Holocaust-vergelijkingen Baudet

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.
appelfflap
Banned

Holocaust-vergelijkingen Baudet

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 27 dec 2021 01:39
Ik kan potdorie geen 12 uur off-line zijn of jullie raken weer totaal off-topic. Gelieve geen berichten meer iin dit onderwerp te plaatsen waarin het niet over Baudet's Hollocaust vergelijkingen gaat, Als je wilt reageren op Covid-19 gerelateerde zaken die hier werden vermeld, klik dan op de quote button, kopiëer de betrefende tekst en reageer in het Covid-19 topic door daar te plakken, Wederom: Wie niet goed heeft gelezen diens bericht beland morgen in de prullebak.
Over Baudet's uitspraak kun je niet veel zeggen
het is inhoudelijke onzin maar dient om te polariseren, mensen tegen maker op te zetten, populistisch uit politiek-electorale redenen, ...

Ik merk dat Joost opnieuw consequent gesprekspartners waar hij het niet mee eens aanvalt en beledigt
Ik zal hem vanaf nu consequent gelijk geven
elle
Ervaren pen

Re: Holocaust-vergelijkingen Baudet

Bericht door elle »

appelfflap schreef: 27 dec 2021 07:52
Ik merk dat Joost opnieuw consequent gesprekspartners waar hij het niet mee eens aanvalt en beledigt
Ik zal hem vanaf nu consequent gelijk geven
Wat ik merk is dat Joost gewoon op gerard-m reageert.
Verder lijkt het me ook beter dat jij je niet hierin mengt.
Het voegt namelijk niets zinnigs toe.
Non sum qualis eram
appelfflap
Banned

elle schreef: 27 dec 2021 10:37 Wat ik merk is dat Joost gewoon op gerard-m reageert.
zeker?
Je bent een luiwammes (...)
was dit aan Gerard gericht?
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

appelfflap schreef: 27 dec 2021 11:08
elle schreef: 27 dec 2021 10:37 Wat ik merk is dat Joost gewoon op gerard-m reageert.
zeker?
Je bent een luiwammes (...)
was dit aan Gerard gericht?
Als je goed zou lezen zou je weten over wie dit gaat.
Het is aan jou gericht.
En om eerlijk te zijn vind ik dit een terechte opmerking
Non sum qualis eram
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Joost_de_groot schreef: 26 dec 2021 23:55 Laat me niet lachen. Dat hele 3G beleid is een lachertje. Het vaccin werkte helemaal niet goed om besmettingsgevaar te voorkomen. Met name ongevaccineerden hebben elkaar besmet. Het was allemaal schijnveiligheid omdat iedereen dacht dat het vaccin zo goed werkte. Wat waren we toch allemaal onkwetsbaar met elkaar. Dat krijg je ervan als je de positieve effecten van het vaccineren overdrijft. Dat hele beleid is gemaakt op cherrypicking in wetenschap en angstmodellen. Een gedrocht.
Vaccinatie kan voorkomen dat je ernstig ziek wordt en zorgt ervoor dat in de huidige situatie de zorg niet nog meer belast wordt. Het klopt dat je niet onkwetsbaar bent en nog steeds ziek kan worden en ook anderen aansteken. Maar het risico hierop wordt aanzienlijk kleiner. De nu dominant wordende Omikron variant is weer besmettelijker en zal dus ook gevaccineerden eerder infecteren dan dit bij de Delta- variant het geval was. Met toenemende aantallen neemt ook het risico op ziekenhuisopname toe. Het is dus een duivels dilemma betreffende nut en noodzaak van maatregelen. Gelukkig lijkt het erop dat Omikron minder ziekmakend is aldus de eerste voorlopige analyse uit Zuid Afrika.

Wat betreft nut en noodzaak vaccineren wil ik graag onderstaande onder de aandacht brengen. Het is een lap tekst maar het lezen waard om een afgewogen oordeel hierover te vormen.

Vaccinatiegraad en epidemiologische impact van de COVID-19-vaccinatiecampagne in België

Tot en met 31 oktober 2021 bleef het niveau van indicatoren voor een ernstige infectie die tijdens de
COVID-19-epidemie werden opgevolgd, namelijk het aantal ziekenhuisopnames en sterfte, onder de
hoge niveaus waargenomen tijdens de vorige golven in de epidemie.
 In de periode april tot juli 2021 verminderde het risico op een infectie (symptomatisch en asymptomatisch)
met 80-90% bij volledig geïmmuniseerde personen1
in vergelijking met niet-gevaccineerde personen en
dit ongeacht hun leeftijd. Een vermindering van de beschermingsgraad tegen infectie door het vaccin
werd waargenomen bij 65-plussers en bij mensen 18 tot 64 jaar,respectievelijk vanaf juli en vanaf oktober
2021. Tussen 18 en 31 oktober 2021 was het risico op infectie bij volledig geïmmuniseerde personen
van 18 tot 64 jaar en van ouder dan 65 jaar, verminderd met respectievelijk 52% en 13%, in vergelijking
met niet-gevaccineerde mensen van dezelfde leeftijd. De vermindering van de beschermingsgraad tegen
infectie bij 65-plussers kan mogelijks geassocieerd zijn met een afname van de immuniteit in deze groep
die heel vroeg gevaccineerd is in de vaccinatiecampagne, maar daarnaast is er, sinds half oktober 2021
ook een actieve circulatie van het virus.
 Het totale aantal ziekenhuisopnames bij volledig geïmmuniseerde personen is laag en treft vooral
mensen van 65 jaar of ouder. Tussen 18 en 31 oktober 2021 was het risico op een ziekenhuisopname
bij volledig geïmmuniseerde personen van 18 tot 64 jaar en van ouder dan 65 jaar, verminderd met
respectievelijk 88% en 63%,in vergelijking met niet-gevaccineerde mensen van dezelfde leeftijd.Bij 65-
plussers werd vanaf begin oktober 2021 een lichte afname van de bescherming die vaccins bieden tegen
het risico op een ziekenhuisopname waargenomen. Algemeen gezien zijn naar schatting 30 000
ziekenhuisopnames vermeden dankzij vaccinatie sinds de start van de vaccinatiecampagne.
 Vaccinatie beschermt tegen het risico op een ernstige COVID-19 infectie die leidt tot opname op
intensieve zorgen. Tussen 18 oktober en 31 oktober 2021 was het risico op een opname op intensieve
zorgen bij volledig geïmmuniseerde personen van 18 tot 64 jaar en van 65 jaar en ouder, verminderd
met respectievelijk 93% en 75%, in vergelijking met niet-gevaccineerde personen van dezelfde leeftijd.
 Op basis van de analyse van een subpopulatie van personen die in het ziekenhuis zijn overleden tussen
6 september en 17 oktober 2021, was het risico om te overlijden tijdens een ziekenhuisopname aan
COVID-19 verminderd bij volledig geïmmuniseerde patiënten van 85 jaar en ouder, 75 tot 84, 65 tot 74,
55 tot 64 en 18 tot 54 jaar, met respectievelijk 86%, 90%, 96%, 98% en 100%, vergeleken met nietgevaccineerde personen.
voor de liefhebber bron en meer
https://covid-19.sciensano.be/nl/covid- ... e-situatie

Doel van 3G is het pesten van niet-gevaccineerden om ze aan te zetten tot een vaccinatie. Echt heel wetenschappelijk om niet-gevaccineerden te weren van een buitenterras.
Deze beleidsmaatregel heb ik niet kunnen herleiden. Beschik je hier over een bron of is dat een eigen gedachtegang?

Excuus voor het het afdwalen van het hoofdonderwerp.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

appelfflap schreef: 28 dec 2021 18:09
Een vaccin kost 15 euro per spuit, een volledige covid-rit all-in (maandenlang inclusief ic en revalidatie) gaat vlotjes richting 30 000 en meer.
Nu heb je het over een bepaald kostenplaatje.
Wat gaat jouw operatie straks kosten?
Die zal niet veel goedkoper zijn vermoed ik
Non sum qualis eram
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 dec 2021 11:19
Mullog schreef: 29 dec 2021 07:35
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 dec 2021 22:25 Ik heb slecht vermeld dat er over werd gesproken.
Niet dat men tot uitvoering is overgegaan.

Wel hadden bij ons in het dorp ten minste al twee supermarkten al oudere uren ingevoerd.
Die waren (nog) niet verplicht, maar het was duidelijk in afwachting van:

PS.
Scholieren en leerlingen bouwen geen schulden op.
Dat doen studenten.
Overigens is mijn vrouw, die het meeste supermarkt bezoek doet, al jaren voor "bejaardenuurtjes". Maar dat heeft meer te maken met oudjes die gangen blokkeren met hun kar en die hun boodschappen bij de kassa pas beginnen in te pakken als ze betaald hebben.
(P.S. mijn vrouw en ik behoren zelf ook al bijna bij de club).
Zo ken ik er wel meer.

Mensen die kinderen mee nemen die voortdurend lopen te klieren en waar de ouders niets tegen doen.
Daar heeft mijn vrouw ook grote problemen mee :lol:
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 dec 2021 19:34 Wat later wisten ze het wel.
Maar ze vlogen even lustig door en haalde zo een nieuwe variant binnen.
De overheid doet niets: Want de kassa van Schiphol moet wel blijven rinkelen.
Daar geef ik je volkomen gelijk in. Het is inderdaad vreemd dat er in deze tijd nog allerlei vakantie-vluchtverkeer gaande is. En Schiphol is waarschijnlijk veel minder belangrijk voor onze economie dan wordt voorgespiegeld. Maar dat is een ander topic.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Joost_de_groot
Forum fan

Bericht door Joost_de_groot »

appelfflap schreef: 30 dec 2021 03:49
Joost_de_groot schreef: 29 dec 2021 23:25
Ik wist niet dat er 1 op de 1000 ongevaccineerde kinderen sterven aan corona, bedankt voor de heldere uitleg! Ze moeten jou ook maar snel censureren!

Je gelooft mij niet op mijn lippendienst. Ik ben echter wel van goede trouw, want ik geloof de doodswens die je uitsprak wel degelijk uit jouw mond. Dat maakt dat ik jou ook zo eng vind.
1 ik heb het nog nergens over kinderen gehad. Tendentieus manipulatief
2 ik heb je nergens dood gewenst denk ik, manipulatief
3 fascinerend dat je oproept tot censuur als iemand je tegenspreekt.

Gelukkig ben je ter goeder trouw en een eerlijk mens
Hahaha als je sarcasme niet eens kan herkennen is het wel sneu met je gesteld :lol: . Het schijnt dat empathische mensen beter sarcasme begrijpen. Zegt me wel genoeg. Ik zal je voortaan wel zeggen wanneer ik iets serieus bedoel en wanneer het sarcastisch is. Dat voorkomt verwarring (dit is ook sarcasme).

Ik zeg kinderen omdat jij de boel weer ernstig simplificeert. Hoeveel kinderen sterven en volgens jou dan aan Corona gezien je zelf alles platslaat tot 1 groep. Uit jouw simpele benadering kom ik tot de conclusie dat het 1 op 1000 moeten zijn. Dat ik je dit uit moet leggen is wel sneu.

Je doet me soms denken aan zo'n keffertje. Met niet doordachte posts probeer je ook wat in te brengen en te blaffen. Maar niemand neemt je echt serieus. Ik geef je één ding mee! Stropoppen bouwen kun je wel!

Ik zeg nergens dat je mij dood wenst, al geloof ik dat wel. Daar is niet zo heel veel voor nodig volgens mij. Maar dat is een aanname (geen sarcasme).
.
Zie verder viewtopic.php?p=598093#p598093, Maria
Ook dit bericht is off-topic en bevat bovendien een pure leugen:
Joost_de_groot schreef: 29 dec 2021 23:25 Je gelooft mij niet op mijn lippendienst. Ik ben echter wel van goede trouw, want ik geloof de doodswens die je uitsprak wel degelijk uit jouw mond. Dat maakt dat ik jou ook zo eng vind.
uit niets blijkf dat hier van sarcasne sprake was.
Het gaat daarom de prullebak in.
Joost_de_groot
Forum fan

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 dec 2021 19:08 PS.
Ik kan ook zondebokken creëren hoor zoals deze:
Was er geen vliegverkeer, dan was het virus hier misschien helemaal niet aangekomen.
Dus mensen die vliegen hebben alle schuld aan deze ellende.
Precies dit. Misschien wat minder vluchten naar het buitenland om de zorg te drukken. Of als er geen dikke mensen waren, waren de ic's nooit zo vol geweest. Iedereen verplicht aan het corona dieet, je mag alles drinken, behalve corona (sarcasme appelflap)!
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 dec 2021 19:08 PS.
Ik kan ook zondebokken creëren hoor zoals deze:
Was er geen vliegverkeer, dan was het virus hier misschien helemaal niet aangekomen.
Dus mensen die vliegen hebben alle schuld aan deze ellende.
Als mensen tegen beter weten toch in bijdragen aan de problemen, mag je dat inderdaad benoemen.
Dat kan inderdaad gelden voor vliegreizigers, voor mensen die weigeren zich aan maatregelen te houden of die vandaag in bomvolle treinen naar België afreizen. En ook voor ministers die verkeerde besluiten nemen. Niets mis mee om dit te benoemen.

Het verschil tussen dingen benoemen (met als doel mensen bewust te maken en het probleem te verkleinen) of een groep tot zondebok maken is groot. Bijv. maakt het verschil of je deze mensen ALLE schuld geeft van de ellende geeft of het feit benoemt dat ze eraan bijdragen.

Precies dat geldt voor ongevaccineerden ook.
Waarbij een deel van de ongevaccineerden oprecht gelooft dat zij de juiste beslissing nemen o.b.v. de berg misinformatie die als een virus rondgaat.
Een grote verantwoordelijkheid ligt bij de verspreiders daarvan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 dec 2021 20:45
axxyanus schreef: 29 dec 2021 20:38
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 dec 2021 20:05
Reken me dat laatste maar eens voor.
In de periode tussen 1 en 23 november was van de opgenomen IC patiënten in de leeftijdsgroep tussen 12 en 69, 24% volledig gevaccineerd in nederland.

Op 31 oktober waren 12.5 miljoen Nederlanders volledig gevaccineerd op een inwoners aantal van 17,5 miljoen of 71%. Dat is als inschatting van de 12 tot 69 jarigen een ondergrens want de onder 12 jarigen worden niet gevaccineerd.

Dus in die leeftijdsgroep is 29% niet gevaccineerd. In IC is 76% niet gevaccineerd.

En dan houden we nog geen rekening met het feit dat ongevaccineerden als ze besmet zijn heel wat besmettelijker zijn dan gevaccineerden omdat ze ongeveer drie keer zoveel virusdeeltjes uitademen dan de gevaccineerden. Dus niet alleen zijn de buitenproportioneel aanwezig in de IC. Waarschijnlijk zijn ze ook buitenproportioneel verantwoordelijk voor de besmettingen bij de gevaccineerden.

P.S. als je dit verder wil uitspitten stel ik voor dat we dat verder doen in het COVID topic.
Het is geen antwoord op mijn vraag.
Je vroeg om je je voor te rekenen dat de ongevaccineerden een proportioneel grotere bijdrage aan de COVID golven hadden. Op welke manier is het bovenstaande daar geen antwoord op?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Joost_de_groot schreef: 30 dec 2021 09:13 Hahaha als je sarcasme niet eens kan herkennen is het wel sneu met je gesteld :lol: .
het was maar om te lachen?
ook klassiek als mensen niet met kritiek om kunnen
Je doet me soms denken aan zo'n keffertje.
en opnieuw beledigen
Maar niemand neemt je echt serieus.
jouw stortvloed aan reacties bewijzen het tegendeel
Ik zeg nergens dat je mij dood wenst, al geloof ik dat wel.
dus gisteren heb je vlakaf gelogen toen je dat suggereerde?
want ik geloof de doodswens die je uitsprak wel degelijk uit jouw mond
Of was dat ook maar om te lachen?

oproepen tot censuur was dus ook maar om te lachen?
Joost_de_groot
Forum fan

appelfflap schreef: 30 dec 2021 10:31 wilt ge geen vaccin? geen probleem maar dan laat ik u stikken als de ic vol ligt, voor bv iemand waar ze net een halve long hebben weggesneden

Hier laat je toch mooi zien uit wat voor hout je gesneden bent. Misschien moet je dit ook even plaatsen in commentsectie van Joop! Past er prima tussen.
appelfflap
Banned

Joost_de_groot schreef: 30 dec 2021 10:42 Hier laat je toch mooi zien uit wat voor hout je gesneden bent.
wens ik u of iemand dood?
neen, ik wijs op de consequenties van een keuze. wil je u niet laten vaccineren is er ethisch geen reden om zo iemand absolute voorrang te geven in de ziekenhuizen en op intensieve afdelingen.
jij mag me de ethische reden geven waarom die mensen recht op absolute voorrang zouden hebben voor hun achterlijke keuze, ik hoor het graag
beledigingen, wedervragen, leugens of commentaren die om te lachen zijn laat je best achterwege

los daarvan
vandaag laten we in Europa duizenden pijnpatienten op dezelfde manier stikken en langer thuis creperen. Pijn is nu eenmaal geen medisch probleem en kan wachten.
iets dat jij natuurlijk niet weet maar omdat je die mensen niet hoort laten ze je ook koud en bestaan ze in uw wereldbeeld niet. Blijven de mensen over die je kent en niet naar wc kunnen.
om hen te beschermen roep je dan maar nazi. dat een testje hen altijd eht recht geeft op een toiletbezoek ben je natuurlijk ook "vergeten"
Gesloten