doctorwho schreef: ↑05 jan 2022 14:25
Allemaal adviesrapporten lijkt mij wat tendentieus tenzij je daarvan bewijs hebt.
Het advies is om de corona check app aan te passen

Minister De Jonge (VWS) reageert op de motie-Den Haan. Deze motie verzoekt de regering de techniek van de CoronaCheck-app aan te passen, zodat mensen die gevaccineerd zijn en daarna corona krijgen geen QR-code krijgen in de periode dat zij in isolatie moeten.
Dat lijkt me een zinnige aanpassing om een mogelijk "lek" richting ongewenste besmettingen te voorkomen in situaties waar de QR code als toegang geldt.
https://www.nieuwnieuws.nl/5154671/hugo ... as-achter/
Hugo de Jonge heeft nou niet echt een track record van waarheden verkondigen volgens mij. Dit is de tweede keer in korte tijd dat hij iets ‘vergeet.
doctorwho schreef: ↑05 jan 2022 14:25
Het blijft onzinnig om de omstandigheden in aanloop naar de holocaust te vergelijken alsof er weer een Wannsee conferentie heeft plaatsgehad waarop een plan gemaakt a la hetgeen daaruit voortkwam.
Baudet is naar me dunkt helemaal niet uit op waarschuwen maar op polarisatie, omdat zijn positie daarop drijft. Het is de tegenpartij
"Word toch lid van onze Tegenpartij"
"De Tegenpartij, de partij voor alle Nederlanders
Die niet meer tegen Nederland kennen"
Laa lalalala lalalala lalala
En begeleid door het gekras van de uil van Minerva op weg naar een boreale wereld

Je lijkt deze pias au sérieux te nemen door hem steeds te verdedigen inzake zijn holocaust vergelijkingen.
Vind het prima dat jij dat vind hoor, ik vind alleen van niet. Naar Baudet zijn intenties kunnen we slechts gissen en zijn voor mij ook niet relevant. Ik wijs alleen op de hypocrisie die ik opmerk en vind zijn uitspraak niet zo gek binnen de context van wat ik zelf signaleer om mee heen. Dat Baudet andere bedoelingen heeft met zijn opmerking zou maar zo kunnen maar daar hou ik me verre van. Ik reageer gewoon inhoudelijk op wat hij heeft gezegd, niet meer en niet minder.
axxyanus schreef: ↑05 jan 2022 19:41
Dat de maatregel onwetenschappelijk onderbouwd zou zijn, is naast de kwestie. Jij mengt hier twee zaken door elkaar. Namelijk de wettelijke en de wetenschappelijke legitimiteit van de maatregelen. Dat jij en de overheid een andere kijk hebben over onderbouwing en de effectiviteit van de maatregelen is niet meer dan dat. De overheid mag tot haar eigen bevindingen komen ook al ben jij van oordeel dat ze daarmee tegen de wetenschappelijke bevindingen ingaat. Dat is allemaal geen reden om te overheid van kwaadwilligheid te beschuldigen en de ongevaccineerden tot de volgende slachtoffers van een holocaust uit te roepen. De overheid is niet kwaadwillig omdat ze niet de maatregelen neemt die jij vind dat ze zou moeten nemen.
Het probleem is dat jij veels te weinig mengt en het probleem niet holistisch kan benaderen. Jij ziet uitsluiting van het verkeer o.b.v. geen rijbewijs als hetzelfde als uitsluiting van het sociale verkeer omdat je niet bent gevaccineerd. Ik heb dat argument al voldoende weerlegt in mijn vorige posts. Je kan dit niet alleen maar benaderen vanuit een algemeen abstract uitsluitings argument zoals jij dat doet. Ja, beide soorten uitsluitingen verlopen binnen de marges van de wet, maar daar houd de vergelijking ook wel op. Je moet dit veel breder bekijken.
Over de intenties van ‘de overheid’ kan ik slechts gissen. Net als jij. Maar ik kan wel zorgelijke ontwikkelingen signaleren en benoemen. Jij vind dat je blijkbaar alleen mag waarschuwen met een Holocaust als de intenties 'kwaadaardig' zijn. Maar geloof me, ik denk dat heel veel mensen in de jaren '30 zichzelf niet als kwaadaardig zagen.
axxyanus schreef: ↑05 jan 2022 19:41
Dat is wat de beschuldigingen van Baudet zo kwalijk maakt. i.p.v. met een stevig dossier te komen worden er enkel beschuldigingen/waarschuwingen naar voor geschoven. Als politicus weet hij maar al te goed dat het nu voor de overheid onmogelijk is om zich hier tegen te verdedigen, juist door dit soort reacties.
Heb je dat debat tussen Baudet en Jetten dan gezien? Hij legt toch prima uit waarom hij die vergelijking maakt? Ik snap niet zo goed wat je er dan zo slecht onderbouwd aan vind. De overheid zou zijn punten moeten ontkrachten op basis van inhoudelijke argumenten en niet de schaamte kaart moeten trekken. Waarom is het onmogelijk om als overheid hier inhoudelijk een weerwoord op te geven? Jullie doen dat toch ook? Misschien is het doel van Baudet wel om cancel cultuur binnen de overheid bloot te leggen en slaagt hij daar aardig in. Wie zal het zeggen.
appelfflap schreef: ↑05 jan 2022 15:01
discussie in onmogelijk want houdt iemand er een mening op na die mij neit aanstaat, of is hij ergens voor waar ik tegen ben, nope ik gewoon dictatuur/censuur/neonazi/...
Haha je zegt zelf
appelfflap schreef: ↑05 jan 2022 15:01
de holocaust op zo'n manier minimaliseren grenst bijna aan ontkenning en antisemitisme
De ironie...