Gloomy schreef: ↑11 jan 2022 15:17
Je kunt met je gedachten de realiteit veranderen.
Een mooi voorbeeld is de booster vaccinatie...
Ik heb die vorige week gehad en sindsdien heb ik als 6 dagen en nachten niet geslapen.
Gewerkt als een paard. 24/7
En ik ben perfect in orde.
Voorbeeldje: Voor te netbanken heb ik steeds een vergrootglas nodig gehad. Sinds woensdag doe ik netbanking zelfs zonder bril.
De realiteit, de Aarde, mens, dier en planten zijn aan het shiften. Iedereen voelt dat.
Covid is in een lab geproduceerd en verspreid. Er is gewoon teveel volk op Aarde om te kunnen overleven. Die moet gaan, moet gaan... met een reden.
Wij evolueren naar een perfect harmonisch systeem.
De link die je geeft vertelt over dagdromen, een onschuldige of therapeutische bezigheid waar zoals je zegt iedereen ervaring mee heeft.
De voorbeelden die jij geeft uit je eigen leven zijn iets geheel anders, namelijk waandenken.
Waandenken dat je vóór woensdag netbanking niet zonder vergrootglas kon doen is iets waar je enkel jezelf mee belast, maar je laatste bewering over covid-19 is ernstiger. Ten eerste is die volkomen ongegrond, vallen voor een samenzweringstheorie. Maar erger nog, dit denken is gevaarlijk. Het leidt tot een samenleving die in chaos gestort wordt en aan misleiders en volksmenners overhandigd wordt.
De wereldpopulatie is in 2020
toegenomen met 80,7 miljoen, en in 2021 met 79,6 miljoen. Dit is inderdaad een zwakke dalende trend, maar die begon al in 2013 en heeft dus niets met covid te maken. En de bevolkinggroei was in 2021 nog steeds groter dan in de periode 1998 tot 2002 (
https://ourworldindata.org/world-population-growth). De wereld lijdt aan explosieve bevolkingsgroei en er is deze gehele eeuw geen vooruitzicht dat die tot stilstand komt, laat staan tot negatieve groei zal omdraaien. De prognoses zijn een daling van ongeveer één miljoen bevolkingsgroei per jaar. Dat betekent dat de wereldpopulatie deze gehele eeuw nog groeiende is en jouw idee van evolueren naar een perfect harmonisch systeem volslagen waandenken is. Het is juist het volkomen tegendeel: in deze eeuw zal de aarde duizenden facetten van haar veelzijdigheid, duizenden levensvormen en biotopen, voorgoed verliezen.
Het is begrijpelijk dat sommige mensen bij zo'n triest vooruitzicht zich liever in waandenken onderdompelen, maar dit staat gelijk aan je zonder strijd overgeven aan een brute vijand.
Gloomy schreef:Veel Liefde in deze moeilijke tijden.
Inderdaad kun je met gedachten de realiteit beïnvloeden. Wil je iets goeds voor de aarde dan moet je het doodgelopen gedachtenspoor van naastenliefde en liefde voor jezelf eens aan de kant zetten, en het vervangen door iets geheel nieuws: verstenliefde, liefde voor de nog ongeborenen en liefde voor al het niet-menselijke leven. Iets goeds willen voor deze wereld staat gelijk aan pijnlijk snijden in onze leefwijze. Ook aan het zo rationeel mogelijk zoeken naar oplossingen, het stimuleren van wetenschap om voor oplossingen te zorgen.
Je overgeven aan samenzweringstheorieën en waandenken is eenvoudig het domste wat je kan doen.