds bekend als niet erg gemotiveerd en tot nu toe is er geen reden om te denken dat van het omgekeerde sprake is. De tot op het bot gemotiveerde strijders zijn de Oekraieners. De Russen worden opgedragen te vechten tegen een broedervolk, waarvan velen vloeiend Russisch spreken. Hoe motiverend is dat?
Probeer dit Fins artikel van net voor het uitbreken van de oorlog eens te vertalen met de vertaalknop. Je kunt dan lezen dat de Russische soldaten lijden aan vorst, honger, corona, slapen in omstandigheden die alle motivatie grondig doodt, dat ze zoveel mogelijk alcohol drinken en hun dieselvoorraden verkopen om maar aan eten en wodka te komen.

Deze video schijnt het artikel van voor de oorlog te bevestigen. Het Russische leger is slecht georganiseerd. Tanks staan nu stil omdat hun brandstof op is, en ze weten niet waar ze heen moeten. Tezelfdertijd blazen Russen dom olieopslagplaatsen op.
De Oekraiense voorbijganger schijnt buitengewoon optimistisch te zijn en is het tegendeel van bang.

Hier een bericht dat vertelt dat de Oekraieners geheime Russische intel hebben buitgemaakt:

"Ukrainian intelligence service and armed forces received names of Russian invaders, as well as secret passwords and ciphers used by the aggressor country. This will allow us to understand the essence of the enemy's intercepted conversations," the SBU said in Telegram.

Among the documents there is also a combat crew with the call signs of fighters and commanders, the schemes of the invaders' actions: ways of attack, withdrawal, refueling, conventional signs of the enemy, in particular, decoding of control commands.

The documents received will serve as evidence for the court, they will allow to control every name of the enemy occupiers and all the survivors will definitely be punished."
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

lanier schreef: 27 feb 2022 09:27 Je kunt dit wel willen boycotten maar dat heeft totaal geen zin;
Eerst kom je aan met de verzekering dat het westen Rusland niet zal uitsluiten uit Swift, en zodra je opinie bakzeil haalt ga je over op een ander argument om toch vooral maar je defaitisme te blijven onderhouden. Je hebt een chronisch gebrek aan motivatie om je voor democratie en vrijheid in te zetten en te pleiten voor steun aan Oekraïne en overeind houden van de democratie in Europa. En je treurzangen zonder eind beginnen wat mij betreft komisch te worden omdat ze te voorspelbaar zijn en teveel lijken op Russische propaganda, net als de bijdragen waar Tiberius dit onderwerp mee dacht te moeten verrijken.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

swift is een samenwerking tussen 11000 banken en 200 landen voor soepel internationaal betalingsverkeer.
de hoofdzetel ligt in belgie.
in principe neutraal maar iran is het precedent om een land te blokkeren.
het russisch alternatief zijn 400 banken, vooral Russische banken dan

Rusland heeft nu echt een probleem. Misschien beschouwen ze dat zelfs als oorlogsverklaring

ons probleem is energie.
moeten we gaan bedelen bij andere dictaturen of de transitie echt doorzetten nu?

Russische diplomaten zijn in Minsk aangekomen om te onderhandelen? een bijzonder neutraal land
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Rereformed schreef: 27 feb 2022 09:58
lanier schreef: 27 feb 2022 09:27 Je kunt dit wel willen boycotten maar dat heeft totaal geen zin;
Eerst kom je aan met de verzekering dat het westen Rusland niet zal uitsluiten uit Swift, en zodra je opinie bakzeil haalt ga je over op een ander argument om toch vooral maar je defaitisme te blijven onderhouden. Je hebt een chronisch gebrek aan motivatie om je voor democratie en vrijheid in te zetten en te pleiten voor steun aan Oekraïne en overeind houden van de democratie in Europa. En je treurzangen zonder eind beginnen wat mij betreft komisch te worden omdat ze te voorspelbaar zijn en teveel lijken op Russische propaganda, net als de bijdragen waar Tiberius dit onderwerp mee dacht te moeten verrijken.
Hou toch op, alsof mijn inzet tot democratie er ook maar iets toe doet. Ik geef slechts aan welke ontwikkelingen en alternatieven er zijn, iets waar ik ook geen invloed op heb. Zit je daar soms mee?? Wat draagt Finland bij? Schijten in hun broek voor Rusland en ondertussen de mond vol over democratie en vrijheid. Tsja, zo kom je er wel...
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

appelfflap schreef: 27 feb 2022 10:04 swift is een samenwerking tussen 11000 banken en 200 landen voor soepel internationaal betalingsverkeer.
de hoofdzetel ligt in belgie.
in principe neutraal maar iran is het precedent om een land te blokkeren.
het russisch alternatief zijn 400 banken, vooral Russische banken dan

Rusland heeft nu echt een probleem. Misschien beschouwen ze dat zelfs als oorlogsverklaring

ons probleem is energie.
moeten we gaan bedelen bij andere dictaturen of de transitie echt doorzetten nu?

Russische diplomaten zijn in Minsk aangekomen om te onderhandelen? een bijzonder neutraal land
De sancties helpen niet, dat is nu wel gebleken. Tenzij de Russische economie zoveel te leiden heeft dat honderdduizenden in Rusland de straat op gaan en het aftreden van Poetin eisen. Ook moeten de olichargen overstag want zij bezitten 99.8% van de economie.

Zoals mijn geplaatste artikel aangeeft zijn ook de Chinezen bezig met een alternatief voor Swift. Nog even en China heeft de grootste economie van de wereld. In de toekomst zal China aangeven dat er via hun betalingssysteem betaalt dient te worden. Kunnen wij dat weigeren? Dan gaan medicijnen en kostbare grondstoffen naar een ander land. De Amerikaanse dollar komt serieus onder druk te staan, wat ze niet kunnen opvangen met hun enorme staatsschuld van 24 biljoen. Dat deze ontwikkelingen nog maar net zijn opgestart wil niet zeggen dat het een serieuze bedreiging is voor de toekomst.

Zoals ik al verwacht had is de eerste gasinstallatie al in brand gevlogen, evenals een oliedepot. Anderen zullen nog wel volgen.
holog
Diehard

Bericht door holog »

lanier schreef: 27 feb 2022 09:27 Het datacenter ligt vlakbij Brussel, maar SWIFT is in handen van de Amerikanen.

niet dat het in de discutie echt uit maakt - maar ik vraag me toch af waar je dit haalt - of waarom je dit beweert en of dit klopt ? SWIFT is een Belgisch bedrijf, dat valt onder het Belgisch recht , met hoofdkantoor in Terhulpen en met oa. een datacenter in de VS. zelf in je eigen link lijkt niets anders te staan.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

en teveel lijken op Russische propaganda
Let een beetje op je woorden aub, want dit gaat nergens over. Ik haal alleen artikelen aan die hier door de media worden geplaatst. En ik laat zien dat het allemaal niet zo eenvoudig is en er zich veel op de achtergrond afspeelt. Ik heb nergens ook maar enigzins laten blijken voor de Russen te zijn. Ik heb juist aangegeven dat deze oorlog waanzin is en dat er snel een einde aan moet komen. Laat er geen twijfel zijn dat ik Oekraïne steun, hoewel ik niet van plan ben met een vredesduif en een roos in m'n reet af te reizen naar dat land om ze te steunen. Ik ben wel blij met de initiatieven die er zijn zoals het brengen van hulpgoederen. Aangezien jij er zo emotioneel bovenop zit; heb jij je pakketje al klaar?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

holog schreef: 27 feb 2022 08:47
Mullog schreef: 27 feb 2022 07:24 Het aantal aangesloten financiële instellingen op SPFS is circa 400. Bij SWIFT zijn circa 11.000 financiële instellingen aangesloten. SPFS heeft nog een lange weg te gaan en is in handen van een mogendheid die niet bepaald te vertrouwen is, zeker niet meer dan de VS waar je nog enigszins de mogelijkheid hebt om te procederen in vergelijking met Rusland.
wil je nu zeggen dat SWIFT in handen van de VS is ? Vreemd - ik dacht dat het in mijn achtertuin lag ? wel ja een paar kilometers verder op dan.
Ik reageerde op de opmerking van Lanier dat de VS SWIFT monitort.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

holog schreef: 27 feb 2022 11:14
lanier schreef: 27 feb 2022 09:27 Het datacenter ligt vlakbij Brussel, maar SWIFT is in handen van de Amerikanen.

niet dat het in de discutie echt uit maakt - maar ik vraag me toch af waar je dit haalt - of waarom je dit beweert en of dit klopt ? SWIFT is een Belgisch bedrijf, dat valt onder het Belgisch recht , met hoofdkantoor in Terhulpen en met oa. een datacenter in de VS. zelf in je eigen link lijkt niets anders te staan.
SWIFT valt onder het Belgische recht. Het heeft datacentra in Nederland, Zwitserland en Amerika. Vanaf 2001 hadden de Amerikanen inzicht in iedere transactie, waar later in de EU een stokje voor is gestoken.

Meer info over SWIFT en de alternatieven:
https://businessam.be/wat-is-swift-en-w ... g-voor-is/

Een aantal Russische banken schijnen nu te worden afgesloten, lang niet allemaal. In Amerika is het opvallend stil. Het afsluiten van alle banken schijnt de Russische economie met 5% onderuit te halen, niet echt dramatisch. Russische parlementsleden hebben al gezegd dat wanneer wij alle Russische banken blokkeren, zij dit zullen zien als een oorlogsverklaring.
Plaats reactie