Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Covid-19

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 13 jan 2022 13:30Mijn stelling: een vergelijkbaar effect als vaccins, dus 90% risico reductie .

Wat je geeft zijn uitspraken van mensen dat vitamine D enig effect zou hebben. Dat wil ik ook best geloven. Hetzelfde geldt voor meer bewegen, schonere lucht,... Maar ik lees dus geen vergelijkbaar effect als vaccins.
Het verhaal stamt uit de VS.

Daar was in een paar dakloze opvang geconstateerd dat nagenoeg alle daklozen geïnfecteerd waren, maar geen ziekte verschijnselen kregen Men verklaarde dat uit het veel buiten zijn van deze daklozen en zo meer vitamine D opbouwde en daaruit besloot men dat vitamine D de ziekteverschijnselen zou onderdrukken. Van een echt wetenschappelijk onderzoek hiernaar is me niets bekend, maar dat zegt weinig tot niets.

PS.
Bedenk wel dat deze zwervers wel de ziekte bij zich hadden, maar er kennelijk geen last van hadden. (volgens sommigen)
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 jan 2022 14:23
gerard_m schreef: 13 jan 2022 13:30Mijn stelling: een vergelijkbaar effect als vaccins, dus 90% risico reductie .

Wat je geeft zijn uitspraken van mensen dat vitamine D enig effect zou hebben. Dat wil ik ook best geloven. Hetzelfde geldt voor meer bewegen, schonere lucht,... Maar ik lees dus geen vergelijkbaar effect als vaccins.
Het verhaal stamt uit de VS.

Daar was in een paar dakloze opvang geconstateerd dat nagenoeg alle daklozen geïnfecteerd waren, maar geen ziekte verschijnselen kregen Men verklaarde dat uit het veel buiten zijn van deze daklozen en zo meer vitamine D opbouwde en daaruit besloot men dat vitamine D de ziekteverschijnselen zou onderdrukken. Van een echt wetenschappelijk onderzoek hiernaar is me niets bekend, maar dat zegt weinig tot niets.

PS.
Bedenk wel dat deze zwervers wel de ziekte bij zich hadden, maar er kennelijk geen last van hadden. (volgens sommigen)
Nog in aanvulling op wat je schrijft: het is ook bekend dat bij ernstig zieke corona patiënten het vitamine D level vaak erg laag ligt. Dit kan echter ook het gevolg van corona zijn. Verder volgt corona een seizoenspatroon, ook dit kan een aanwijzing zijn voor een effect van vitamine D, maar ook veel andere factoren spelen hier mee.

Kortom: het zou dus best enig effect kunnen hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 13:49 gezond BMI blijkbaar 75%, stuk meer bescherming van vaccins tegen Omicron ;).
Dat klopt niet. Bescherming tegen ernstige ziekte van vaccins is veel hoger.
Daarbij is een vaccin binnen een kwartiertje geregeld, dat kun je niet zeggen van het opheffen van obesitas.
Een tekort aan vit D is met name een probleem. Gezien dat best veel mensen zijn in NL is dat problematisch. Hoeveel % geen tekort beschermd t.o.v. wél een tekort. Tja dat is misschien nu lastig te zeggen. Maar zeg dan dat je het niet weet. Zou maar ook zo wel heel hoog kunnen zijn. Jij weet het dan net zo min.
Zoals nu een paar keer gezegd: het kan enig effect hebben maar hoeveel is onbekend.

Het lijkt hier gebracht te worden als een alternatief voor vaccinatie en dat is dus niet meer dan een gok.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Joost_de_groot
Forum fan

Bericht door Joost_de_groot »

gerard_m schreef: 13 jan 2022 15:10
Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 13:49 gezond BMI blijkbaar 75%, stuk meer bescherming van vaccins tegen Omicron ;).
Dat klopt niet. Bescherming tegen ernstige ziekte van vaccins is veel hoger.
Daarbij is een vaccin binnen een kwartiertje geregeld, dat kun je niet zeggen van het opheffen van obesitas.
Een tekort aan vit D is met name een probleem. Gezien dat best veel mensen zijn in NL is dat problematisch. Hoeveel % geen tekort beschermd t.o.v. wél een tekort. Tja dat is misschien nu lastig te zeggen. Maar zeg dan dat je het niet weet. Zou maar ook zo wel heel hoog kunnen zijn. Jij weet het dan net zo min.
Zoals nu een paar keer gezegd: het kan enig effect hebben maar hoeveel is onbekend.

Het lijkt hier gebracht te worden als een alternatief voor vaccinatie en dat is dus niet meer dan een gok.
Als je zelf niet eens weet hoeveel, kan je het suggestieve woordje 'enig' er ook wel uit laten hoor.

Omicron is niet meer dan een griep. In 2018 deden we ook niet zo panisch. Kom op zeg. We weten niet eens hoeveel dat vaccin nu helpt specifiek tegen Omicron. In Zuid Afrika is bijna niemand gevaccineerd en is alles overgewaaid. Ze hebben blijkbaar daar wel betere dingen te doen dan iedereen de hele dag door testen.

Opheffen van Obesitas duurt misschien iets langer, maar wees niet zo hypocriet door te stellen dat het probleem alleen bij ongevaccineerden ligt. Als iemand dus een laag BMI heeft en jong is, hoeft zo iemand niet perse een vaccin. Want de statistische kans dat zo iemand in het ziekenhuis terecht komt is sowieso al erg laag. Je kan nu wel weer met anekdotische sites aankomen zetten, maar de statistiek liegt niet.

Daarnaast:
"
We keken ook even over de grens: Finland en Noorwegen doen vitamine D in hun melkproducten en daar is de percentuele sterfte door Covid-19 vele malen lager, ook in gebieden met dezelfde bevolkingsdichtheid als in West-Nederland. Wij hebben getracht deze politiek gevoelige informatie te publiceren bij het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde en het Medisch Contact, maar kregen geen voet aan de grond.
"

Dat zegt waarschijnlijk niets, maar het zegt ook niet niets.
Laatst gewijzigd door Joost_de_groot op 13 jan 2022 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

elle schreef: 13 jan 2022 09:52 Mijn punt was en is dat ongezond leven een keuze is
En geen vaccin nemen is ook een keuze
Ik geef in het dagelijks leven leefstijl-advies en kan je verzekeren dat voor veel mensen met een ongezonde leefstijl dit niet perse een keuze is. Achtergrond en milieu en mentale gesteldheid spelen hier eveneens een grote rol.
Het is een stuk eenvoudiger om een vaccin te nemen dan je leefstijl om te gooien om op den duur fit en gezond te geraken. Dat is iets wat vaak meerdere jaren gaat kosten en dan nog lang niet altijd duurzaam stand houdt. Obesitas is niet voor niets een diagnose.

Je bent steeds een drogreden (valse vergelijking) aan het opvoeren in casu bewust geen vaccin nemen en een ongezonde leefstijl.
Hou dus op met mensen met een ongezonde leefstijl, hardrijders, onvoorzichtige overstekenden en anderen die op de IC belanden te vergelijken met vaccinweigeraars die dit overkomt

@ Joost
Edit: ventileren heeft zin evenals zorgen voor voldoende vitamine D, samen met hygienemaatregelen, mondkapjes en vaccinatie. Er wordt hier af en toe geopperd dat onderdelen over het hoofd worden gezien en enkel vaccineren telt. Het laatste is wel de best toe te passen regel om ziekenhuisopvang te beperken en kan niet anders dan dit adviseren.
Jongeren die zelf weinig ziekelast kennen vaccineren daar wordt ook tegen geageerd maar dit kan indirect bijdragen aan meer vrijheid voor iedereen.
En ik ga nu eens niet buitenlanden erbij halen waar zaken en cijfers anders liggen al was het maar vanwege demografische spreiding.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 13 jan 2022 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Joost_de_groot
Forum fan

doctorwho schreef: 13 jan 2022 15:32
elle schreef: 13 jan 2022 09:52 Mijn punt was en is dat ongezond leven een keuze is
En geen vaccin nemen is ook een keuze
Ik geef in het dagelijks leven leefstijl-advies en kan je verzekeren dat voor veel mensen met een ongezonde leefstijl dit niet perse een keuze is. Achtergrond en milieu en mentale gesteldheid spelen hier eveneens een grote rol.
Het is een stuk eenvoudiger om een vaccin te nemen dan je leefstijl om te gooien om op den duur fit en gezond te geraken. Dat is iets wat vaak meerdere jaren gaat kosten en dan nog lang niet altijd duurzaam stand houdt. Obesitas is niet voor niets een diagnose.

Je bent steeds een drogreden (valse vergelijking) aan het opvoeren in casu bewust geen vaccin nemen en een ongezonde leefstijl.
Hou dus op met mensen met een ongezonde leefstijl, hardrijders, onvoorzichtige overstekenden en anderen die op de IC belanden te vergelijken met vaccinweigeraars die dit overkomt
Onzin, iemand die bewust heel gezond leeft kan prima een vaccin overslaan op basis van zijn eigen afwegingen. Die hoeft niet het dupe te worden van de personen die jij hier aanhaalt. En al zeker niet als egoïstisch te worden gezien. Sterker nog, deze persoon zal gedurende zijn leven veel minder steunen op de zorg. En dus ook niet tijdens deze pandemie.

Het is juist een drogreden om alle ongevaccineerden als één groep te behandelen. Hou daar eens mee op.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 15:38 Onzin, iemand die bewust heel gezond leeft kan prima een vaccin overslaan op basis van zijn eigen afwegingen. Die hoeft niet het dupe te worden van de personen die jij hier aanhaalt. En al zeker niet als egoïstisch te worden gezien. Sterker nog, deze persoon zal gedurende zijn leven veel minder steunen op de zorg. En dus ook niet tijdens deze pandemie.

Het is juist een drogreden om alle ongevaccineerden als één groep te behandelen. Hou daar eens mee op.
Joost ik behandel de groep als groep omdat het een groep is namelijk de verzameling van ongevaccineerden. Wat hun onderliggende redenen zijn welke lopen van geloofsovertuiging, gemakzucht , complottheorieen , of denken het overkomt mij niet want ik ben gezond maakt niet echt uit.
Vind overigens wel dat je in het algemeen een vrij onvriendelijke wijze van benadering hebt aangaande redeneringen die je niet aan staan.

Iemand die bewust gezond leeft zal geen vaccin overslaan :)
Er zijn vershillende genetische situaties, waarbij ook bij gezond levende mensen Covid-19 zeer ernstige gevolgen kan hebben.
Meer varianten TLR7 gen gevonden in jonge gezonde mannen met ernstige Covid-19
Immuundeficiëntie bij afweer tegen SARS-CoV-2 reden tot screening en versnelde vaccinatie
https://www.radboudumc.nl/nieuws/2021/m ... ge-covid19
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 15:22 Omicron is niet meer dan een griep.
De vraag blijft dan staan hoe het kan dat alle ziekenhuizen in Nederland ernaast zitten als zij zich wél zorgen maken over corona.
Veel meer doden ondanks maatregelen, een totaal ander klinisch ziektebeeld, ongekend langdurige overbelasting van de zorg...
Het zijn maar feiten he.

Opheffen van Obesitas duurt misschien iets langer, maar wees niet zo hypocriet door te stellen dat het probleem alleen bij ongevaccineerden ligt.
Ik heb dit nergens beweerd.
Je stromannen worden vermoeiend.

Daarnaast:
"
We keken ook even over de grens: Finland en Noorwegen doen vitamine D in hun melkproducten en daar is de percentuele sterfte door Covid-19 vele malen lager, ook in gebieden met dezelfde bevolkingsdichtheid als in West-Nederland. Wij hebben getracht deze politiek gevoelige informatie te publiceren bij het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde en het Medisch Contact, maar kregen geen voet aan de grond.
Zelfs een bron zet je er niet bij. Alleen maar weer de zoveelste suggestie van een wereld die datgene censureert wat jij als waarheid wilt aannemen.
Joost_de_groot
Forum fan

doctorwho schreef: 13 jan 2022 15:57 Joost ik behandel de groep als groep omdat het een groep is namelijk de verzameling van ongevaccineerden.
Dat is precies waarom de nuance ontbreekt. Dat doen mensen die polariseren namelijk ook.
doctorwho schreef: 13 jan 2022 15:57 Wat hun onderliggende redenen zijn welke lopen van geloofsovertuiging, gemakzucht , complottheorieen , of denken het overkomt mij niet want ik ben gezond maakt niet echt uit.
Zelfingenomen opmerking. Dit is een projectie van je eigen vooroordeel op andere mensen. Denk je dat deze opsomming een dialoog opent?
doctorwho schreef: 13 jan 2022 15:57 Er zijn vershillende genetische situaties, waarbij ook bij gezond levende mensen Covid-19 zeer ernstige gevolgen kan hebben.
Ja en? Is nog geen reden om iedereen zo driftig in te enten met een vaccin wat zo kort werkt. Is nog steeds veel onzeker. Zal ook zo zijn met griep. Doen we toch ook niet zo hysterisch over?
doctorwho schreef: 13 jan 2022 15:57 Vind overigens wel dat je in het algemeen een vrij onvriendelijke wijze van benadering hebt aangaande redeneringen die je niet aan staan.
Haha dat vind ik ook van jullie, maar jullie zijn daar zelf blind voor omdat je in het 'goede' groepje zit. Complotdenker, antivaxxer, gemakzuchtige denker, trol etc. Mag allemaal wel natuurlijk. Maar een cocesnuiver, frikandellenverslinder zijn o zo op de man. Ja ja, zo lusten we er nog wel een paar.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 16:19 Haha dat vind ik ook van jullie, maar jullie zijn daar zelf blind voor omdat je in het 'goede' groepje zit. Complotdenker, antivaxxer, gemakzuchtige denker, trol etc. Mag allemaal wel natuurlijk. Maar een cocesnuiver, frikandellenverslinder zijn o zo op de man. Ja ja, zo lusten we er nog wel een paar.
Dat haha spreekt boekdelen. Maar wie het laatst lacht...... succes met je wijze van bejegening verder.
Negeermodus aan :)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 16:19 Maar een cocesnuiver, frikandellenverslinder zijn o zo op de man. Ja ja, zo lusten we er nog wel een paar.
een schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.

jouw mening strookt niet met de werkelijkheid dus begin je excuses te zoeken, volgens jou belanden enkel ongezonde kinderen in de kliniek
een volstrekt niet-onderbouwde of bewezen stelling van uw kant.

een fantasietje om aan uw mening te kunnen vasthouden dat kinderen geen vaccin nodig hebben omdat ze 100% zeker niet ziek kunnen worden door corona.

ik ga ook in negeemrodus want je gaat toch maar weer beledigen
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

appelfflap schreef: 13 jan 2022 12:39
elle schreef: 13 jan 2022 12:33 Vind jij eigenlijk ook dat ik recht op een beloning heb omdat ik de zorg niet belast?
Zoiets als een no claim verzekering voor je auto?
de welvaartsstaat is geen verzekering
Het zal in Belgie een ander systeem zijn dan in Nederland
Hier betaalt de gemiddelde Nederlander verplicht ruim €1000 per jaar aan zorgverzekering plus een hoger of lager eigen risico.
Non sum qualis eram
Joost_de_groot
Forum fan

doctorwho schreef: 13 jan 2022 17:06
Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 16:19 Haha dat vind ik ook van jullie, maar jullie zijn daar zelf blind voor omdat je in het 'goede' groepje zit. Complotdenker, antivaxxer, gemakzuchtige denker, trol etc. Mag allemaal wel natuurlijk. Maar een cocesnuiver, frikandellenverslinder zijn o zo op de man. Ja ja, zo lusten we er nog wel een paar.
Dat haha spreekt boekdelen. Maar wie het laatst lacht...... succes met je wijze van bejegening verder.
Negeermodus aan :)
*hihi :smilebox:, je kan ook gewoon toegeven dat ik gelijk heb hoor. Maakt het een stuk minder genant.
appelfflap schreef: 13 jan 2022 17:55 een schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.

jouw mening strookt niet met de werkelijkheid dus begin je excuses te zoeken, volgens jou belanden enkel ongezonde kinderen in de kliniek
een volstrekt niet-onderbouwde of bewezen stelling van uw kant.

een fantasietje om aan uw mening te kunnen vasthouden dat kinderen geen vaccin nodig hebben omdat ze 100% zeker niet ziek kunnen worden door corona.

ik ga ook in negeemrodus want je gaat toch maar weer beledigen
:lol: :lol: Cognitieve dissonantie, weet je wel wat dat betekent? Succes met je drogredenaties en knack artikelen.

P.s. Ik kan je nu al verzekeren dat je me niet gaat negeren, daar is je ego veels te groot voor. Je hebt vrees ik niet de discipline en de rationaliteit die daarvoor nodig is. Maar ik wens je succes.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

elle schreef: 13 jan 2022 19:48 Het zal in Belgie een ander systeem zijn dan in Nederland
Hier betaalt de gemiddelde Nederlander verplicht ruim €1000 per jaar aan zorgverzekering plus een hoger of lager eigen risico.
yep
1 of andere ideologie die beweert dat alles privatiseren goedkoper is en beter werkt
maar jij betaalt wel minder belastingen :)
Joost_de_groot
Forum fan

gerard_m schreef: 13 jan 2022 16:09 De vraag blijft dan staan hoe het kan dat alle ziekenhuizen in Nederland ernaast zitten als zij zich wél zorgen maken over corona.
Veel meer doden ondanks maatregelen, een totaal ander klinisch ziektebeeld, ongekend langdurige overbelasting van de zorg...
Het zijn maar feiten he.
Ja tuurlijk Gerard, ALLE ziekenhuizen van het HELE land. Kom eens met wat bronnen in plaats van maar wat te roepen steeds. VEEEL meer doden ondanks ALLE maatregelen. Zucht.. je lijkt Baudet wel.

gerard_m schreef: 13 jan 2022 16:09 Zelfs een bron zet je er niet bij. Alleen maar weer de zoveelste suggestie van een wereld die datgene censureert wat jij als waarheid wilt aannemen.
Stond al in mijn vorige bericht. Maar dat lees je toch niet, want je moet eerst bevestiging krijgen van iemand anders dat het een betrouwbare bron is. Net zoals je dat Knack artikel wel serieus neemt en de inhoudelijke reactie van Geert van den Bossche niet. Geert fileerde dat hele artikel met goede inhoudelijke reacties. Maar jij kijkt naar een paar ad hominems. Ad hominems die je vanuit je eigen groepje maar wat graag negeert. Meten met twee maten. Dat maakt dit allemaal ook zo vermakelijk.
Plaats reactie