Wat denkt U over Reality Warping ?

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Wat denkt U over Reality Warping ?

Bericht door Gloomy »

manipulate existential state of themself and anything else around them, including the laws of physics and even logic itself.
Ja, ik weet: Marvel-toestanden. [-X

Heeft er iemand van jullie hier wel eens een ervaring van gehad.
Deel hier uw verhaal.

Veel Liefde in deze moeilijke tijden.

Jan.
Maria
Moderator

Re: Wat denkt U over Reality Warping ?

Bericht door Maria »

Gloomy schreef: 11 jan 2022 00:15 Ja, ik weet: Marvel-toestanden. [-X

Nee, geen idee.
Probeer eens in gewoon Nederlands onder woorden te brnegen wat je bedoelt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gloomy schreef: 11 jan 2022 00:15
manipulate existential state of themself and anything else around them, including the laws of physics and even logic itself.
Ik wil er niet aan denken. Ik vertrouw erop dat vrijwel altijd objectieve emperie mogelijk is, en dat de werkelijkheid enkele regels kent die we niet kunnen schenden. Dat een 70 kilo massa bevattende man niet kan in een minuut tijd kan veranderen in 200 kg Hulk en meer van dat soort zaken,
Ik wens u alle goeds
Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Gloomy »

Maria schreef: 11 jan 2022 00:35

Nee, geen idee.
Nou, 't is wat in ieder mens zit, superkrachten
Je kunt met je gedachten de realiteit veranderen.
Een mooi voorbeeld is de booster vaccinatie...
Ik heb die vorige week gehad en sindsdien heb ik als 6 dagen en nachten niet geslapen.
Gewerkt als een paard. 24/7
En ik ben perfect in orde.

Voorbeeldje: Voor te netbanken heb ik steeds een vergrootglas nodig gehad. Sinds woensdag doe ik netbanking zelfs zonder bril.

De realiteit, de Aarde, mens, dier en planten zijn aan het shiften. Iedereen voelt dat.

Covid is in een lab geproduceerd en verspreid. Er is gewoon teveel volk op Aarde om te kunnen overleven. Die moet gaan, moet gaan... met een reden.

Wij evolueren naar een perfect harmonisch systeem.

Haha, genoeg uitleg?

Hou je goed. Fijne dag,

Jan
Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Gloomy »

Peter van Velzen schreef: 11 jan 2022 02:19
Ik wil er niet aan denken. Ik vertrouw erop dat vrijwel altijd objectieve emperie mogelijk is, en dat de werkelijkheid enkele regels kent die we niet kunnen schenden. Dat een 70 kilo massa bevattende man niet kan in een minuut tijd kan veranderen in 200 kg Hulk en meer van dat soort zaken,
Jawel, dat kan wel via de techniek die heet "Reality Shifting" :-)

https://journalistiek.mm.ehb.be/erasmix ... -shifting/

maar het zijn niet alleen de jongeren, iedereen doet vrijwillig of onvrijwillig daaraan mee.

Hoop dat het jullie wat wijzer maakt.

Enkel liefde, lieve mensjes.

Alles is 1.

<3
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Gloomy schreef: 11 jan 2022 15:17
Maria schreef: 11 jan 2022 00:35

Nee, geen idee.
Nou, 't is wat in ieder mens zit, superkrachten
Ik heb die vorige week gehad en sindsdien heb ik als 6 dagen en nachten niet geslapen.

Voorbeeldje: Voor te netbanken heb ik steeds een vergrootglas nodig gehad. Sinds woensdag doe ik netbanking zelfs zonder bril.
Ik zou zeggen, als het jou goed doet: Fijn voor jou nu.

Het zei me niet zo veel, toen je het vergeleek met Marvel-toestanden.
Wel als je zou spreken van een manische periode.
En let een beetje op jezelf, want met op deze manier hollen pleeg je roofbouw op je zelf.
En de rem daarop en las pauzes in, anders volgt de stilstand later vanzelf.
En ja....dat staat sterk onder invloed van de psyche.
De realiteit, de Aarde, mens, dier en planten zijn aan het shiften. Iedereen voelt dat.

Covid is in een lab geproduceerd en verspreid. Er is gewoon teveel volk op Aarde om te kunnen overleven. Die moet gaan, moet gaan... met een reden.

Gloomy schreef: 11 jan 2022 15:27 maar het zijn niet alleen de jongeren, iedereen doet vrijwillig of onvrijwillig daaraan mee.
Weg dromen uit de realiteit, heet dat bij mij.
Soms is dat heerlijk, zoals luchtkastelen bouwen.
Zolang je je dat maar bewust bent.

Soms is het griezelig.
Als dat onbewust gaat
Of ook wel groezelig.
Haha, genoeg uitleg?
Niet helemaal, denk ik.
Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Gloomy »

Maria schreef: 11 jan 2022 15:35
Haha, genoeg uitleg?
Niet helemaal, denk ik.
Wat moet ik dan nog vertellen, vraag maar raak.

Maria Maria, zalig mens... engel.

Knuff

Jan.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Gloomy schreef: 11 jan 2022 15:50
Maria schreef: 11 jan 2022 15:35
Haha, genoeg uitleg?
Niet helemaal, denk ik.
Wat moet ik dan nog vertellen, vraag maar raak.
Ik denk, dat we in verschillende dimensie praten.
Dat komt nooit bij elkaar vlg. mij.

Ik heb een paar dingen aangekaart.
Leven binnen de dimensie van fantasieën of leven volgens de realiteit.
Daar valt in mentale zin mee te leven en over te filosoferen.
Maar als het één overgaat in het andere, ook fysiek dan lijkt er iets niet te kloppen.
Wat zijn jouw gedachten daarover?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Gloomy schreef: 11 jan 2022 15:27

maar het zijn niet alleen de jongeren, iedereen doet vrijwillig of onvrijwillig daaraan mee.
Dat lijken voornamelijk mensen die hun dromen/hallucinaties voor werkelijkheid nemen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gloomy schreef: 11 jan 2022 15:27

Hoop dat het jullie wat wijzer maakt.

Enkel liefde, lieve mensjes.

Alles is 1.

<3
(Dag)dromen dus. Doe ik ook wel eens. Maar het zet geen zoden aan de dijk. Dat de wereld verandert is onontkoombaar, maar ze gehoorzaamt wel aan natuurwetten. Pure fantasie helpt daar niet bij,
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Gloomy schreef: 11 jan 2022 15:17

De link die je geeft vertelt over dagdromen, een onschuldige of therapeutische bezigheid waar zoals je zegt iedereen ervaring mee heeft.

De voorbeelden die jij geeft uit je eigen leven zijn iets geheel anders, namelijk waandenken.
Waandenken dat je vóór woensdag netbanking niet zonder vergrootglas kon doen is iets waar je enkel jezelf mee belast, maar je laatste bewering over covid-19 is ernstiger. Ten eerste is die volkomen ongegrond, vallen voor een samenzweringstheorie. Maar erger nog, dit denken is gevaarlijk. Het leidt tot een samenleving die in chaos gestort wordt en aan misleiders en volksmenners overhandigd wordt.

De wereldpopulatie is in 2020 toegenomen met 80,7 miljoen, en in 2021 met 79,6 miljoen. Dit is inderdaad een zwakke dalende trend, maar die begon al in 2013 en heeft dus niets met covid te maken. En de bevolkinggroei was in 2021 nog steeds groter dan in de periode 1998 tot 2002 (https://ourworldindata.org/world-population-growth). De wereld lijdt aan explosieve bevolkingsgroei en er is deze gehele eeuw geen vooruitzicht dat die tot stilstand komt, laat staan tot negatieve groei zal omdraaien. De prognoses zijn een daling van ongeveer één miljoen bevolkingsgroei per jaar. Dat betekent dat de wereldpopulatie deze gehele eeuw nog groeiende is en jouw idee van evolueren naar een perfect harmonisch systeem volslagen waandenken is. Het is juist het volkomen tegendeel: in deze eeuw zal de aarde duizenden facetten van haar veelzijdigheid, duizenden levensvormen en biotopen, voorgoed verliezen.
Het is begrijpelijk dat sommige mensen bij zo'n triest vooruitzicht zich liever in waandenken onderdompelen, maar dit staat gelijk aan je zonder strijd overgeven aan een brute vijand.
Gloomy schreef:Veel Liefde in deze moeilijke tijden.
Inderdaad kun je met gedachten de realiteit beïnvloeden. Wil je iets goeds voor de aarde dan moet je het doodgelopen gedachtenspoor van naastenliefde en liefde voor jezelf eens aan de kant zetten, en het vervangen door iets geheel nieuws: verstenliefde, liefde voor de nog ongeborenen en liefde voor al het niet-menselijke leven. Iets goeds willen voor deze wereld staat gelijk aan pijnlijk snijden in onze leefwijze. Ook aan het zo rationeel mogelijk zoeken naar oplossingen, het stimuleren van wetenschap om voor oplossingen te zorgen.
Je overgeven aan samenzweringstheorieën en waandenken is eenvoudig het domste wat je kan doen.
Born OK the first time
Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Gloomy »

Velen onder jullie hadden gelijk. Die boosterprik en het niet-slapen dat ermee gepaard ging, heeft geleid tot een opname in een psychiatrische instelling. Ik ging vrijwillig binnen en ze hebben me meteen gecolloqueerd voor 40 dagen en 3 maanden. Op 19 april a.s. mag ik naar huis mét nazorg.

Reality warping, ach... ik ben het weer te ver gaan zoeken, en ben er inderdaad manisch van geworden, Maria.

Jullie schreven wijze woorden, dank jullie wel hiervoor.

We hopen op het beste voor alles en iedereen.

Gegroet,

Jan.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Sterkte met het opknappen. En ga iedere dag bewust van de lente genieten wanneer je weer naar huis gaat.
Ik krijg zelf altijd veel levenskracht en opgewektheid wanneer het volop lente is.
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Gloomy schreef: 10 apr 2022 05:17 Velen onder jullie hadden gelijk.
...........
Reality warping, ach... ik ben het weer te ver gaan zoeken, en ben er inderdaad manisch van geworden, Maria.
Gelukkig weer met beide benen op de grond?
Toch denk ik', dat je het andersom moet zien.
Bij de meeste mensen met dit ziektebeeld, is niet verschijnsel de oorzaak, maar de onderliggende verstoring.
Was dit je eerste manische periode?
Of had je eerder dit soort verschijnselen en dan bovendien nog met psychotisch aspecten, wat niet altijd zo is.

Heb je nu goede medicatie?
Üitgebalanceerd en niet teveel vervelende bijwerkingen?
In dat geval: Stop er nooit uit jezelf mee, maar laat je behandelaar de vinger aan de pols houden.
Je zou de eerste en enige niet zijn, die denkt dat hij van die rotmedicijnen afkan, omdat hij genezen is.

Verder dito als RR schrijft.
Pas op jezelf en ga genieten van het voorjaar en straks de zomer. :)
Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Gloomy »

Dank jullie beiden voor de warme woorden.

Ja, ik ben al mijn hele leven "psychotisch"... van het moment dat ik wist dat mijn moeder mijn hoofdpijn niet kon voelen, toen was ik drie. Ik dacht "waar ik vandaan kom, kon je dat wel voelen", dat heeft zich verdergezet met Sint Niklaas, de Paasklokken, Kerstmis en al die leugens die aan de mensen worden verteld. Nu weet ik dat alles gewoonweg een leugen is.

Ik bezit inderdaad magische krachten, maar die worden onderdrukt door me dagelijks 30mg Abilify te laten nemen. Psychiatrie in, psychiatrie uit. Het mag allemaal niet geweten worden, daarom houden ze me altijd vast. Ik ken nog zo vele mensen.

Maar soit, jullie zijn hier ook allemaal vrij nuchter in en dat heb ik nodig; met beide voeten op de grond... niet teveel vliegen.

En jazeker, van de lente en de zomer gaan we genieten, dank jullie wel en nog een prettige zondag.

Jan.
Gesloten